• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    jen ještě z pohledu stodesítkáře poznamenám, že člověk tak podstatně snižuje šanci potkat se s idiotem, co jede zcestně, či tropí zmatečné blbosti
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    VYWERN: Přesně, kokot je jak ten co to valí 150 a vidí před sebou stotřicítkáře, kterej se blíží ke kamionu a stačilo by jen sundat nohu z plynu a nechat ho kamion předjet, ale ne, nasere se mu tam, stejně tak je kokot stodesítkář, kterej 300m před sebou vidí kamion, tak to lupne doleva, nehledě na to, co se děje za ním a kokoti sou i ty, co předjedou kamion, ale do pravýho se nezařaděj, protože za 400m vidí další kamion. Co mě taky dost sejří, je jízda na třech pruzích, kdy levej pruh je skoro volnej, uprostřed sou kamiony a v pravým stodesítkáři.

    Nějak na těch silnicích chybí ohleduplnost a respekt k ostatním, k jejich stylu jízdy a možnostem auta. Když někdo jede na 100-200km vzdálenost, je pro něj ok to držet na 110kmh, když někdo jede 500+, tak jak bylo psáno níže, fakt je příjemnější to valit a ušetřit tak i hodinu jízdy... A hlavně nějakej smysl pro plynulou jízdu. Fakt nahovno sou ty kolony, kdy se kromě hustyho provozu neděje nic, ale je hustej provoz a někdo to zadupne, takže se musí zastavit a pak je z toho kolona na 10km...
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    GUMBA: Ja to nejedu na spotrebu, s ACC jedu typicky ~115-120, protoze jak rikas, lidi bud v pravym jezdi 120 nebo v levym kotel, kdyz uz narazim na nekoho pomalyho, tak je to bud kamion nebo auto co uz jede pod ten muj psychologickej limit, takze ho predjedu. Prijde mi, ze snazit se jet v levym rychle je ve vysledku dost unavujici: porad nekoho dojizdis, casto si musis volnej prujezd vylozene vynutit (tj. ze toho pred sebou dojedes na vzdalenost pod 2 vteriny odstupu coz uz nepovazuju za bezpecny), porad dobrzdujes a zrychlujes radove o desitky km/h, protoze proste to ze nekdo predjizdi 130km/h nekoho kdo jede v pravym 128km/h (schopnost zacit predjizdet s dostatecnym odstupem a diky tomu mit moznost zrychlit na rekneme 140 uz v pravym pruhu a tim minimalizovat cas v levym je u nas zcela neznama) je asi stejne obvykla jako kamion co predjizdi jinej. Oboje trva desitky vteriny a oboje zablokuje dalnici, pokud chces jet plynule.
    Co se tyce rozdilu, tak 500km ujedes pri 110km/h za 270 minut, zatimco pri 145km/h za 206 minut. A to beru extrem, typicky pojedes spis prumerne rychleji nez 110 a naopak prumerne pomaleji nez cilovych 145. Rozdil nad dve hodiny mi prijde dost extremni i pokud mas misto jedne curpauzy dve a jednu s jidlem :) Na druhou stranu chapu, ze na takove vzdalenosti uz ta hodina rozdil muze stat za to, ale osobne bych rekl, ze po peti hodinach brzdy/plyn v levem pruhu dojedu unavenejsi nez po sesti hodinach volnejsi jizdy, ale samozrejme YMMV. Napr. ja mam dve deti a sance, ze pojedu pet hodin v kuse je v zasade nulova, takze je zbytecne se o to i pokouset ;)

    VYWERN: Zaklad je brat auto jako efektivni zpusob prevozu z mista A do mista B, ten spravny tool for the job (jindy to muze byt letadlo, jindy vlak, casto vlastni nohy). Jak to je status symbol a zpusob jak na ostatni ukazat svaly, tak ano, debata o rychlosti je zbytecna a je vhodne zapojit psychologa.

    Ja se obecne tesim na dobu, kdy napr. na dalnici nebude smet auto, ktery nebude umet fungovat (alespon na dalnici) v plne autonomnim modu, bude si "povidat" s ostatnima a typicky bude dalnice vypadat jako vlak prepravnich prostredku co pojede optimalne za sebou i vzhledem k pocasi a napr. na exitu ti to zase preda rizeni. A kdo si bude chtit zablbnout a zamachrovat, tak si pujde s ostatnima podobne ladenima lidma zajezdit na okruh a zaplati si extra na zdravotnim pojisteni...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Hlavne se tu resi uplna ptakovina. At si kazdy v ramci limitu jezdi jak chce, ale at kazdy jezdi s ohledem a respektem k ostatnim. Tzn. kdyz mi vyhovuje 110km/h tak si jedu v klidu v P a pokud potrebuji nekoho predjet, tak na tu chvili zrychlim a nebo pockam, az je dostatek mista - protoze respekt a bezpecnost a nechci nikoho ani sebe ohrozit.
    A kdyz jedu 150-160km/h tak zase respektuji, ze nekdo ma pomalejsi auto, nezrychluje mu to tak nebo se boji jet rychleji a kdyz to do toho L posle, tak to neberu automaticky, ze to je kokot, ale v klidu si zpomalim a pak zase zrychlim, protoze respekt a bezpecnost.

    Toto mi chybi na obou stranach, kdy mame lepice a problikavace na kufru a lidi co to do L streli pred kufr v 90tce.
    A pak se tu budem natahovat, jaka je ta spravna rychlost, i kdyz zakladni problem je uplne nekde jinde.
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: tak toleranci jsem myslel jako že to PČR neřeší, když je na tachografu 90. Pokud je tak nastavenej ten tachograf, tak bych zase čekal, že když už ho změří, že jede 90, vyjedou záznam z tachografu, kde to tvrdí, že jede 80, tak ho s tím rovnou ani nenechají jet dále, když je to technicky nezpůsobilé k provozu :-)

    GUMBA: no nevim, čistě školní úlohou na 500km je rozdíl mezi 110 a 150km/h 1h 10 minut. Reálně čekám, že ten rozdíl bude ještě o dost menší (když ve 110 zbrzdíš na 90 za předjíždějícím se kamionem, tak průměrná rychlost klesá pomalu. Když zbrzdíš ze 150, klesá o dost více). Takže bych si tipnul, že reálný rozdíl čistě cesty je 30 - 40 minut... (o který přijdeš typicky ve chvíli, kdy tě za těch 150 změří a platíš pokutu :-) ).
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    MIKEE: Moje zkušenost je, že pro osobáky jsou na českých dálnicích dvě rychlostní optima: buď okolo 110-120 v pravém s občasným zrychlením na zdolání nějakého toho kamionu, nebo 145-150 v pravém s občasným uhnutím do pravého někomu rychlejšímu. Na trasu Praha-Plzeň s tebou souhlasím, jsem příznivce šťastného návratu a těch 5 minut rozdílu na úseku Zličín-Ejpovice vůbec neřeším. Něco jiného ale je, když jedu Praha-Slovensko (lehce přes 500 km), kdy ten rozdíl už markantní prostě je. Při 145-150 to dávám do 5 hodin na jeden zátah, případně s jednou krátkou čůrpauzou. Jet to celé "na spotřebu" 110 znamená už obvykle pauzu i na jídlo a roztažení celé cesty na 7 a víc hodin. Pak už poslední hodinu dvě jízdy při nízké rychlosti nemám dostatečný adrenalin, střádá se únava atd. a ve výsledku mi to přijde nebezpečnější než to překračování rychlosti.
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    CAIDEL: Rozumnej clovek si na nase silnice koupi auto s ACC a dokud nekdo nejede pod 100, tak neresi .. v zemi nasi velikosti dojedes typicky prinejhorsim o 10-15m pozdejc (neberu v potaz moznost ze si to kalis 180 v levym a vsechny vyblikavas pochopitelne). Moje zkusenost je, ze realny zpozdeni nabiram v zacpach a jinak je rychlostni rozptyl skoro jedno.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: Ale ty pleteš dohromady 2 věci, kamiony který se X kilometrů předjížděj a ucpávaj tak dálnici a tvojí jízdu, se kterou si myslím nikdo nemá problém
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    RALI: Zajímavý, jak si vždycky všichni myslí, že kolem nich jsou samá neohleduplná hovada.

    Když jedeš 110 tak jsou prasata kamióny, spěchači a určitě i dědové co jezdí 90 jako kamióny
    Jakmile jedeš 130 jsou prasata kamióny a zdržovači ve 110
    Jakmile jedeš 150, jsou prasata všichni pomalejší kdo tě blokují
    A když se zeptáš kamioňáka, tak se o řidičích osobáků asi dozvíš strašné věci.

    Sranda jak to tak funguje.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: tak ta tolerance se bere z rychlosti podle GPS... takze i ten kamionak si nastavi 80+tolerance podle toho, co mu ukaze GPS :)
    SPM
    SPM --- ---
    RANO: Ja si to myslel taky, ale proste takhle jezdi (schvalne zkus jet chvilku 80 podle gps a do par minut te nejaky dojede). Takze je to bud tolerovane nebo jim to podmeruje (ono u kamionu se to snad da serizovat) tak, ze podle tachografu tech 80 jedou.
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: a nic, ty si začal s tím že budu bulet v sanitce, že stojím v kolone kvůli předjíždění kamionu. Nepředstavuju si to nijak, ač jezdím 110, a to jen kvůli spotřebě, předjíždět se snažím co nejrychleji, 130, 140, jak je potřeba, abych co nejmíň překážel a pak se zařadim zpet a jedu dál 110. Naopak rychlost bych klidně udělal neomezenou, alespoň nikdo nebude předpokládat 130 u aut jedoucích v levým. Celá moje reakce byla o znechucení z kňouráním lidí, že se musejí semtam někomu přizpůsobit a zpomalit a přitom je spousta pomalejších, co se musí přizpůsobit jim. Zákon je zákon..

    SPM: Jooo, kamionaci jsou mnohdy bezohlední a dělaj neuvěřitelný prasárny. To že jsou dementi i ti předjíždění a zrychli jim, ačkoliv předtím jeli o dost pomalejc jim na prestiži taky moc nepřidá. Ale vybrzdovat kamion, to už je na léčebnu.

    Jo, a jet za kamionem 7 km, pac mu nejde předjet mě taky sere. Obvykle jim to trvá podstatně kratší dobu, což mi zas tak moc žíly netrhá.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FORTRESS: Ten stodesitkar ale dela uplne totez, akorat o chlup min pomalu (o to dyl otravuje v levym pruhu).
    RANO
    RANO --- ---
    SPM: jsem měl za to, že rychlost kamionů jim zaznamenává průběžně takový ten štítkový systém co teď nevím jak se jmenuje, anebo ne? a že je tam nějaká tolerance, kdy si většina řidičů nastaví tempomat 85-88 a maximálně jim to někde v klesání o trochu ujede. nicméně že si nepřekračování hlídají ne kvůli měření rychlosti v real time, ale kontrolám tohohle.
    s tím předjížděním, ono je trochu pruda jet třeba dvě hodiny za někým, kdo jede o ty 2 km/h pomalej, no .)
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: To byl jinak sám dost vzácnej úkaz o sobě, kamiony co jedou 80 :-) Protože 80 z nich nejezdí vůbec nikdo. Jediná výjimka jsou cisterny, co mají vzadu obrovskej nápis ADR, GPS Controlled - asi aby na ně "kolegové" netroubili. Což je jinak celkově další vtipnost, že musí předjíždět, aby jeli o 1km/h víc než ten druhý, ale prakticky všichni jedou o ~10km/h víc, než kolik vůbec v ČR smí (většinou je to něco okolo 89, rekordmana, kterého jsem potkal, jel 97).
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    nejlepší bylo, když jsem jednou jela po D1 kousek od Prahy, kouknu do zpětnýho zrcátka a tam kamion jedoucí 79 km/h v pravým, kamion jedoucí 80 km/h v prostředním, a kamion jedoucí 81 km/h v levým pruhu.

    Ale bylo to fajn, dalších asi pět kilometrů jsem měla dálnici úplně sama pro sebe, než přijel první stopadesátkař :-)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Za mě celkem stodesítkař v pohodě (často veterán, elektromobil nebo malé auto), co mě ale vytáčí jsou předjíždějící se kamiony které zaseknou na dlouho levý pruh a než se tam auta přerovnají podle svojí rychlosti tak už je tam další kamion.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    k těm pravidlům na dálnicích mě onehdá pobavilo jedno zdejší id, které vyprávělo následující:
    jedu po dálnici, 160 km/h, nalepenej někomu na prdel ho nervózně problikávám, aby už konečně vypadnul
    za mnou blikačky, policajti, na sjezdu kontrola
    pane řidiči, zdali pak víte, co jste provedl
    nevím
    nemáte dálniční známku, tak to máte za pětikilo a nashledanou

    funfact je, že tu známku neměl už kolem roku
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: tak svátečně :)



    SAMOUT: heleď, mě to taky sere, protože je musím předjíždět, bejt to na mě tak je minimum 125 km/h at je to plynulejší, ale prostě chápu že ne každej člověk takhle jezdí a taky chápu že ne každý auto takhle jezdí

    To je další věc u nás lidi hlavně neumí předjíždět - tzn jedu v levym, předemnou je auto, zařadim se do pravýho, předjedu a jdu zase do pravýho.

    Pak tu máš závodníky v jedničkovejch oktávkách, který podřadí, vylítne jim z vejfuku totální peklo a za zvuků kombajnu předjedou jedno auto, ale proč by se srali se zajížděním do pravýho žejo, ještě daj to druhý a třetí auto a všichni se poserte.
    GORG
    GORG --- ---
    SAMOUT: no to samy stodesitkar, pokud mu tam budou prekazet kamiony, a musi je objizdet, anebo zpomalit na jejich tempo. je to peklo :)

    pokud chce predjizdet svym tempem, tak mu nezbyva nez zpomalit na rychlost kamionu a pockat, az bude cistej vitr vlevo, a predjet si ho svou stodesitkou..

    reciprocne to imho plati pro ty co chtej jet rychlejs.. tak holt at jedou celou dobu vlevo, nebo akceptujou, ze taky budou muset na chvili zpomalit.

    vas spis sere, ze se tomuu takhle casto nedeje. samozrejme extrem motoristickeho nesvaruu je predjizdeni kamionu kamionem.. nebo treba obavani levoproudari
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam