• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    BLAF
    BLAF --- ---
    BLAF: Ale nikdy se mi to, pravda, nestalo u auta s nahonem na predek, pocitam, ze to tim padem muze mit dost vliv, co?
    BLAF
    BLAF --- ---
    TEAPACK: Z moji zkusenosti - v rychlosti ta absence posilovace neni az tak znat, nebo alespon tak to bylo u my stary Omegy. Posilovna byla akorat vyjet z podelnyho stani :)

    Ale kdyz se mi jednou za jizdy ten volant zamknul, to byla jina :)
    DIVA
    DIVA --- ---
    Konecne jsem se dostala do situace, kdy mi prijde fajn jezdit prave po Praze a ne jinde: rozbila jsem si zadni levy blinkr .) dva dny s tim od rana do vecera smrkam po meste aniz by okolo me dochazelo k jakymkoli stresum .)) parada
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    onehdá mi odešel posilovač zrovna při sjíždění z dálnice... nebylo to teda nic příjemnýho (zvlášť protože na tom místě je sjezd a nájezd odddělený betonovýma zátarasama). Kdybych jela rychleji než těch cca 60, tak nevím nevím, jestli bych to urvala.
    Nouzový režim mi přijde jako podobně vyřazovací, přesto bezpečnější způsob zastavení.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SPM: I s těma elektronickejma se člověk pere - minimálně u Fiatů je to tak, že když se vypne, kvuli nějaký interní chybě, tak se dá s volantem očit tak o čtvrt kola a pak už musíš hoodně rvát silou.

    Ono než aby ty systémy vypnuly motor natvrdo, tak to spíš hodí motor do nouzáku aby měl tak 30kW, ale díky tomu všechny systémy poběží dál ... ;)
    SPM
    SPM --- ---
    SAMOUT: u hydraulických asi jo, u elektrických (což bude asi většinově případ moderních aut,kde by motor na dálku mohl jít vypnout) je to otázka, tam by to tak markantní být nemuselo. (Na druhou stranu ten by se patrně s tím remote offem vypnul taky a nestačilo by mu, že je zpětně roztáčen motorem :-) ).
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: No, on je velmi velkej rozdil v rizeni bez posilovace a s nefunkcnim posilovacem. Ten totiz kdyz nepremava, tak klade odpor, takze se peres nejen s rizenim, ale hlavne s tim neposilujicim posilovacem.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: tak to, ze kamera "zrovna koukala jinam" je pomerne casta vymluva :-)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Tak hlavně motor se ve 130 stále točí přes převodovku. Jen začne brzdit... A na posilovače to tím pádem nemá vliv. To by musel řidič schválně vyřadit
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: to mi připomíná, když přítelkyni zbořila na ípáku nějaká vyšinutá baba. Volala na policajty, do telefonu jí řekli, že v tom místě je kamera, takže to mají na záznamu. Pak přijela teda hlídka, vyšetřovala nehodu a když jim řekla, že jí na lince říkali, že to mají na záznamu, tak se tak podívali a prohlásili něco o tom, že ta kamera už nějakou dobu nic nenahrává :-D

    TEAPACK: posilovač brzd obvykle problém není, pač se ten podtlak v něm udržuje, takže to obvykle snese nějaký 2 - 3 sešlápnutí pedálu s plným účinkem (horší v tomhle případě třeba je, když se auto zblázní, třeba i technickou závadou a dá plný plyn - pokud nemá na ten posilovač vakuovou pumpu (což třeba atmosférický motory u nehybridů spíš nemaj), tak nemáš podtlak a nefunguje to :-) ). Posilovač řízení úplně posoudit nedokážu, nicméně jezdilo se nějaký čas bez něj a taky to šlo. V těch 130km/h stejně tím volantem zas tak moc točit nemůžeš, takže to se asi taky dá... Nicméně asi to spolehlivě vyřadí ESP a dost možná i ABS :-)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    GORG: Já si tak říkám, co všechno se stane, když nějakýmu autu vypnou motor ve 130 na okresce ... bez posilovače brzd a řízení to bude srovnatelný s vraždou ... ;)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: (což mě napadá, jak onehdy PČR tvrdila cosi o sledování přes mýtné brány...a když nad tím začal veřejně vrtět hlavou jejich provozovatel, označili to po uzavření případu za účelovou dezinformaci vypuštěnou jako krytí zdroje)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: Jinak FA bych věřil...že bude raději vyprávět příběh strhující, nežli zcela realistický.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GORG: To druhý je EMP granát, to zastaví nejenom auto, ale veškerou ostatní elektroniku v okolí. To je blíž tomu zastavovacímu pásu...

    OnStar jako remote-off je pravděpodobné, ale zase jsme ty brankový tyče hodně zúžili a odstěhovali od "zastaví cokoli". Pochopitelně takových řešení bude čím dál víc, ale zároveň s tím se do nich probourá čím dál víc loupežníků ;)
    GORG
    GORG --- ---
    PISKVOR: No jsi blízko. Řekl to na přednášce Frank Abagnel, podle kterýho je Catch me if you can :) Spolupracoval s nima pak po propuštění.

    Bude se asi týkat jen novějších smart aut. U starších mě nenapadá, jak by se bez zastrcenyho bluetooth/wifi donglu v diagnostice mohli dostat k pocitaci. :)

    Hmm neco jsem k tomu nasel. Jo zacinam si vybavovat, ze pred lety jsem o tom cetl, ze by radi meli. (V clanku tedy mluvi jen o dohode s GM)
    Police Can Disable New Cars on Demand
    https://www.livescience.com/1938-police-disable-cars-demand.html

    Aha, a tohle ma jit pouzit na jakykoliv auto (ale to uz je trochu neco jineho)
    RF Safe-Stop disables a vehicle's engine remotely using radio beams | Daily Mail Online
    https://www.dailymail.co.uk/...RF-Safe-Stop-disables-vehicles-engine-remotely-using-radio-beams.html
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Což je pořád asi tak míli daleko od toho s FBI. Kdyby napsal NSA, neřeknu ;) ale tohle mi připadá asi jako "...a NASA má roswellský talíř v A51"
    SPM
    SPM --- ---
    To bych taky řekl... ale fakt je, že když se někdo připojí na tu sběrnici v autě a ví co tam dělat, tak s dnešníma autama se tam té neplechy dá napáchat hodně... a už se pár takových vtipných věcí objevilo, například nějaká chyba v rádiu s digitálním příjmem, které na CAN busu je připojené taky. A ostatně hromada lidí jezdí s čínským OBDII donglem nafurt zastrčeným v diagnostickém konektoru :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GORG: To mi připadá dost hollywoodské, pokud to není něco takového ;)

    Police Uses Spike Strip To Stop Drunk Driver - Estonia
    http://www.youtube.com/watch?v=d6HMS4jBY_A
    GORG
    GORG --- ---
    DYNK: Onehda jsem ridil brachovo novejsi auto cestou do Spanelska a ten mel ten adaptivni tempomat, co zabrzdi na nastavene vzdalenosti od auta predemnou. To se mi taky libilo.
    Teda kolikrat mi prijde na tech silnicich, ze s tim nekteri pocitaji... jedou v rychlym pruhu a rychle brzdi, az kdyz "narazi" tesne pred to pomaly auto, co ten pruh ucpava. Napadlo me, jestli nenechavaji proste jen zapnuty tempomat a at to pripadne zabrzdi sam. To by nebyl dobry postup na to spolehat.

    Trochu me ale znervoznovalo, ze mi auto hybalo samo i volantem.. nebo proste ne uplne uspokojovalo i kdyz zaroven i fascinovalo, ze teda sleduje pruhy, a v zatacce to samo otacelo mirne volant.

    A ted kdyz to nekdo hackne? Usnadni to asi unosy :-) Ty na dalku ovladatelne veci tam jiste budou postupne pribyvat. No uvidime kam se to vsechno vyvine. FBI ma teda uz ted udajne moznost na urcitou (kratkou) vzdalenost prevzit kontrolu nad autem a zastavit ho.

    No ja jezdim v aute, co nema ani tempomat :)
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: tady je zase otázka o diverzitě těch modulů vs cena úkonu. Asi se to možná objeví dostupné pro těch pár nejrozšířenějších aut, ale zbytek bude problém. Ostatně jako u těch motorů - načipovat 1.9TDI dneska taky dělá každý lojza. U raritnějších motorů ale už ne a sic jsou lidi, co to taky zvládají, tak je to úkon cenově už srovnatelný s novým malým autem :-) Je to třeba vidět i u takové ptákoviny jako TPMS, kterou některý auta mají naimplementovanou fakt debilně a taky jediné celkem fungující řešení je nákup RW ventilků do druhé sady kol, na kterých se naklonuje stejné ID...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: a tak dneska mas vsecko beztak reseny nejak softwarove... takze pocitam, ze se sekundarne rozbuji ruzne modifikace softwaru, ktere uz nebudou omezene jen na precipovani motoru :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam