• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    AMANT: ale porad si nam tu jaksi neodpovedel na otazku, cim se podle tebe maj lidi dopravovat... s ohledem na existujici (a prohlubujici se) problemy alternativnich dopravnich moznosti :) Do Prahy kvuli praci denne dojizdi 300-400 tisic lidi, kteri se sem proste nejak dostat holt musi.
    Nutno take poznamenat, ze ne zdaleka vsichni v Praze pracujici skutecne jezdi autem, jak se tu snazis prezentovat - svet proste neni cernobilej. Ale o pretizenosti hromadne dopravy na periferii jsou popsane stohy papiru.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: Pro uplnost je treba rict, ze rec je o vykonnovem zpoplatneni - tedy mytu - tzn. tykajici se vozidel >3.5t - tedy nikoliv tech, o kterych je zdejsi vtipna debata :) Osobaku se ani po novu zpoplatneni mimo dalnice nikterak nedotkne.
    AMANT: a cimpak maj ty lidi jako jezdit, kdyz vlaky nestihaj, ridici autobusu nejsou a uz se i skrtaji se spoje... mas nejaky navrh reseni, jak se maji teda lidi dopravit do prace, kdyz auta jsou spatny ? ;-)
    AMANT: zatimco v Praze by namisto hypoteky casto nezaplatili ani ten najem a o hypotece si muzou nechat zdat mokry sny...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Silnice I. třídy jsou ve správě ŘSD, a na některých už mýtný brány jsou. Mimochodem, nápad zpoplatnit II. a III. třídu (ve správě krajů) právě leze legislativou...holt "Každému silnic dle jeho potřeb" je drahá sranda.
    AMANT
    AMANT --- ---
    SPM:jiste, ten nepomer je zrejmy na prvni pohled, primereny pocet pekaru a dalsiho personalu pro tercialni sferu denne prikapava do prahy, ktera jim ani neni schopna kazdymu zajistit 8 m2 na parkovani, versus kazdopatecni masivni exodus temer vsech prazaku, zahlcujici silnice vsech trid od Kladna po Kolin, od Boleslavi po Benesov. diky bohu za chapavost a toleranci zastupitelu stredoceskych obci!
    SPM
    SPM --- ---
    AMANT: já se hrozně těšim, až podobný retardovaný nápady začnou zapadat zastupitele obcí ve středočeskym kraji a na hranic krajů na dálnicích postaví mýtný brány. Protože co si budem říkat, nikdo ve středočeskym kraji taky není v pátek odpoledne zvědavý na davy tranzitních pražáků jezdících na chaty nebo do hor, který obvykle do půl hodiny po odbytí první kancelářské směny na hlavních tazích způsobí několik hodně vážných nehod a veškerý provoz se pak táhne těma nejzapadlejšíma obcema.

    AMANT: já si teda krabičky nevozím a kromě toho nákupu v hypermarketu tady nakupuju a vyřizuju asi tak všechno, protože je to rozhodně víc po cestě. Nedokážu ten přínos kvantifikovat, ale tipl bych si, že bude větší, než v mé obci, které ročně akorát přispěju pár stovkama daně z nemovitosti. Jo a z tý Prahy jsem se tam odstěhoval, protože mě fakt nebavilo, aby mě někdo furt buzeroval malováním barevnejch čar před barákem, demonstracemi důchodců a tak podobně. To jenom tak pro pořádek, až si někdo bude zase stěžovat, že se Praha vylidňuje a jsou tam jenom bordely a turisti.
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: pochopil jsi referenci, gratuluji.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    AMANT: neco by se udelat melo, protoze vlaky jaksi prestavaj stacit, ridici autobusu jsou tezce nedostatkove zbozi (tak, ze se budou i skrtat spoje)... atd... vcil mudruj :)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: Jménem civilizace :-D
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: :D asi bysme teda tem dojizdejicim pekarum a prodavackam meli postavit pres podbabu dalnici, jmenem koexistence!
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    CAIDEL: jak říkám, je to o koexistenci. Stejně jako jsem psal. Máš spoustu výhod bydlení ve městě a spoustu nevýhod. Totéž platí o vesnici u Prahy, totéž platí u malebné vísky v jižních čechách. Celý problém je v tom, že samospráva a stát by měl sloužit ku prospěchu většiny.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    THE_MIRACLE: S "do práce" a "k doktorovi" to rozhodně není tak jednoduché, jak se tváříš. Nicméně právě k tomu mířím - tvářit se že pražáci by bez okolní zástavby pošli je sice víceméně pravda, jenže je to jen část pravdy a platí to i naopak, takže jako argument je to zcela k ničemu.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    CAIDEL: Tak by jeli jinam. Jsou i jiná města než Praha. je to o nejaké koexistenci. Dneska je bohužel moderní rozdělovat a vůči všemu se vymezovat. Nepřemýšlet o tom, jak se na to asi dívá druhá strana. Nic, nechme to být.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    THE_MIRACLE: Tak analogicky si představ, jak moc by si užívali kvalitu života ty lidi ze satelitů, kdyby týden nemohli do Prahy. Na nákupy, do práce, k doktorovi, nikam... To jsou diskuze a příměry dost na houby tohleto.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: vidis... a na Zlicine se soucasnym sibrum na magistratu zdal projekt P+R moc velkej a tak ho radsi zmensili :)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PISKVOR: Jsem přesvědčen, že kdyby ta P+R byla, tak zóny ve většině částí Prahy nejsou potřeba. Úplně by stačilo udělat třeba to, že pokud si koupíš roční kupon na MHD, který by byl o něco dražší (o režii na údržbu P+R třeba), tak můžeš parkovat na P+R zadarmo. Věřím, že poptávka by byla obrovská, protože pokud bych zaparkoval u metra, benán důvod jezdit do centra autem. Zajímalo by mě, kam zmizely ty peníze za zóny, co se doposud vybraly.

    Četl jsem teď komentář, kde paní psala, jak se těší na zóny v Ruzyni, že v šest večer přijede z práce a desítky minut hledá volné místo... Kolik dojíždějících parkuje v Praze v šest večer? Ono je to totiž i o tom, že jsou části čtvrtí, kde bydlí tolik lidí, že tam ta parkovací místa nejsou ani pro ně. A to zóny fakt nevyřeší.

    Pokud by šlo čistě o to udělat službu občanům, tak by se to muselo řešit nějak takto:
    - vybudovaní P+R - poplatek za ně v rozumné výši, ideálně spojit s ročním kuponem na MHD - když už si ho koupím, tak ho využiju a fakt zaparkuju u metra a dojedu MHD - motivace

    - v problematických místech udělat zóny tak, že budou platit třeba od 17 do 24 hodin. Aby měli rezidenti výhodu, když se vrátí z práce.

    - ve vilových čtvrtích zóny nedělat, protože tím defakto likviduji ta parkovací místa, co tam jsou. Místní parkují na svém pozemku a návštěvníci za parkování daleko od MHD stejně platit nebudou - efekt je tedy takový, že ta parkovací místa zruším. Pokud, tak ať už se tedy opravdu zruší a dají se tam třeba stromy/květiny apod.

    - zajistit dokončení okruhu vnitřního i vnějšího

    - nevytvářet umělé špunty dopravy, protože efekt je opačný - aut jezdí stejně, akorát poskakují v zácpě
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    THE_MIRACLE: Jo, současný stav zón je "naserem všechny, a k ničemu to není." (Že Praha 20+ let ohledně P+R intenzivně hodlá, to taky není náhoda - k čemu, když není poptávka: zaparkovat mám právo, a zadarmo!)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    DANYSEK: U nás třeba bojujeme dost proti jakékoliv další výstavbě. Stačí, že co se napovolovalo v minulosti zvedlo (zvedne) počet obyvatel z cca 550 na cca 1000 (za uplynulých 15 let). Ona totiž chybí ta infrastruktura i v těch obcích (typicky školy/školky).
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: hele, nezobecňuj jo. Za prvé, spousta lidí v okolí Prahy má stále v Praze bydliště. A za druhý, tohle určitě je u někoho pravda, ale ne u všech. Fakt bych Pražákům přál zažít týden bez zaměstnanců z okolí. Ono by to byla prča, když by najdou v nemocnicích byla půlka personálu, taktéž na úřadech v obchodech, pekárnách a dalších službách. Ano, byla by samozřejmě i menší základna zákazníků, protože ty služby využívají i dojíždějící, ale komfort pro místní by šel i tak rapidně dolů.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PISKVOR: Ano, mělo... To je právě ono. Chceme výhody města. Kvalitní služby u nosu, bohatý výběr, vše v okolí, do práce jezdit pár minut... Ale hlavně, ať nám tu nejezdí nikdo z okolí. Problém je, že ta kadeřnice, zdravotní sestra atd. se z toho okolí do té provozovny u nosu musí taky nějak dostat. A největší prča je, že někteří místní jsou ještě ochotni za tu komplikaci pro dojíždějící ochotni platit a obětovat část své svobody. Protože ve finále, díky parkovacím zónám mají místní možnost jezdit autem jen po své čtvrti... to nevymyslíš.
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: jasne. bydliste maj v kotehulkach, vozej si krabicky, protoze skudlej na hypoteku a nakupujou na zlicine v hypermarketu. uzasnej prinos.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PATISLAV: Samozřejmě že ne. Ale jako bydlet někde musíš. A když ty byty stojí (už je někdo povolil), tak asi prázdné nebudou, že? Infrastrukturu by prostě měl řešit stát, potažmo samospráva. Ti, co do Prahy dojíždí za prací zde nepřímo odvádí také dost peněz (pracují ve firmách se sídlem v Praze, nakupují zde, stravují se zde...) a navíc zde odvádí službu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam