• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    KRUPAN: no vyhnuly bychom se rádi peklu i za cenu zajížďky, je mi jasný, že D1 teď velký blbý, to si člověk přečte, ale jak to vypadá na hradecký jestli jsou tam taky kolony v pátek po 12h? a rozhodně nemáme moc ani auta, kterým by jako dělalo dobře popojíždět někde půl až hodinu v koloně... takže i ten vlak může být ve hře.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    GRANTORINO: oboji je prast jako uhod :) jel bych po D1, kdyz vyjedete po ty dvanacty, tak cajk i s kolonou :))
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    hele mám dotaz na místní znalce českých silnic na aktuální situaci
    potřebujeme se v červnu dostat v pátek do Přerova do 18h a chtěly jsme jet autem a řeším jestli to je nebo není dobrý nápad
    bohužel můžeme až ve 12h cca a tak nějak jsem si říkala, že bude lepší to vzít přes Hradeckou trasu, google nabízí pře Litomyšl, Svitavy, Olomouc, za 3h 30 min což je sice o 20 minut delší, ale my chcem raději bezpečně a v klidu vyhnout se zcela D1

    jednak jsme čtyři a máme hafo věcí a nějak mi to pořád vyšlo nastejno nebo levněji než se táhnout vlakem, což bychom asi stejně nestíhaly nebo fakt je o hodně lepší to dát vlakem nebo busem, ale net mi vyhazuje 2000,- za jízdenku / 1700-1800,- za benzín... takže rozdíl to není

    (nebo jestli by to teda teoreticky mohlo bejt lepší tím flixbusem, který teda hlásí 2:19, což nechápu, to to lítá? a nemůžu najít jestli jede též po D1 nebo kudy...)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    A ja teda konkretne k tematu, V70 ten konec zuzeni poznat umela, za predpokladu ze ta zluta cara tam byla namalovana spravne. Ale ja nemel automat, takze tezko rict jak by se choval - kdyz jsem ale pokracoval rovne, tak to hned rvalo.
    HANZO
    HANZO --- ---
    ADMIX: rychleji jsem četl :-) bordel na dálnici jsem zatím nepotkal
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    HANZO: Ze ma lane assist problem, kdyz je na silnici osm car misto dvou, to je presne odpoved na otazku, jak si systemy poradi s bordelem na dalnici :))
    HANZO
    HANZO --- ---
    DIVA: když jsou svedene pruhy mimo klasické bílé značení a jsou namalované ty žluté.... Tak jedeš v pravým pruhu, auto si není úplně jistý, kterýma carama se má řídit. Ale nějak to jede... A pak přijde sjezd z dálnice, kde žlutý pruh jede rovně a bílý stáčí do výjezdu. A line asistent se rozhodne na poslední chvíli, že bílá je správná a zahne, ale to už tam jsou rozdelovaci svodidla a čelní naráz do svodidel. vyzkoušeno za vás několikrát... Akorát bez nárazu, protože jsem s tím tak nějak počítal a vzal to za počítač včas.
    DIVA
    DIVA --- ---
    HANZO: bud trochu sdilnejsi .)
    HANZO
    HANZO --- ---
    PHAILO: špatně, někdy i dost nebezpečné, že by to člověka zabilo
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    Snažil jsem se, ale nikde se mi nepodařilo dohledat, jak si současné systémy poradí s bordelem na dálnici. Typicky třeba prkno v jízdním pruhu. Asi nijak?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    LOPIK: No, vono jaksi jiný skutečný autopiloty, tj. lodní a letecký dělají zhruba to, co chytřejší laně assist. Že si všichni do toho promítají Star Trek je sice evidentně záměr, ale na této úrovni má reklama lhát dovoleno :(
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    LOPIK: Protoze to je elektromobil, coz natolik ekoslunickova a polar bear friendly vec, ze se nesmi kritizovat, neasi.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Tak ta tesla ma hlavne autopilot jen v reklame, vsude jinde tomu rikaj Assist+, hlidani pruhu nebo adaptabilni tempomat.. divim se ze to v Evrope kde se kvuli klamani spotrebitele hlida i zakriveni bananu, vubec muze prodavat.
    SPM
    SPM --- ---
    WYMA: no a to je právě ten problém. Neudržíš pozornost na 100%, ale tenhle poloautopilot musíš stejně furt hlídat. Takže pokud nejseš zrovna ve střehu, s tímhle stejně nemůžeš jezdit. Protože jinak se dáváš všanc, že to zrovna projde. A když ne a rozfláká se to, tak je to stejně tvoje vina protože ty to máš hlídat. A prostě mi to vlastní ježdění přijde míň vysilující (tedy že déle zůstanu schopen to auto řídit), než když mám hlídat autopilota. Hromadu věcí člověk už dělá sám - když předjíždím na dálnici, automaticky se dívám do zrcátek a podobně... když budeš hlídat autopilota, tak na tohle musíš myslet. Musíš se dívat co dělá, on předjíždí? aha a má tam volno? Prostě děláš toho instruktora autoškoly... a to podle mě není zrovna odpočinková práce.

    Že to řídí líp než většina řidičů bych fakt netvrdil. Ano, aktuálně to dokáže jakžtakž slušně jezdit po dobré silnici s dobře namalovaným značením. To je tak všechno. Na marketingových videích to možná vypadá hezky, s překážkama běžnýho provozu si to příliš neporadí.
    WYMA
    WYMA --- ---
    SPM: nevim ja to mas ty, ale ja treba na delsi streky neudržím celou dobu pozornost na 100%. verim tomu, ze ten system mi v tomto vyrazne pomůže a odfiltruje 99% chyb, ktery bych mohl udelat ja.
    navic, ano k nejakejm nehodam s autopilotem doslo, stejne jako doslo k nehodam bez nej ( statisticky porovnani asi neexistuje, nevim). nemam ale vcelku pochyby o tom, ze ten autopilot je v podstate vyrazne lepsi ridic, nez většina z nas.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    WYMA: "Řídí samo" JE level 4 ("dokáže bez zásahu řidiče fungovat ve strukturovaném provozu, potřebuje zapnout řidičem" - tj. nějaký zatím hypotetický "dálniční mód", tj. zadám cíl, najedu ručně na dálnici, doveze mě to k poslední pumpě před vhodným sjezdem), resp. level 5 ("dokáže samo fungovat v libovolném provozu" - tj. nasednu, zadám cíl, hotovo - nepotřebuje volant); tohleto "řídí samo, když to zrovna řídí samo; nemám tucha, kdy to samo řídit přestane, občas to někoho zabije, no bóže, vy naděláte" je totéž jako "když pustím na rovný silnici volant v Š120, tak to jede chvíli rovně - Taky Samo": ve chvíli, kdy to "samo" potřebuje pomoc, tak pořád řídíš ty, jenom s asistencí (lanekeeping, lane change, atd.)

    Jako jo, asi se někdy opravdovýho samořiditelnýho auta dočkáme - ale tohle ještě není ono. Tohle je nestabilní alfa-verze, která má zcela doslova letální bugy. Jiná cesta k lepšímu SDV asi není, ale velmi se mi nelíbí, že tenhle program Testováno Na Lidech zahrnuje i mě, aniž by se kdo zeptal: "nekupuj si Teslu" nestačí, "nekupuj si Teslu a nevyskytuj se nikde, kde jezdí."

    The 5 Autonomous Driving Levels Explained – IoT For All – Medium
    https://medium.com/iotforall/the-5-autonomous-driving-levels-explained-b92a5e834928

    ADMIX: To jsou právě dva druhy řidičů: "stroj za mě dělá nudnou práci, můžu se líp soustředit" a "stroj za mě dělá nudnou práci, takže všechnu práci, můžu si otevřít nyx a flašku a rozestlat." No a konkrétně Tesla vydatně podporuje iluzi, že to jezdí samo (Elon Musk: "Tesla cars that are made today have the sensor system necessary for full autonomy" - což je podmínka nutná, ale nepostačující. Je to jen první z předpokladů, které je třeba splnit, a ty zbylé nemá, protože ten vývoj ještě tolik nepokročil.), tj. těch neřidičů z druhé kategorie bude přibývat.

    No a právě to vidím jako riziko "this is why we can't have nice things": pokud takových případů bude dost, a pokrok je nedožene právě tou L4/L5 autonomií, začne se naplňovat Neffova vize Zakázaných Technologií. (Nebo spíš v našem případě "nepovolitelných," páč Vídeňské úmluvy z roku 1968, že - pokud bude image SDV "ban the evil killer cars now," sotva se těch omezení z VÚ někdy zbavíme)
    SPM
    SPM --- ---
    WYMA: no, jako kdyby to řídilo samo, že bys doopravdy mohl v tom autě chrápat nebo dělat něco jiného, tak bych ten systém chápal. Já osobně bych to asi furt používat nechtěl, ale má to význam. Jenže ono to neřídí samo, on je to asistent. Viz ten američan, co s tím jel po dálnici, Tesla si jaksi nevšimla, že se tam otáčí kamion do protisměru, "řidič" taky ne protože čuměl na filmy a pod plnou rychlostí to narvala do návěsu. A samozřejmě vina řidiče, protože je to asistent a máš ho hlídat. Takže upřímně k čemu je mi asistent co sám řídí, když ho stejně musím furt kontrolovat, jestli nedělá nějakou blbost? V tu chvíli stejně nic jinýho dělat nemůžeš, musíš furt čumět na cestu a podle mě je daleko odpočinkovější se v tu chvíli toho volantu chytit sám, kde hromadu věcí to tělo už dělá automaticky a podvědomě, než sedět jak instruktor autoškoly a hlídat to...
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    SAMOUT: Tohle jsem si taky rikal, dokud jsem nemel auto s adaptivnim tempomatem a lane departure, a najednou jsem zjistil, ze to neni pravda.
    WYMA
    WYMA --- ---
    SAMOUT: uvidime kam vyvoj pokroci :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    WYMA: Ne, nebudes. Protoze budes misto toho chrapat, a nabouras. Zadny takovy, je nezbytny udrzovat ridice v maximalni pozornosti, jako dneska.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam