• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    HALCYON: Ale jistě, jak jinak - v momentě, kdy ti někdo vrátí tvá vlastní slova, a nemáš, co odpovědět, můžeš vždycky začít nadávat nebo posuzovat druhého podle sebe. Nemyslící pitomci to tak dělají vždycky.
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    Dnes na ulici: přecházím dvouproudovku s tramvajemi (pro detailisty - nejbližší přechod je nejméně 150 m). Nikde nic nejede, až na bmw jedoucí běžnou cca čtyřicítkou, tramvaj je cca 200 m daleko, rozjíždí se na křižovatce. Jdu přes tu cestu a bmw najednou zpomalí do chůze, skoro jako by mě pouštělo, ale ne tak docela, čekám, co udělá, stojím na kolejích, protože borec mě evidentně nevnímá. Ta tramvaj už jede a ten debilní kretén teprve dá blinkr doleva a nejenže odbočuje před tramvají přes dvoje koleje, ale navíc jede přímo na mě. Ale proč bych měla mít záchvat vzteku nebo nenávisti, žejo, však nehrozí nic víc, než že mě zabije a nabourá tu tramvaj, hlavně že se šašek asi cítí v pohodě.
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    HALCYON: "člověk může někde být poprvé, neví kam jet, neví co přesně hledá, může být starší, může mít technické problémy, nebo to prostě může být člověk, který tak jet musí aby se cítil bezpečně a v pohodě. Což je podle mě pořád důležitější, než to abys ty, nebo blondýnka náhodou neměli záchvaty vzteku a nenávisti."

    Mno, já zas spěchám, nemám na rozdíl od mnoha jiných lidí tuny času na hledání, rozhlížení, kochání, učení se předpisům za jízdy, mobilování, minimalizování spotřeby atakdále, takže potřebuju jet plynule a tak rychle, jak pravidla umožňují, abych se cítila bezpečně a v pohodě. A to je důležitější, než aby náhodou tebou popisovaní neměli záchvaty nejistoty nebo strachu. A moje práva jsou stejná, jako těch ostatních.
    Hm? Takhle se ti to líbí taky? Jestli ne, tak nežvaň nesmysly.
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    PATISLAV: Nevím o které situaci teď mluvíš, nic takového jsi nepopisoval. Popisoval jsi případ, kde člověk jede tacho-70 a měl by podle tebe věřit spíš radaru než svému tachometru (což je logická úvaha, o tom žádná, ale takovou povinnost řidič nemá) a nebo o zcela jiné situaci, kdy brzí provoz, což by opravdu neměl.

    V blance jsou nějaké radary co ukazujou rychlost? Já si teda takového nevšiml. Ovšem vyčítat lidem, že se řídí svým tachometrem mi přijde jako blbost. Uvědom si, že řídit může prakticky kdokoliv, kdo udělá řidičák. A řídí podle instrukcí co dostal v autoškole. V autoškole dostal instrukci nepřekračovat povolenou rychlost. Na měření rychlosti má v autě tachometr. Ty teda tvrdíš, že by měl automaticky počítat s jeho odchylkou, která tam je právě pro to aby se náhodou nestalo, že jede tachometrových 70 a přesto překročí rychlost, ale zároveň by takový řidič měl mít přehled o tolerancích radarů, nebo ideálně se řídit rychlostí na GPS aby náhodou nejel o tebou citovaných 6km/h méně, protože tobě pokud za ním jedeš může prasknout cévka? :)

    Opravdu nikdo nemá povinnost jet maximální povolenou rychlostí. Neměl by zdržovat provoz, za což by se dala považovat ta situace v blance, ale jestli oba jeli podle tacha maximum, vážně bych si nedovolil argumentovat radarem (který jsem tam neviděl), gpskou, která v blance nefunguje, nebo neschopností řidiče si odvodid kolik vlastně ve skutečnosti jede.

    Zároveň, jak tu zmiňoval MVEK, člověk může někde být poprvé, neví kam jet, neví co přesně hledá, může být starší, může mít technické problémy, nebo to prostě může být člověk, který tak jet musí aby se cítil bezpečně a v pohodě. Což je podle mě pořád důležitější, než to abys ty, nebo blondýnka náhodou neměli záchvaty vzteku a nenávisti. Takový záchvaty už jsou podle mě ta zmiňovaná agresivita, co na silnici nemá co dělat. Pokud podobný pocity máš často, je lepší zastavit se, uklidnit se a až potom pokračovat v jízdě. Navíc to má tu výhodu, že ten zasranej špunt mezitim ujede...
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    PATISLAV: Řekl bych, že v takové prázdné hlavě neprobíhá vůbec nic. Proto je taky škoda se s ním rozčilovat. Stačí jemně zablikat, pokud mám pocit, že spěchám, jinak nahodím mód "mě nemůže nikdo nasrat" a čekám na příležitost k předjetí. Nic netrvá věčně.
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    MVEK: Základ je, chovat se předvídatelně. Takže, když něco hledám, zpomalím na dobu, kdy to hledám a nebrzdím jen tak, jak mě to napadne. Případně k tomu přidám pravý blinkr, jakože budu asi zastavovat. Nepředvídatelné brždění a opětné rozjíždění vytočí každýho.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    HALCYON: Výborně, dobře, že jsi tu. Mohl bys mi tedy vysvětlit, co probíhá myslí člověka, který má před sebou prázdnou silnici, za sebou kolonu patnácti aut, když projede kolem radaru, který mu ukáže, že jede výrazně pomaleji, než by mohl, ale stejně nezrychlí?
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    BLAF: ja ostrikuji a ta sprska je docela vydatna :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    BLAF: Jako na úsekovém měření do dělá skoro každej a to bez motivace někoho vyškolit, blokovat a možná i bez vědomí, jak blízko za ním někdo jede. Prostě se bojí, aby nepřesáhnul těch tachometrových 30/50/70 atd a hlídá si to až úzkostlivě...u nás jde většinou jet o 7-10kmh více, ale v cizině občas nemají žádnou toleranci
    BLAF
    BLAF --- ---
    KORKMAZ: Ja to lehky pribrzdovani obcas delam, kdyz uz mam neci chladic skoro v kufru, a vetsinou to zabere a zatim vzdy bez nasledku :)
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    MVEK: A divíš se tomu? Ve městě i mimo město pořád visíš někde v zácpách a důvodem ve skutečnosti není nic jiného nežli trotli, kteří neumějí jezdit, nesnaží se a nejsou schopni vyprodukovat jízdu, která by nějak rozumně zapadla do proudu ostatních - aby zbytečně nezdržovali, nepřekáželi, byli ohleduplní, dávali najevo, co hodlají dělat, a tak dále. Řidič, který bez jakéhokoli zjevného důvodu na padesátce jede třicet a nemůžeš ho předjet, protože je to ve městě, kde na to není místo, z toho mě může trefit šlak, protože kvůli němu ztrácím život čekáním na to, až půjde někam do prdele, namísto abych se dostala, kam potřebuju. Řidič, který jede pomalu nebo se motá někde napůl u karje a napůl uprostřed, můžeš se domýšlet, že možná chce parkovat, ale možná taky ne, protože idiota nenapadne zablikat.
    A tak dále.
    MVEK
    MVEK --- ---
    BLONDYNKA: Hm, asi z pohledu některých ano:-).

    Tak asi nebyla pochopená nadsázka, protože ani nikdo netroubil (nebo jednou, když jsem pouštěl lidi na přechodu), ale cítil jsem, že prostě někdy někoho mé chování určitě nervovalo, protože jsem ho o pár sekund zdržel tím, že jsem nejel, co bych mohl a někde přibrzdil kvůli kontrole čísel domu, nebo kvůli jednosměrkám nakonec mezi bloky chvíli chtěl odbočovat a nakonec jsem potřeboval jet rovně...
    Vyzkoušel jsem si tedy druhou stranu barikády, kdy na podobné váhavce nadávám sám.
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    MVEK: Jinými slovy, jseš pasivní agresor a ostatní tě za to nemají rádi?
    MVEK
    MVEK --- ---
    Tak na vyzkoušení si (pasivně) agrese stačí jet někam do města hledat něco. Ať už je to konkrétní adresa, a jak se k ní dostat, zvláště, když se rozsypou navigace v mobilech, nebo prostě jen, kde v okolí na chvíli zastavit. Když si na to ještě navíc člověk přesedlá do trochu jiného auta, a za těch deset km jízdy si moc nezvykne, to se řidiči kolem mohou zbláznit. Dneska odzkoušeno bez následků.
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: j, já jsem spíš narážel, že on to bude fakt jenom ukazatel. Respektive že to co to měří je to, co bude vidět v ECU (což měří správně) a pak se to na tom štítu jenom zobrazuje a tam někde dochází k tomu zkreslení... až moc velkýmu :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: vsak i digitalni meraky se kalibruji :-)
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: těžko říct, mechanickej náhon to už nemá, takže byť je tam ručička, tak ta rychlost je odněkud normálně nastavovaná. Mohla by být ta ručička hnutá, ale ta chyba se zase zvětšuje s rychlostí, takže na to to taky nevypadá :-)

    jinak k té agresi na mě teď zrovna taky někdo najel. Teda najel, napřed stál v pruhu, který mu přišel, že je moc pomalý, tak se zkusil mě vytlačit když jsem jel, to se mu nepovedlo. Pak projel pruhem pro autobusy a když jsem se na jeho konci chtěl zařadit zpátky (pač musím kvůli odbočování) a pustil jsem si blinkr s hodně velkým předstihem, tak just šlápnul na plyn, abych se tam nedostal (načež jsem se teda vysral a vjel jsem mu tam, protože žádnej z těch kreténů co se serou tím bus pruhem už mě tam stejně nepustí, takže bych nikdy neodbočil). Takže mě pak hrdině předjel, hodil mi myšku metr předemě a pak se vrátil do pruhu zpět a pokračoval. Ale to bylo mladý nagelovaný macho s ústečkou značkou v nějakym velice podobnym fleetovym sráči na operák (bílej generickej koreec). Takže hned 3 znaky říkající, že uvnitř sedí úplnej debil :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: asi fakt zalezi na konkretnim typu auta. Vyloucit nejde ani chybu ukazatele (tedy primo na tachometru) - ne nadarmo se normalni meraky musi cas od casu prekalibrovat, zejo... :)
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: jako jo, ale od toho se bude odvíjet i ta rychlost v ECU, která jinak sedí. V techničáku mám aktuálně rozměr jenom jeden, nicméně z toho co jsem zkoumal, že by se dalo na tohle auto nechat legálně dopsat, tak tohle je stejně obvodově největší kolo... takže mohl bych teoreticky namontovat menší kola (které tu chybu ještě zvětší) a z toho co jsem slyšel, tak bez zvednutí podvozku se tam ani větší kola už nevlezou... tak leda že by počítali s tim, že to hromada ichtylů ještě zvedne a narve tam větší kola :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: vychazej z toho, ze v techicaku mas ruzny mozny polomery kol... a pak hodne zalezi i na tom, co zrovna mas namontovany. Rychlost na tachometru se odviji od otacek kola - s vetsim polomerem kola bude ukazovana rychlost nizsi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam