• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    SPM, MIKEE: Rozdíl čistě na jízdě bývá tak ta hodina (cca 400 km dálnice, cca 100 km ostatní - Praha, Bratislava, úseky mimo dálnice apod ... pak rozdíl v průměrné rychlosti 130 vs 100 na tom 400 km dálničním úseku dá cca 55 minut), ta další cca hodina právě vzniká tou vynucenou dodatečnou pauzou/pauzami na jídlo, další čůrání atd. V podstatě to mívám tak, že někdy těch 500 km dám za 4.5 h (v ideálním případě - mimo špičku a bez zastavení), a cca na 5 hodin to vyjde s dětma při jedné rychlé pauze. Kdežto jakmile se jízda protáhne, tak pak už se prostě musí zastavit na trochu vetší pauzu ... a než se to všechno vyčůrá, vyběhá, objedná, sní, znova vyčůrá a zpátky nacpe do auta, tak to na tu hodinu vyjde, čili 7h. A já to holt subjektivně mám tak, že po 6 a víc hodinách cestování jsem už unavený a jakmile v tu chvíli zvolním na příliš výletní tempo, tak se bojím, že usnu. (Klasika je v tomhle sjezd na dálniční přivaděč, najednou ze 150 na 90 a mozek jde do útlumu.) Ve 150 je to o něco větší adrenalin, což mě udržuje bdělejšího ... a ve výsledku mi teda přijde, že když se zadaří těch 4.5, tak bývám pak z toho řízení míň zničenej, než když se cesta natáhne na těch 7 hodin... (ale to je asi fakt individuální, jak co koho unaví).
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: tak toleranci jsem myslel jako že to PČR neřeší, když je na tachografu 90. Pokud je tak nastavenej ten tachograf, tak bych zase čekal, že když už ho změří, že jede 90, vyjedou záznam z tachografu, kde to tvrdí, že jede 80, tak ho s tím rovnou ani nenechají jet dále, když je to technicky nezpůsobilé k provozu :-)

    GUMBA: no nevim, čistě školní úlohou na 500km je rozdíl mezi 110 a 150km/h 1h 10 minut. Reálně čekám, že ten rozdíl bude ještě o dost menší (když ve 110 zbrzdíš na 90 za předjíždějícím se kamionem, tak průměrná rychlost klesá pomalu. Když zbrzdíš ze 150, klesá o dost více). Takže bych si tipnul, že reálný rozdíl čistě cesty je 30 - 40 minut... (o který přijdeš typicky ve chvíli, kdy tě za těch 150 změří a platíš pokutu :-) ).
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    MIKEE: Moje zkušenost je, že pro osobáky jsou na českých dálnicích dvě rychlostní optima: buď okolo 110-120 v pravém s občasným zrychlením na zdolání nějakého toho kamionu, nebo 145-150 v pravém s občasným uhnutím do pravého někomu rychlejšímu. Na trasu Praha-Plzeň s tebou souhlasím, jsem příznivce šťastného návratu a těch 5 minut rozdílu na úseku Zličín-Ejpovice vůbec neřeším. Něco jiného ale je, když jedu Praha-Slovensko (lehce přes 500 km), kdy ten rozdíl už markantní prostě je. Při 145-150 to dávám do 5 hodin na jeden zátah, případně s jednou krátkou čůrpauzou. Jet to celé "na spotřebu" 110 znamená už obvykle pauzu i na jídlo a roztažení celé cesty na 7 a víc hodin. Pak už poslední hodinu dvě jízdy při nízké rychlosti nemám dostatečný adrenalin, střádá se únava atd. a ve výsledku mi to přijde nebezpečnější než to překračování rychlosti.
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    CAIDEL: Rozumnej clovek si na nase silnice koupi auto s ACC a dokud nekdo nejede pod 100, tak neresi .. v zemi nasi velikosti dojedes typicky prinejhorsim o 10-15m pozdejc (neberu v potaz moznost ze si to kalis 180 v levym a vsechny vyblikavas pochopitelne). Moje zkusenost je, ze realny zpozdeni nabiram v zacpach a jinak je rychlostni rozptyl skoro jedno.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: Ale ty pleteš dohromady 2 věci, kamiony který se X kilometrů předjížděj a ucpávaj tak dálnici a tvojí jízdu, se kterou si myslím nikdo nemá problém
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    RALI: Zajímavý, jak si vždycky všichni myslí, že kolem nich jsou samá neohleduplná hovada.

    Když jedeš 110 tak jsou prasata kamióny, spěchači a určitě i dědové co jezdí 90 jako kamióny
    Jakmile jedeš 130 jsou prasata kamióny a zdržovači ve 110
    Jakmile jedeš 150, jsou prasata všichni pomalejší kdo tě blokují
    A když se zeptáš kamioňáka, tak se o řidičích osobáků asi dozvíš strašné věci.

    Sranda jak to tak funguje.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: tak ta tolerance se bere z rychlosti podle GPS... takze i ten kamionak si nastavi 80+tolerance podle toho, co mu ukaze GPS :)
    SPM
    SPM --- ---
    RANO: Ja si to myslel taky, ale proste takhle jezdi (schvalne zkus jet chvilku 80 podle gps a do par minut te nejaky dojede). Takze je to bud tolerovane nebo jim to podmeruje (ono u kamionu se to snad da serizovat) tak, ze podle tachografu tech 80 jedou.
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: a nic, ty si začal s tím že budu bulet v sanitce, že stojím v kolone kvůli předjíždění kamionu. Nepředstavuju si to nijak, ač jezdím 110, a to jen kvůli spotřebě, předjíždět se snažím co nejrychleji, 130, 140, jak je potřeba, abych co nejmíň překážel a pak se zařadim zpet a jedu dál 110. Naopak rychlost bych klidně udělal neomezenou, alespoň nikdo nebude předpokládat 130 u aut jedoucích v levým. Celá moje reakce byla o znechucení z kňouráním lidí, že se musejí semtam někomu přizpůsobit a zpomalit a přitom je spousta pomalejších, co se musí přizpůsobit jim. Zákon je zákon..

    SPM: Jooo, kamionaci jsou mnohdy bezohlední a dělaj neuvěřitelný prasárny. To že jsou dementi i ti předjíždění a zrychli jim, ačkoliv předtím jeli o dost pomalejc jim na prestiži taky moc nepřidá. Ale vybrzdovat kamion, to už je na léčebnu.

    Jo, a jet za kamionem 7 km, pac mu nejde předjet mě taky sere. Obvykle jim to trvá podstatně kratší dobu, což mi zas tak moc žíly netrhá.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FORTRESS: Ten stodesitkar ale dela uplne totez, akorat o chlup min pomalu (o to dyl otravuje v levym pruhu).
    RANO
    RANO --- ---
    SPM: jsem měl za to, že rychlost kamionů jim zaznamenává průběžně takový ten štítkový systém co teď nevím jak se jmenuje, anebo ne? a že je tam nějaká tolerance, kdy si většina řidičů nastaví tempomat 85-88 a maximálně jim to někde v klesání o trochu ujede. nicméně že si nepřekračování hlídají ne kvůli měření rychlosti v real time, ale kontrolám tohohle.
    s tím předjížděním, ono je trochu pruda jet třeba dvě hodiny za někým, kdo jede o ty 2 km/h pomalej, no .)
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: To byl jinak sám dost vzácnej úkaz o sobě, kamiony co jedou 80 :-) Protože 80 z nich nejezdí vůbec nikdo. Jediná výjimka jsou cisterny, co mají vzadu obrovskej nápis ADR, GPS Controlled - asi aby na ně "kolegové" netroubili. Což je jinak celkově další vtipnost, že musí předjíždět, aby jeli o 1km/h víc než ten druhý, ale prakticky všichni jedou o ~10km/h víc, než kolik vůbec v ČR smí (většinou je to něco okolo 89, rekordmana, kterého jsem potkal, jel 97).
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    nejlepší bylo, když jsem jednou jela po D1 kousek od Prahy, kouknu do zpětnýho zrcátka a tam kamion jedoucí 79 km/h v pravým, kamion jedoucí 80 km/h v prostředním, a kamion jedoucí 81 km/h v levým pruhu.

    Ale bylo to fajn, dalších asi pět kilometrů jsem měla dálnici úplně sama pro sebe, než přijel první stopadesátkař :-)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Za mě celkem stodesítkař v pohodě (často veterán, elektromobil nebo malé auto), co mě ale vytáčí jsou předjíždějící se kamiony které zaseknou na dlouho levý pruh a než se tam auta přerovnají podle svojí rychlosti tak už je tam další kamion.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    k těm pravidlům na dálnicích mě onehdá pobavilo jedno zdejší id, které vyprávělo následující:
    jedu po dálnici, 160 km/h, nalepenej někomu na prdel ho nervózně problikávám, aby už konečně vypadnul
    za mnou blikačky, policajti, na sjezdu kontrola
    pane řidiči, zdali pak víte, co jste provedl
    nevím
    nemáte dálniční známku, tak to máte za pětikilo a nashledanou

    funfact je, že tu známku neměl už kolem roku
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: tak svátečně :)



    SAMOUT: heleď, mě to taky sere, protože je musím předjíždět, bejt to na mě tak je minimum 125 km/h at je to plynulejší, ale prostě chápu že ne každej člověk takhle jezdí a taky chápu že ne každý auto takhle jezdí

    To je další věc u nás lidi hlavně neumí předjíždět - tzn jedu v levym, předemnou je auto, zařadim se do pravýho, předjedu a jdu zase do pravýho.

    Pak tu máš závodníky v jedničkovejch oktávkách, který podřadí, vylítne jim z vejfuku totální peklo a za zvuků kombajnu předjedou jedno auto, ale proč by se srali se zajížděním do pravýho žejo, ještě daj to druhý a třetí auto a všichni se poserte.
    GORG
    GORG --- ---
    SAMOUT: no to samy stodesitkar, pokud mu tam budou prekazet kamiony, a musi je objizdet, anebo zpomalit na jejich tempo. je to peklo :)

    pokud chce predjizdet svym tempem, tak mu nezbyva nez zpomalit na rychlost kamionu a pockat, az bude cistej vitr vlevo, a predjet si ho svou stodesitkou..

    reciprocne to imho plati pro ty co chtej jet rychlejs.. tak holt at jedou celou dobu vlevo, nebo akceptujou, ze taky budou muset na chvili zpomalit.

    vas spis sere, ze se tomuu takhle casto nedeje. samozrejme extrem motoristickeho nesvaruu je predjizdeni kamionu kamionem.. nebo treba obavani levoproudari
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: no při tom debilnim fotbalovym mistrovství, kterym zajebali celou Prahu, ty odtahovky byly aktivní dost :-)
    SPM
    SPM --- ---
    LOPIK: Ono taky dost záleží v čem jedeš... V dodávce s krátkejma kvaltama je člověk za těch 110 rád; 160 by sice asi jela, ale ne každý den chce člověk jezdit s motorem v omezovači a špuntama v uších :-)

    RALI: mě by to jejich předjíždění ani tak nesralo kvůli tomu, že za nima jedu pomalejš. Ale někteří to za a) doopravdy přehánějí - rekord zatím byl, že jsem za nima jel 7km... a to se ještě nepředjeli a já se musel v té koloně řadit do toho štrůdlu zpátky, abych sjel, protože mě ani ve snu nenapadlo, že za 7km se mi je nepodaří předjet. A za b) mě nesmírně serou tím, jak jím vůbec nedělá problém to do toho pruhu střihnout těsně před auto, co jede 130. Kolikrát jsem za nima brzdil tak, že jsem byl rád, že jsem to auto udržel na silnici. Pak se ještě můžou divit, že je někdo vybrzdí, když sami dělají to samé...

    HARDCABB: a teď si představ to jet 80 s vlekem :-) To si pak člověk v těch 110 představuje, že úplně lítá :-)
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    DANYSEK: na našich dálnicích lze vidět ledasco, nad čím člověk nevěřícně kroutí hlavou.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ATOMIKS: cest vyjimkam... ale na to, ze pri prejizdeni z pruhu do pruhu nesmis ani omezit se vseobecne tuze rado zapomina... borec to tam proste soupne s tim, ze ty si prece zabrzdis, ze? (takze te omezi).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam