GUMBA: Ja to nejedu na spotrebu, s ACC jedu typicky ~115-120, protoze jak rikas, lidi bud v pravym jezdi 120 nebo v levym kotel, kdyz uz narazim na nekoho pomalyho, tak je to bud kamion nebo auto co uz jede pod ten muj psychologickej limit, takze ho predjedu. Prijde mi, ze snazit se jet v levym rychle je ve vysledku dost unavujici: porad nekoho dojizdis, casto si musis volnej prujezd vylozene vynutit (tj. ze toho pred sebou dojedes na vzdalenost pod 2 vteriny odstupu coz uz nepovazuju za bezpecny), porad dobrzdujes a zrychlujes radove o desitky km/h, protoze proste to ze nekdo predjizdi 130km/h nekoho kdo jede v pravym 128km/h (schopnost zacit predjizdet s dostatecnym odstupem a diky tomu mit moznost zrychlit na rekneme 140 uz v pravym pruhu a tim minimalizovat cas v levym je u nas zcela neznama) je asi stejne obvykla jako kamion co predjizdi jinej. Oboje trva desitky vteriny a oboje zablokuje dalnici, pokud chces jet plynule.
Co se tyce rozdilu, tak 500km ujedes pri 110km/h za 270 minut, zatimco pri 145km/h za 206 minut. A to beru extrem, typicky pojedes spis prumerne rychleji nez 110 a naopak prumerne pomaleji nez cilovych 145. Rozdil nad dve hodiny mi prijde dost extremni i pokud mas misto jedne curpauzy dve a jednu s jidlem :) Na druhou stranu chapu, ze na takove vzdalenosti uz ta hodina rozdil muze stat za to, ale osobne bych rekl, ze po peti hodinach brzdy/plyn v levem pruhu dojedu unavenejsi nez po sesti hodinach volnejsi jizdy, ale samozrejme YMMV. Napr. ja mam dve deti a sance, ze pojedu pet hodin v kuse je v zasade nulova, takze je zbytecne se o to i pokouset ;)
VYWERN: Zaklad je brat auto jako efektivni zpusob prevozu z mista A do mista B, ten spravny tool for the job (jindy to muze byt letadlo, jindy vlak, casto vlastni nohy). Jak to je status symbol a zpusob jak na ostatni ukazat svaly, tak ano, debata o rychlosti je zbytecna a je vhodne zapojit psychologa.
Ja se obecne tesim na dobu, kdy napr. na dalnici nebude smet auto, ktery nebude umet fungovat (alespon na dalnici) v plne autonomnim modu, bude si "povidat" s ostatnima a typicky bude dalnice vypadat jako vlak prepravnich prostredku co pojede optimalne za sebou i vzhledem k pocasi a napr. na exitu ti to zase preda rizeni. A kdo si bude chtit zablbnout a zamachrovat, tak si pujde s ostatnima podobne ladenima lidma zajezdit na okruh a zaplati si extra na zdravotnim pojisteni...