• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE:nechapes, nejsem nepritel automobilismu.ale nejsem pritel tech, co musi vsude autem a povazujou to za nejaky zakladni lidsky pravo a pozadujou, aby se tomu vsechno prizpusobovalo.
    do mych majetkovych pomeru ti nic neni:) ale zaujalo me tvoje celkem ostry vymezeni, kdy bych byl pokrytec a kdy ne. to jako kdybych mel auto pred barakem v zone, kde si platim parkovani, tak mi nesmi vadit naduzivani osobni automobilovy dopravy ve mestech? to nejak primo souvisi? nerekl bych.

    a tohle "někdo, kdo v této uměle vytvořené zácpě stojí bude ztracený čas dohánět a rychlou jízdou někoho ohrozí nebo nedej bože zraní / zabije" uz je fakt zoufaly:)))) na urovni argumentu "kdyby se kamionaci na dalnicich nepredjizeli jako prasata, tak ve vasi samoobsluze dojde toaletni papir". nechapu, ze to nekomu stoji za to, tvorit takovy konstrukty:))
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: Hele, chápu, že jsi nepřítel automobilismu. Na to máš právo. Předpokládám ale, že se podle toho sám chováš, tedy že jezdíš do práce MHD, parkuješ na vlastním pozemku nebo nejlépe auto vůbec nemáš a nevyužíváš (protože jinak jsi akorát pokrytec). Přesto ale nechápu jednu věc. Pokud tě nenaplňuje jen zájem ostatním škodit, protože prostě mají jiný názor a jezdí autem, tak proč obhajuješ opatření, jejichž důsledkem se negativa automobilismu zhoršují? Protože, jak už jsem tu psal několikrát, to že se někde udělá umělý špunt vede jen k tomu, že se tam způsobí horší zácpy, tudíž se zhorší ovzduší. Má to samozřejmě i další negativa. Třeba to, že pak někdo, kdo v této uměle vytvořené zácpě stojí bude ztracený čas dohánět a rychlou jízdou někoho ohrozí nebo nedej bože zraní / zabije. Jasně, je to jeho problém, ale asi ti bude celkem k prdu, že si půjde sednout, když přejede tebe. Prostě zbytečně to zvyšuje počet potencionálně nebezpečných situací. Já se na to zhrátka dívám tak, ať se dělají taková opatření, která budou ku prospěchu většiny. Žijeme v 21. století. Lidé ve městech se musí smířit s tím, že jim tam budou jezdit auta, takže bych očekával, že se bude dělat vše proto, aby ta jízda byla co nejplynulejší a tudíž pro ně nejméně otravná.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    GLOBETROTTER: To byla poznámka k tomu, že bohužel, k tomuto postupně všechna tato "opatření" skrytě míří.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    AMANT: ale porad si nam tu jaksi neodpovedel na otazku, cim se podle tebe maj lidi dopravovat... s ohledem na existujici (a prohlubujici se) problemy alternativnich dopravnich moznosti :) Do Prahy kvuli praci denne dojizdi 300-400 tisic lidi, kteri se sem proste nejak dostat holt musi.
    Nutno take poznamenat, ze ne zdaleka vsichni v Praze pracujici skutecne jezdi autem, jak se tu snazis prezentovat - svet proste neni cernobilej. Ale o pretizenosti hromadne dopravy na periferii jsou popsane stohy papiru.
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: "Bohužel si dneska čím dál tím více lidí vidí jen na špičku nosu. Dál ne." S tim nemohu souhlasit. Spousta lidi vidi trochu dal, az na cumak svyho auta. A chtej si pres ten cumak auta prohlidnout uplne celej svet. Ze pri tom zabiraj 6 metru ctverecnich je detail, protoze blebleble zony, blebleble zlomyslny zuzeni, blebleble neschopnej stat zajistit mi volnou cestu vzdy a vsude kam JA chci zrovna jet. a nakonec tam ani nemuzu zaparkovat, no jak JA k tomu prijdu, dyt ti ostatni si nevidej ani na spicku nosu, takhle me omezovat!
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    THE_MIRACLE: "Tak se prostě domluvme všichni, že se jede proti autům a individuální dopravě a pojďme přestat jezdit. Ale všichni, bez výjimky."
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    GLOBETROTTER: Buď jsem to blbě napsal, nebo si mě blbě pochopil, protože argument s chatou nechápu. Určitě jsem to nemyslel tak, že Pražák nemá mít právo na auto a že nemá jezdit po Praze autem. Mluvil jsem o čtvrti, kdy dnes v aktuálním nastavení systému zón můžeš jako rezident bezplatně parkovat jen ve své čtvrti.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    TRISSIE: na druhou stranu... kolikrat se uz nekde postavil obchvat obce, aby se tranzitni provoz vymistil od obytnych domu, tak aby po case stejna obec v ramci sveho rozvoje tutez komunikaci opet "pozrala". Lidi si tam ty baraky proste stejne postavi, obec se rozroste zase k silnici namisto vystavby opacnym smerem, dal od tech (aspon hlavnich) komunikaci... Takhle se muze vyvadet tranzit donekonecna ;-)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    THE_MIRACLE: Jako že kdo má chatu někde, kam o víkendu fakt nejede hromadná doprava, tak si v pátek odpoledne půjčí auto z půjčovny? Ano, jsou města, kde to tak funguje (např.New York, Tokio), ale v takových městech opravdu nechci žít. Mimochodem, v Praze autem nejezdím, aby bylo jasno.
    První půlka Tvého příspěvku je na pět palců nahoru, ale ta druhá půlka je poněkud na palici.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    SPM: Je to o tom, o čem už jsem psal. Bohužel si dneska čím dál tím více lidí vidí jen na špičku nosu. Dál ne. Takže to, že já nemůžu zaparkovat přímo před vchodem je problém, ale to, že v okolí prahy kolabuje doprava i kvůli mě, protože tam jezdím na chalupu a vozí se mi tamtudy zboží a pracovníci do služeb mě nezajímá. U nás se bohužel pod pojmem zlepšení dopravy rozumí to, osolit ji ostatním. Je jedno, že mi chcípla koza, hlavně že sousedovi chcíply dvě. A bohužel, neodnese to jenom soused, ale i životní prostředí. A to všechno místo toho, aby se udělalo smysluplné opatření, které pomůže všem. A naprosto v pořádku je, že místní budou zvýhodněni. Krásný případ jsou ty zóny. Super, můžu zaparkovat u baráku (v lepším případě, pokud nebydlím v místě, kde je víc rezidentů, než parkovacích míst). Co naplat, že za to platím ne úplně malou částku (1500,-/ročně), že můžu jezdit autem jen po vlastní městské části, protože v jiných částech už nejsem rezident, že když ke mně přijede řemeslník, budu to mít automaticky o parkovné dražší, že když ke mně přijede návštěva, bude platit...

    Tak se prostě domluvme všichni, že se jede proti autům a individuální dopravě a pojďme přestat jezdit. Ale všichni, bez výjimky.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    TRISSIE: Praha 6 je (jen) pověřený úřad pro městskou část Praha-Suchdol.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ad Praha 6, která se brání tranzitní dopravě... není nááááhodou Suchdol, který blokuje výstavbu severní části městského okruhu, taky Praha 6?
    venkem to nechtějí, vnitřkem to nechtějí, ale sám od sebe ten problém nezmizí, že.
    SPM
    SPM --- ---
    AMANT: no doporučuju si to někdy v pátek zkusit, proti tomu ten běžný pražský provoz je ještě celkem pohoda. Teda pokud někdo úmyslně nerozkope všechno co rozkopat jde, udělá ze 3 pruhů jeden a podobně a to jenom aby to těm hajzům s autama ukázal, že tím nemají co jezdit. Nicméně reagoval jsem na to, že co by si Praha 6 nemohla umělě snižovat průjezdnost komunikací, když je ten tranzitní provoz nezajímá. Středočeský kraj ten tranzitní provoz taky nezajímá. Kdyby takhle přemýšleli všichni, tak si všichni ty auta můžeme vystavit akorát před barákem a pojedeme s nima leda do prdele...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: Pro uplnost je treba rict, ze rec je o vykonnovem zpoplatneni - tedy mytu - tzn. tykajici se vozidel >3.5t - tedy nikoliv tech, o kterych je zdejsi vtipna debata :) Osobaku se ani po novu zpoplatneni mimo dalnice nikterak nedotkne.
    AMANT: a cimpak maj ty lidi jako jezdit, kdyz vlaky nestihaj, ridici autobusu nejsou a uz se i skrtaji se spoje... mas nejaky navrh reseni, jak se maji teda lidi dopravit do prace, kdyz auta jsou spatny ? ;-)
    AMANT: zatimco v Praze by namisto hypoteky casto nezaplatili ani ten najem a o hypotece si muzou nechat zdat mokry sny...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Silnice I. třídy jsou ve správě ŘSD, a na některých už mýtný brány jsou. Mimochodem, nápad zpoplatnit II. a III. třídu (ve správě krajů) právě leze legislativou...holt "Každému silnic dle jeho potřeb" je drahá sranda.
    AMANT
    AMANT --- ---
    SPM:jiste, ten nepomer je zrejmy na prvni pohled, primereny pocet pekaru a dalsiho personalu pro tercialni sferu denne prikapava do prahy, ktera jim ani neni schopna kazdymu zajistit 8 m2 na parkovani, versus kazdopatecni masivni exodus temer vsech prazaku, zahlcujici silnice vsech trid od Kladna po Kolin, od Boleslavi po Benesov. diky bohu za chapavost a toleranci zastupitelu stredoceskych obci!
    SPM
    SPM --- ---
    AMANT: já se hrozně těšim, až podobný retardovaný nápady začnou zapadat zastupitele obcí ve středočeskym kraji a na hranic krajů na dálnicích postaví mýtný brány. Protože co si budem říkat, nikdo ve středočeskym kraji taky není v pátek odpoledne zvědavý na davy tranzitních pražáků jezdících na chaty nebo do hor, který obvykle do půl hodiny po odbytí první kancelářské směny na hlavních tazích způsobí několik hodně vážných nehod a veškerý provoz se pak táhne těma nejzapadlejšíma obcema.

    AMANT: já si teda krabičky nevozím a kromě toho nákupu v hypermarketu tady nakupuju a vyřizuju asi tak všechno, protože je to rozhodně víc po cestě. Nedokážu ten přínos kvantifikovat, ale tipl bych si, že bude větší, než v mé obci, které ročně akorát přispěju pár stovkama daně z nemovitosti. Jo a z tý Prahy jsem se tam odstěhoval, protože mě fakt nebavilo, aby mě někdo furt buzeroval malováním barevnejch čar před barákem, demonstracemi důchodců a tak podobně. To jenom tak pro pořádek, až si někdo bude zase stěžovat, že se Praha vylidňuje a jsou tam jenom bordely a turisti.
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: pochopil jsi referenci, gratuluji.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    AMANT: neco by se udelat melo, protoze vlaky jaksi prestavaj stacit, ridici autobusu jsou tezce nedostatkove zbozi (tak, ze se budou i skrtat spoje)... atd... vcil mudruj :)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: Jménem civilizace :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam