• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Ona stačí i tahle vypečená kruhová křižovatka v Mladé Boleslavi. Je těsně za přejezdem, a tak je uprostřed dej přednost v jízdě a přednost mají řidiči, kteří na ni najíždějí od kolejí (logicky, ať tam nikdo nezůstane stát). Nejednou jsem troubil na pitomce, co se neřídí značkama a na kolejích zastaví, protože se domnívá, že je u kruháče a dává přednost. Tu značku vpravo asi nevidí.

    https://www.google.com/...9.68h,95.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNllHJxZqG3Vc315zOuiz9Q!2e0!7i16384!8i8192

    AMANT
    AMANT --- ---
    SPM: i tak bych se proste v pozici "sjizdejiciho" snazil zaradit ZA toho najizdejiciho. ze to spousta najizdejicich je v takovy situaci schopna zahamtnout z 80 na 30 je dalsi vec.
    SPM
    SPM --- ---
    GUMBA: Ono je taky druhá věc, že 90% lidí se není schopno s tím autem rozjet... na sjezdu spojka / černý most - chlumecká, kde je ten pruh takhle stejně blbě kombinovaný (byť na městském okruhu, takže je tam 80 nebo 100km/h limit), jsem tam někomu takhle dost podobně blbě vjel taky. Protože prostě 90% auta co tam najíždí, tam najíždí 20km/h a zrychluje hůř, než ten naložený kamion, takže za ně se zařadit nejde (respektive jde, ale když v těch 80km/h v průběžnym pruhu dupnu po brzdě, abych mohl za ně, tak mi něco vletí do kufru) a před ně to jde stihnout v pohodě. Nicméně když tam pak najíždí někdo, kdo i zrychluje, tak to už tak v pohodě není... a ten prostor mezi nájezdem a sjezdem je poměrně dost malý na přehodnocování.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    A přitom tyhle situace by měly nastávat zcela minimálně, kdyby lidé dodržovali předpisy :)
    Nejen, že se správně má naplno využít celý připojovací pruh (to dělá celkem málokdo), ale totéž platí pro odbočovací pruh (tak to už nedělá skoro nikdo).

    K té přetlačované: jedou-li vedle sebe stejně rychle dvě auta (jedno v připojovacím a zároveň odbočovacím, druhé v normálním průběžném pruhu), tak samozřejmě jediná správná varianta je ta, že ten v průběžném se zařadí za to auto v připojovacím. (Logicky ten co sjíždí má být co nejdříve v odbočovacím, kdežto ten v připojujícím do toho pruhu patří až na samý konec). Kladu důraz na srovnatelnou rychlost obou aut (je jasné, že v situaci, kdy se připojuje plně naložený náklaďák, může být snazší se dostat před něj....)

    I když tohle je obecně dost rozšířená debilita, kdy lidé za každou cenu ve 150 předjíždí, ačkoliv se za 500 m chystají sjet z dálnice ...
    AMANT
    AMANT --- ---
    ono skoro vsechny sjezdy a najezdy jsou tam nahovno, vzdyt je to eRko formalne prepsany na dalnici..
    DARK_SAVANT
    DARK_SAVANT --- ---
    no.. tam to taky nemam rad, i kdyz mi teda prijde o chlup rizikovejsi dalsi sjezd: https://www.google.com/maps/@50.3821183,14.8937109,324m/data=!3m1!1e3

    tam se mi bezne stava, ze najizdim (taky smer Praha) a pretlacuju se tam s autobusem, ktery chce sjet. Typicky to konci tak, ze zpomalim a necham ho zaradit se, ale pak se nemusim nutne stihnout rozumne rozjet, protoze ten bus me z te rychlosti co mam na sjezdu srazi klidne na padesat (on musi brzdit vic, protoze pak hned zataci..)

    Z druhy strany (smer od Prahy) to tam taky neni nic moc (dva najezdy hned za sebou nasledovane sjezdem, ale aspon je tam snizena rychlost na 110..)
    SITH
    SITH --- ---
    FRIZER: na tom kruháči v MB, kde se odbočuje na dálnici, máš na výběr dva připojovací pruhy. Jeden je ten, kterým jsi jel ty, hned před benzinou, a druhý je o něco dál směrem Liberec. Když zvolíš ten druhý, připojíš se na dálnici o pár metrů dřív než ten první sjezd.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Dotaz na zkušené... včera jsem se večer vracel z výletu a u nájezdu na dálnici v Mladé Boleslavi směr Praha je připojovací pruh, standart, rozjet se, připojit se na konci....byl docela provoz, ještě za tmy, takže člověk kouká aby se bezpečně připojil....tu přede mě zprava prdne auto jinej řidič a začne vcelku zhurta brzdit, takže ohrozí moje bezpečné zařazení v dostatečné rychlosti. Jako nakonec se zadařilo, nicméně ten připojovací pruh je zároven odbočovací na benzinku.....coz je genialni reseni teda.....ted když koukám na google maps tak je tam značka že doprava benzinka, ale to jsem asi ve tmě přehledl, zvlášt když se člověk soustředí na provoz zleva.

    Je takováto situace obvyklá? Kdo má přednost? Ten co se snaží rozjet a napojit, nebo ten co sjíždí....chápu že nechce benzinku minout, ale prdnout to přede mě a začít brzdit?!

    Tady na konci řeknou že na takovýchto místech si maj akorát lidi dávat pozor....wtf

    Připojovací a odbočovací pruh
    https://www.bezpecnecesty.cz/cz/bezpecna-jizda-v-aute/pripojovaci-a-odbocovaci-pruh

    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Slusnej material x2 :)

    Opilá řidička kličkovala Prahou přes obrubníky, další skákala od volantu - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...ridicka-klickovala-prahou-pres-obrubniky-dalsi-skakala-od-volantu-40346123
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: to jsou presne ty "zakazy", ktery se moc nevymahaj... moc prace & malej vejvar z pokut...
    RIMSAK
    RIMSAK --- ---
    PISKVOR: do kopce jsou tři pruhy a ve všech třech se navzájem vesele předjížděly kamiony, zleva, zprava. Moje malinké autíčko se ustrašeně drželo v pravém pruhu. A chvílemi ten náš pravý pruh byl nejrychlejší.....
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    RIMSAK: Nejsou tam tři pruhy? A v levým zákaz?
    RIMSAK
    RIMSAK --- ---
    Krásný zážitek dostat se v Komořanském tunelu mezi hejno kamionů, které se navzájem předjíždějí.....
    RALI
    RALI --- ---
    BURKHAR: jen jestli budes stejne soudnej jako dnes, az ti bude taky 60. Me treba v dvaceti prisli ctyricetileti jako chodici mrtvoly, co maj sedet do ma na prdeli a bejt radi ze jsou radi. Ted mi je 41 a mrtvej si nepripadam...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    BURKHAR: Ve skutečnosti nejvíc nehod způsobí mladí řidiči.

    4.2 Praxe v řízení
    Nejvíce smrtelných a závažných nehod (28 usmrcených a 131 těžce zraněných) zavinili mladí řidiči
    s délkou praxe v řízení mezi 1-2 rokem! Dle očekávání, s přibývající se délkou praxe mladých řidičů,
    klesají četnosti usmrcených a těžce zraněných osob. Je to dáno i tím, že klesá počet mladých řidičů
    s přibývající délkou praxe.

    Viz například zde: https://www.ibesip.cz/...republice/Dopravni-nehodovost-v-roce-2019/Mladi-ridici/Mladi-ridici_new.pdf

    Nebo zde: https://www.czso.cz/...180/20534694/32025414a10.pdf/4a398a84-f0d3-403f-8f61-c36a7a274189?version=1.0
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    GLOBETROTTER: Tahle. piča neměla za volantem co dělat. Tečka. Po 60 letech věku povinně testy co rok. Tyhle vymrdaný báby a dědci způsobí na cestách nejvíc škod.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    BURKHAR: Kočka jel také v protisměru a byl mladý.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    HANZO: Důchodci nemají řídit.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    COWBOY: tak vidis, dokonce jsme se oklikou dostali ke stejnymu vysledku
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    ANDR3E: Zavolal bych mu, ať kamion dostaví na nejbližším možném místě a nechal ho vyměnit. Domů by asi jel.na vlastní náklady.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam