• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SPM
    SPM --- ---
    SAMOUT: Mne nejvic facinuje, kdyz najedou od Prahy na D11, jejich dobry odhad vzdalenosti. Kus za Prahou se dalnice rozsiri na 3 pruhy a konci to prvnim sjezdem (pravy pruh sjizdi, zbyle 2 jedou dal). Coz obvykle u kamionaku znamena, ze jakmile hodne z dalky zahlednou ceduli, ze za kilometr ten pru konci, tak se zacnou srat do toho prostredniho pruhu. A i v noci, kdy jsme tam jedine dve auta (a jemu trva jeste hodinu, nez k tomu sjezdu dojede) se tam serou a bud me z toho pruhu na tvrdo vytlaci nebo cukne zpatky a jak ho predjedu, tak nastane svetelna a troubici diskoteka.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Mi reknete, co jsou ty kamionaci za bandu kretenu - zuzeni na Cernym Moste ve smeru z centra kvuli zbourany pulce mostu pres Chlumeckou, oba pruhy jedou krokem. Ja na skutru se protahnu prostredkem, abych vzapeti zjistil, ze kamion v levym pruhu jede pomalu jen tak ze sportu. Na pul cesty mezi najezdem od Ikey a zuzenim se dostanu dopredu, a pak v uplne prazdnym pruhu valim az k najezdu na Novopackou. Co to je za kokoty, do prdele uz? Pardon my french.
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    GLOBETROTTER: ve spojení "Odřazuji rychlost, přibržďuji" si myslím, že jim tam jen vypalo "p" na začátku slova. Kdyby to dal na neutrál tak z kopce bude spíš zrychlovat.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    Co si představíte pod výrazem "odřazuji rychlost "? Že vyřadíte na neutrál nebo že podřadíte? :-)
    NOMÁDI: Když je cesta cíl. Dějiny Lofot změnily tunely a mosty na silnici krále Olafa | Cestování | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/cestovani/nomadi-kdyz-je-cesta-cil-dejiny-lofot-zmenily-tunely-a-mosty-na-silnici-krale-olafa.A210906_141206_ln-cestovani_ape?zdroj=vybava_recombee
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    TOOMIX: však ti s tím často jezdí jak na formuli 1, tak co by neměli i "slicky" :))
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    CROMWELL: jojo, pěkně. Rozvoz pro DámeJídlo.cz
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Právě jsem potkal vedle sebe tohle na parkovišti

    BLAF
    BLAF --- ---
    SENIN: Tak zas clanek na Novinkach nelze uplne brat za relevantni a objektivni nahled na problematiku.

    Byt mam taky tendenci domnivat se, ze je to uplna kundovina, kdyz jeden ze zakladnich piliru moderni civilizace je prave schopnost rychle dopravy lidi, produktu a materialu.
    SENIN
    SENIN --- ---
    PISKVOR: nerozumim, ja to cetla cely a je tam jediny vyjadreni nejakejo cyklisty, kterymu prijde vse stejny. Jinak tam vsichni nadavaji.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SENIN: Způsobilo, (totiž tvrdí obdoba našeho OSBIDu). ale nevadí, flamebait dobrej, nikdo nečte dál než za titulek.
    SENIN
    SENIN --- ---
    Tak se to zatim moc neosvedcilo, ani se nedivim.
    Povinných 30 km/h v Paříži způsobilo chaos - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/povinnych-30-km-h-v-parizi-zpusobilo-chaos-40371257
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    DAVETESS: Mám to stejně. 50 dodržuji vždy, kromě třeba magistrály a s 30 nemám problém v místech kde silnice slouží zároveň jako chodník a/i místo dětských her, tam klidně i méně. Okreskové a dálniční limity pak beru jen jako doporučení.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DAVETESS: A bavíme se o navrhovaném "30 mimo nadřazené komunikace," nebo o slaměném panáku "30 30 über alles, come and see the violence inherent in the system"? Nesmyslnost toho druhého se prokáže snadno, jsouc očividná...
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    Obávám se, že tohle opravdu nemá s nějakým "zlepšením dopravy" nic společného a že se jedná jen a pouze o buzerační nástroj. Zkoušel jsem nedávno pohyb po městě opravdovou třicítkou (v noci, abych nikoho nesral), a fakt se to nedá. Připadal jsem si jako blbec, na dlouhých a rovných úsecích jsem ztrácel trpělivost, nějaké dynamické manévrování mezi pruhy v provozu, si bez překročení rychlosti vůbec nedokážu představit.
    A to se považuju za ohleduplného řidiče, obce zásadně do padesátky (respekt k místním), je-li potřeba (děti, podélné parkování, lidi na návsi) i méně.
    SPM
    SPM --- ---
    DURDIN: tak za takových podmínek, ještě když se taky pořád mluví o tom smart city, by ty cedule alespoň mohly být dynamické. Pač zase jezdit tam 30km/h i ve 3 ráno, kdy tam není jediné a ta Praha se i centrem dá projet napříč za 10 minut, zavání tím, že fixní 30 bude akorát vydělávat na radarech (30ku už nenastavím v autě ani na tempomatu...)
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    STRACENA: IMHO někdo si spočítal, že pokud se pojede celou dobu 30, tak to vyjde přesně tak, aby to na sjezdech dávkovalo auta tak, aby nezatizila další infrastrukturu. Takže v reálu zabere cesta stejný čas, ale nebude to všude tak ucpané.
    Tak málokdy se kolona zastaví na rovné cestě bez překážek. Ta cesta může mít klidně 40 pruhů, ale pokud půlka co tam jedou potřebují sjet třeba do fabriky, kde je příjezdovka o jednom, max dvou pruzích, po cestě tři semafory a na konci ještě závora, která odbaví jedno auto za minutu, tak je jasné že se to promítne 10 km zpátky az do těch 40 pruhů.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SITH: jenze my nemame ani poradne dva pruhy a to se bavim o cele CR. Nic se tu 30 let neresilo a najednou se vsichni divi, ze stare silnice nestaci. Pritom by dost pomohlo dodela alespon normalni dalnicni sit a obchvaty mest, na to misto je. Podzemni parkovani ve mestech by vyresilo kam s auty a 30 nam flakli na sidliste uz taky, vsichni jezdi nadale 50, az na par dementu, kteri musi jet presne podle znacek.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Profesor Kees Christiaanse z renomovaného nizozemského ateliéru KCAP Architects and Planners doporučil omezování aut ve městech, zavádění plošného snížení rychlosti na 30 km/h a upozornil, že v autech na magistrále sedí menšina – převážně bílí muži středního věku, kteří autem jet nepotřebují, ale pouze jím jet chtějí.

    Pachatel se našel jako vždy.

    zdroj: alarm; cvrk nějakýho dementa
    RALI
    RALI --- ---
    SITH: Vzhledem k loby automobilek k nucenemu prechodu na elektro, bych rekl ze trh s automobily je temer nasycen. 2 auta v rodine jsou uz celkem standard (od konce devadesatek, kdy bylo jeste obvykle auto vubec nemit, je to narust enormni), 3. uz si asi vetsina porizovat nebude. Radsi dostavet poradny obchvat, aby i jen cesta na druhy konec mesta pro me byla prijemnejsi po okruhu, nez se motat mestem...
    SPM
    SPM --- ---
    Mně jenom baví, jak se Praha v tomhle pořád srovnává se západními metropolemi, ale taky se pak zapomene srovnat, že proti těm západním zemím je Praha tak akorát trošku větší vesnice. Ostatně pro začátek by možná úplně stačilo, kdyby šla alespoň objet, aby do ní nemuseli jezdit všichni ti, co tam vlastně ani nechtějí :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam