• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Právě jsem potkal vedle sebe tohle na parkovišti

    BLAF
    BLAF --- ---
    SENIN: Tak zas clanek na Novinkach nelze uplne brat za relevantni a objektivni nahled na problematiku.

    Byt mam taky tendenci domnivat se, ze je to uplna kundovina, kdyz jeden ze zakladnich piliru moderni civilizace je prave schopnost rychle dopravy lidi, produktu a materialu.
    SENIN
    SENIN --- ---
    PISKVOR: nerozumim, ja to cetla cely a je tam jediny vyjadreni nejakejo cyklisty, kterymu prijde vse stejny. Jinak tam vsichni nadavaji.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SENIN: Způsobilo, (totiž tvrdí obdoba našeho OSBIDu). ale nevadí, flamebait dobrej, nikdo nečte dál než za titulek.
    SENIN
    SENIN --- ---
    Tak se to zatim moc neosvedcilo, ani se nedivim.
    Povinných 30 km/h v Paříži způsobilo chaos - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/povinnych-30-km-h-v-parizi-zpusobilo-chaos-40371257
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    DAVETESS: Mám to stejně. 50 dodržuji vždy, kromě třeba magistrály a s 30 nemám problém v místech kde silnice slouží zároveň jako chodník a/i místo dětských her, tam klidně i méně. Okreskové a dálniční limity pak beru jen jako doporučení.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DAVETESS: A bavíme se o navrhovaném "30 mimo nadřazené komunikace," nebo o slaměném panáku "30 30 über alles, come and see the violence inherent in the system"? Nesmyslnost toho druhého se prokáže snadno, jsouc očividná...
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    Obávám se, že tohle opravdu nemá s nějakým "zlepšením dopravy" nic společného a že se jedná jen a pouze o buzerační nástroj. Zkoušel jsem nedávno pohyb po městě opravdovou třicítkou (v noci, abych nikoho nesral), a fakt se to nedá. Připadal jsem si jako blbec, na dlouhých a rovných úsecích jsem ztrácel trpělivost, nějaké dynamické manévrování mezi pruhy v provozu, si bez překročení rychlosti vůbec nedokážu představit.
    A to se považuju za ohleduplného řidiče, obce zásadně do padesátky (respekt k místním), je-li potřeba (děti, podélné parkování, lidi na návsi) i méně.
    SPM
    SPM --- ---
    DURDIN: tak za takových podmínek, ještě když se taky pořád mluví o tom smart city, by ty cedule alespoň mohly být dynamické. Pač zase jezdit tam 30km/h i ve 3 ráno, kdy tam není jediné a ta Praha se i centrem dá projet napříč za 10 minut, zavání tím, že fixní 30 bude akorát vydělávat na radarech (30ku už nenastavím v autě ani na tempomatu...)
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    STRACENA: IMHO někdo si spočítal, že pokud se pojede celou dobu 30, tak to vyjde přesně tak, aby to na sjezdech dávkovalo auta tak, aby nezatizila další infrastrukturu. Takže v reálu zabere cesta stejný čas, ale nebude to všude tak ucpané.
    Tak málokdy se kolona zastaví na rovné cestě bez překážek. Ta cesta může mít klidně 40 pruhů, ale pokud půlka co tam jedou potřebují sjet třeba do fabriky, kde je příjezdovka o jednom, max dvou pruzích, po cestě tři semafory a na konci ještě závora, která odbaví jedno auto za minutu, tak je jasné že se to promítne 10 km zpátky az do těch 40 pruhů.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SITH: jenze my nemame ani poradne dva pruhy a to se bavim o cele CR. Nic se tu 30 let neresilo a najednou se vsichni divi, ze stare silnice nestaci. Pritom by dost pomohlo dodela alespon normalni dalnicni sit a obchvaty mest, na to misto je. Podzemni parkovani ve mestech by vyresilo kam s auty a 30 nam flakli na sidliste uz taky, vsichni jezdi nadale 50, az na par dementu, kteri musi jet presne podle znacek.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Profesor Kees Christiaanse z renomovaného nizozemského ateliéru KCAP Architects and Planners doporučil omezování aut ve městech, zavádění plošného snížení rychlosti na 30 km/h a upozornil, že v autech na magistrále sedí menšina – převážně bílí muži středního věku, kteří autem jet nepotřebují, ale pouze jím jet chtějí.

    Pachatel se našel jako vždy.

    zdroj: alarm; cvrk nějakýho dementa
    RALI
    RALI --- ---
    SITH: Vzhledem k loby automobilek k nucenemu prechodu na elektro, bych rekl ze trh s automobily je temer nasycen. 2 auta v rodine jsou uz celkem standard (od konce devadesatek, kdy bylo jeste obvykle auto vubec nemit, je to narust enormni), 3. uz si asi vetsina porizovat nebude. Radsi dostavet poradny obchvat, aby i jen cesta na druhy konec mesta pro me byla prijemnejsi po okruhu, nez se motat mestem...
    SPM
    SPM --- ---
    Mně jenom baví, jak se Praha v tomhle pořád srovnává se západními metropolemi, ale taky se pak zapomene srovnat, že proti těm západním zemím je Praha tak akorát trošku větší vesnice. Ostatně pro začátek by možná úplně stačilo, kdyby šla alespoň objet, aby do ní nemuseli jezdit všichni ti, co tam vlastně ani nechtějí :-)
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    Dneska slušný bizár na Liberecké: mezi auty běhal nějaký pomatenec s hnědým kusem hadru a asi si hrál, že jako krotí býky (=auta). Různě se věšel na jedoucí auta, házel na kapoty atd. Samozřejmě to celý zastavilo, pár řidičů vylezlo a jalo se ho nahánět mezi polojedoucími auty, podařilo se mu ještě přeskočit přes svodidla do plnou rychlostí jedoucího protisměru, kde ho jen tak tak nesrazila dodávka. Celej protisměr naštěstí zvládl zastavit, protože se za ním vrhl i jeden z pronásledujících řidičů, který ho naprosto famózním bodýčkem poslal na zem a začal mu strašně nakládat, pak už jsem jel :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    STRACENA: Ve skutečnosti spíš sjednocení statu quo. Třicítka mimo hlavní tahy, kde to ještě není? #sorryjako
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    SITH: Jen by bylo férové to napsat. Já proti tomu co si sama Praha rozhodne nic nemám, i kdyby to bylo 15km/h. Teze o rozšíření nějaké dálnice byť i o jeden pruh jsou úsměvné viz. D1
    SITH
    SITH --- ---
    FORTRESS: což je asi tak jediné řešení siatuace, protože dalších dvacet pruhů na dálnicích a deset pruhů na silnicích nepřibude a aut je čím dál tím víc. Donekončna přidávat tunely, pruhy a dálnice nelze
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Bednár má samý super nápady, třeba nahradit individuální výstavbu tzv. kolektivními domy které se u nás stavěli za totality. Kdo čte jeho články na finmagu asi ví odkud vítr fouká. Jinak tohle zpomalování eufemisticky "zklidňování" dopravy má za cíl otrávit řidičům aut jízdu aby tak preferovali jiný druh dopravy - MHD.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam