• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Njn, kruhac - nekruhac, kterej je jeste navic idiotsky vyosenej, tak na nej lidi derou, no.
    Poláci na kruhovém objezdu | Autosalon TV
    https://www.autosalon.tv/novinky/autopunk/v-polsku-postavili-kruhovy-objezd-ale-ridici-ho-nepochopili-ted-svou-jizdou-bavi-internet
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DURDIN: Protože kde to tak je, tak tam kokoti kličkujou protisměrem, protože kde to ještě není dole, tak tam se může. Není cesty, jak někoho přesvědčit, když to odmítne akceptovat: celý svět je MOJE závodní dráha, a ty ostatní věci a vozidla jsou jen umělý překážky, aby to bylo zajímavý.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    TOOMIX: říkal jsem si že nebudu vytahovat stereotypy a předpokládat... otevřu článek... polská poznávačka... achjo :D
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    DURDIN: lidi jsou debilové...
    jezdívám vcelku často přes Kralupy, kde prakticky nejde ujet pět set metrů, aniž bys potkal železniční přejezd - takže by člověk řekl, že tam lidi s vlakam nějak koexistovat umí.
    No, a i tak tam s železnou pravidelností potkávám lidi, kteří věří, že nejlepší místo na stání v koloně (před semaforem a ideálně před semaforem ve zúžení, co má periodu 5+ minut) je - hezky na kolejích mezi šraňkama. To je pak veselého troubení, když začne přejezd houkat a blikat a řidič by se rád zařadil, ale nemá kam, před ním kolona, za ním kolona, a v protisměru jezdí auta ve vláčku!
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    TOOMIX: osobně nechápu, proč se pár závor "v protisměru" nespustí až v prodlevě po tom vnitřním. Někde to tak je a tak by takoví kokoti co tam vjedou na červenou aspoň stihli vyjet ven a nesestřelil by je vlak. A druhak, proč tam nedají kameru co má aspoň normální rozlišení, aby se z toho dala přečíst značka...
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Nepoučitelní. Kamera zachytila dalšího řidiče, jak uvázl na nebezpečném přejezdu ve Studénce - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/krimi/clanek/nepoucitelni-kamera-zachytila-dalsiho-ridice-jak-uvazl-na-nebezpecnem-prejezdu-ve-studence-40399913
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: jo takhle, jakože to brzdí moc. Jako samotnou intenzitu brždění by případně mělo požrat ABS. U dodávky je nicméně ještě otázka rozložení brzdný síly mezi předkem a zadkem. U osobáků to relativně často i u novějších kusů je rozděleno nějakým fixním poměrem. U dodávky právě kvůli velké užitné hmotnosti by mohl ten zadek brzdit o dost více, ale zase pak když je nenaložená, tak to může dělat bordel. Hádám, že celkem často u nich asi bude nějaký systém, co to rozložení brzdného účinku mění podle aktuálního zatížení, ale asi to taky nebude u všeho...
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: když u našich aut jde o rozdíl mezi dodávkou (moje auto) a osobákem (manželovo) - fyziku v tomhle neoblafneš, já mám (odhadem, mám u sebe jen svůj techničák) maximální provozní zatížení o půl tuny vyšší a u soupravy víc než o tunu - takže ta rezerva na ubrždění tam je konstrukčně prostě jiná.
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: no brzdy by na každym alespoň trochu novějšim autě při normálnim ježdění (kam teda řadím to, když nevnímáš nějaký rozdíl na zimních v létě) v rámci povolené celkové hmotnosti měly fungovat +- stejně. U brzd je spíš problém, že u nás se servis jede stylem "stačí do toho lít naftu a olej" a z brzdové kapaliny, co by se měla měnit po 2 letech, se stává doživotní náplň, na samotných brzdách se tak akorát občas vymění destičky a kotouče, ale čistit to je moc práce, dokud to kvůli tomu s kouřícím kolem nestojí u krajnice... a prostě to pak dost často nefunguje zrovna optimálně :-)

    GLOBETROTTER: tak já to ani nemyslel nějak vysloveně na tebe, ale těch lidí co jezdí zimáky furt je mraky (stačí se podívat v červenci na auta na parkovišti před libovolnym nákupákem), tak jenom tak obecně, že když je mi líto dát peníze za dvě sady gum, tak je pořád lepší volba ty celoročky (který budou stát +- stejně), jsou v zimě legální a vesměs po většinu roku fungujou docela dobře...

    TRISSIE: tak ono nejlevnější gumy většinou stojí dost za pendrek a je jedno, jestli jsou letní, zimní nebo celoroční...
    RALI
    RALI --- ---
    Mam tu z te debaty pocit, ze v zime snad ani neprsi, ze je to jeden z hlavnich nedostatku zimaku v lete. Spis bych se bal, ze si je v lete preskvarim a v zime budou tvrdy jak sutr...coz te u pujceneho auta trapit nemusi :)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    PISKVOR: ano
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VYWERN: jasně, já jen aby někdo nečekal zázraky od těch (nej)levnějších celoroček - stejně jako u sezónních prostě kvalita se odráží i v ceně.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TRISSIE: dobry celorocky jsou jen o trochu drazsi, zase usetris za prezouvani, pokud teda na nich nenajedes 50 rocne, to pak smysl samozrejme nemaji a je lepsi jit klasiku. Celoroky jsou pro lidi co najedou do 10tkm rocne.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    ADAMIRA: A to auto, co tam stojí v tom odstavným zálivu před mostem, je ve skutečnosti černá sanitka a odposlechový vůz CIA.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPM: Hele, darovanýmu koni na zuby nehleď :-) Je to bezplatná zápůjčka od tchána na 2 týdny. Nefunkční klima. ty zimní gumy má možná ještě od nás, když jsme mu před 6 lety auto prodávali... Budu rád, až mu to vrátím a doufám, že do té doby nebude vedro a současně lejt.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: dobrý celoročky (ale ty nejsou levný) si poradí i se sněhem, manžel je má na jeho autě a krom toho, že i u nás na venkově umí nasněžit (kombo zámková dlažba, uježděný sníh a silnice z kopce je dokonalá past), s tím občas vyjede i do hor :-)

    já teda na primárním autě, v němž vozím děti na výlety, poctivě střídám, ale až takovej ten rozdíl není. To už mi to spíš ustřelí na tom, že s brzdama konstruovanejma na tunu a půl nákladu vezu v autě sebe a čtyři podmíráky :-)
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: Jak tu padlo, na mokru hur odvadeji vodu, takze vic klouzou, vetsi sance ze to v kaluzi rychlosti ustreli... a na suchu proste hur drzi - delsi brzdna draha, utika to v zatackach ven, rychleji mizi vzorek.

    (A u lidi, co je jim lito koupit dve sady gum a nebydli zrovna na horach je podle me lepsi koupit celorocky. Funguje to po vetsinu roku vesmes dobre a kdyz zrovna jednou za 5 let napadnou ty 3cm snehu, tak se holt 2 hodiny pocka, nez se to rozsoli)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Já jezdil na zimních asi dva roky a kdyby to mělo žrát milimetr na 200 km, tak jezdím dávno už po ráfkách. Na mokru to klouže víc - to jsem poznal, že to při rozjezdu hrabe, na sucho mi to přišlo normálka - jako na závodění to asi není, ale jezdit se s tím dá.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    GLOBETROTTER: A taky se výrazně rychleji opotřebují, když silnice rozpálená. Zejména při rychlejší jízdě je regulérně namažeš na dálníci, není problém tam nechat třeba 1 mm za jednu 200 km cestu.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Nebo je taky možný ze nasmlouvana odtahovka na obou stranách mostu je mýtus a jeho objednána dojela v naprosto standardním case :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam