• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    WANAH: a končí vizualizací, jak by to bylo úplně nejlepší, kdyby jeli o kousek méně. O tom, že na stopce se staví a nepředjíždí se tam, kam nevidím, nic :-) Prostě, přišlo mi to dost jako manipulace. (Ještě genderově nevyvážená, pač to ještě pokračovalo tím, že to všechno dělají muži :-) ).
    WANAH
    WANAH --- ---
    SPM: No začíná to:

    86% českých řidičů přiznává, že překračuje povolenou rychlost.

    40% smrtelných nehod je způsobeno právě nepřiměřenou rychlostí.

    Jestli ty si nebyl moc rychlej při čtení :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Aplikované do extrému by bylo nejlépe zničit všechny lidi, protože tím se všechny jejich problémy vyřeší. Tohle hraný nepochopení "buď problém vyřešit kompletně a hned, nebo rezignovat" je nějaká nová móda, jak mnoha slovy říci "já chci ale dělat vrum vrum"?

    Jinými slovy, bezpečnost není jediný zájem, který je ve hře, jinak by nejnebezpečnější forma dopravy dávno neexistovala...
    AMANT
    AMANT --- ---
    SPM: idiote
    AMANT
    AMANT --- ---
    SPM: fajn, nemam to v mozku doslova nahrany, takovy vyajdreni ale chapu tak, ze neni myslena okamzita rychlost v ty dany chvili, ale celkove, ten spech, kterej vede i mensi pozornosti a "venovani se rizeni". a vysvletluju ti, jak zdanlive malej rozdil v rychlosti muze bejt velkej rozdil v nasledcich stretu.
    SPM
    SPM --- ---
    AMANT: ten dokument tím začíná :-)
    SPM
    SPM --- ---
    SENIN: vidiš a tady někteří ID by ti vysvětlili, že počínání autobusu nebylo vůbec nebezpečný, protože autobusy jezdí pomalu, takže měl hromadu reakčního času a ten střet v nízký rychlosti by nebyl tak fatální :-))) (jinak to byl samozřejmě úplnej kretén a měl by jezdit akorát s kolečkem).
    AMANT
    AMANT --- ---
    SPM: ja si nevzpominam na poselstvi nebo citat "hlavne rychlost zabiji, je to primarni pricina problemu", na kterym ty se tocis a tvrdis, ze je to teprve iksta pricina a horsi je a be ce de.
    SPM
    SPM --- ---
    AMANT: začalo to odpovědí na to, co si napsal zde: AMANT. Ano, máš pravdu v tom, že čím nižší rychlost, tím nižší následky, ale jaksi nesouhlasím s tím, že rychlost je primární příčina problému, když někdo tím autem zahájí manévr, který prostě dělat nemá. Ty ten názor asi nesdílíš, to je tvoje věc, jestli se ti dokument líbí je taky tvoje věc, ale diskuzní fóra jsou jaksi od diskuze, takže jestli nestojíš o cizí fantazie coby kdyby, tak je asi lepší vůbec neodpovídat.
    AMANT
    AMANT --- ---
    SPM: a co mi chces rict? ze se ti to nelibilo, nebo ze je to spatny? proc to pises me, napis to autorum. nebo jako rozmlouvas me, ze se mi to vlastne nema libit??? me jsou tvoje fantazie coby kdyby viskde..
    SENIN
    SENIN --- ---
    Je pravda, že velký problém je i nevěnování se řízení, to mi tam chybělo. Ale taky je možná, že nesehnali nikoho, kdo by chtěl jít s kůží na trh. Jako klobouk dolu, že veřejně vystoupí v televizi. Když nepočítám toho blba co se tam šel zviditelnit jaký je borec. Ale zase je to začátek kampaně.

    Ten příběh s tou cisternou mě připomnělo co se stalo mě. Neděle odpoledne, v pohodě si jedu a cisterna. Auto předemnou ji ještě předjelo. Za mnou autobus, který mi seděl v kufru, předemnou cisterna, teď jsem tam prostě vůbec neviděla. Silně nepříjemná situace, neměla jsem vůbec jistotu předjíždění. Autobusák nás začal předjíždět, když byl vedle mě začal se vracet, protože v protisměru auto. Pokračovalo to dál a začal předjíždět znova, když byl na úrovni cisterny vyrazilo mu tam auto a on už se neměl kam vrátit, to auto v prosiměru to strhlo na zastávku autobusu a blikalo na něj světlama. Cisterna za chvíli odbočila a autobus jsem dojela na dálnici. Byla jsem strašně naštvaná, ten bus byl plný lidí.
    SPM
    SPM --- ---
    AMANT: problém je, že než to do toho extrému naaplikuješ, tak vždycky budeš mít ty mrtvý. Vždycky tam bude nějaká smrtelná nehoda, u které můžeš říct, že kdyby jel o něco pomaleji, tak se to nestalo. A ano, trochu mě sere ta tendence házet všechno na tu rychlost a ten dokument to ukazuje. Z 5 případů jsou dva, kdy za to rychlost celkem jednoznačně může (když vyletíš přes horizont tolik, že to neubrzdíš za autem, co tam odbočuje, tak je to celkem jasné), ale pak tam máš případ, kdy řidič prostě začne předjíždět kam nevidí nebo nezastaví na stopce, nedá přednost a smete toho, co jede po hlavní, ale může za to rychlost. A problém vidím v tom, že takhle fungují i ty represivní složky. Takže místo toho, aby se třeba nějaká pozornost věnovala tomu nebezpečnému předjíždění a dávali se flastry za to, když někdo začne předjíždět tam, kde prostě nevidí, co mu vyrazí na proti, tak se místo toho na každej křížek vrazí značka s 50kou a pak se tam dá případně radar. Mně upřímně jako řidičovi je úplně u prdele, jestli mě to auto v proti směru sejme 90kou nebo 110kou. Asi to budu mít větší šanci přežít, když mě sejme 90kou, ale na hovno to pro mě bude v obou případech. Já bych byl jako řidič mnohem radši, kdyby mě to auto nesejmulo vůbec, protože by se prostě do toho předjíždění nepustilo, když nevidí, že tam má volno. Ale z toho dokumentu cítím takový vzkaz, že to vlastně vůbec nevadí začít předjíždět někde, kde to nevidím. Že stačí jet pomaleji a tím se to všechno vyřeší.
    AMANT
    AMANT --- ---
    SPM: bezne aplikujes v zivote extremy? cloveka zabije AZ vypiti asi 28 litru, takze na zizen pijes 27 apod? ja nejsem autor toho dokumentu, jsem jeho divak, me se to libilo a rozumel jsem tomu, co chce rict. ale nebudu se tady v nedeli v poledne poustet do nejaky vysinuty polemiky "aplikovano do extremu", protoze ma nekdo potrebu reagovat ve stylu "ale takhle za chvili ani zenckou nebudes moct pozvat na kafe!!!!", pote, co obdrzi informaci, ze spousta zenckejch ma zkusenosti s obtezovanim a bylo by dobry se k cizim lidem chovat s ponekud vetsim respektem a rezervovanosti.

    napis klusakovi, ze tomu nerozumis, treba se ti mavnutim kouzelneho proutku nad primarnim horizontem netendencne rozsviti /ale neoslni, to bych ti nepral/
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: a rovnou vratit bezce s cervenym praporem pred automobil :-)

    AMANT: ono je to dvousecny - nizsi rychlost zase dava pocit, ze mas na vsecko vlastne spoustu casu... a muzes se venovat vecem okolo. Takze kamionak "plouzici se" po rovny dalnici 80tkou... za jizdy cumi na film. V kolonach mas to samy, lidi pak sledujou maximalne brzdovy svetla pred sebou, ale uz ne ten beznej cvrkot kolem. S argumentem, ze prece efektivneji vyuzivaji svuj cas - aka cumi do mobilu, nebo (v pripade zenskych) se maluji... ono to s tou pomalou jizdou neni az tak slunickovy, jak nekteri tvrdi :-) Jeden problem vyresis, jinej tim vytvoris. A vcil mudruj, jak chces pomalu jedouci ridice donutit koncentrovat se na jizdu? ;-)
    SPM
    SPM --- ---
    AMANT: Tak jako jasně, ale tohle aplikované do extrému znamená omezit rychlost na 5km/h, protože pak doopravdy při té nehodě většinou nikoho nezabiješ, teda vyjmu případů, kdy tam nudou usneš a pak vezmeš toho cyklistu. Ale prostě když vezmu třeba toho staršího, co s naloženou famílií přejížděl cisternu, tak neberu, že je primární příčinou nehody vysoká rychlost (když jel dle posudku 104km/h na 90ce), když prostě začal předjíždět před horizontem a vjel do protisměru do místa, kam neviděl. V tu chvíli prostě neměl předjíždět, ani 90kou, ani žádnou jinou rychlostí. Ano, možná kdyby jel pomalejš, byl by ten náraz menší, možná by to ta ženská v druhym autě přežila. Ale taky si upřímně myslim, že kdyby mávnutím kouzelného proutku všechny auta na silnicích na okresce by nebyly schopni zrychlit na víc než 90km/h, tak těch smrťáků při předjíždění bude ještě více, protože českým národním sportem je přidávat předjížděnému autu, což v případě, kdy budu striktně dodržovat maximální povolenou rychlost znamená, že v tom protisměru strávím mnohem více času. Prostě nevim, přijde mi normální nepředjíždět, když nevidím kam jedu a jestli je tam volno. Házet to pak na nepřiměřenou rychlost s tím, že kdyby jeli pomaleji, tak ten náraz přežili, je podle mě dost tendenční ohýbání statistik. Ten předjížděcí manévr neměl vůbec začít...
    AMANT
    AMANT --- ---
    a pridam svuj oblibeny klip
    The Expanse : Delta V : Slingshot racers slow down.
    https://www.youtube.com/watch?v=waG8YYTwpAQ
    AMANT
    AMANT --- ---
    SPM: no ten zaver je celkem jasnej - rychlost ti bere cas na reakce ve chvili, kdy je kazda desetina vteriny dobra. plus silenym zpusobem zvysuje energii narazu/kolize. tam je to hodne neintuitvni no, ale asi si vsichni pamatujeme snizovani rychlosti v obci ze 60 na 50 - to melo svuj dobrej duvod.
    ono jak je ta rychlost v metrech za sekundu, tak ta hybnost pri snizeni rychlosti o 10 km/h se snizi 3x...60km/je cca 17m/s, 50 km/h je cca 14m/s. a tim se nasobi hmotnost celyho toho nalozenyho auta a rovna se to energii potrebny k zastaveni, ergo (v pripade kulove slepice ve vakuu) je to energie, kterou to pripadny auto "preda" pevnymu objektu pri kolmym narazu celou plochou pokud by okamzite zastavilo na fleku.

    no a tyhlety energie ti poziraj u modernich aut ruzny ty deformacni zony a naopak pasy a airbagy pracujou "proti" nim, ale co je ti to platny, kdyz misto 130 letis 170 a v okamziku toho narazu tak vyvijis treba 12x vic energie na ten pas a ty samy sily ti rvou pajsl na cucky a tem lidem v tom druhym aute taky a prave se nekomu ve zlomku vteriny urvaly jatra a roztristly se o brisni stenu....
    SPM
    SPM --- ---
    AMANT: no, to jsem úplně nepochopil, proč před tou kamerou ze sebe dělali kašpary, když v následující minutě bylo vidět, jak to asi bylo.

    Já z toho spíš nepochopil nějak to poselství o rychlosti. Začíná to zase tím, že rychlost zabíjí a může za většinu nehod. A pak tam ukáží 5 případů, kde je nedání přednosti v jízdě, předjíždění tam kde nevidím (úplně si nemyslím, že kdyby předjížděl 90km/h místo 104, že by to dopadlo lépe a podle těch rychlostech v posudku se asi ani moc nedíval a tu cisternu vzal hned jak ji dojel), pak teda ten kluk, u kterýho není úplně patrný kolik jel, ale primárně vylítnul asi na to, že po oslnění zazmatkoval a hamtnul v zatáčce do brzdy. No a zbývají tedy dvě nehody, kde ta rychlost teda byla primární příčinnou a z toho u jedné z nich s tím největším idiotem k žádnému smrťáku nedošlo (byť teda asi proto, že měl z pekla štěstí).
    SADSOUL
    SADSOUL --- ---
    Tak já ten link konečně pošlu.

    13 minut — Česká televize
    https://www.ceskatelevize.cz/porady/13984984783-13-minut/
    AMANT
    AMANT --- ---
    me se to libilo, byla to docela sila. zajimavy ze skoro kazdej tam v tom pribehu mel nejakej vymyslenej moment, kterej ho trochu v jeho vlastnich ocich vyvinoval...
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    13 minut (2021) | ČSFD.cz
    https://www.csfd.cz/film/1032240-13-minut/prehled/

    Ke shlédnutí na CT normálně do 26.6 tusim
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam