• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    Zdravim přítomné. Rád bych věděl, jak se stavíte k dodržování zákazů a pravidel, vyžadovaných nesprávně umístěnou dopravní značkou.
    Dneska se schylovalo ke konfrontaci s jakousi zaměstnankyní, když jsem zastavil na parkovišti, označeném obdélníkovou značkou IP12 Parkoviště Reservé - "jen pro zaměstnance". Značka byla vyrobena z ohnutého plastu, nápis "jen pro zaměstnance" nebyl na dodatkové tabulce, ale přímo v poli značky. Značka byla přichycena provázky s uzlíky provrtanými do plochy značky, a především byla umístěna vlevo, na jakémsi sloupu, tedy neviditelná při příjezdu zprava.
    Pročetl jsem právě prováděci předpis o dopravním značení, k zákonu o provozu na pozemních komunikacích, a mám dojem, že je taková značka špatně umístěná.
    Znamená to, že je neplatná a nemusím se jí řídit?
    Ke konfrontaci se "zaměstnankyní" nakonec nedošlo, ale chtěl bych mít pro příště nabito.
    Díky a hezký den :-)
    BLAF
    BLAF --- ---
    Ja myslel prave s nefunkcnim posilovacem, v ty Omeze byla hydraulika a sestivalcovej dyzl, a tocit s tim (za jizdy) slo stejne celkem bez problemu.
    Asi to bude auto od auta.
    SPM
    SPM --- ---
    BLAF: to je podle mě dost jedno... tam akorát roli hraje váha předku, tedy asi hlavně kde to má motor - kde pokud to není stará škodovka nebo Porsche, tak je nejčastějš vepředu i u zadokolek. Ale generálně vzato, jelikož bez posilovače jezdily i těžký náklaďáky, tak problém to asi není za jízdy utočit, problém je ten odpor, který klade nefunkční posilovač...
    BLAF
    BLAF --- ---
    BLAF: Ale nikdy se mi to, pravda, nestalo u auta s nahonem na predek, pocitam, ze to tim padem muze mit dost vliv, co?
    BLAF
    BLAF --- ---
    TEAPACK: Z moji zkusenosti - v rychlosti ta absence posilovace neni az tak znat, nebo alespon tak to bylo u my stary Omegy. Posilovna byla akorat vyjet z podelnyho stani :)

    Ale kdyz se mi jednou za jizdy ten volant zamknul, to byla jina :)
    DIVA
    DIVA --- ---
    Konecne jsem se dostala do situace, kdy mi prijde fajn jezdit prave po Praze a ne jinde: rozbila jsem si zadni levy blinkr .) dva dny s tim od rana do vecera smrkam po meste aniz by okolo me dochazelo k jakymkoli stresum .)) parada
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    onehdá mi odešel posilovač zrovna při sjíždění z dálnice... nebylo to teda nic příjemnýho (zvlášť protože na tom místě je sjezd a nájezd odddělený betonovýma zátarasama). Kdybych jela rychleji než těch cca 60, tak nevím nevím, jestli bych to urvala.
    Nouzový režim mi přijde jako podobně vyřazovací, přesto bezpečnější způsob zastavení.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SPM: I s těma elektronickejma se člověk pere - minimálně u Fiatů je to tak, že když se vypne, kvuli nějaký interní chybě, tak se dá s volantem očit tak o čtvrt kola a pak už musíš hoodně rvát silou.

    Ono než aby ty systémy vypnuly motor natvrdo, tak to spíš hodí motor do nouzáku aby měl tak 30kW, ale díky tomu všechny systémy poběží dál ... ;)
    SPM
    SPM --- ---
    SAMOUT: u hydraulických asi jo, u elektrických (což bude asi většinově případ moderních aut,kde by motor na dálku mohl jít vypnout) je to otázka, tam by to tak markantní být nemuselo. (Na druhou stranu ten by se patrně s tím remote offem vypnul taky a nestačilo by mu, že je zpětně roztáčen motorem :-) ).
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: No, on je velmi velkej rozdil v rizeni bez posilovace a s nefunkcnim posilovacem. Ten totiz kdyz nepremava, tak klade odpor, takze se peres nejen s rizenim, ale hlavne s tim neposilujicim posilovacem.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: tak to, ze kamera "zrovna koukala jinam" je pomerne casta vymluva :-)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Tak hlavně motor se ve 130 stále točí přes převodovku. Jen začne brzdit... A na posilovače to tím pádem nemá vliv. To by musel řidič schválně vyřadit
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: to mi připomíná, když přítelkyni zbořila na ípáku nějaká vyšinutá baba. Volala na policajty, do telefonu jí řekli, že v tom místě je kamera, takže to mají na záznamu. Pak přijela teda hlídka, vyšetřovala nehodu a když jim řekla, že jí na lince říkali, že to mají na záznamu, tak se tak podívali a prohlásili něco o tom, že ta kamera už nějakou dobu nic nenahrává :-D

    TEAPACK: posilovač brzd obvykle problém není, pač se ten podtlak v něm udržuje, takže to obvykle snese nějaký 2 - 3 sešlápnutí pedálu s plným účinkem (horší v tomhle případě třeba je, když se auto zblázní, třeba i technickou závadou a dá plný plyn - pokud nemá na ten posilovač vakuovou pumpu (což třeba atmosférický motory u nehybridů spíš nemaj), tak nemáš podtlak a nefunguje to :-) ). Posilovač řízení úplně posoudit nedokážu, nicméně jezdilo se nějaký čas bez něj a taky to šlo. V těch 130km/h stejně tím volantem zas tak moc točit nemůžeš, takže to se asi taky dá... Nicméně asi to spolehlivě vyřadí ESP a dost možná i ABS :-)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    GORG: Já si tak říkám, co všechno se stane, když nějakýmu autu vypnou motor ve 130 na okresce ... bez posilovače brzd a řízení to bude srovnatelný s vraždou ... ;)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: (což mě napadá, jak onehdy PČR tvrdila cosi o sledování přes mýtné brány...a když nad tím začal veřejně vrtět hlavou jejich provozovatel, označili to po uzavření případu za účelovou dezinformaci vypuštěnou jako krytí zdroje)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: Jinak FA bych věřil...že bude raději vyprávět příběh strhující, nežli zcela realistický.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GORG: To druhý je EMP granát, to zastaví nejenom auto, ale veškerou ostatní elektroniku v okolí. To je blíž tomu zastavovacímu pásu...

    OnStar jako remote-off je pravděpodobné, ale zase jsme ty brankový tyče hodně zúžili a odstěhovali od "zastaví cokoli". Pochopitelně takových řešení bude čím dál víc, ale zároveň s tím se do nich probourá čím dál víc loupežníků ;)
    GORG
    GORG --- ---
    PISKVOR: No jsi blízko. Řekl to na přednášce Frank Abagnel, podle kterýho je Catch me if you can :) Spolupracoval s nima pak po propuštění.

    Bude se asi týkat jen novějších smart aut. U starších mě nenapadá, jak by se bez zastrcenyho bluetooth/wifi donglu v diagnostice mohli dostat k pocitaci. :)

    Hmm neco jsem k tomu nasel. Jo zacinam si vybavovat, ze pred lety jsem o tom cetl, ze by radi meli. (V clanku tedy mluvi jen o dohode s GM)
    Police Can Disable New Cars on Demand
    https://www.livescience.com/1938-police-disable-cars-demand.html

    Aha, a tohle ma jit pouzit na jakykoliv auto (ale to uz je trochu neco jineho)
    RF Safe-Stop disables a vehicle's engine remotely using radio beams | Daily Mail Online
    https://www.dailymail.co.uk/...RF-Safe-Stop-disables-vehicles-engine-remotely-using-radio-beams.html
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Což je pořád asi tak míli daleko od toho s FBI. Kdyby napsal NSA, neřeknu ;) ale tohle mi připadá asi jako "...a NASA má roswellský talíř v A51"
    SPM
    SPM --- ---
    To bych taky řekl... ale fakt je, že když se někdo připojí na tu sběrnici v autě a ví co tam dělat, tak s dnešníma autama se tam té neplechy dá napáchat hodně... a už se pár takových vtipných věcí objevilo, například nějaká chyba v rádiu s digitálním příjmem, které na CAN busu je připojené taky. A ostatně hromada lidí jezdí s čínským OBDII donglem nafurt zastrčeným v diagnostickém konektoru :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam