• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SITH
    SITH --- ---
    Moje výlety do kraje s U na SPZ jsou fakt výborný :) jedu do podzemních garáží, ve vláčku aut hledáme volná místa, když v tom najednou auto přede mnou zastaví. Ok, asi hledá místo, říkám si. Ale vyleze z toho ženská, zamkne auto a jde pryč. Říkám si wtf, vždyť jsme na té cestě :))

    Ale stojí tak blbě že se nedá objet, je to v zatáčce a je blízko sloup, tak si z toho vláčku tři auta dají zpátečku a jedeme dál. Lol
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    SPM: je to vydlážděný parkoviště na veřejném prostranství na návsi před školou. Patří zřejmě obci, stejně jako škola.

    ZVIRATKO: Ok, to zní rozumně. Ve správním toho říct co nejmíň. Žádnou značku jsem neviděl.
    SPM
    SPM --- ---
    a byla nekde na ulici, verejne pristupnem miste, etc? nebo nekde na soukromem pozemku, ve vjezdu, ... v druhem pripade bych rekl, ze si tam muzou dat klidne ceduli s ruzovyma puntikama a vyhodit te.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    DAVETESS: pokud by doslo na nejake rizeni, tak prohlaseni "ale ta znacka je neplatna" je to nejhorsi, co muzes udelat. Dulezite je rict, zes zadnou znacku nevidel (mozna proto, ze je spatne umistena, mozna proto, ze je nesrozumitelna takze jsi ji prehlednul, mozna proto ze neni reflexni nebo ma spatny rozmer). Ale musis rict zes _nevedel_ o obsahu te znacky.
    Jina otazka je, co tam ta znacka vlastne dela, nepochybne by se mela odstranit takze k tomu muzes dat podnet.

    Pri konfrontaci s nekym kdo platnost te znacky vymaha je to slozite, rekl bych at zavola policii ze s ni nic resit nebudes, nazdar....
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    Zdravim přítomné. Rád bych věděl, jak se stavíte k dodržování zákazů a pravidel, vyžadovaných nesprávně umístěnou dopravní značkou.
    Dneska se schylovalo ke konfrontaci s jakousi zaměstnankyní, když jsem zastavil na parkovišti, označeném obdélníkovou značkou IP12 Parkoviště Reservé - "jen pro zaměstnance". Značka byla vyrobena z ohnutého plastu, nápis "jen pro zaměstnance" nebyl na dodatkové tabulce, ale přímo v poli značky. Značka byla přichycena provázky s uzlíky provrtanými do plochy značky, a především byla umístěna vlevo, na jakémsi sloupu, tedy neviditelná při příjezdu zprava.
    Pročetl jsem právě prováděci předpis o dopravním značení, k zákonu o provozu na pozemních komunikacích, a mám dojem, že je taková značka špatně umístěná.
    Znamená to, že je neplatná a nemusím se jí řídit?
    Ke konfrontaci se "zaměstnankyní" nakonec nedošlo, ale chtěl bych mít pro příště nabito.
    Díky a hezký den :-)
    BLAF
    BLAF --- ---
    Ja myslel prave s nefunkcnim posilovacem, v ty Omeze byla hydraulika a sestivalcovej dyzl, a tocit s tim (za jizdy) slo stejne celkem bez problemu.
    Asi to bude auto od auta.
    SPM
    SPM --- ---
    BLAF: to je podle mě dost jedno... tam akorát roli hraje váha předku, tedy asi hlavně kde to má motor - kde pokud to není stará škodovka nebo Porsche, tak je nejčastějš vepředu i u zadokolek. Ale generálně vzato, jelikož bez posilovače jezdily i těžký náklaďáky, tak problém to asi není za jízdy utočit, problém je ten odpor, který klade nefunkční posilovač...
    BLAF
    BLAF --- ---
    BLAF: Ale nikdy se mi to, pravda, nestalo u auta s nahonem na predek, pocitam, ze to tim padem muze mit dost vliv, co?
    BLAF
    BLAF --- ---
    TEAPACK: Z moji zkusenosti - v rychlosti ta absence posilovace neni az tak znat, nebo alespon tak to bylo u my stary Omegy. Posilovna byla akorat vyjet z podelnyho stani :)

    Ale kdyz se mi jednou za jizdy ten volant zamknul, to byla jina :)
    DIVA
    DIVA --- ---
    Konecne jsem se dostala do situace, kdy mi prijde fajn jezdit prave po Praze a ne jinde: rozbila jsem si zadni levy blinkr .) dva dny s tim od rana do vecera smrkam po meste aniz by okolo me dochazelo k jakymkoli stresum .)) parada
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    onehdá mi odešel posilovač zrovna při sjíždění z dálnice... nebylo to teda nic příjemnýho (zvlášť protože na tom místě je sjezd a nájezd odddělený betonovýma zátarasama). Kdybych jela rychleji než těch cca 60, tak nevím nevím, jestli bych to urvala.
    Nouzový režim mi přijde jako podobně vyřazovací, přesto bezpečnější způsob zastavení.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SPM: I s těma elektronickejma se člověk pere - minimálně u Fiatů je to tak, že když se vypne, kvuli nějaký interní chybě, tak se dá s volantem očit tak o čtvrt kola a pak už musíš hoodně rvát silou.

    Ono než aby ty systémy vypnuly motor natvrdo, tak to spíš hodí motor do nouzáku aby měl tak 30kW, ale díky tomu všechny systémy poběží dál ... ;)
    SPM
    SPM --- ---
    SAMOUT: u hydraulických asi jo, u elektrických (což bude asi většinově případ moderních aut,kde by motor na dálku mohl jít vypnout) je to otázka, tam by to tak markantní být nemuselo. (Na druhou stranu ten by se patrně s tím remote offem vypnul taky a nestačilo by mu, že je zpětně roztáčen motorem :-) ).
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: No, on je velmi velkej rozdil v rizeni bez posilovace a s nefunkcnim posilovacem. Ten totiz kdyz nepremava, tak klade odpor, takze se peres nejen s rizenim, ale hlavne s tim neposilujicim posilovacem.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: tak to, ze kamera "zrovna koukala jinam" je pomerne casta vymluva :-)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Tak hlavně motor se ve 130 stále točí přes převodovku. Jen začne brzdit... A na posilovače to tím pádem nemá vliv. To by musel řidič schválně vyřadit
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: to mi připomíná, když přítelkyni zbořila na ípáku nějaká vyšinutá baba. Volala na policajty, do telefonu jí řekli, že v tom místě je kamera, takže to mají na záznamu. Pak přijela teda hlídka, vyšetřovala nehodu a když jim řekla, že jí na lince říkali, že to mají na záznamu, tak se tak podívali a prohlásili něco o tom, že ta kamera už nějakou dobu nic nenahrává :-D

    TEAPACK: posilovač brzd obvykle problém není, pač se ten podtlak v něm udržuje, takže to obvykle snese nějaký 2 - 3 sešlápnutí pedálu s plným účinkem (horší v tomhle případě třeba je, když se auto zblázní, třeba i technickou závadou a dá plný plyn - pokud nemá na ten posilovač vakuovou pumpu (což třeba atmosférický motory u nehybridů spíš nemaj), tak nemáš podtlak a nefunguje to :-) ). Posilovač řízení úplně posoudit nedokážu, nicméně jezdilo se nějaký čas bez něj a taky to šlo. V těch 130km/h stejně tím volantem zas tak moc točit nemůžeš, takže to se asi taky dá... Nicméně asi to spolehlivě vyřadí ESP a dost možná i ABS :-)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    GORG: Já si tak říkám, co všechno se stane, když nějakýmu autu vypnou motor ve 130 na okresce ... bez posilovače brzd a řízení to bude srovnatelný s vraždou ... ;)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: (což mě napadá, jak onehdy PČR tvrdila cosi o sledování přes mýtné brány...a když nad tím začal veřejně vrtět hlavou jejich provozovatel, označili to po uzavření případu za účelovou dezinformaci vypuštěnou jako krytí zdroje)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: Jinak FA bych věřil...že bude raději vyprávět příběh strhující, nežli zcela realistický.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam