• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    KIE: Debilové jsou dva. Ty a řidič/řidička té Oktávky. V mlze a na náledí může takhle bez pořádné vzdálenosti jet jen debil. Měli by vám vzít řidičáky oběma. "Zajímavé", že následující auto zvládlo v pohodě zastavit.
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    KIE: Mimochodem, když se podíváš na začátek toho videa, tak je tam záběr z kabiny CAS JSDH Kralovice, kde velitel hlásí operačnímu, že přijíždí na místo. U toho prvního otočenýho auta teda bude zastavovat cisterna a z ní budou vystupovat hasiči, budou asi vyndavat nějaký nářadí...atd. Poslední co chceš je, aby ti z protějšího pruhu přijížděly nekontrolovatelně auta (o bezohlednejch nalepenejch spěchajících Oktávkách ani nemluvě).
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    KIE: Asi ti nerozumim. Tak si to zrekapitulujeme: Hasič zastavuje vozidla před místem zásahu. Řidič Oktávky ale jede v mlze nalepenej na dodávce, tudíž nic nevidí a nemá čas reagovat. Řidič Oktávky následně nezvládne řízení a havaruje. A vida, podle tebe za to může ten hasič. No potěš pánbůh...
    Nevím, co tobě přijde, nebo nepřijde normální, a je mi to vlastně jedno. Před místem zásahu u nehody se vozidla zkrátka zpomalují, nebo i zastavují, a je naprosto irelevantní, jestli to ostatním řidičům přijde nutné, nebo ne. Je to z důvodu bezpečnosti zasahujících složek.
    Nesmysly o tom, že "v pruhu není žádná překážka" nechám raději bez komentáře.
    Doufám, že nejezdíš tak, jako ta Oktávka, a pokud ano, tak jsi se aspoň poučil, proč se to nemá dělat.
    HANZO
    HANZO --- ---
    KIE: co na nich bylo debilní ho prosím tě?
    KIE
    KIE --- ---
    debilní hasiči v akci aneb jak z jedné bouračky udělat 2 naprosto zbytečně:

    Hasič musel uskočit před autem, které dostalo smyk - iDNES.tv
    https://tv.idnes.cz/...kocit-pred-osobakem-na-namrzle-silnici-dostal-smyk.V210302_134027_idnestv_jda
    AMANT
    AMANT --- ---
    PISKVOR: pred 15 rokama jsem jel v madarsku po nejaky dalnici a byly tam na zemi naznaceny obrysy, jak daleko si mas drzet odstup (neco jako kazdejch 500 metru 5 stinu aut na asfaltu v prislusny vzdalenosti).
    pokazdy, kdyz jsem se snazil tu vzdalenost "natahnout" (a priznavam, ze i me to prevkapilo, jak ten doporucenej odstup byl velkej), se mi do ty ne jeste hotovy, stale se zvetsujici mezery nacpaly aspon 2 dalsi auta. po tretim pokusu jsem si pripadal jako blazen:)))
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Jedině v tom hapruje ten odstup. Jeden se lekne, cukne s tím, a už se to hrne...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    AMANT: Pocet kamionu mozna nula, pocet dementu, kteri jezdi i po dalnici okreskovych 90 km/h asi nejakej byl. Ja to rikam furt, ze Besip ma pravdu, kdyz rika "dodrzujte maximalni povolenou rychlost". Za normalnich klimatickych podminek nejezdete nikdy pomaleji.
    AMANT
    AMANT --- ---
    PIVECEK: pocet kamionu skoro nula, cti poradne, tohle bylo vylozene stado osobaku.
    jak rikam, v podstate si pruhy prohodily obvyklou hustotu a cely se to zpomalilo, protoze legalne vlastne nikdo nemohl predjizdet.

    ale uz to asi chapu, jakej styl mysleni k tomu ty lidi vede, diky za demonstraci;) je to ten intuitivni opicak, co se boji, ze ostatni nemaj moral a kdyby ho projevil on, tak da ostatnim do ruky "vyhodu", tak se navzajem budeme blokovat a pojedem pomalejc vsichni. a hlavne co nejvic nalepeny na sobe.
    PIVECEK
    PIVECEK --- ---
    AMANT: Ja v tom dilema nevidim, proste po case mas jako ridic odhad a zkusenost, ze zustat v levym je rychlejsi v tebou popsane situaci, nez se vracet i mezi ridce jedouci kamiony. Vratit se zpatky do snury neni jen o vykonu auta, z letmeho provozu zvladne akcelerovat vetsina aut dostatecne, ale lidi si neumi drzet rozestupy, takze je to kolikrat loterie a musis se pak rozmyslet, jestli mas moral to tam poslat, nebo ne. Vetsina lidi si to usetri tim vlackem..
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    AMANT: záleží na prostředí. Ta hra byla v tomhle fakt super, měla tam i možnosti hrát si na sandboxu při nastavení možností odměn, předvídatelnosti reakcí, počtu opakování...
    pokud má někdo přístup na placený ihned, je to ta zmiňovaná v tomhle článku:
    Už nikomu nevěříte? Zkuste znovu nalézt důvěru v lidi pomocí teorie her. Ukáže vám účinnou strategii | Hospodářské noviny (iHNed.cz)
    https://archiv.ihned.cz/...bnovit-duveru-v-lidi-pomoci-teorie-her-ktera-vam-poradi-ucinnou-strategii
    ale odkaz na ni je až v placené verzi.
    AMANT
    AMANT --- ---
    AMANT: akorat je to asi dost neinutivni pro obe strany, vetsina lidi vstricnost zamenuje za slabost.
    AMANT
    AMANT --- ---
    TRISSIE: ja teda cet, ze oko za oko je az treti, druha je pujcka za oplatku a zdaleka nejuspesnejsi je velkorysa pujcka za oplatku.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    AMANT: teorie her. zrovna včera jsem si hrála s moc krásnou simulací (poslala bych, ale byl to odkaz z odkazu z klubu pražských hyen, a jsem na jiným počítači, takže ani z historie to nevytáhnu).
    Strategie opičák je prostě nejúspěšnější - uděláš přesně to, s čím ses před chvílí setkal. Takže jakmile se v ten den nebo v podobné situaci potkáš s tím, že ses do toho levýho už nedostal, protože ostatní se nevraceli, tak z něj nevyjedeš, stejně jako oni.
    AMANT
    AMANT --- ---
    TRISSIE: jo to chapu a samozrejme znam, pokud nemas 300 konovej motor, tak se z takovyho zamku vysvobozuje blbe, ale tohle bylo vcera v podvecer, nakladaku naprosty minimum.

    spis me zajima, jestli na to tema nekdo nezna nejakou dopravni pripadne psychologickou studii, clanek, teorii, je mi jasny, ze dneska uz se s tim setkal asi kazdej a to dilema resil a evidentne se vetsina lidi driv nebo pozdejc radsi prida k tem hajzlikum:))
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    AMANT: od určité hustoty provozu, pokud se předpisově zařadíš, tak pak jedeš v pravým napořád (nebo se to tak člověku, když se zasekne za náklaďákem, minimálně zdá).
    vězňovo dilema, strategie opičák v prostředí převažujících hajzlíků
    AMANT
    AMANT --- ---
    opet jsem vcera zazil jeden pro me fascinujici fenomen a zajimalo by me, jak to vznika. na dalnici se nakumuluje takovy provoz, ze vysledkem je toto:
    levy pruh auto za autem, mezery mezi nima cca na delku auta az dve. pravy pruh obsazen asi tak 10x ridceji, tzn auto a treba 50 metru mezera, auto a 50 metru atd.

    temer nikdo neprejizdi z pruhu do pruhu a cely se to sine 105-115 kmh po dalnici jako nejaka kolonie morskejch organismu, a 10 km pred Prahou to zpomaluje do Prahy to vjizdi sedesatkou.
    pritom opticky z toho ma clovek dojem, ze kdyby to bylo obracene, tedy pravy pruh byl obsazeny, jedouci tech cca 110 a levy byl pro predjizdeni, jako se jezdi normalne, provoz by se po chvili zrychlil a kolonie se rozpadla:))

    jak to vznika? od urcity urovne hustoty provozu lidi se lidi proste prestanou vracet do levyho a vlastne si vytvorej "pravej z levyho"? vetsina provozu se presune tam a ten puvodni pravej je vlastne "nultej" obsazenej na 10% a vetsina ridicu ho proste ignoruje. teda dokud je nekdo nepodjede...:)

    nebo je to tak, ze "tam nekde vepredu", byl v minulosti ten prvni influencer, kterej zacne nekoho predjizdet na relativne zaplneny dalnici rychlosti jen o malo vyssi a za nim se nakumuluje nejaka "brzdna vlna", ktera se pak rozpousti nekolik hodin?

    AMANT
    AMANT --- ---
    CAIDEL: je to tak, ucitil jsem zavan salatu tam, kde jsem ocekaval cokoladovy krem!:))
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    CAIDEL: Ja taky mestskou cyklistiku NIKDY neprovozuju :-). A) proto, ze jezdit po asfaltu je priserna pruda, b) kvuli moji silny fobii z kradeni kol (kolo neni prostredek k doprave z A do B, cesta je cil). A navic se kolisti kolikrat motaj nekde, kde nemaj co delat (coz Nadrazni neni), cehoz nechci byt soucasti. Ale obcas se clovek z (pri)mestskyho lesa holt musi nejak dostat domu, neda se svitit, a nejjednodussi je dojet k nejblizsi stanici metra, jet pres centrum az domu by me v zivote nenapadlo, co bych z toho mel, po vnitrni Praze s kolem jedine metrem ci autem, za ucelem dojet do nejakyho lesa (Tocna ftw).
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SAMOUT: Protože městská cyklistika je levicová a odkopal jste se, kolego... (teda aspoň myslím, tak nějak jsem to pochopil já... třeba to AMANT vidí jinak)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    AMANT: Sice nechapu proc, ale whatever.
    AMANT
    AMANT --- ---
    SAMOUT: delam si screenshot!:))
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Jediny, co tou novou upravou docela posrali, jsou cyklisti, kteri tam jezdili smer Smichac. Kdyz byly zarovnany koleje, tak se jim busy vyhly celkem spolehlive, ted, s novejma kolejema se tam budou muset vyhybat (v momente, kdy potrebujes predjet cyklistu, tak VZDYCKY jede neco proti, i kdyz jsi tam jinak nikoho nepotkal). Sam jsem tam jel mockrat z Prokopaku / Dalejsky rokle, kdyz jsem jel do kanclu na kole. Coz ted teda nehrozi, no :-). Nicmene to bylo kolarema vyuzivano velmi casto, ted je to o neco min komfortni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam