• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TOMBRIDER: Aha, to jsem netušil, že to projíždějí dvakrát. Díky
    CENOBIT
    CENOBIT --- ---
    GLOBETROTTER: Tuším, že by se po 10 minutách měl dělat opakovaný průjezd, který by měl potvrdit přestupek. Nebo to tak alespoň na začátku bylo, nechť mě někdo opraví. Ale pochybuju, ze to dělají.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    GLOBETROTTER: Nemusíš se bát. To auto musí každou ulici projet 2x. Právě cca po těch 3 minutách. Takže při prvním průjezdu nic neznamená. Pokud ale projede za 5 min zase a ty tam budeš pořád stát= pokuta.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    Na modré zóně je povoleno na 3 minuty zastavit. Co když ale právě v té době kolem projede sledovací auto? Jak následně dokážu, že jsem tam jen zastavil na 3 minuty? Notabene když budu mít auto z půjčovny, nejsem tedy jeho provozovatel a předvolání nebo složenka nepřijde mně.
    JOHY
    JOHY --- ---
    Já osobně jsem spíš tachometrovej 140tkář, ale víc než pomale předjíždějící 110tkáři mě serou lepiči, který se nalepěj na dva metry, jedu vlevym, dvacet metrů přede mnou x dalších aut ve stočtyřicítce s odstupama, vpravo kamiony jeden za druhym a lepič neustále bliká dál. Těmhle blbcům, co neviděj dál než na auto před sebe ze zásady neuhejbám.
    RALI
    RALI --- ---
    RALI: *vyzobavat
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: jestli ses rozhodl tvářit nechápavě, a využívat co se ti hodí do krámu, není duvod k další diskusi.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: LOL ok promiň, asistenční systémy a spoléhání se na ně zabijí ročně tisíce lidí, řešení je nechat kamiony předjíždět jiný kamiony.

    A za 150 km/h by se měl brát řidičák

    enjoy
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: ubil si mě argumentama...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: osobne vim jen o jedny a to bylo jen takove nenapadne nacouvani do dopravni znacky, jeji vyvraceni a nasledne urvani narazniku, pri odjezdu. Spolehal na couvaciho asistenta a on tu tyc proste nevidel. Stejne tak by to mohl prehlidnout vlastnima ocima.

    Statistiku nemam, ani nevim jestli je.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: " V České republice není zaveden úplný zákaz předjíždění kamionů, ale jisté zákazy týkající se této situace zde také jsou.

    Ředitelství silnic a dálnic umístilo na 11 úseků dopravní značky, které zakazují předjíždění vozidel nad 3,5 tuny. Opatření je platné vždy od 06:00 do 22:00. Omezení předjíždění kamionů je celkem na 145 kilometrech na dálnicích D1, D5, D8 a D11. Ředitelství silnic a dálnic vybralo tyto úseky společně s ministerstvem dopravy a dopravní policí."


    RALI: a máš na to nějakou statistiku kolik nehod zavinilo to, že se někdo moc spoléhal na asistenční systémy?

    Vážně by mě to zajímalo, porád to slyším, upřímě řečeno příjde mi to dost jako takový boomerský povzdechnutí, ale rád se nechám nějakou statistikou přesvědčit o opaku.
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: ja nerikam, ze jsou asistenty spatne, jen nejsou vsemocne a lidi na ne moc spolehaji.
    A ktery kamioíny to maji povolene? jsem to poradne necetl.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: kdo kde tvrdil že to dělají všechny kamiony? To není pravda, nemají to všichni zakázané.

    Co tybláho lidi co bouraj kvůli všem těm asistenčním systémům (to za nás nebylo, hudry) - ale co třeba takovej spartakiádní vrah?
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: Oni ne vsichne kamiony se predjizdeji 7 km, ale vsichni to maji zakazane. To by za chvili mohlo platit, ze kdo nejede 130 nemuze predjizdet, protoze predjizdet ve 110 je nebezpecne, ze 150 se to blbe dobrzduje a kazi to plynulost provozu. Proc je za predjizdeni kamionem odebrani ridicaku a za 150 ne?

    Osobne si myslim, pominuli ty co to svihnou rovnou pred rypak, ze to zvlast nebezpecny neni, jen to zdrzuje. To ze lidi v autech (osobni i nakladni) delaji kde co vsechno, jen se nevenujou radne rizeni, jsou ukolebani falesnym pocitem bezpeci kvuli vsem tem asistentum vede prave k tomu, te to pak nezvladaji vcas resit a rozsekaj se o strudl za kamionem ci kolonu.

    SPM: tem rikam rovinkari, s plne nalozenym priblizovadlem co mam, neresitelnej problem a nezbyva nez se za nim tahnout a doufat, ze nekam uhne :)
    SPM
    SPM --- ---
    Mně teda jinak víc než ti, co mě zdržují na dálnici (pokud mi to nestřelí vysloveně těsně před auto nebo ještě lépe mě bokem vytlačí do svodidel, to se taky stává každou chvíli) štvou ty na okreskách :-) Tam běžně na horší okresce jedou 50, takže zdržují dost a zásadně jezdí po prostředku, takže se za a) nedají předjet a za b) čekám, kdy se tam vyflákáme všichni, až vezmou auto v protisměru. A když je náhodou kousek roviny, tak na to typicky šlápnou, takže se zase předjíždí dost blbě.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    SPM, MIKEE: Rozdíl čistě na jízdě bývá tak ta hodina (cca 400 km dálnice, cca 100 km ostatní - Praha, Bratislava, úseky mimo dálnice apod ... pak rozdíl v průměrné rychlosti 130 vs 100 na tom 400 km dálničním úseku dá cca 55 minut), ta další cca hodina právě vzniká tou vynucenou dodatečnou pauzou/pauzami na jídlo, další čůrání atd. V podstatě to mívám tak, že někdy těch 500 km dám za 4.5 h (v ideálním případě - mimo špičku a bez zastavení), a cca na 5 hodin to vyjde s dětma při jedné rychlé pauze. Kdežto jakmile se jízda protáhne, tak pak už se prostě musí zastavit na trochu vetší pauzu ... a než se to všechno vyčůrá, vyběhá, objedná, sní, znova vyčůrá a zpátky nacpe do auta, tak to na tu hodinu vyjde, čili 7h. A já to holt subjektivně mám tak, že po 6 a víc hodinách cestování jsem už unavený a jakmile v tu chvíli zvolním na příliš výletní tempo, tak se bojím, že usnu. (Klasika je v tomhle sjezd na dálniční přivaděč, najednou ze 150 na 90 a mozek jde do útlumu.) Ve 150 je to o něco větší adrenalin, což mě udržuje bdělejšího ... a ve výsledku mi teda přijde, že když se zadaří těch 4.5, tak bývám pak z toho řízení míň zničenej, než když se cesta natáhne na těch 7 hodin... (ale to je asi fakt individuální, jak co koho unaví).
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    jen ještě z pohledu stodesítkáře poznamenám, že člověk tak podstatně snižuje šanci potkat se s idiotem, co jede zcestně, či tropí zmatečné blbosti
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    VYWERN: Přesně, kokot je jak ten co to valí 150 a vidí před sebou stotřicítkáře, kterej se blíží ke kamionu a stačilo by jen sundat nohu z plynu a nechat ho kamion předjet, ale ne, nasere se mu tam, stejně tak je kokot stodesítkář, kterej 300m před sebou vidí kamion, tak to lupne doleva, nehledě na to, co se děje za ním a kokoti sou i ty, co předjedou kamion, ale do pravýho se nezařaděj, protože za 400m vidí další kamion. Co mě taky dost sejří, je jízda na třech pruzích, kdy levej pruh je skoro volnej, uprostřed sou kamiony a v pravým stodesítkáři.

    Nějak na těch silnicích chybí ohleduplnost a respekt k ostatním, k jejich stylu jízdy a možnostem auta. Když někdo jede na 100-200km vzdálenost, je pro něj ok to držet na 110kmh, když někdo jede 500+, tak jak bylo psáno níže, fakt je příjemnější to valit a ušetřit tak i hodinu jízdy... A hlavně nějakej smysl pro plynulou jízdu. Fakt nahovno sou ty kolony, kdy se kromě hustyho provozu neděje nic, ale je hustej provoz a někdo to zadupne, takže se musí zastavit a pak je z toho kolona na 10km...
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    GUMBA: Ja to nejedu na spotrebu, s ACC jedu typicky ~115-120, protoze jak rikas, lidi bud v pravym jezdi 120 nebo v levym kotel, kdyz uz narazim na nekoho pomalyho, tak je to bud kamion nebo auto co uz jede pod ten muj psychologickej limit, takze ho predjedu. Prijde mi, ze snazit se jet v levym rychle je ve vysledku dost unavujici: porad nekoho dojizdis, casto si musis volnej prujezd vylozene vynutit (tj. ze toho pred sebou dojedes na vzdalenost pod 2 vteriny odstupu coz uz nepovazuju za bezpecny), porad dobrzdujes a zrychlujes radove o desitky km/h, protoze proste to ze nekdo predjizdi 130km/h nekoho kdo jede v pravym 128km/h (schopnost zacit predjizdet s dostatecnym odstupem a diky tomu mit moznost zrychlit na rekneme 140 uz v pravym pruhu a tim minimalizovat cas v levym je u nas zcela neznama) je asi stejne obvykla jako kamion co predjizdi jinej. Oboje trva desitky vteriny a oboje zablokuje dalnici, pokud chces jet plynule.
    Co se tyce rozdilu, tak 500km ujedes pri 110km/h za 270 minut, zatimco pri 145km/h za 206 minut. A to beru extrem, typicky pojedes spis prumerne rychleji nez 110 a naopak prumerne pomaleji nez cilovych 145. Rozdil nad dve hodiny mi prijde dost extremni i pokud mas misto jedne curpauzy dve a jednu s jidlem :) Na druhou stranu chapu, ze na takove vzdalenosti uz ta hodina rozdil muze stat za to, ale osobne bych rekl, ze po peti hodinach brzdy/plyn v levem pruhu dojedu unavenejsi nez po sesti hodinach volnejsi jizdy, ale samozrejme YMMV. Napr. ja mam dve deti a sance, ze pojedu pet hodin v kuse je v zasade nulova, takze je zbytecne se o to i pokouset ;)

    VYWERN: Zaklad je brat auto jako efektivni zpusob prevozu z mista A do mista B, ten spravny tool for the job (jindy to muze byt letadlo, jindy vlak, casto vlastni nohy). Jak to je status symbol a zpusob jak na ostatni ukazat svaly, tak ano, debata o rychlosti je zbytecna a je vhodne zapojit psychologa.

    Ja se obecne tesim na dobu, kdy napr. na dalnici nebude smet auto, ktery nebude umet fungovat (alespon na dalnici) v plne autonomnim modu, bude si "povidat" s ostatnima a typicky bude dalnice vypadat jako vlak prepravnich prostredku co pojede optimalne za sebou i vzhledem k pocasi a napr. na exitu ti to zase preda rizeni. A kdo si bude chtit zablbnout a zamachrovat, tak si pujde s ostatnima podobne ladenima lidma zajezdit na okruh a zaplati si extra na zdravotnim pojisteni...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam