• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Nevypnutelní asistenti nejsou šikana automobilky, ale většinou homologační povinnost daná Evropskou směrnicí.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: tak třeba s line asistentem jsem nikdy problém neměl

    - pravda je že jsem zatim jel jenom v autech kde se tyhle systémy vypínali normálně tlačítkem

    Každopádně je mi dost divý že by automobilky vypouštěli takovýhle polovičatosti
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: chyba to bude, jenže u těch systémů, co tohle třeba vyhodnocujou z kamery (což dělá i ten EyeSight u Subaru, kde je to jinak "jenom" systém s antikolizí, lane asistentem a adaptivním tempomatem) se takových chyb může objevit hromada na různých místech, protože prostě záleží co to vidí a jak to vyhodnotí... Vypnout se to dneska asi většinou ještě dá, ale u hromady aut je to voser, protože oblíbená šikana ze strany automobilky je, že to vypnutí vydrží jenom do příštího stavu auta a ještě se to vypíná někde na dotykáče ve 30. úrovni menu...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    BATEAU:
    SPM:

    Fajn, asi bych to zkusil a případně vypnul :) - nicméně tak jak jsi to popisoval tak to vypadalo prostě na chybu, ne na špatnou funkci asistenta.

    Asi to bude chtít ještě vyladit, každopádně to pujde vypnout, takže pokud to někomu nevyhovuje, není problém.
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: no hele, otevřel jsem konfigurátor nový fábie jako zástupce auta z tý spíš nižší třídy, ve výbavě zahrnuté v základu (ok, možná jsem klikl na nějaký monte carlo) píšou Front Assist a k Front Assistu minimálně třeba zde: https://octaviaclub.cz/clanky/front-assist-co-to-je-a-jak-funguje/ píší, že to prostě v tom pozdějším stupni začne i samo brzdit. Takže, možná to nemají všechny auta s lane asistentem, ale minimálně u nových aut to zjevně najdeš i v té nejnižší kategorii...
    BATEAU
    BATEAU --- ---
    ADAMIRA: zalezi na segmentu. auta, co maji adaptivni tempomat vetsinou maji i nejakou formu nouzove brzdy, ktere krome natlakovani brzd i bezne brzdi pokud hrozi kolize, na kterou ridic nereaguje.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: heled o tom mám velký pochyby, být tebou tak se podívám do manuálu, ale fakt si nemyslím že tahle služba je nejakej standard
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: podle mě u těch kolizních asistentů je to úplně běžná funkce. Ta pípající caddyna by podle mě potom zabrzdila taky. Ale nemám odvahu to jít zkoušet, úplně se mi nechce do ní investovat 4,5 násobek mého platu pro případ, že by to tam fakt nebylo :-D
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: autopilot bych do toho netahal a přiznám se že o asistentu kterej ti sám zadupne brzdy slyším ted poprvý a neměl jsem možnost to vyzkoušet a jet s tím, ale každopádně kdybych s ním jel, asi bych si ho asi vypnul :)
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: Byla to Tesla, ale antikolizní systémy jsou v hromadě jiných aut a to zadupnutí brzdy je obvykle následek paniky antikolizního systému. U Subaru znám několik případků, kdy EyeSightu před zatáčkou, ve které jsou svodidla, přišlo, že by pilot asi nemusel zvládnout otočit volantem a v té zatáčce mu to zaraflo brzdy na plný koule.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: Jakej systém SÁM zadupne brzdy? To už se bavíme o nějakym autopilotovi v tesle a ne o asistentovi, ne?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    "Praha je pro cyklisty nebezpečná" - tak vemu sprej a udělám si vod voka pruh - Praha je nyní pro cyklisty bezpečnější :))


    Aktivista stříkal sprejem cyklopruh na Hlávkově mostě, zasáhla policie - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/praha/zpravy/cyklista-magistrala-policie-barva-twitter-zasah-cyklopruh.A230209_095049_praha-zpravy_vajo
    SPM
    SPM --- ---
    BATEAU: a existuje takový? :-) Já třeba znám lidi, co na to nedají dopustit a říkají, jak je to super a podobně. Ale taky jsem přesně s takovým zažil, že to auto v levém pruhu na dálnici při předjíždění kamionu (který normálně jel ve svém pruhu a nedělal žádné blbosti) zaflekovalo natvrdo brzdy. Což je přesně ta situace, kdyby to auto bylo moje, tak ho prodám a v životě do něj už nevlezu :-)

    TROJKA: tak já to zase tak striktně nemám. Mám těch aut několik jedno i s automatem a upřímně na automat nedám dopustit a naopak nechápu, že někoho baví, tim klackem furt míchat benzin. Ve chvíli, kdy tím táhneš 2 tunový vlek nebo manipuluješ někde v blbym terénu, tak je ten automat úplně k nezaplacení (teda pokud je to automat a ne hračky typu DSG). Taky si třeba myslim, že by se dneska nemělo vyrábět nic bez automatický klimatizace, protože to neustálý šmrdlání na ovladače mě taky dost nebaví :-) Tempomat v autech, ve kterých je, používám skoro furt. S manuálním sytičem bych se asi zvládnul naučit, ale zase - u citywágenu, který taky během pár hodin třeba 6x nastartuju, mi to přijde jako zbytečná sebetrýzeň a jsem rád, že na to nemusím myslet. Ale z principu mě sere, když mi auto tahá za volant tam, kde za něj tahat nemá, brzdí když brzdit nemá, věčně na mě něčím tůtá a pípá (to má i naše debilní firemní caddyna, která je tak vosekaná, že má i černý nárazníky, ale nějakej pojebanej radar, kterej na mě úplně bez důvodů řval, v ní zjevně namontovanej je) nebo že si přečte značku s omezením rychlosti na předjížděném kamionu a začne mi samo určovat jak že rychle teda mám jezdit. Prostě ne, buď jsem za to řízení auta zodpovědný já a pak mi to auto do toho nemá co hrabat anebo je za to zodpovědná automobilka a pak ať to rovnou řídí samo.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    BATEAU: přesně :) - nebo je používat správně

    To je asi generační záležitost, jsem si jistej že před 30 lety si lidi stejně stěžovali na posilovače řízení, abs apod.

    Když porovnám jízdu 500 km s autem který má jen ABS a 500 km s asistentem pruhů, tempomatem atp. je to nesrovnatelný pohodlí + teda bych nesouhlasil s tím, že to člověka nutí nesledovat co se děje, naopak, pokaždý když se rychle přiblížim k autu, dám ruce z volantu apod. tak auto začne řvát jak prodejce železnejch plic po objevu vakcíny.

    Jedinej asistent kterej vypínám (teda kromě asistenta pruhu na sněhu žejo :))) ) je automatický zapínání dálkových světel, ne proto že by to nefungovalo ale protože můj strach že někoho oslnim je prostě větší :/
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    BATEAU: zase machruješ volvem? :-)
    TAX
    TAX --- ---
    TROJKA: klasicky tempomat je na dalnici skvely na uleveni prave noze. automaticka prevodovka je bajecna vec pro jezdeni po meste. adaptivni tempomat me dycky vic sere nez pomaha. dalsi vymozenosti uz jsou takove inovace pro inovace a pro jelita za volantem. a nikdy, opravdu nikdy nepochopim, jak nekdo dokaze zit se stop/start systemem.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    STRACENA: Víš, u nás řidiči ve velkém pěstují sport zvaný "Ach, ten milý pán si před sebou nechává bezpečnostní mezeru, jistě mi tím dává najevo, že se mu tam mám teď hned vecpat!"

    Z toho nostop kvetu i bez adapt. tempomatu.
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    DOCKINEZ: Zrovna na popojíždění po městě na semaforech je adaptivní tempomat dost pohodlnej. Zkusil jsi to vůbec?
    BATEAU
    BATEAU --- ---
    treba jste jen zatim nejeli v aute, kde je to dobre udelane .. ;)
    TROJKA
    TROJKA --- ---
    SITH: mě stačilo ABS a tempomat. ..a elektrický vokýnka jsou taky pěkná píčovina. .
    . .co vlastně delaj lidi , kdyz stojej ve štrůdlu dve hodiny a chce se jim na toaletu? Já měl žigula s prorezlou podlahou , ale to ještě přítelka jezdila po Praze na židli a hlasila v rádiu co kde stoji. .
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam