• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    RANO: No ve směru do centra silnice pro motorový vozidla končí někde u Pankráce, v protisměru si nejsem jistej, jestli začíná taky tam s omezením na 50km/h nebo až někde u budějárny. Ale u křížení s jižní spojkou rozhodně ne (a taky tam je aktuálně 80km/h), takže jestli v těch místech jedeš na kole, tak se nedivím, že z tebe nejsou úplně nadšeni. V těch ostatních částech magistrály se sice na kole smí, ale co jsem tam pokaždé cyklistu potkal, tak mi rozhodně nepřišlo, že by jel podobně rychle jako auta, zatímco v tom provozu ho bezpečně předjet je dost problém... Je to zrovna jedno z těch míst, kde bych se prostě na kole necpal, byť je to legální.
    RANO
    RANO --- ---
    LOPIK: tak po magistrále je jezdit dovoleno, až někam po křížení s jižní spojkou pokud vím. čas od času tudy jedu, protože, světe div se, mám kolo jako dopravní prostředek a tak potřebuju prahu projet napříč. ohleduplně samozřejmě, na silničním kole tam jedu podobně rychle jako auta, jen má dost často někdo tendenci na mě křičet z okýnek, troubit a vybržďovat, protože si myslí, že tam nemám co dělat.
    ___
    vůbec nechápu ty tendence řidičů si otevírat hubu z okýnka a reagovat totálně nepřiměřeně, tak jednou měsíčně mě někdo vyblokuje v cykloobousměrce tím, že tam to auto hodí naštorc těsně přede mě, protože se nezajímá o dodatkový tabulky.
    to, že někdo jede na kole, neznamená, že je ok na něj pořvávat.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    CAIDEL: Tvl tak to je slušně málo..
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    LOPIK: No, cyklisti v Praze umírají ročně 0, 1, 2 až maximálně 3 (zrovna loni). Celkem jen 7 za posledních 14 let, takže šance že bys nějakého definitivně přejel opravdu není velká :)
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: no konstrukční rychlosti 80km/h se moc nepřibližoval :-) Docela by mě zajímala životnost takovýhlech magorů, obojí to bylo někde před lanovým mostem, takže jel (i) v té části, kde není odstavný pruh. Kdyby ten prostřední pruh nebyl v tu chvíli volný, tak kterou ze 3 možností (dupnout na brzdy když mám kamion za sebou, narvat to do auta v prostředním pruhu, vzít ho 80kou na zrcátko) si asi tak vyberu...
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Každopádně pořád žádnej cyklista (když nepočítám exoty na těch ležokolech) nemá na borce, co jsou schopný jezdit v provozu na koloběžkách nebo ještě líp na těch elektrických jednokolkách..
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Mě z auta cyklisti taky vlastně neserou, resp. nic špatnýho neudělali, ale všímám si, že některý (většinou spandexbuzny a kurýři) jezdí trošku volněji - značky nebo semafory nejsou problém, ty slušnější přejedou aspoň plavně no přechod atd..
    Kurýři speciálně jsou ještě schopný jezdit po magistrále nebo po těch spojkách - jsou dost neohrožený, na to, že životnost propagátorů cyklistiky, co se na podobných místech nechávaj přejíždět je v Praze pár let..
    Mám ale asi štěstí, že mi pod auto ještě žádný nevjel, tak mi to tolik žíly netrhá.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SAMOUT: Ano, ale můj argument směřoval směrem k tomu, že "se staví kilometry cyklostezek," a cyklisti je nepoužívají což je pravda jen při hooodně volném výkladu reality a spíš to působí jako hláška někoho, kdo nemá dost informací.

    Mimochodem, jestli se nepletu, tak tím, že odmítáš jezdit po A2 plné "magorů" (ve skutečnosti plné normálních lidí), představuješ přesně ten typ cyklisty, co KIEho tak sere (já se zodpovědně plácám po A2), tak si to mezi sebou vyřiďte.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: treba tam mel motor... :D zrovna milujej vikend jsme videli nejakeho borce, co mel historicky cenny kolo s dobastlenym motorem... a zrovna tenhle borec si to teda zrovna suverene mastil po chodniku :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: Tvl, to uz je na nucenej dozivotni pobyt v blazinci.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Nejezdeni za sebou je zlo. Ja jsem natesti asocial, kolo jsem si jako sport vybral hlavne proto, ze k tomu nikoho nepotrebuju, takze kdyz uz musim z lesa ven, tak az tolik nezavazim, ale dva cyklisti, to uz je diagnoza, o vetsim mnozstvi nemluve.
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: jo, tohle překvapivě moc často nepotkávám a když už, tak se stačí uklidit do lajny. Zato loni jsem potkal cyklistu na jižní spojce... 2x...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: to mas asi kliku, ja na ne casto (venku) narazim ve vicestupech roztazeny po pulce silnice, protoze borci maj potrebu si behem vyletu spolu popovidat... :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    CAIDEL: Tak ono je taky ve vnitrni Praze je velmi casto tak nejak neni kde stavet, holt ve stredoveku se s tim tak nejak nepocitalo, no.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    KIE: No, k té povinnosti použití stezek - pokud se bavíme konkrétně o Praze, tak ano, staví se skutečně "kilometry" cyklostezek, jenže to číslo funguje opačně, než si myslíš ty. Letos to vypadá, že budou investice do cykloinfrastruktury rekordní a jestli dobře počítám projekty které by letos měly být, tak ty tvoje "kilometry stezek" znamenají konkrétně 4,4 kilometru na celou Prahu a přilehlé okolí, z toho ve vnitřnější Praze kilometrů přesně 0 (realizace jsou hlavně v lokalitách jako Vinoř, Sedlecký potok, Koloděje, Cholupice). Přímé trasy vedle silnic zřejmě nula, jestli dobře koukám (neznám detaily všech realizací). Přiznám se, že se mi to nezdá úplně moc. Tobě ano?

    Jinak bych doporučil na vlastní kůži zkusit využít oněch cyklostezek - rychle zjistíš, že těžko můžeš využít cyklostezky, když prostě vede jinam než potřebuješ, je přerušovaná cedulemi typu cyklisto sesedni z kola a tak podobně.
    ALESH
    ALESH --- ---
    SPM: kazdy den cca 10-20 km po praze.
    SPM
    SPM --- ---
    ALESH: Mno, kolik toho tím autem najezdíš po městě? Já při nějakém podobném nájezdu jsem obecně vzato nikdy nebo hodně málokdy měl problém s cyklistou někde mimo větší zástavbu. Fajn, potkáš ho, je pomalej, ale jede taknějak kde má, tak se prostě o něco později předjede a jede se dál... Naopak to, co předvádějí cyklisti v Praze mi přijde jako dost strašné a o hodně horší, než co se objevuje mezi ostatními řidiči "plechovek." Oni i ty nejblbější řidiči aut hodně málokdy jezdí po chodníku a přechodech (a tohle mi ani nějak nevadí z pohledu chodce, že bych je chtěl sundavat, ale prostě při té jízdě autem se taknějak dá tušit odkud jaký chodec vleze pod dráhu auta, ale u cyklisty co to pálí 30km/h a zjeví se před tím autem předtím, než je možnost si ho všimnout, se to prostě odhaduje blbě), jezdili mimo své vyhrazené pruhy, cpali se všude na těsno i tam, kam se pomalu nevejdou, jezdili na čistou červenou (tedy ne nestihnutou oranžovou, ale natvrdo červenou)... Prostě v těch autech jezdí řada pitomců, ale až tak úplná ignorance prakticky veškerých předpisů tam není.

    Upřímně si myslím, když tak navíc pozoruju svého cyklistického kolegu, že hlavní "problém" je ten, že zatímco 99% lidí do toho auta sedá s tím, že je to dopravní prostředek a chtěj se tím akorát nějak někam dopravit a ty kiksy dělají, protože jsou lemplové, tak naproti tomu velká část cyklistů to bere jako sportovní nástroj, kde je to o tom zpotit se, o adrenalinu a podobně... a v tu chvíli prostě když mají pocit, že to projde, tak letí na červenou, přechodem, podjíždí auta... protože zpomalit a jet v klidu není ono, ikdyž rozdíl na cestě budou jednotky minut.

    (A ano, já na to kolo občas taky sednu a zrovna předminulý víkend nás málem sundal nějakej plešatej buzerant, kterej jel z protisměru, začal předjíždět traktor a když zjistil, že tam jedeme, tak místo aby měl snahu brzdit, tak ani neubral, opřel se o klakson a švihnul to 90kou natěsno okolo nás. Přesto mám pocit, že tyhle situace se mi stávají podstatně méně, než kolikrát jsem toho cyklistu málem sundal já, protože mi prostě vlítnul pod auto).
    GORG
    GORG --- ---
    Já teda cykloteroristy vídám spíš jen na youtube :) V reálu spíš jen ukázněný motoristy i cyklisty.
    Ale chápu, pokud někdo jezdí skoro furt, že se mu nahromadí materiál.
    KIE
    KIE --- ---
    WRIGLEY: mě štve to, že nedodržují základní předpisy - staví se kilometry cyklostezek, ale přestože mají povinnost je použít, tak se potřebujou plácat po silnici, podobě jízda po chodíku a přejíždění na silnici když se to hodí (a naopak - klasika, chodci mají zelenou, auta červenou tak to tam střihnu). Nebo vynucování si přednosti na přechodech pro chodce. A nejlepší jízda jednosměrkou - to je snad nějaký nový sport - pokud tam není dodatková značka, tak ten zákaz platí i pro ně, ale člověk potká v jednosmerce cyklistu a ten má ještě pocit, že snad má přednost. A policajta neuvidíš, aby to řešil...
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    WRIGLEY: to jsem takhle přesně viděl pitomce v osobáku, co si myslel, že když má přednost, že mu ji ten rozjetý autobus fakt dá. pitomec to samozřejmě nevydržel s nervíčkama, na poslední chvíli to sthrnul a skončil ve svodidlech, zatímco autobus jel s nezájmem vesele dál .o)
    ALESH
    ALESH --- ---
    WRIGLEY: strasnej bullshit co pises :D A to rikam jako ridic do najezdi 30k rocne a nevlastni kolo. NAjel jsem za zivoat statisice kilometru a nemel jsem nikdy zadnej problem s jakymkoli cyklistou. Parkrat jsem musel zpomalit, protoze treba nejel uplne u kraje a chvilku nebylo mozne ho predjet (katastrofa, zdrzeni 20 sekund!!!). Co jsem neaopak videl vicekrat, bylo jak bezohledni ridici ohrozuji cyklisty, pripadne jim ndavaji, pritom vetsinou nejsou v pravu... jen maji silnejsi stroj a mysli si, ze silnine patrim jenom jim. Normalne bych rekl, ze v kazde skupine je stejne blbcu, ale v tomto sporu spis musim rict, ze vic kretenu je mezi automobilisty.
    Problem bude v naproste preferenci automobilove dopravy u nas a diky tomu si automobiliste mysli, ze silnice patri jen jim. Jinka teda samozdrejme jde o mensinu ridicu, vetsine je to jedno, normlane jezdi z bodu a do bodu b a neresi picoviny.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam