• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    "Praha je pro cyklisty nebezpečná" - tak vemu sprej a udělám si vod voka pruh - Praha je nyní pro cyklisty bezpečnější :))


    Aktivista stříkal sprejem cyklopruh na Hlávkově mostě, zasáhla policie - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/praha/zpravy/cyklista-magistrala-policie-barva-twitter-zasah-cyklopruh.A230209_095049_praha-zpravy_vajo
    SPM
    SPM --- ---
    BATEAU: a existuje takový? :-) Já třeba znám lidi, co na to nedají dopustit a říkají, jak je to super a podobně. Ale taky jsem přesně s takovým zažil, že to auto v levém pruhu na dálnici při předjíždění kamionu (který normálně jel ve svém pruhu a nedělal žádné blbosti) zaflekovalo natvrdo brzdy. Což je přesně ta situace, kdyby to auto bylo moje, tak ho prodám a v životě do něj už nevlezu :-)

    TROJKA: tak já to zase tak striktně nemám. Mám těch aut několik jedno i s automatem a upřímně na automat nedám dopustit a naopak nechápu, že někoho baví, tim klackem furt míchat benzin. Ve chvíli, kdy tím táhneš 2 tunový vlek nebo manipuluješ někde v blbym terénu, tak je ten automat úplně k nezaplacení (teda pokud je to automat a ne hračky typu DSG). Taky si třeba myslim, že by se dneska nemělo vyrábět nic bez automatický klimatizace, protože to neustálý šmrdlání na ovladače mě taky dost nebaví :-) Tempomat v autech, ve kterých je, používám skoro furt. S manuálním sytičem bych se asi zvládnul naučit, ale zase - u citywágenu, který taky během pár hodin třeba 6x nastartuju, mi to přijde jako zbytečná sebetrýzeň a jsem rád, že na to nemusím myslet. Ale z principu mě sere, když mi auto tahá za volant tam, kde za něj tahat nemá, brzdí když brzdit nemá, věčně na mě něčím tůtá a pípá (to má i naše debilní firemní caddyna, která je tak vosekaná, že má i černý nárazníky, ale nějakej pojebanej radar, kterej na mě úplně bez důvodů řval, v ní zjevně namontovanej je) nebo že si přečte značku s omezením rychlosti na předjížděném kamionu a začne mi samo určovat jak že rychle teda mám jezdit. Prostě ne, buď jsem za to řízení auta zodpovědný já a pak mi to auto do toho nemá co hrabat anebo je za to zodpovědná automobilka a pak ať to rovnou řídí samo.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    BATEAU: přesně :) - nebo je používat správně

    To je asi generační záležitost, jsem si jistej že před 30 lety si lidi stejně stěžovali na posilovače řízení, abs apod.

    Když porovnám jízdu 500 km s autem který má jen ABS a 500 km s asistentem pruhů, tempomatem atp. je to nesrovnatelný pohodlí + teda bych nesouhlasil s tím, že to člověka nutí nesledovat co se děje, naopak, pokaždý když se rychle přiblížim k autu, dám ruce z volantu apod. tak auto začne řvát jak prodejce železnejch plic po objevu vakcíny.

    Jedinej asistent kterej vypínám (teda kromě asistenta pruhu na sněhu žejo :))) ) je automatický zapínání dálkových světel, ne proto že by to nefungovalo ale protože můj strach že někoho oslnim je prostě větší :/
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    BATEAU: zase machruješ volvem? :-)
    TAX
    TAX --- ---
    TROJKA: klasicky tempomat je na dalnici skvely na uleveni prave noze. automaticka prevodovka je bajecna vec pro jezdeni po meste. adaptivni tempomat me dycky vic sere nez pomaha. dalsi vymozenosti uz jsou takove inovace pro inovace a pro jelita za volantem. a nikdy, opravdu nikdy nepochopim, jak nekdo dokaze zit se stop/start systemem.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    STRACENA: Víš, u nás řidiči ve velkém pěstují sport zvaný "Ach, ten milý pán si před sebou nechává bezpečnostní mezeru, jistě mi tím dává najevo, že se mu tam mám teď hned vecpat!"

    Z toho nostop kvetu i bez adapt. tempomatu.
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    DOCKINEZ: Zrovna na popojíždění po městě na semaforech je adaptivní tempomat dost pohodlnej. Zkusil jsi to vůbec?
    BATEAU
    BATEAU --- ---
    treba jste jen zatim nejeli v aute, kde je to dobre udelane .. ;)
    TROJKA
    TROJKA --- ---
    SITH: mě stačilo ABS a tempomat. ..a elektrický vokýnka jsou taky pěkná píčovina. .
    . .co vlastně delaj lidi , kdyz stojej ve štrůdlu dve hodiny a chce se jim na toaletu? Já měl žigula s prorezlou podlahou , ale to ještě přítelka jezdila po Praze na židli a hlasila v rádiu co kde stoji. .
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    SPM: To mi povídej, jsem měl před časem půjčené auto s hlídáním jízdního pruhu a v zatáčce mi to nejednou začalo tahat volat do protisměru, protože byl sníh a nebylo pruhy pořádně vidět.
    SITH
    SITH --- ---
    sledování jízdních pruhů je to první, co v aute vypnu poté, co ho nastartuju :D
    TROJKA
    TROJKA --- ---
    SPM: já bych to nechtěl , mě se ekluje i automatická převodovka a samočinnej sytič )
    nejsem proti tomu ale , jen proste mne zneklidnuje ta míra , jakou se na elektroniku spoleha a nejen v tomhle oboru ..
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Je asistent a asistent. Auto bez ABS bych už řídit nechtěl ani ve městě, ale třeba bez sledování jízdního pruhu nebo adaptivního tempomatu se v klidu obejdu, protože 90 % mýho nájezdu je městské popojíždění mezi semaforama.

    A zase když někdo jezdí primárně dálnice, tak bez tempomatu ani ránu.
    SPM
    SPM --- ---
    TROJKA: No, nicméně ony všechny ty asistenti a podobné stejně fungují na marketingových letácích lépe, než v reálu... Jinými slovy je i u toho moderního auta nutné ten provoz sledovat (mimo jiné i proto, že na x případů, které ten asistent vyřeší, připadá zase y jiných případů, kde asistent udělá nějakou píčovinu, která by bez něj fungovala úplně v pohodě) a fakt, že na to většina lidí peče vede přesně k tomu, že ten počet nehod stále stoupá, ačkoliv auta mají stále více systémů, které se tomu snaží zabraňovat.
    HANZO
    HANZO --- ---
    TAX: to vůbec nerozporuju, olsanska je zcela zkokotena místníma zelenýma a piráty. Někteří jsou i na nyxu.
    ale schválně jsem koukal, jak to je a nedovedu pochopit, jak mohl vjet na ten ostruvek
    HARDCABB
    HARDCABB --- ---
    TAX: ja tam nedavno jel ve tme kdyz prselo/snezilo a nedokazal jsem rict, ktera z car na zemi aktualne plati - jestli jeste dva pruhy po staru, nebo jeden nesmyslne sirokej uprosted, peklo
    TROJKA
    TROJKA --- ---
    . .líbí se mi záhlaví tohoto klubíku - nejde o to dodržovat striktně pravidla , ale při pohybu na komunikaci myslet !
    . .boomersky uvádim , že dřív se musel člověk řízení vozidla PLNĚ věnovat , asi nemá cenu srovnávat mou Tatru s letošnim modelem Tesly, ovšem nyní je tolik funkcí svěřeno umělé inteligenci a ta supluje řidičské dovednosti natolik, že řízení samotné už s myšlením moc společného nemá. .a zdá se , že evoluce v doprave nenabízí jinou alternativu jako třeba inteligentní koně a pštrosy nebo šlapací vzducholodě. .
    TAX
    TAX --- ---
    HANZO: no Olsanska... to je pokusny prostor nejakych zdegenerovanych kryplu z magistratu. tak dojebana ulice se jen tak nevidi. jak tam nejdriv udelali podelne parkovani u tramvajoveho pasu uprostred ulice. pak se ukazalo, ze vozidla parkuji u zabradli, ktere ridicum brani z vozidla vystoupit. tak tam udelali odskok! jizdni pruhy se samozrejme zredukovaly na jeden. zbyl absurdne siroky jalovy pas asfaltu. tak je tam ted asi 3 m siroky pruh pro cyklisty. k tomu vselijake umele ostruvky, vyboceni, nastrahy.
    HANZO
    HANZO --- ---
    TOOMIX: hele, úplně v klidu si mohl splést silnici. Spíš mne teda fascinoval idiot, co předevčírem vylétl z Olšanské....
    Řidič vyjel na nástupní ostrůvek a zdemoloval desítky metrů zábradlí - iDNES.tv
    https://tv.idnes.cz/krimi/ridic-nehoda-praha-olsanska.V230207_150047_idnestv_tjz
    BOREC
    BOREC --- ---
    Ty skla jsou ale z kalenyho skla, tzn se při nárazu rozsype na malé neostré střípky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam