• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    MVEK
    MVEK --- ---
    PREVIT: Samozřejmě, ale ani to nestačí, abys nenasral jiné v centru města, když třeba nevíš, jak jsou orientované jednosměrky, aby ses v bludišti uliček dostal, kam potřebuješ, protože ti navigace zdechla jsi v tom sám. Nevyhneš se tomu buď dát blinkr moc brzy a pak jet jinam, nebo ho dát naopak na poslední chvíli, protože bys jel do slepé atp.

    Prostě taková situace se stane každému někdy a je to důvod, proč netroubím na motající se řidiče, dokud fakt nedojde k ohrožení.
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    MVEK: Základ je, chovat se předvídatelně. Takže, když něco hledám, zpomalím na dobu, kdy to hledám a nebrzdím jen tak, jak mě to napadne. Případně k tomu přidám pravý blinkr, jakože budu asi zastavovat. Nepředvídatelné brždění a opětné rozjíždění vytočí každýho.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    HALCYON: Výborně, dobře, že jsi tu. Mohl bys mi tedy vysvětlit, co probíhá myslí člověka, který má před sebou prázdnou silnici, za sebou kolonu patnácti aut, když projede kolem radaru, který mu ukáže, že jede výrazně pomaleji, než by mohl, ale stejně nezrychlí?
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    BLAF: ja ostrikuji a ta sprska je docela vydatna :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    BLAF: Jako na úsekovém měření do dělá skoro každej a to bez motivace někoho vyškolit, blokovat a možná i bez vědomí, jak blízko za ním někdo jede. Prostě se bojí, aby nepřesáhnul těch tachometrových 30/50/70 atd a hlídá si to až úzkostlivě...u nás jde většinou jet o 7-10kmh více, ale v cizině občas nemají žádnou toleranci
    BLAF
    BLAF --- ---
    KORKMAZ: Ja to lehky pribrzdovani obcas delam, kdyz uz mam neci chladic skoro v kufru, a vetsinou to zabere a zatim vzdy bez nasledku :)
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    MVEK: A divíš se tomu? Ve městě i mimo město pořád visíš někde v zácpách a důvodem ve skutečnosti není nic jiného nežli trotli, kteří neumějí jezdit, nesnaží se a nejsou schopni vyprodukovat jízdu, která by nějak rozumně zapadla do proudu ostatních - aby zbytečně nezdržovali, nepřekáželi, byli ohleduplní, dávali najevo, co hodlají dělat, a tak dále. Řidič, který bez jakéhokoli zjevného důvodu na padesátce jede třicet a nemůžeš ho předjet, protože je to ve městě, kde na to není místo, z toho mě může trefit šlak, protože kvůli němu ztrácím život čekáním na to, až půjde někam do prdele, namísto abych se dostala, kam potřebuju. Řidič, který jede pomalu nebo se motá někde napůl u karje a napůl uprostřed, můžeš se domýšlet, že možná chce parkovat, ale možná taky ne, protože idiota nenapadne zablikat.
    A tak dále.
    MVEK
    MVEK --- ---
    BLONDYNKA: Hm, asi z pohledu některých ano:-).

    Tak asi nebyla pochopená nadsázka, protože ani nikdo netroubil (nebo jednou, když jsem pouštěl lidi na přechodu), ale cítil jsem, že prostě někdy někoho mé chování určitě nervovalo, protože jsem ho o pár sekund zdržel tím, že jsem nejel, co bych mohl a někde přibrzdil kvůli kontrole čísel domu, nebo kvůli jednosměrkám nakonec mezi bloky chvíli chtěl odbočovat a nakonec jsem potřeboval jet rovně...
    Vyzkoušel jsem si tedy druhou stranu barikády, kdy na podobné váhavce nadávám sám.
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    MVEK: Jinými slovy, jseš pasivní agresor a ostatní tě za to nemají rádi?
    MVEK
    MVEK --- ---
    Tak na vyzkoušení si (pasivně) agrese stačí jet někam do města hledat něco. Ať už je to konkrétní adresa, a jak se k ní dostat, zvláště, když se rozsypou navigace v mobilech, nebo prostě jen, kde v okolí na chvíli zastavit. Když si na to ještě navíc člověk přesedlá do trochu jiného auta, a za těch deset km jízdy si moc nezvykne, to se řidiči kolem mohou zbláznit. Dneska odzkoušeno bez následků.
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: j, já jsem spíš narážel, že on to bude fakt jenom ukazatel. Respektive že to co to měří je to, co bude vidět v ECU (což měří správně) a pak se to na tom štítu jenom zobrazuje a tam někde dochází k tomu zkreslení... až moc velkýmu :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: vsak i digitalni meraky se kalibruji :-)
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: těžko říct, mechanickej náhon to už nemá, takže byť je tam ručička, tak ta rychlost je odněkud normálně nastavovaná. Mohla by být ta ručička hnutá, ale ta chyba se zase zvětšuje s rychlostí, takže na to to taky nevypadá :-)

    jinak k té agresi na mě teď zrovna taky někdo najel. Teda najel, napřed stál v pruhu, který mu přišel, že je moc pomalý, tak se zkusil mě vytlačit když jsem jel, to se mu nepovedlo. Pak projel pruhem pro autobusy a když jsem se na jeho konci chtěl zařadit zpátky (pač musím kvůli odbočování) a pustil jsem si blinkr s hodně velkým předstihem, tak just šlápnul na plyn, abych se tam nedostal (načež jsem se teda vysral a vjel jsem mu tam, protože žádnej z těch kreténů co se serou tím bus pruhem už mě tam stejně nepustí, takže bych nikdy neodbočil). Takže mě pak hrdině předjel, hodil mi myšku metr předemě a pak se vrátil do pruhu zpět a pokračoval. Ale to bylo mladý nagelovaný macho s ústečkou značkou v nějakym velice podobnym fleetovym sráči na operák (bílej generickej koreec). Takže hned 3 znaky říkající, že uvnitř sedí úplnej debil :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: asi fakt zalezi na konkretnim typu auta. Vyloucit nejde ani chybu ukazatele (tedy primo na tachometru) - ne nadarmo se normalni meraky musi cas od casu prekalibrovat, zejo... :)
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: jako jo, ale od toho se bude odvíjet i ta rychlost v ECU, která jinak sedí. V techničáku mám aktuálně rozměr jenom jeden, nicméně z toho co jsem zkoumal, že by se dalo na tohle auto nechat legálně dopsat, tak tohle je stejně obvodově největší kolo... takže mohl bych teoreticky namontovat menší kola (které tu chybu ještě zvětší) a z toho co jsem slyšel, tak bez zvednutí podvozku se tam ani větší kola už nevlezou... tak leda že by počítali s tim, že to hromada ichtylů ještě zvedne a narve tam větší kola :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: vychazej z toho, ze v techicaku mas ruzny mozny polomery kol... a pak hodne zalezi i na tom, co zrovna mas namontovany. Rychlost na tachometru se odviji od otacek kola - s vetsim polomerem kola bude ukazovana rychlost nizsi.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: ja o vikendu na D1 v zuzeni, tachometr 83km/h a bliklo me to a na velke svetelene tabuli upozoreni s moji SPZ, at kurva zpomalim, ze si dovoluji jet 81km/h. Tohle fakt nepochopim, kdyby to merilo alepson spravne nebo to bralo lidi co jedou +10km/h nez je povolena. Ale 1km? :D
    SPM
    SPM --- ---
    Mně by hlavně zajímalo, jaký je důvod toho umělého kriplení rychlosti na tachometru v autě. Někde mi přijde, že to přehání až moc... jako jo, chápu, že někde nějaký předpis říká, že to nikdy nesmí ukázat míň, než je reálná rychlost, ale občas je to fakt přehnané. Když to vezmu třeba u toho svého auta, tak při nějakých 120km/h reálných to přeměřuje víc jak o 10km/h (ručička je za 130kou). Když se ale rychlost vytáhne z ECU auta, tak to úplně přesně sedí s rychlostí GPS. Takže to auto naprosto přesně ví, kolik jede, stejně ale udělá úmyslně 10% nahoru.
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    PATISLAV: "Nejsou schopní pochopit", "stejně nezrychlí" "kompenzuji si", myslím, že jsi právě tu agresivitu na silnici krásně demonstroval.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PATISLAV: *tady si představte obvyklý páteční flame "sedmdesát znamená, že musíš jet aspoň sedmdesát"*
    (Jinak ať si klidně jede 60 na 70, ale ne v levým pruhu)
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    PATISLAV: účelem výchovy šoférstva není z nich dělat kompetentní řidiče vlastních strojů... Co bys chtěl, něikdo nechce dostat flastr za hovno...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam