• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    SPM: jojo, topení naplno znám.. ale i to se dá jen určitý čas, jako hodinu to popíždět nedokáže, pak se uvaří motor..., ale pravděpodobně spíš pojedeme jiným autem a to úplně neznám, ale taky to není žádný terno...

    TOMBRIDER: FELCARKILLER: SPM: dík za radu a to Waze nainstalujem :)
    SPM
    SPM --- ---
    taky bych to tak viděl, v běžnym špičkovym provozu bych bez toho už nikam jezdit nechtěl. Občas se ani tak nezadaří a občas má člověk smůlu, že se to rozseká těsně před ním, ale generálně mi přijde, že se trasou vždycky celkem dobře trefí...

    Jo a jestli autem, kterému nedělá dobře popojíždění v koloně, myslíš felicii s nespínající se saharou, tak to řeší topení puštěný naplno. A v případě teplejšího počasí teda ještě blicí pytlíky pro pasažéry :-D (vyzkoušeno)
    FELCARKILLER
    FELCARKILLER --- ---
    D11 je vetsinou ta nejprijemnejsi cast ze severni cesty, jakmile prejdes na okresky zacina dost peknej voser, prubni D1 s online navigaci, ktera te dokaze v pripade problemu prenavigovat nahradni trasou (npr zmineny waze)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    GRANTORINO: Vyraž po D1 a zapni si Waze, to započítá do času cesty i stání v kolonách. Plus minus mi ukazuje dojezdovej čas docela přesně i skrzeva Pražský kolony
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    GRANTORINO: jezdim D1 kazdy dva tydny a jednou za posledniho ctvrt roku se mi stalo, ze jsem tam shnil. jinak vzdy pohoda. bych to risknul
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    KRUPAN: no vyhnuly bychom se rádi peklu i za cenu zajížďky, je mi jasný, že D1 teď velký blbý, to si člověk přečte, ale jak to vypadá na hradecký jestli jsou tam taky kolony v pátek po 12h? a rozhodně nemáme moc ani auta, kterým by jako dělalo dobře popojíždět někde půl až hodinu v koloně... takže i ten vlak může být ve hře.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    GRANTORINO: oboji je prast jako uhod :) jel bych po D1, kdyz vyjedete po ty dvanacty, tak cajk i s kolonou :))
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    hele mám dotaz na místní znalce českých silnic na aktuální situaci
    potřebujeme se v červnu dostat v pátek do Přerova do 18h a chtěly jsme jet autem a řeším jestli to je nebo není dobrý nápad
    bohužel můžeme až ve 12h cca a tak nějak jsem si říkala, že bude lepší to vzít přes Hradeckou trasu, google nabízí pře Litomyšl, Svitavy, Olomouc, za 3h 30 min což je sice o 20 minut delší, ale my chcem raději bezpečně a v klidu vyhnout se zcela D1

    jednak jsme čtyři a máme hafo věcí a nějak mi to pořád vyšlo nastejno nebo levněji než se táhnout vlakem, což bychom asi stejně nestíhaly nebo fakt je o hodně lepší to dát vlakem nebo busem, ale net mi vyhazuje 2000,- za jízdenku / 1700-1800,- za benzín... takže rozdíl to není

    (nebo jestli by to teda teoreticky mohlo bejt lepší tím flixbusem, který teda hlásí 2:19, což nechápu, to to lítá? a nemůžu najít jestli jede též po D1 nebo kudy...)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    A ja teda konkretne k tematu, V70 ten konec zuzeni poznat umela, za predpokladu ze ta zluta cara tam byla namalovana spravne. Ale ja nemel automat, takze tezko rict jak by se choval - kdyz jsem ale pokracoval rovne, tak to hned rvalo.
    HANZO
    HANZO --- ---
    ADMIX: rychleji jsem četl :-) bordel na dálnici jsem zatím nepotkal
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    HANZO: Ze ma lane assist problem, kdyz je na silnici osm car misto dvou, to je presne odpoved na otazku, jak si systemy poradi s bordelem na dalnici :))
    HANZO
    HANZO --- ---
    DIVA: když jsou svedene pruhy mimo klasické bílé značení a jsou namalované ty žluté.... Tak jedeš v pravým pruhu, auto si není úplně jistý, kterýma carama se má řídit. Ale nějak to jede... A pak přijde sjezd z dálnice, kde žlutý pruh jede rovně a bílý stáčí do výjezdu. A line asistent se rozhodne na poslední chvíli, že bílá je správná a zahne, ale to už tam jsou rozdelovaci svodidla a čelní naráz do svodidel. vyzkoušeno za vás několikrát... Akorát bez nárazu, protože jsem s tím tak nějak počítal a vzal to za počítač včas.
    DIVA
    DIVA --- ---
    HANZO: bud trochu sdilnejsi .)
    HANZO
    HANZO --- ---
    PHAILO: špatně, někdy i dost nebezpečné, že by to člověka zabilo
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    Snažil jsem se, ale nikde se mi nepodařilo dohledat, jak si současné systémy poradí s bordelem na dálnici. Typicky třeba prkno v jízdním pruhu. Asi nijak?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    LOPIK: No, vono jaksi jiný skutečný autopiloty, tj. lodní a letecký dělají zhruba to, co chytřejší laně assist. Že si všichni do toho promítají Star Trek je sice evidentně záměr, ale na této úrovni má reklama lhát dovoleno :(
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    LOPIK: Protoze to je elektromobil, coz natolik ekoslunickova a polar bear friendly vec, ze se nesmi kritizovat, neasi.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Tak ta tesla ma hlavne autopilot jen v reklame, vsude jinde tomu rikaj Assist+, hlidani pruhu nebo adaptabilni tempomat.. divim se ze to v Evrope kde se kvuli klamani spotrebitele hlida i zakriveni bananu, vubec muze prodavat.
    SPM
    SPM --- ---
    WYMA: no a to je právě ten problém. Neudržíš pozornost na 100%, ale tenhle poloautopilot musíš stejně furt hlídat. Takže pokud nejseš zrovna ve střehu, s tímhle stejně nemůžeš jezdit. Protože jinak se dáváš všanc, že to zrovna projde. A když ne a rozfláká se to, tak je to stejně tvoje vina protože ty to máš hlídat. A prostě mi to vlastní ježdění přijde míň vysilující (tedy že déle zůstanu schopen to auto řídit), než když mám hlídat autopilota. Hromadu věcí člověk už dělá sám - když předjíždím na dálnici, automaticky se dívám do zrcátek a podobně... když budeš hlídat autopilota, tak na tohle musíš myslet. Musíš se dívat co dělá, on předjíždí? aha a má tam volno? Prostě děláš toho instruktora autoškoly... a to podle mě není zrovna odpočinková práce.

    Že to řídí líp než většina řidičů bych fakt netvrdil. Ano, aktuálně to dokáže jakžtakž slušně jezdit po dobré silnici s dobře namalovaným značením. To je tak všechno. Na marketingových videích to možná vypadá hezky, s překážkama běžnýho provozu si to příliš neporadí.
    WYMA
    WYMA --- ---
    SPM: nevim ja to mas ty, ale ja treba na delsi streky neudržím celou dobu pozornost na 100%. verim tomu, ze ten system mi v tomto vyrazne pomůže a odfiltruje 99% chyb, ktery bych mohl udelat ja.
    navic, ano k nejakejm nehodam s autopilotem doslo, stejne jako doslo k nehodam bez nej ( statisticky porovnani asi neexistuje, nevim). nemam ale vcelku pochyby o tom, ze ten autopilot je v podstate vyrazne lepsi ridic, nez většina z nas.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    WYMA: "Řídí samo" JE level 4 ("dokáže bez zásahu řidiče fungovat ve strukturovaném provozu, potřebuje zapnout řidičem" - tj. nějaký zatím hypotetický "dálniční mód", tj. zadám cíl, najedu ručně na dálnici, doveze mě to k poslední pumpě před vhodným sjezdem), resp. level 5 ("dokáže samo fungovat v libovolném provozu" - tj. nasednu, zadám cíl, hotovo - nepotřebuje volant); tohleto "řídí samo, když to zrovna řídí samo; nemám tucha, kdy to samo řídit přestane, občas to někoho zabije, no bóže, vy naděláte" je totéž jako "když pustím na rovný silnici volant v Š120, tak to jede chvíli rovně - Taky Samo": ve chvíli, kdy to "samo" potřebuje pomoc, tak pořád řídíš ty, jenom s asistencí (lanekeeping, lane change, atd.)

    Jako jo, asi se někdy opravdovýho samořiditelnýho auta dočkáme - ale tohle ještě není ono. Tohle je nestabilní alfa-verze, která má zcela doslova letální bugy. Jiná cesta k lepšímu SDV asi není, ale velmi se mi nelíbí, že tenhle program Testováno Na Lidech zahrnuje i mě, aniž by se kdo zeptal: "nekupuj si Teslu" nestačí, "nekupuj si Teslu a nevyskytuj se nikde, kde jezdí."

    The 5 Autonomous Driving Levels Explained – IoT For All – Medium
    https://medium.com/iotforall/the-5-autonomous-driving-levels-explained-b92a5e834928

    ADMIX: To jsou právě dva druhy řidičů: "stroj za mě dělá nudnou práci, můžu se líp soustředit" a "stroj za mě dělá nudnou práci, takže všechnu práci, můžu si otevřít nyx a flašku a rozestlat." No a konkrétně Tesla vydatně podporuje iluzi, že to jezdí samo (Elon Musk: "Tesla cars that are made today have the sensor system necessary for full autonomy" - což je podmínka nutná, ale nepostačující. Je to jen první z předpokladů, které je třeba splnit, a ty zbylé nemá, protože ten vývoj ještě tolik nepokročil.), tj. těch neřidičů z druhé kategorie bude přibývat.

    No a právě to vidím jako riziko "this is why we can't have nice things": pokud takových případů bude dost, a pokrok je nedožene právě tou L4/L5 autonomií, začne se naplňovat Neffova vize Zakázaných Technologií. (Nebo spíš v našem případě "nepovolitelných," páč Vídeňské úmluvy z roku 1968, že - pokud bude image SDV "ban the evil killer cars now," sotva se těch omezení z VÚ někdy zbavíme)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam