• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: zas tak jednoduchy to neni... i u automaticky ovladanyho prejezdu to je projektovany podle maximalni tratove rychlosti a podle toho se umistuji kolejove obvody ovladajici prejezd - ale to v praxi znamena, ze kdyz jede vlak pomalejc (z jakyhokoliv duvodu), prejezd je logicky uzavreny dyl...
    V tuhle chvili nemas plosne dostupny system, kde bys mel udaj o aktualni rychlosti vlaku a podle toho dynamicky cokoliv ridil. Ty data muzou byt casem z ETCS... ale to je draha hudba z hodne vzdalene budoucnosti :D
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: tak jasně, já to psal v tom kontextu, že se díky tomu dá pohyb toho vlaku dost přesně spočítat, když ho nemá moc co zdržet :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: *...ve vzdalenostech *řádově* obvyklých při provozu osobních automobilů, což vychází nastejno s "nestaví, nestaví, vůbec nikde nestaví".
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Jestli von ten vlak nemá před vším přednost spíš proto, že neumí *zastavit*...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: no zrovna na inkriminovanem miste je prejezd ovladanej jizdou vlaku...

    max. tratova rychlost v danem miste je 50km/h... od toho se pocita ten cas potrebny pro uzavreni prejezdu...
    SPM
    SPM --- ---
    TOOMIX: řekl bych, že zásadní problém bude v té části "kooperovat se železničním přejezdem" :-) Aneb se mi líbí, jak se řeší, že by auta mohli jezdit sama a brání tomu jenom legislativa, blablabla, a na druhou stranu závory na přejezdu spouštíme půl hodiny předem, protože nevíme, kde tam ten vlak, který nemá kde uhnout, má přednost před vším a jede danou rychlostí, dojede :-)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PISKVOR: taky mohli na tu starou křižovatku dát semafory, ale ty by musely kooperovat se železničním přejezdem
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    TOOMIX: Právě. Ta představa "někdo sedí na zadku a vymýšlí, jak řidičům udělat ze života peklo (když zrovna netráví studně)" je dětinská.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PISKVOR: zlatý tenhle neobvyklý kruháč, to co tam bylo předtím smrdělo každý den několika nehodama
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    FRIZER: Shit happens. Ta křižovatka, co tam byla předtím (s integrovaným přejezdem), byla ještě horší. Jasně, ideální by bylo srovnat Bolku se zemí a postavit ji od základu znova a správně, ale skoro jako by takový řešení taky stálo nějaký prachy.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    FRIZER: treba ta křižovatka v Boleslavi měla být dávno řešena zahloubením železnice/silnice do země. Kdysi se o tom mluvilo, ale nedošlo na to.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    A jak správně někdo v diskuzi poznamenává, lepsi by bylo takovéhle trotloviny vůbec nevymýšlet. Stejne jak nájezdy na dálnici které slouží zároveň jako sjezdy/ výjezdy. Hlavně že to můžou nacpat do testu. To se ty kriplove na Bohdalci zase pomejou.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    TOOMIX: tady v článku je pro představu i 3D animace křižovatky

    Otázky z autoškol, u kterých jste pohořeli: i na kruháči musíte dát přednost - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/test-autoskoly-kviz-nove-otazky-krizovata-prednost-v-jizde-krohovy-objezd-ales-horcicka.A220208_085638_automoto_taj
    GORG
    GORG --- ---
    GLOBETROTTER: Zřejmě si myslel, že když projel ten první vlak, že už je to všechno hotový. Dobře odstrašující, jak se na to nedá spoléhat.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    nebo se mu tam rozlilo horky kafe pri tom brzdeni
    MELOP
    MELOP --- ---
    GUMBA: Ad blikání - se zvukem je slyšet, že vlak před nárazem troubil, některé americké železnice mají výstražná zvuková znamení spojená s blikáním předních reflektorů. Takže ano, to je ono.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    JFM: Taky bych řekl, že je to spíš odlesk/kontrast světel - možná taky nějaká nouzová světla. Taky těsně před okamžikem nárazu spustí to střídavé blikání světel, asi světelná siréna. (Pouštěl jsem to bez zvuku.)
    JFM
    JFM --- ---
    GLOBETROTTER:
    SITH:
    Já myslím, že to sklo se nezamlžilo, ale že si fíra rozsvítil v kabině.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SITH: To mě nenapadlo.
    Každopádně to kompletní video už ta té stránce není, ale je třeba tady:
    MSN
    https://www.msn.com/en-us/video/news/video-shows-florida-train-car-collision/vi-AATXiUD?ocid=msedgntp
    SITH
    SITH --- ---
    GLOBETROTTER: imho po nárazu prasklo čelní sklo a zamlžení je pak už jen následek venkovní vysoké teploty a vnitřní klimatizace
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    GLOBETROTTER: Teď vidím, že na té poměrně krátké trati za její historii (necelé 4 roky) zařvalo přes 50 lidí, to je fakt masakr. Lidi v autech, cyklisti, chodci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam