• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: " V České republice není zaveden úplný zákaz předjíždění kamionů, ale jisté zákazy týkající se této situace zde také jsou.

    Ředitelství silnic a dálnic umístilo na 11 úseků dopravní značky, které zakazují předjíždění vozidel nad 3,5 tuny. Opatření je platné vždy od 06:00 do 22:00. Omezení předjíždění kamionů je celkem na 145 kilometrech na dálnicích D1, D5, D8 a D11. Ředitelství silnic a dálnic vybralo tyto úseky společně s ministerstvem dopravy a dopravní policí."


    RALI: a máš na to nějakou statistiku kolik nehod zavinilo to, že se někdo moc spoléhal na asistenční systémy?

    Vážně by mě to zajímalo, porád to slyším, upřímě řečeno příjde mi to dost jako takový boomerský povzdechnutí, ale rád se nechám nějakou statistikou přesvědčit o opaku.
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: ja nerikam, ze jsou asistenty spatne, jen nejsou vsemocne a lidi na ne moc spolehaji.
    A ktery kamioíny to maji povolene? jsem to poradne necetl.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: kdo kde tvrdil že to dělají všechny kamiony? To není pravda, nemají to všichni zakázané.

    Co tybláho lidi co bouraj kvůli všem těm asistenčním systémům (to za nás nebylo, hudry) - ale co třeba takovej spartakiádní vrah?
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: Oni ne vsichne kamiony se predjizdeji 7 km, ale vsichni to maji zakazane. To by za chvili mohlo platit, ze kdo nejede 130 nemuze predjizdet, protoze predjizdet ve 110 je nebezpecne, ze 150 se to blbe dobrzduje a kazi to plynulost provozu. Proc je za predjizdeni kamionem odebrani ridicaku a za 150 ne?

    Osobne si myslim, pominuli ty co to svihnou rovnou pred rypak, ze to zvlast nebezpecny neni, jen to zdrzuje. To ze lidi v autech (osobni i nakladni) delaji kde co vsechno, jen se nevenujou radne rizeni, jsou ukolebani falesnym pocitem bezpeci kvuli vsem tem asistentum vede prave k tomu, te to pak nezvladaji vcas resit a rozsekaj se o strudl za kamionem ci kolonu.

    SPM: tem rikam rovinkari, s plne nalozenym priblizovadlem co mam, neresitelnej problem a nezbyva nez se za nim tahnout a doufat, ze nekam uhne :)
    SPM
    SPM --- ---
    Mně teda jinak víc než ti, co mě zdržují na dálnici (pokud mi to nestřelí vysloveně těsně před auto nebo ještě lépe mě bokem vytlačí do svodidel, to se taky stává každou chvíli) štvou ty na okreskách :-) Tam běžně na horší okresce jedou 50, takže zdržují dost a zásadně jezdí po prostředku, takže se za a) nedají předjet a za b) čekám, kdy se tam vyflákáme všichni, až vezmou auto v protisměru. A když je náhodou kousek roviny, tak na to typicky šlápnou, takže se zase předjíždí dost blbě.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    SPM, MIKEE: Rozdíl čistě na jízdě bývá tak ta hodina (cca 400 km dálnice, cca 100 km ostatní - Praha, Bratislava, úseky mimo dálnice apod ... pak rozdíl v průměrné rychlosti 130 vs 100 na tom 400 km dálničním úseku dá cca 55 minut), ta další cca hodina právě vzniká tou vynucenou dodatečnou pauzou/pauzami na jídlo, další čůrání atd. V podstatě to mívám tak, že někdy těch 500 km dám za 4.5 h (v ideálním případě - mimo špičku a bez zastavení), a cca na 5 hodin to vyjde s dětma při jedné rychlé pauze. Kdežto jakmile se jízda protáhne, tak pak už se prostě musí zastavit na trochu vetší pauzu ... a než se to všechno vyčůrá, vyběhá, objedná, sní, znova vyčůrá a zpátky nacpe do auta, tak to na tu hodinu vyjde, čili 7h. A já to holt subjektivně mám tak, že po 6 a víc hodinách cestování jsem už unavený a jakmile v tu chvíli zvolním na příliš výletní tempo, tak se bojím, že usnu. (Klasika je v tomhle sjezd na dálniční přivaděč, najednou ze 150 na 90 a mozek jde do útlumu.) Ve 150 je to o něco větší adrenalin, což mě udržuje bdělejšího ... a ve výsledku mi teda přijde, že když se zadaří těch 4.5, tak bývám pak z toho řízení míň zničenej, než když se cesta natáhne na těch 7 hodin... (ale to je asi fakt individuální, jak co koho unaví).
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    jen ještě z pohledu stodesítkáře poznamenám, že člověk tak podstatně snižuje šanci potkat se s idiotem, co jede zcestně, či tropí zmatečné blbosti
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    VYWERN: Přesně, kokot je jak ten co to valí 150 a vidí před sebou stotřicítkáře, kterej se blíží ke kamionu a stačilo by jen sundat nohu z plynu a nechat ho kamion předjet, ale ne, nasere se mu tam, stejně tak je kokot stodesítkář, kterej 300m před sebou vidí kamion, tak to lupne doleva, nehledě na to, co se děje za ním a kokoti sou i ty, co předjedou kamion, ale do pravýho se nezařaděj, protože za 400m vidí další kamion. Co mě taky dost sejří, je jízda na třech pruzích, kdy levej pruh je skoro volnej, uprostřed sou kamiony a v pravým stodesítkáři.

    Nějak na těch silnicích chybí ohleduplnost a respekt k ostatním, k jejich stylu jízdy a možnostem auta. Když někdo jede na 100-200km vzdálenost, je pro něj ok to držet na 110kmh, když někdo jede 500+, tak jak bylo psáno níže, fakt je příjemnější to valit a ušetřit tak i hodinu jízdy... A hlavně nějakej smysl pro plynulou jízdu. Fakt nahovno sou ty kolony, kdy se kromě hustyho provozu neděje nic, ale je hustej provoz a někdo to zadupne, takže se musí zastavit a pak je z toho kolona na 10km...
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    GUMBA: Ja to nejedu na spotrebu, s ACC jedu typicky ~115-120, protoze jak rikas, lidi bud v pravym jezdi 120 nebo v levym kotel, kdyz uz narazim na nekoho pomalyho, tak je to bud kamion nebo auto co uz jede pod ten muj psychologickej limit, takze ho predjedu. Prijde mi, ze snazit se jet v levym rychle je ve vysledku dost unavujici: porad nekoho dojizdis, casto si musis volnej prujezd vylozene vynutit (tj. ze toho pred sebou dojedes na vzdalenost pod 2 vteriny odstupu coz uz nepovazuju za bezpecny), porad dobrzdujes a zrychlujes radove o desitky km/h, protoze proste to ze nekdo predjizdi 130km/h nekoho kdo jede v pravym 128km/h (schopnost zacit predjizdet s dostatecnym odstupem a diky tomu mit moznost zrychlit na rekneme 140 uz v pravym pruhu a tim minimalizovat cas v levym je u nas zcela neznama) je asi stejne obvykla jako kamion co predjizdi jinej. Oboje trva desitky vteriny a oboje zablokuje dalnici, pokud chces jet plynule.
    Co se tyce rozdilu, tak 500km ujedes pri 110km/h za 270 minut, zatimco pri 145km/h za 206 minut. A to beru extrem, typicky pojedes spis prumerne rychleji nez 110 a naopak prumerne pomaleji nez cilovych 145. Rozdil nad dve hodiny mi prijde dost extremni i pokud mas misto jedne curpauzy dve a jednu s jidlem :) Na druhou stranu chapu, ze na takove vzdalenosti uz ta hodina rozdil muze stat za to, ale osobne bych rekl, ze po peti hodinach brzdy/plyn v levem pruhu dojedu unavenejsi nez po sesti hodinach volnejsi jizdy, ale samozrejme YMMV. Napr. ja mam dve deti a sance, ze pojedu pet hodin v kuse je v zasade nulova, takze je zbytecne se o to i pokouset ;)

    VYWERN: Zaklad je brat auto jako efektivni zpusob prevozu z mista A do mista B, ten spravny tool for the job (jindy to muze byt letadlo, jindy vlak, casto vlastni nohy). Jak to je status symbol a zpusob jak na ostatni ukazat svaly, tak ano, debata o rychlosti je zbytecna a je vhodne zapojit psychologa.

    Ja se obecne tesim na dobu, kdy napr. na dalnici nebude smet auto, ktery nebude umet fungovat (alespon na dalnici) v plne autonomnim modu, bude si "povidat" s ostatnima a typicky bude dalnice vypadat jako vlak prepravnich prostredku co pojede optimalne za sebou i vzhledem k pocasi a napr. na exitu ti to zase preda rizeni. A kdo si bude chtit zablbnout a zamachrovat, tak si pujde s ostatnima podobne ladenima lidma zajezdit na okruh a zaplati si extra na zdravotnim pojisteni...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Hlavne se tu resi uplna ptakovina. At si kazdy v ramci limitu jezdi jak chce, ale at kazdy jezdi s ohledem a respektem k ostatnim. Tzn. kdyz mi vyhovuje 110km/h tak si jedu v klidu v P a pokud potrebuji nekoho predjet, tak na tu chvili zrychlim a nebo pockam, az je dostatek mista - protoze respekt a bezpecnost a nechci nikoho ani sebe ohrozit.
    A kdyz jedu 150-160km/h tak zase respektuji, ze nekdo ma pomalejsi auto, nezrychluje mu to tak nebo se boji jet rychleji a kdyz to do toho L posle, tak to neberu automaticky, ze to je kokot, ale v klidu si zpomalim a pak zase zrychlim, protoze respekt a bezpecnost.

    Toto mi chybi na obou stranach, kdy mame lepice a problikavace na kufru a lidi co to do L streli pred kufr v 90tce.
    A pak se tu budem natahovat, jaka je ta spravna rychlost, i kdyz zakladni problem je uplne nekde jinde.
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: tak toleranci jsem myslel jako že to PČR neřeší, když je na tachografu 90. Pokud je tak nastavenej ten tachograf, tak bych zase čekal, že když už ho změří, že jede 90, vyjedou záznam z tachografu, kde to tvrdí, že jede 80, tak ho s tím rovnou ani nenechají jet dále, když je to technicky nezpůsobilé k provozu :-)

    GUMBA: no nevim, čistě školní úlohou na 500km je rozdíl mezi 110 a 150km/h 1h 10 minut. Reálně čekám, že ten rozdíl bude ještě o dost menší (když ve 110 zbrzdíš na 90 za předjíždějícím se kamionem, tak průměrná rychlost klesá pomalu. Když zbrzdíš ze 150, klesá o dost více). Takže bych si tipnul, že reálný rozdíl čistě cesty je 30 - 40 minut... (o který přijdeš typicky ve chvíli, kdy tě za těch 150 změří a platíš pokutu :-) ).
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    MIKEE: Moje zkušenost je, že pro osobáky jsou na českých dálnicích dvě rychlostní optima: buď okolo 110-120 v pravém s občasným zrychlením na zdolání nějakého toho kamionu, nebo 145-150 v pravém s občasným uhnutím do pravého někomu rychlejšímu. Na trasu Praha-Plzeň s tebou souhlasím, jsem příznivce šťastného návratu a těch 5 minut rozdílu na úseku Zličín-Ejpovice vůbec neřeším. Něco jiného ale je, když jedu Praha-Slovensko (lehce přes 500 km), kdy ten rozdíl už markantní prostě je. Při 145-150 to dávám do 5 hodin na jeden zátah, případně s jednou krátkou čůrpauzou. Jet to celé "na spotřebu" 110 znamená už obvykle pauzu i na jídlo a roztažení celé cesty na 7 a víc hodin. Pak už poslední hodinu dvě jízdy při nízké rychlosti nemám dostatečný adrenalin, střádá se únava atd. a ve výsledku mi to přijde nebezpečnější než to překračování rychlosti.
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    CAIDEL: Rozumnej clovek si na nase silnice koupi auto s ACC a dokud nekdo nejede pod 100, tak neresi .. v zemi nasi velikosti dojedes typicky prinejhorsim o 10-15m pozdejc (neberu v potaz moznost ze si to kalis 180 v levym a vsechny vyblikavas pochopitelne). Moje zkusenost je, ze realny zpozdeni nabiram v zacpach a jinak je rychlostni rozptyl skoro jedno.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: Ale ty pleteš dohromady 2 věci, kamiony který se X kilometrů předjížděj a ucpávaj tak dálnici a tvojí jízdu, se kterou si myslím nikdo nemá problém
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    RALI: Zajímavý, jak si vždycky všichni myslí, že kolem nich jsou samá neohleduplná hovada.

    Když jedeš 110 tak jsou prasata kamióny, spěchači a určitě i dědové co jezdí 90 jako kamióny
    Jakmile jedeš 130 jsou prasata kamióny a zdržovači ve 110
    Jakmile jedeš 150, jsou prasata všichni pomalejší kdo tě blokují
    A když se zeptáš kamioňáka, tak se o řidičích osobáků asi dozvíš strašné věci.

    Sranda jak to tak funguje.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: tak ta tolerance se bere z rychlosti podle GPS... takze i ten kamionak si nastavi 80+tolerance podle toho, co mu ukaze GPS :)
    SPM
    SPM --- ---
    RANO: Ja si to myslel taky, ale proste takhle jezdi (schvalne zkus jet chvilku 80 podle gps a do par minut te nejaky dojede). Takze je to bud tolerovane nebo jim to podmeruje (ono u kamionu se to snad da serizovat) tak, ze podle tachografu tech 80 jedou.
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: a nic, ty si začal s tím že budu bulet v sanitce, že stojím v kolone kvůli předjíždění kamionu. Nepředstavuju si to nijak, ač jezdím 110, a to jen kvůli spotřebě, předjíždět se snažím co nejrychleji, 130, 140, jak je potřeba, abych co nejmíň překážel a pak se zařadim zpet a jedu dál 110. Naopak rychlost bych klidně udělal neomezenou, alespoň nikdo nebude předpokládat 130 u aut jedoucích v levým. Celá moje reakce byla o znechucení z kňouráním lidí, že se musejí semtam někomu přizpůsobit a zpomalit a přitom je spousta pomalejších, co se musí přizpůsobit jim. Zákon je zákon..

    SPM: Jooo, kamionaci jsou mnohdy bezohlední a dělaj neuvěřitelný prasárny. To že jsou dementi i ti předjíždění a zrychli jim, ačkoliv předtím jeli o dost pomalejc jim na prestiži taky moc nepřidá. Ale vybrzdovat kamion, to už je na léčebnu.

    Jo, a jet za kamionem 7 km, pac mu nejde předjet mě taky sere. Obvykle jim to trvá podstatně kratší dobu, což mi zas tak moc žíly netrhá.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FORTRESS: Ten stodesitkar ale dela uplne totez, akorat o chlup min pomalu (o to dyl otravuje v levym pruhu).
    RANO
    RANO --- ---
    SPM: jsem měl za to, že rychlost kamionů jim zaznamenává průběžně takový ten štítkový systém co teď nevím jak se jmenuje, anebo ne? a že je tam nějaká tolerance, kdy si většina řidičů nastaví tempomat 85-88 a maximálně jim to někde v klesání o trochu ujede. nicméně že si nepřekračování hlídají ne kvůli měření rychlosti v real time, ale kontrolám tohohle.
    s tím předjížděním, ono je trochu pruda jet třeba dvě hodiny za někým, kdo jede o ty 2 km/h pomalej, no .)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam