• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    TRISSIE: na druhou stranu... kolikrat se uz nekde postavil obchvat obce, aby se tranzitni provoz vymistil od obytnych domu, tak aby po case stejna obec v ramci sveho rozvoje tutez komunikaci opet "pozrala". Lidi si tam ty baraky proste stejne postavi, obec se rozroste zase k silnici namisto vystavby opacnym smerem, dal od tech (aspon hlavnich) komunikaci... Takhle se muze vyvadet tranzit donekonecna ;-)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    THE_MIRACLE: Jako že kdo má chatu někde, kam o víkendu fakt nejede hromadná doprava, tak si v pátek odpoledne půjčí auto z půjčovny? Ano, jsou města, kde to tak funguje (např.New York, Tokio), ale v takových městech opravdu nechci žít. Mimochodem, v Praze autem nejezdím, aby bylo jasno.
    První půlka Tvého příspěvku je na pět palců nahoru, ale ta druhá půlka je poněkud na palici.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    SPM: Je to o tom, o čem už jsem psal. Bohužel si dneska čím dál tím více lidí vidí jen na špičku nosu. Dál ne. Takže to, že já nemůžu zaparkovat přímo před vchodem je problém, ale to, že v okolí prahy kolabuje doprava i kvůli mě, protože tam jezdím na chalupu a vozí se mi tamtudy zboží a pracovníci do služeb mě nezajímá. U nás se bohužel pod pojmem zlepšení dopravy rozumí to, osolit ji ostatním. Je jedno, že mi chcípla koza, hlavně že sousedovi chcíply dvě. A bohužel, neodnese to jenom soused, ale i životní prostředí. A to všechno místo toho, aby se udělalo smysluplné opatření, které pomůže všem. A naprosto v pořádku je, že místní budou zvýhodněni. Krásný případ jsou ty zóny. Super, můžu zaparkovat u baráku (v lepším případě, pokud nebydlím v místě, kde je víc rezidentů, než parkovacích míst). Co naplat, že za to platím ne úplně malou částku (1500,-/ročně), že můžu jezdit autem jen po vlastní městské části, protože v jiných částech už nejsem rezident, že když ke mně přijede řemeslník, budu to mít automaticky o parkovné dražší, že když ke mně přijede návštěva, bude platit...

    Tak se prostě domluvme všichni, že se jede proti autům a individuální dopravě a pojďme přestat jezdit. Ale všichni, bez výjimky.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    TRISSIE: Praha 6 je (jen) pověřený úřad pro městskou část Praha-Suchdol.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ad Praha 6, která se brání tranzitní dopravě... není nááááhodou Suchdol, který blokuje výstavbu severní části městského okruhu, taky Praha 6?
    venkem to nechtějí, vnitřkem to nechtějí, ale sám od sebe ten problém nezmizí, že.
    SPM
    SPM --- ---
    AMANT: no doporučuju si to někdy v pátek zkusit, proti tomu ten běžný pražský provoz je ještě celkem pohoda. Teda pokud někdo úmyslně nerozkope všechno co rozkopat jde, udělá ze 3 pruhů jeden a podobně a to jenom aby to těm hajzům s autama ukázal, že tím nemají co jezdit. Nicméně reagoval jsem na to, že co by si Praha 6 nemohla umělě snižovat průjezdnost komunikací, když je ten tranzitní provoz nezajímá. Středočeský kraj ten tranzitní provoz taky nezajímá. Kdyby takhle přemýšleli všichni, tak si všichni ty auta můžeme vystavit akorát před barákem a pojedeme s nima leda do prdele...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: Pro uplnost je treba rict, ze rec je o vykonnovem zpoplatneni - tedy mytu - tzn. tykajici se vozidel >3.5t - tedy nikoliv tech, o kterych je zdejsi vtipna debata :) Osobaku se ani po novu zpoplatneni mimo dalnice nikterak nedotkne.
    AMANT: a cimpak maj ty lidi jako jezdit, kdyz vlaky nestihaj, ridici autobusu nejsou a uz se i skrtaji se spoje... mas nejaky navrh reseni, jak se maji teda lidi dopravit do prace, kdyz auta jsou spatny ? ;-)
    AMANT: zatimco v Praze by namisto hypoteky casto nezaplatili ani ten najem a o hypotece si muzou nechat zdat mokry sny...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Silnice I. třídy jsou ve správě ŘSD, a na některých už mýtný brány jsou. Mimochodem, nápad zpoplatnit II. a III. třídu (ve správě krajů) právě leze legislativou...holt "Každému silnic dle jeho potřeb" je drahá sranda.
    AMANT
    AMANT --- ---
    SPM:jiste, ten nepomer je zrejmy na prvni pohled, primereny pocet pekaru a dalsiho personalu pro tercialni sferu denne prikapava do prahy, ktera jim ani neni schopna kazdymu zajistit 8 m2 na parkovani, versus kazdopatecni masivni exodus temer vsech prazaku, zahlcujici silnice vsech trid od Kladna po Kolin, od Boleslavi po Benesov. diky bohu za chapavost a toleranci zastupitelu stredoceskych obci!
    SPM
    SPM --- ---
    AMANT: já se hrozně těšim, až podobný retardovaný nápady začnou zapadat zastupitele obcí ve středočeskym kraji a na hranic krajů na dálnicích postaví mýtný brány. Protože co si budem říkat, nikdo ve středočeskym kraji taky není v pátek odpoledne zvědavý na davy tranzitních pražáků jezdících na chaty nebo do hor, který obvykle do půl hodiny po odbytí první kancelářské směny na hlavních tazích způsobí několik hodně vážných nehod a veškerý provoz se pak táhne těma nejzapadlejšíma obcema.

    AMANT: já si teda krabičky nevozím a kromě toho nákupu v hypermarketu tady nakupuju a vyřizuju asi tak všechno, protože je to rozhodně víc po cestě. Nedokážu ten přínos kvantifikovat, ale tipl bych si, že bude větší, než v mé obci, které ročně akorát přispěju pár stovkama daně z nemovitosti. Jo a z tý Prahy jsem se tam odstěhoval, protože mě fakt nebavilo, aby mě někdo furt buzeroval malováním barevnejch čar před barákem, demonstracemi důchodců a tak podobně. To jenom tak pro pořádek, až si někdo bude zase stěžovat, že se Praha vylidňuje a jsou tam jenom bordely a turisti.
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: pochopil jsi referenci, gratuluji.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    AMANT: neco by se udelat melo, protoze vlaky jaksi prestavaj stacit, ridici autobusu jsou tezce nedostatkove zbozi (tak, ze se budou i skrtat spoje)... atd... vcil mudruj :)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: Jménem civilizace :-D
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: :D asi bysme teda tem dojizdejicim pekarum a prodavackam meli postavit pres podbabu dalnici, jmenem koexistence!
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    CAIDEL: jak říkám, je to o koexistenci. Stejně jako jsem psal. Máš spoustu výhod bydlení ve městě a spoustu nevýhod. Totéž platí o vesnici u Prahy, totéž platí u malebné vísky v jižních čechách. Celý problém je v tom, že samospráva a stát by měl sloužit ku prospěchu většiny.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    THE_MIRACLE: S "do práce" a "k doktorovi" to rozhodně není tak jednoduché, jak se tváříš. Nicméně právě k tomu mířím - tvářit se že pražáci by bez okolní zástavby pošli je sice víceméně pravda, jenže je to jen část pravdy a platí to i naopak, takže jako argument je to zcela k ničemu.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    CAIDEL: Tak by jeli jinam. Jsou i jiná města než Praha. je to o nejaké koexistenci. Dneska je bohužel moderní rozdělovat a vůči všemu se vymezovat. Nepřemýšlet o tom, jak se na to asi dívá druhá strana. Nic, nechme to být.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    THE_MIRACLE: Tak analogicky si představ, jak moc by si užívali kvalitu života ty lidi ze satelitů, kdyby týden nemohli do Prahy. Na nákupy, do práce, k doktorovi, nikam... To jsou diskuze a příměry dost na houby tohleto.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: vidis... a na Zlicine se soucasnym sibrum na magistratu zdal projekt P+R moc velkej a tak ho radsi zmensili :)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PISKVOR: Jsem přesvědčen, že kdyby ta P+R byla, tak zóny ve většině částí Prahy nejsou potřeba. Úplně by stačilo udělat třeba to, že pokud si koupíš roční kupon na MHD, který by byl o něco dražší (o režii na údržbu P+R třeba), tak můžeš parkovat na P+R zadarmo. Věřím, že poptávka by byla obrovská, protože pokud bych zaparkoval u metra, benán důvod jezdit do centra autem. Zajímalo by mě, kam zmizely ty peníze za zóny, co se doposud vybraly.

    Četl jsem teď komentář, kde paní psala, jak se těší na zóny v Ruzyni, že v šest večer přijede z práce a desítky minut hledá volné místo... Kolik dojíždějících parkuje v Praze v šest večer? Ono je to totiž i o tom, že jsou části čtvrtí, kde bydlí tolik lidí, že tam ta parkovací místa nejsou ani pro ně. A to zóny fakt nevyřeší.

    Pokud by šlo čistě o to udělat službu občanům, tak by se to muselo řešit nějak takto:
    - vybudovaní P+R - poplatek za ně v rozumné výši, ideálně spojit s ročním kuponem na MHD - když už si ho koupím, tak ho využiju a fakt zaparkuju u metra a dojedu MHD - motivace

    - v problematických místech udělat zóny tak, že budou platit třeba od 17 do 24 hodin. Aby měli rezidenti výhodu, když se vrátí z práce.

    - ve vilových čtvrtích zóny nedělat, protože tím defakto likviduji ta parkovací místa, co tam jsou. Místní parkují na svém pozemku a návštěvníci za parkování daleko od MHD stejně platit nebudou - efekt je tedy takový, že ta parkovací místa zruším. Pokud, tak ať už se tedy opravdu zruší a dají se tam třeba stromy/květiny apod.

    - zajistit dokončení okruhu vnitřního i vnějšího

    - nevytvářet umělé špunty dopravy, protože efekt je opačný - aut jezdí stejně, akorát poskakují v zácpě
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam