• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: jo, já to tam znám. Taky jsem tam, než to ještě zrekonstruovali, potkal jednoho ohleduplnýho, co mi uhnul do levýho přímo před auto, když jsem ho předjížděl těma vyjetejma kolejema plný vody; moc jsem mu za to poděkoval :-) ).


    SITH: tak papírově to furt rychlostka je a od změny předpisů a zároveň doby, kdy ten tankodrom zrekonstruovali, už "jenom" 110 :-) Ale tam je to vůbec zábavný, stejně jako ten přechod o kousek dál.
    SITH
    SITH --- ---
    TRISSIE: to se naprojektovalo jako vjezd na rychlostní silnici, což předpisy povolují. Pak to kreténi přehodili na dálnici a už to nefunguje. Nechápu, jak jim to prošlo. To stejné je u Zbraslavi (resp. vjezdu do Lipenců) na Strakonické
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    TRISSIE: u těch Středokluk to moc neklape, je to nejčastější místo nehod na týhle dálnici.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: kladenskou dálnici na tebe, tam se minimálně na dvou (možná třech?) místech mezi Kladnem a Prahou najíždí ze stopky, a to bez omezení rychlosti pro projíždějící auta.
    By mě zajímalo, který kretén tohle naprojektoval a jak to mohlo projít schvalovacím procesem.

    ale zas je pravda, že tam se většinou řidiči chovají slušně a pokud to jde, tak uvolňují pravý pruh; to samé při nájezdu z Horoměřic na letiště, který je taky ze stopky (ale ve špičce je to někdy dost na dlouho, když mě muž vezl do porodnice takhle v úterý v devět ráno, tak jsem vážně zvažovala, že zavolám policajty, ať nám zjednaj průjezd :-)
    HARLOT
    HARLOT --- ---
    EXAGE: Nemyslím si, že jsi šílenec :-))) Myslím si, že najít inteligentní řešení v rámci předpisů, když tu každej druhej jezdí jako kokot, je prostě těžký.
    BATEAU
    BATEAU --- ---
    TOMBRIDER: fyi, kamiony maji na (nasi) dalnici limit 80. ten tahac samotny ma zadratovany limiter nekde na tech 82 nebo 87 (kazdy kousek jinak), takze rychleji ani jet nemuze i kdyz by to motor zvladl. a ridici maji tachografy a omezene hodiny, jak dlouho mohou ten ktery den jet. takze mit pul hodiny zpozdeni muze znamenat, ze naklad dneska nedoveze, ergo ho nevylozi a je komplet v ha*zlu ...
    vsechno je relativni.
    EXAGE
    EXAGE --- ---
    HARLOT: Švihnu ho, když se v levém bude vyvážet- dlouho a nebezpečně. Záleží taky na tom v čem jedu, jaký je počasí, viditelnost a zda jedu sám či nikoli.
    Abys neměl zkreslenej obrázek, nejsem žádnej šílenec co se baví podjížděním, když to jde, vyřeším to jinak.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    HARLOT: tak jak vyřešíš situaci viz AMANT? (původně jsem to pochopila tak, že v takovém případě nepodjíždíš a zůstaneš v levém - ještě teda je možnost podle zákona přejet do pravého a pak srovnat rychlost s tou první brzdou v levým, což je asi jediné "správné" řešení, i když i tam si dovedu představit, že by se na to dalo naroubovat omezení plynulosti provozu bezdůvodně pomalou jízdou i na tvé straně)
    HARLOT
    HARLOT --- ---
    TOMBRIDER: To jsou typické situace na infarkt. Vždycky si říkám, že kdyby teď ten řidič někde zastavil, dojdu mu zaťukat na okýnko, a zeptám se ho, co mu běželo hlavou :-) (a pak vidím dědu, takže nic)
    SPM
    SPM --- ---
    HARLOT: jo no, já z toho vláčku, když už v něm jsem, většinou i radši uhnu a jedu chvíli za kamionama, než se to pročistí, protože mě to testování brzd moc nebaví :-)

    co se týče blikání, tak to už taky většinou dělám max. z dostatečný dálky. Přítelkyni nějakej kretén v levym pruhu na prázdný dálnici na to zablikání vybrzdil do zastavení.

    TOMBRIDER: s tím odstavným pruhem to až taková sranda není... jednou jsem v něm takhle skončil (nevýkonné auto, v pravém pruhu kolona kamionů, chtěl jsem se zařadit za, ale kamioňák zase asi chtěl pustit a zpomaloval a do konce připojováku jsme se nesesyncli) a moc příjemnej pocit to není. Jednak ty odstavný pruhy jsou výrazně užší, takže i s osobákem to není zrovna příjemný, když je něco vedle a jednak jsou plný šutrů, takže se od podběhů začne ozývat symfonie. Ale asi furt lepší než tam zastavit.
    HARLOT
    HARLOT --- ---
    … pokud je vpravo volno, tedy
    HARLOT
    HARLOT --- ---
    TRISSIE: Tak nevím, někde jsem to napsala? Nikdy nezůstávám v levém. :-O
    HARLOT
    HARLOT --- ---
    AMANT:
    "Před časem se sice Policie ČR vyjádřila v tom smyslu, že pokud řidič neustále jede v pravém pruhu, podjede zprava řidiče v levém pruhu a dál pokračuje v pruhu pravém, je to v pořádku (a v pořádku by to mělo být i podle zdravého rozumu a rozhodně by policie měla trestat toho hulváta vlevo a nikoli vás), ale podle striktního výkladu zákona se to zkrátka nesmí. Jak s tím naložíte, je na vás. Pamatujte ale na to, že posuzovat, jak kdo jede, smí jen Policie ČR, nikoli běžný řidič."

    zdroj https://www.garaz.cz/clanek/predjizdeni-kdy-smite-kdy-nesmite-a-jake-jsou-sankce-21000243
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    HARLOT: jenže to je otázka, jestli ty podle pravidel jedeš, když po dokončení předjíždění zůstáváš v levém, že...

    § 12
    Jízda v jízdních pruzích
    (1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    AMANT: myslím, že u tohohle druhu "podjíždění" by se to dalo vyargumentovat tak, že ty máš po ukončení předjíždění povinnost zařadit se do pravého pruhu - jakmile se ty kamiony přesunou do stoupáku, je tím ukončené to předjíždění a ty nadále nemáš v levým co dělat.
    A potom souběžná jízda mimo obec.

    přeci jen je podjíždění a podjíždění - věřím, že i policajtovi by se dal vysvětlit rozdíl mezi nebezpečným chování toho druhu, jako jsem popisovala pár dní zpátky TRISSIE a tím, že nepojedu jak kretén v levým stovkou jen proto, že ten první neví, že se měl přeřadit.
    HARLOT
    HARLOT --- ---
    EXAGE: Hele, mám brejle, tak vidím :) Rozdíl je jen v našem přístupu. Ty ho švihneš a jedeš dál, a já to zkousnu a jedu podle pravidel :) Ale nejezdím tak odjaktěživá, takže je to možná věkem. A taky řidičáky na velký auta člověka většinou uklidní. A to je celý.
    HARLOT
    HARLOT --- ---
    AMANT: No, jak jsem před chvílí studovala to nebezpečné předjíždění, narazila jsem na to, že pokud máš tři pruhy, v pravém je plno, v levém jede trouba 110, potom by teoreticky mělo být možné projet prostředním pruhem, a pokud se potom hned nezařadíš do levého (protože to už by bylo předjíždění), můžeš jet. S fízlem jsem to ale ještě neřešila. Musím se někde poptat; nebo nevíte někdo?
    HARLOT
    HARLOT --- ---
    TOMBRIDER: Jenomže 1) oni často nejedou jen těch 200km; 2) ten naloženej pojede v příštím kopci 30km/h, a né 80km/h, a to je často ten problém, kterému se předjížděním snaží předejít. Aniž bych se chtěla kamióňáků zastávat nějak plošně. Nedostatek řidičů na velký auta bohužel taky způsobil, že si ty papíry udělal kdejaký blb :(
    AMANT
    AMANT --- ---
    HARLOT: modelova situace ze srpna. v pravym kamiony, nikoliv vsak tak narvano, aby se neslo zaradit, v levym pulkilometrova kolona, kterou vede srbskej obytnak (zjisteno pozdeji) rychlosti cca 110 km/h. takhle jedes ctvrt hodiny.

    prijde stoupani, kamiony vsechny vjedou do stoupaciho pruhu, levej dal jede tak jak jel. tim vznikne uprostred uplne prazdnej pruh. co udelas? ja sem to vydrzel asi 10 sekund a pak jsem celou tu kolonu podjel.
    ani ne proto, ze bych spechal, ale je mi proste neprijemny jet v zahustenym provozu za nakym takovymhle kretenem. siroko daleko volno, provoz maximalne na stupen2, ale tady jede 100 aut a 20 kamionu v nakym podivnym baliku jenom proto, ze se ten tvor neni schopnej podivat do zrcatka a na 20 sekund se zaradit do pravyho.
    EXAGE
    EXAGE --- ---
    HARLOT: Hele, oči máš dobrý? Psal jsem, že nejde o čas. Jde o to, že chceš jet nějak a ten před tebou tě omezuje. Musíš jet za ním a musíš jet jak jede on, chvíli kilo, chvíli 130, atp. To je samozřejmost, když je provoz, ale pokud má kam uhnout a ty můžeš jet jak chceš, protože to provoz umožňuje, pak je takovej člověk s klapkama na očích k vzteku.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    HARLOT: Prosímtě, mohl by jsi tuhle poučku vysvětlit všem kamioňákům. Že nemusí pospíchat a předjíždět se když jeden jede 82kmh a druhej 87kmh? A to předjíždění je uplně zbytečné, jelikož do Bernu dojedou jen o půl hodiny později.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    HARLOT: Já když jedu 190-220 tak si můžu pak ještě večer jít zaplavat :)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    T6MA: Pokud se napojuješ z připojováku, tak to není nikdy podjíždění. A je fuk jestli tam jel kamion a ty přidáním plynu ho "podjedeš" a zařadíš se. Nebo dokonce ten před tebou se brzo napojí, ale jede tak pomalu že ty ho stihneš předjet ještě napojovákem a poté se zařadíš do průběžného.
    Je to naprosto v pořádku.


    Jo a jinak u připojovacího pruhu se klidně nebát pokračovat dál pár metrů odstavným pruhem i když připojovací končí namalovaným pruhem. Pokud to vyžaduje plynulost napojení. Není to zeď.



    To se mi taky utkvělo v paměti. Jesenice, z kruháku najíždím na Pražkej okruh a předemnou děda ve Fábii (neotřelá klasika). A už to zavánělo průšvihem, když se sunem k napojení 40kmh a stále nezrychluje. (já jak nemám aspoň 80kmh, tak sem v napojováku nervozní).. V připojováku lehce zrychlí na 60. Ale je tam krapet hustější provoz. Děda dojede ke konci napojováku jak je namalovaná čára a zadupne brzdu. Já do něj málem vletěl jelikož sem to uplně nečekal a pokukoval zrovna do zrcátka jelikož se blížila parádní mezera... No z nuly se na dálnici "moc dobře" napojuje.. Obvzláště když ty další za náma se už napojujou a připojujou a tím nás blokujou.
    Naštěstí mezi dědkem a krajnicí to bylo jen tak tak na projetí. Takže s troubením aby o mě věděl (děda čumí, mává rukama a zlostně něco vykřikuje) ho pomalu objedu, dupnu na to a po pár vteřinách se napojuju na dálnici ve 100kmh na pohodu...

    A to mi připomělo ještě jednu bezva příhodu z prokleté Jesenice a připojováním na dálnici..

    Opět nějaký postarší strejc v oktávce. Opět jede k napojení na dálnici zatraceně pomalu. Tak 50kmh a nezrychluje. Naštěstí dálnice je uplně prázdná. Tak na to šlápnu v připojováku s tím že to rovnou frknu do levého pruhu a zároveň ho předjedu. Ale vůbec jsem nečekal že on v 60kmh z připojováku to ladně posílá taky rovnou do levého pruhu to sem ho málem vzal jak jsem to měl zrovna pod plynem. Strhnu to doprava a podjíždím ho pravým pruhem. Koukám co je to za dementa, a von fakt starej strejc s upřeným pohledem dopředu. Vůbec o mě nevěděl.. A co se rychlostí blesku vzdaluju. Tak vidím jak on jede pořád v tom levém pruhu "na jistotu". Tohle mě štve že sem zrovna v atě neměl kameru. To byla opravdu fraška..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam