PISKVOR: Jsem přesvědčen, že kdyby ta P+R byla, tak zóny ve většině částí Prahy nejsou potřeba. Úplně by stačilo udělat třeba to, že pokud si koupíš roční kupon na MHD, který by byl o něco dražší (o režii na údržbu P+R třeba), tak můžeš parkovat na P+R zadarmo. Věřím, že poptávka by byla obrovská, protože pokud bych zaparkoval u metra, benán důvod jezdit do centra autem. Zajímalo by mě, kam zmizely ty peníze za zóny, co se doposud vybraly.
Četl jsem teď komentář, kde paní psala, jak se těší na zóny v Ruzyni, že v šest večer přijede z práce a desítky minut hledá volné místo... Kolik dojíždějících parkuje v Praze v šest večer? Ono je to totiž i o tom, že jsou části čtvrtí, kde bydlí tolik lidí, že tam ta parkovací místa nejsou ani pro ně. A to zóny fakt nevyřeší.
Pokud by šlo čistě o to udělat službu občanům, tak by se to muselo řešit nějak takto:
- vybudovaní P+R - poplatek za ně v rozumné výši, ideálně spojit s ročním kuponem na MHD - když už si ho koupím, tak ho využiju a fakt zaparkuju u metra a dojedu MHD - motivace
- v problematických místech udělat zóny tak, že budou platit třeba od 17 do 24 hodin. Aby měli rezidenti výhodu, když se vrátí z práce.
- ve vilových čtvrtích zóny nedělat, protože tím defakto likviduji ta parkovací místa, co tam jsou. Místní parkují na svém pozemku a návštěvníci za parkování daleko od MHD stejně platit nebudou - efekt je tedy takový, že ta parkovací místa zruším. Pokud, tak ať už se tedy opravdu zruší a dají se tam třeba stromy/květiny apod.
- zajistit dokončení okruhu vnitřního i vnějšího
- nevytvářet umělé špunty dopravy, protože efekt je opačný - aut jezdí stejně, akorát poskakují v zácpě