• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    DANYSEK: Celý tohle proč jsem prvotně napsal o tom zvýšení rychlosti bylo na základě mé osobní zkušenosti z cestování po USA. A nesnažte se mi tvrdit, že v Evropě máme natolik špatné dálnice, nebo pouze klikaté a nebo jenom do kopce, že by to tady nemohlo fungovat. Jedinej rozumnej argument kterej tu padnul byl ten o vyšší spotřebě paliva, s cenami pohonných hmot se fakt usa rovnat nemůžeme a je možné že by i při vyšší povolené rychlosti kamioňáci jezdili tzv. "na spotřebu" tudíž pomaleji. To beru. Nějaký brzdný dráhy, hluk atd. sorry ale tohle neberu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: ze je znacek prilis je fakt, ktery rozporovat nebudu... ale s plosnym zvysenim rychlosti pro kamiony by jich naopak jeste pribylo... treba kvuli tomu hluku... kdyz se podivas, kudy mame u nas dalnice trasovane, tak je jasny, jaky bude vysledek...
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: osobne si myslim ze je to pravidel a znacek z prilis, vzbuzujici v ridicich falesnej pocit bezpeci, mam svuj pruh, jasne oznacenej carama jsem v bezpecny zone, kde se mi nemuze nic stat, neni treba moc premyslet. pokud pred ztackou neni omezeni rychlosti, muzu ji projet v poho 90 atd.. snizit pocet znacek na absolutni minimum (napriklad stopku zrusit uplne), zrusit stredovou caru a nechat ridice zase trochu u toho rizeni premyslet...ale to je malo eurounijni a represivni :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    RALI: Možná proto, že je to naprostá ťokovina typu "no jako sliboval jsem já osobně 'Dálnice dálnice dálnice' a slavně jsem otevřel 4000...metrů, tak teď to musím něčím přebít"? Taky teď všichni zase slibují Pražský okruh, ale s uzavřením volebních místností se to vrátí do šuplete jako vždycky, k tomu ani není potřeba se víc vyjadřovat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PNXNTDD: sve tvrzeni ovsem nemas jak dolozit... jde ryze o tvou osobni spekulaci :-) J Viz nize - ne kazdy kamion ti skutecne tech 110 pojede, takze to v realu povede spis ke stavu, kdy nekdo pojede 80-90, nekdo to bude krosit 110... a vysledkem budou jen oba pruhy ucpane zavodicimi kamiony. Ktere budou i nadale brzdit vozidla jedouci 130....
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    DANYSEK: Pomůže to plynulosti dopravy, nebude se tolik předjíždět a nebude se muset dobržďovat do 90. Nicméně neboj, já si hluboce uvědomuji, že tady to polemyzování nad zvýšením rychlosti pro kamiony je jenom čistá utopie a že se to nikdy neuskuteční. Nicméně, debata je to zajímavá. A vsuvka o Vietnamu nebyl argument, ale jenom takovej dodatek.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    TRISSIE: plus teda ekologická stránka věci - s rychlostí kamionu výrazně stoupá spotřeba (v těch rychlostech nad 90km/h jako fakt hodně, hodně moc). Emise, vyčerpání zdrojů, a všechny ty věci s tím související, není pro planetu nic dobrého.
    A ani ekonomicky, pro provozovatele speditérské společnosti není výhodné utopit v naftě víc, než je nezbytně nutné (optimalizace spotřeby je hodně velká issue) - se vsadím, že by ty limitery montovali, i kdyby to nebylo nutné.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Ale pro Svobodný do programu dobrý :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    PNXNTDD: Ono jde o to, že když přidáš z devadesáti na 110, tak máš o půlu větší kinetickou energii - tzn. +- o půlku delší brzdnou dráhu..
    Další věc, že je ta, že v 99% procentech stejně pojednou všechny kamiony 90, protože to nejmíň žere, ale o to víc se budou předjíždět hned co se potkaj, protože tam má nějakou rezervu (a stejně se budou předjíždět kilometr, protože jsou naložený...).
    TLDR - celý zvýšení maximálky pro kamiony by znamelo jen ještě větší bordel a horší havárky k tomu..
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    jen technická - myšlenka zvýšit rychlostní limity pro kamiony je hezká, ovšem bez změny evropské legislativy úplně na hovno, protože kamiony provozované v EU mají povinně montované speed limitery na 90km/h (reálných, ne tachometrových).

    Jinak i zkušenosti mimo Evropu ukazují, že limitery výrazně snižují nehodovost, třeba
    Truck crashes drop 73% after speed-limiters made mandatory
    http://www.truckaccidentattorneysroundtable.com/...crashes-drop-after-speed-limiters-made-mandatory/
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: z druhe strany porad nikdo nezduvodnil, proc je potreba tak spechat... cemu to v realu skutecne pomuze? A hlavne, proc by to v CR melo byt jinak, nez ve zbytku Evropy? Argumentovalo se tu USA, ale to je argument zcela mimo misu. Bavime se o veci, ktera je na urovni EU v zasade sjednocena (diky povinnym omezovacum). Ono to neni jen o rychlosti - bavime se i o hluku, ktery zakonite u toho kamionu je opet vetsi, nez u osobaku. A ono ty dalnice i u nas dost casto vedou pomerne blizko obytnych domu... v tomhle smeru je i v zahranici (ale i u nas) patrny trend snizovani maximalni rychlosti i pro ty osobaky...
    PNXNTDD: Omyl, ridici se hlavne musi naucit jezdit tak, aby nebezpecne situace nevytvareli. A k tomu fakt neni cesta skrze zvysovani povolene rychlosti a tedy dalsi zvysovani nebezpeci. A zijeme v celkem civilizovane zemi, nevim proc se snazis argumentovat nejakou dzungli, ktera je v mnoha hodnotach ponekud jinde nez my.
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    DANYSEK: No ale tohle je realita a je potřeba aby se lidi naučili jezdit i v nebezpečných situacích, vyšších rychlostech a počítali s rumunama a polákama na silnici. Když se všichni budou šinout připosraní a vyhukaní z každé maličkosti co se jim na silnici přihodí, tak jaké to asi bude vychovávat řidiče. Btw: momentálně jsem ve Vietnamu a to jak se jezdí tady jsem nezažil ani v Rumunsku...to u nás se jezdí učebnicově :D
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: vsude jsou debilove, stejne tak mezi motorkarema, ridici osobnich aut, zubareme atd. Zvlastni, ze na to kolik je demetu mezi ridici osobaku, tu nikdo nebroji proti moznemu navyseni rychlosti pro osobni auta na dalnicich na 140. Covece, netusim jak pomuzu kamionove doprave, kdyz se o tom dohodnu ve sve komunite, ale myslim, ze me zadnej kamionak poslouchat nebude :)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: problem je, ze na silnici je spousta debilu... firmy za volant vezmou kdekoho, a to ze tu je par mozna "slusnejch" kamionaku na tom nezmeni nic. Polaci ci Rumuni jsou nebezpecni i v tech 80 a neverim tomu, ze by se ve 110 chovali bezpecneji. To je proste sci-fi. Jezdej jako debilove. Vyridte si to ve sve "komunite" mezi sebou :-)
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: michas jablka s hruskama, co tohle ma spolecnyho s vyssi rychlosti na dalnici? Jako ze lidi delaji chyby? Mozna snizit rychlost pro osobaky na 80 na okreskach jako ve francii, protoze jednou sem videl naouranej osobak co pred tim jel 90?

    Amazing Volvo truck braking
    https://www.youtube.com/watch?v=P-giC24SxwE


    PISKVOR: neokecas, ale spis nez rychlost by se melo resit pretizeni...tam pak chybi ucinost brzdneho systemu
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PNXNTDD: ten kamion ti ze 110 v krizove situaci bude brzdit dyl nez z 80... at uz si myslis cokoliv, fyziku proste neprecuras.
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    WANAH: Okej... Můj názor je takovej, že až bude hotová D1 s kvalitním povrchem bez děr atd všichní víme o čem mluvím, věřím tomu, že 110 pro kamioy by nebyl takovej problém kterej v něm tady vidíte. Kamiony by se tolik nepředjížděli a i kdyby tak by osobáky nemusely na poslední chvíli dobržďovat ze 150 km/h na 90. A k tomu úsudku.... hele... já bych za dobu co jezdím, a jsem řidič z povolání, spočítal na prstech jedné ruky, kdy mě ohrozil borec v kamionu svým špatným úsudkem. Takže já bych je rozhodně tak nehanil. Jo ty si třeba řekneš "Jedu po D1 a najednou mi to tam pošle kamion na poslední chvíli aby předjel pomalou Avii" No ale ve většině případů to je tak, že lidi v osobáku fakt valej těch 150-160 a přiznejme si, že v takové rychlosti se ke kamionu kterej jede 90 blížíš zatraceně rychle na to, aby on tebe nějakým způsobem neomezil. Daleko víc individuí bez úsudku jezdí v osobáku.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SITH: to se tam deje z objektivnich duvodu. Nic to nemeni na faktu, ze i kdyby ty sranky byly dole pul hodiny, tak ridic ma proste stat. Borec za volantem vi kulovi o tom, co se deje na kolejich.
    SITH
    SITH --- ---
    DANYSEK: to nebylo fnukani, ale jen konstatovani ze se to tak tam deje. To ostatní sis jej vymyslel v tvý palici
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: problem je, ze ridic je obecne ponekud nedostatkovy zbozi na pracovnim trhu. takze papiry dostane a firmy naberou kdekoho... a jsme tam, kde jsme... :-)
    SITH: ja se zeptal... ale to fnukani na tema "sranky jsou dole moc dlouho" me vzdycky pobavi... neexistuje argument, ktery by ospravedlnoval to, ze si ridic o sve vuli na prejezd s aktivni signalizaci vjede. Uz vubec ne kvuli usetrenejm par minutam.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam