• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: pochopil jsi referenci, gratuluji.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: Jménem civilizace :-D
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: :D asi bysme teda tem dojizdejicim pekarum a prodavackam meli postavit pres podbabu dalnici, jmenem koexistence!
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    CAIDEL: jak říkám, je to o koexistenci. Stejně jako jsem psal. Máš spoustu výhod bydlení ve městě a spoustu nevýhod. Totéž platí o vesnici u Prahy, totéž platí u malebné vísky v jižních čechách. Celý problém je v tom, že samospráva a stát by měl sloužit ku prospěchu většiny.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    THE_MIRACLE: S "do práce" a "k doktorovi" to rozhodně není tak jednoduché, jak se tváříš. Nicméně právě k tomu mířím - tvářit se že pražáci by bez okolní zástavby pošli je sice víceméně pravda, jenže je to jen část pravdy a platí to i naopak, takže jako argument je to zcela k ničemu.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    CAIDEL: Tak by jeli jinam. Jsou i jiná města než Praha. je to o nejaké koexistenci. Dneska je bohužel moderní rozdělovat a vůči všemu se vymezovat. Nepřemýšlet o tom, jak se na to asi dívá druhá strana. Nic, nechme to být.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    THE_MIRACLE: Tak analogicky si představ, jak moc by si užívali kvalitu života ty lidi ze satelitů, kdyby týden nemohli do Prahy. Na nákupy, do práce, k doktorovi, nikam... To jsou diskuze a příměry dost na houby tohleto.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: vidis... a na Zlicine se soucasnym sibrum na magistratu zdal projekt P+R moc velkej a tak ho radsi zmensili :)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PISKVOR: Jsem přesvědčen, že kdyby ta P+R byla, tak zóny ve většině částí Prahy nejsou potřeba. Úplně by stačilo udělat třeba to, že pokud si koupíš roční kupon na MHD, který by byl o něco dražší (o režii na údržbu P+R třeba), tak můžeš parkovat na P+R zadarmo. Věřím, že poptávka by byla obrovská, protože pokud bych zaparkoval u metra, benán důvod jezdit do centra autem. Zajímalo by mě, kam zmizely ty peníze za zóny, co se doposud vybraly.

    Četl jsem teď komentář, kde paní psala, jak se těší na zóny v Ruzyni, že v šest večer přijede z práce a desítky minut hledá volné místo... Kolik dojíždějících parkuje v Praze v šest večer? Ono je to totiž i o tom, že jsou části čtvrtí, kde bydlí tolik lidí, že tam ta parkovací místa nejsou ani pro ně. A to zóny fakt nevyřeší.

    Pokud by šlo čistě o to udělat službu občanům, tak by se to muselo řešit nějak takto:
    - vybudovaní P+R - poplatek za ně v rozumné výši, ideálně spojit s ročním kuponem na MHD - když už si ho koupím, tak ho využiju a fakt zaparkuju u metra a dojedu MHD - motivace

    - v problematických místech udělat zóny tak, že budou platit třeba od 17 do 24 hodin. Aby měli rezidenti výhodu, když se vrátí z práce.

    - ve vilových čtvrtích zóny nedělat, protože tím defakto likviduji ta parkovací místa, co tam jsou. Místní parkují na svém pozemku a návštěvníci za parkování daleko od MHD stejně platit nebudou - efekt je tedy takový, že ta parkovací místa zruším. Pokud, tak ať už se tedy opravdu zruší a dají se tam třeba stromy/květiny apod.

    - zajistit dokončení okruhu vnitřního i vnějšího

    - nevytvářet umělé špunty dopravy, protože efekt je opačný - aut jezdí stejně, akorát poskakují v zácpě
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    THE_MIRACLE: Jo, současný stav zón je "naserem všechny, a k ničemu to není." (Že Praha 20+ let ohledně P+R intenzivně hodlá, to taky není náhoda - k čemu, když není poptávka: zaparkovat mám právo, a zadarmo!)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    DANYSEK: U nás třeba bojujeme dost proti jakékoliv další výstavbě. Stačí, že co se napovolovalo v minulosti zvedlo (zvedne) počet obyvatel z cca 550 na cca 1000 (za uplynulých 15 let). Ona totiž chybí ta infrastruktura i v těch obcích (typicky školy/školky).
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: hele, nezobecňuj jo. Za prvé, spousta lidí v okolí Prahy má stále v Praze bydliště. A za druhý, tohle určitě je u někoho pravda, ale ne u všech. Fakt bych Pražákům přál zažít týden bez zaměstnanců z okolí. Ono by to byla prča, když by najdou v nemocnicích byla půlka personálu, taktéž na úřadech v obchodech, pekárnách a dalších službách. Ano, byla by samozřejmě i menší základna zákazníků, protože ty služby využívají i dojíždějící, ale komfort pro místní by šel i tak rapidně dolů.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PISKVOR: Ano, mělo... To je právě ono. Chceme výhody města. Kvalitní služby u nosu, bohatý výběr, vše v okolí, do práce jezdit pár minut... Ale hlavně, ať nám tu nejezdí nikdo z okolí. Problém je, že ta kadeřnice, zdravotní sestra atd. se z toho okolí do té provozovny u nosu musí taky nějak dostat. A největší prča je, že někteří místní jsou ještě ochotni za tu komplikaci pro dojíždějící ochotni platit a obětovat část své svobody. Protože ve finále, díky parkovacím zónám mají místní možnost jezdit autem jen po své čtvrti... to nevymyslíš.
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: jasne. bydliste maj v kotehulkach, vozej si krabicky, protoze skudlej na hypoteku a nakupujou na zlicine v hypermarketu. uzasnej prinos.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PATISLAV: Samozřejmě že ne. Ale jako bydlet někde musíš. A když ty byty stojí (už je někdo povolil), tak asi prázdné nebudou, že? Infrastrukturu by prostě měl řešit stát, potažmo samospráva. Ti, co do Prahy dojíždí za prací zde nepřímo odvádí také dost peněz (pracují ve firmách se sídlem v Praze, nakupují zde, stravují se zde...) a navíc zde odvádí službu.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    THE_MIRACLE: No moment, veliký P+R mělo být nad bus terminálem Nádraží Veleslavín. Ale geniální konšelé v Kocou...na Praze 6 se rozhodli, že P+R = auta, takže žádný P+R = žádný auta. Kocourkovští jim za to tehdy, co se pamatuju, freneticky tleskali (a teď si stěžují).
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: a tak povoluje to sama ta obec... a obec je samozrejme motivovana tim, aby mela co nejvic (trvale hlasenych, samozrejme) obyvatel... vic obyvatel natahne, vic penez od statu do obecni kasy dostane.
    Na druhou stranu porad je to prepocteno na obyvatele min, nez dostane samotna Praha. Asi by nebylo uplne fer ty okolni obce jeste nutit, aby sypaly dalsi prachy do rozpoctu Prahy.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    THE_MIRACLE: jakože někdo někoho nutí kupovat barák nebo byt v satelitech?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: Jinak ale souhlas. Ta neřízená výstavba okolo Prahy je průšvih. Nemyslím teď to, že si tu a tam někdo sám postaví, ale třeba v Horoměřicích teď vyrostly další stovky nových bytů. Nechápu, kdo to povoluje. Ale jedno je jisté. Ti lidé, co tam bydlí/budou bydlet za to fakt nemůžou.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: Hele, není to jen záležitost Prahy 6, o tom žádná. Je to průser státu, Prahy i Středočeského kraje (případně dalších krajů). Na druhou stranu, když nebudou do Prahy jezdit lidé z okolí, tak Praha nebude fungovat. Prostě sorry, je to úděl města. Kdo tam chce žít, musí s dopravou počítat. Má zase jiné výhody, zejména dostupnost služeb, menší nutnost cestovat atd. Myslím si, že prostě tady by měla být nějaká rovnováha. A né, že nabubřelí měšťáci chtějí všechny výhody města, ale eliminovat nevýhody (bydlet jako na samotě). To mi připadá brutálně sobecké.

    Ale zpátky k tématu. Proč dělat opatření, která ve finále situaci ještě zhorší? To je podstata problému. Na jugoslávkách se zúžilo a co se stalo? Jsou tam kolony a tudíž se emise zvýšily. Co je na tomto za opatření? Daleko rozumnější by bylo bojovat za dostavbu okruhů a výstavbu P+R. A samozřejmě, ať se na tom podílí stát i ostaní kraje, to je v pořádku. Když dáš dojíždějícím možnost levného parkování u metra a oni toho stejně nevyužijí, dělej parkovací zóny, ale opačně je to prostě padlé na hlavu. A hlavním důvodem, proč se to takto dělá je to, že namalovat čáry je jednoduché a sypou z toho peníze. A kdyby byla před tím vybudována dostatečně kapacitní P+R, mohlo by se taky ukázat, že zóny nejsou ve většině částí potřeba vůbec. A to by byla přece škoda místní nepumpnout. 1500,-/ročně za auto je celkem slušnej business.
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: a proc ma praha 6 dimenzovat svoje ulice na prutok tranzitu z primestskejch satelitu, se kterejma nema nic spolecneho a jejichz developeri je stavej bez ohledu na navazujici infraskturu, kterou sami nevybudujou ani na ni neprispivaj?
    pripadne suplovat severni cast okruhu, ktery je zase v zodpovednosti statu?

    nechapu, co bys jako chtel. krizovat svet autem a buzerovat mistni, ze ti neumoznej plynulej prujezd tak, jak sis to ve svym svete naroku na neco vyfantaziroval?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam