• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: no nevim, pokud tu situaci chapu dobre, tak v dany moment slo u tebe spise o soubeznou jizdu v hustejsim provozu... vocas je ten kamionak vzadu, co se mj. snazi o pomaly predjizdeni, ktere take neni uplne koser, ze? :)
    SPM
    SPM --- ---
    ZVIRATKO: Poučení? Upřímně nevim. Ano, přidávat při předjíždění se nemá a nesmí. Na druhou stranu ten provoz celkem naplňoval znaky souběžné jízdy, takže on v tom levém pruhu neměl co dělat a předjíždění se tomu jeho manévru, kdy vykouzlil rychlost o 2km/h vyšší, než předtím, se také říkat nedá. Takže nabízí se filozofická otázka jestli ve chvíli, kdy jedu v pomalém pruhu v konstantním odstupu za auty přede mnou a nemohu jet rychleji, protože ti přede mnou jsou pomalí a v rychlejším pruhu je plno a nelze se do něj zařadit (bez porušení toho, že nesmím ty v tom pruhu omezit nebo ohrozit), jestli doopravdy musím zvýšit odstup a umožní předjetí vozidlu, které se do toho levého pruhu narvalo na sílu a zcela očividně bude pomalejší než já (takže ho za chvíli budu stejně předjíždět).

    Největší ironie jinak je, že to je 10km před Prahou, do které tihle všichni dojedou a stoupnou si do nehybné kolony. Takže těmihle manévry, kdy omezují a ohrožují všechny okolo (už jsem tam potkal i borce, co mě z toho pruhu natvrdo vytlačil už v místě, kde měl zákaz předjíždění) akorát docílí toho, že si do té kolony zaparkují v jiném pořadí a nemají ani tu teoretickou úsporu 2 minut, díky které dorazí do cíle před povinnou přestávkou a budou doma o den dřív, jak tím furt někde argumentují.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    SPM: a pouceni je co? ze ses mel venovat rizeni ty a ne nejakej autopilot?
    SPM
    SPM --- ---
    Fun story s adaptivním tempomatem #2: najedu si na dálnici, se studeným motorem. Nastavím to asi na kilo, po chvíli dojedu kamion, co jede 85. V levym hroznej provoz, do kterýho by se blbě dostávalo ikdybych na to chtěl šlapat. Tak si za nim jedu, dojede mě zezadu druhej... Když se konečně v levym udělá větší kus místa (kvůli jinýmu vocasovi s kamionem někde vzadu, který to tam narval a tu šňůru aut zastavil), tak ten manták za mnou mě hned s posledním autem vlevo začne předjíždět, čímž to předjíždění znemožní mně. No nic, neřešim, ať si dělá co chce. Akorát očividně ta kolona předemnou zrychlila z 85 na 90, takže mě to za nima se stejným odstupem taky zrychlilo na 90, ale kamionu, co předjížděl tak 87 to začalo dělat problém a dostal jsem trubku :-)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Americans’ love affair with big cars is killing them | The Economist
    https://www.economist.com/interactive/united-states/2024/08/31/americans-love-affair-with-big-cars-is-killing-them

    Americans’ love affair with big cars is killing them | The Economist
    https://archive.is/fj3iW
    DIVA
    DIVA --- ---
    TRISSIE: nedivila bych se kdyby mistni rozdil v nehodovosti pod vlivem odpovidal mistnimu uzivani alkoholu bez ohledu na nasledne rizeni. A kdovi jestli alkohol nepusobi i preventivne, kdyz v “alkoholovejsich” regionech tak zretelne mene bouraji celkove.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    #čkp hashtag#alkoholzavolantnepatří
    V letech 2022 až 2024 došlo k 14 355 nehodám, za kterými stál alkohol. Nejčastěji končily lehkým zraněním, jsou mezi nimi ale i ty, u kterých se některý z účastníků již nevrátil domů.

    A které okresy jsou nehodami s přítomností alkoholu na tom nejhůře? Podle analýzy České kanceláře pojistitelů je nejrizikovější oblastí pás od Plzeňska přes jih Čech na jižní Moravu.
    1️⃣ Břeclav: z celkového počtu 1 461 nehod vzniklo 196 pod vlivem alkoholu (13,4 %), stabilní nejhorší výsledek stejně jako v roce 2023 i v roce 2022.
    2️⃣ Klatovy: z celkového počtu 1 594 nehod vzniklo 159 pod vlivem alkoholu (10,0 %), posun ze 7. nejhoršího pořadí ve srovnání s rokem 2023.
    3️⃣ Plzeň-sever: z celkového počtu 1 664 nehod vzniklo 163 pod vlivem alkoholu (9,8 %), posun ze 4. místa v roce 2023.

    Naopak nejméně rizikové jsou:
    1️⃣ Rakovník: z celkového počtu 2 663 nehod vzniklo pouze 59 pod vlivem alkoholu (2,2 %), stabilní nejméně rizikový okres i ve srovnání s přehledem v roce 2023.
    2️⃣ Kutná Hora: z celkového počtu 3 030 nehod vzniklo 79 pod vlivem alkoholu (2,6 %), stabilní pořadí ve srovnání s rokem 2023.
    3️⃣ Jihlava: z celkového počtu 2 833 nehod vzniklo 90 pod vlivem alkoholu (3,2 %), v roce 2023 se jednalo o 6. nejméně rizikový okres.

    Detailní seznam nejvíce a nejméně rizikových okresů naleznete na webových stránkách https://lnkd.in/eEKbkPrZ.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    trocha statistiky ze zdrojů ČKP:

    #čkp hashtag#portálnehod
    Zimní měsíce jsou pro řidiče často tvrdou zkoušku. A tak se kolegové z Portálu nehod, který DataFriends vytvořili za podpory FZŠ a v úzké spolupráci s kolegy z ČKP, podívali na nehodovost právě v tomto období. Na kluzkých površích, jako je náledí či ujetý sníh, se podle statistik odehrála v období let 2010 až 2023 téměř polovina zimních nehod. Na vině je mnohdy smyk, který často vzniká při vysoké rychlosti nebo prudkém brzdění.

    🚗 V lednu, únoru, březnu, listopadu a prosinci v letech 2010 až 2023 se na českých silnicích stalo více než půl milionu dopravních nehod.
    🌨️ Na 230 tisíc se odehrálo na povrchu, který nebyl suchý.
    ❄️ Na neposypaném náledí a ujetém sněhu bylo zaznamenáno 36 543 nehod, na posypaném sněhu 19 177 nehod, na rozbředlém sněhu 15 681 nehod a při náhlé změně povrchu (například námraza na mostu či místní náledí) 782 nehod.
    PLECH
    PLECH --- ---
    JOPS: Taky mi přijde, že jak kterej. V Sharanu mi to na brzdu nehamtá většinou, má to určitou toleranci (nedrží se to striktně přesně X metrů za vozidlem).
    SPM
    SPM --- ---
    SAMOUT: tak jasně, ale to brzdíš i bez tempomatu. Spíš mi šlo jenom o to, že když se ten tempomat chová příčetně, tak nuceně nebrzdí kdykoliv, když to auto před tebou zpomalí o 0,5km/h.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: Prudce brzdit musis kazdou chvili, protoze mas pred sebou klickujiciho kretena bez zpetnych zrcatek.
    SPM
    SPM --- ---
    JOPS: Ono jak kterej. U mě se to chová relativně rozumně a pokud to nejede za nějakým pičusem, co furt prudce přidává a prudce ubírá, tak to zvládá jakžtakž ten odstup udržovat bez brždění. Má to teda i stinou stránku - je to třeba hlídat. Protože pokud mě předjede nějakej pičus, co mi to předjetí pošle těsně před čumák, tak ho to, když vidí, že zrychluje, vesele ignoruje a jede to dál. Problém je, že když ten pičus zároveň v tu chvíli zabrzdí, tak to reaguje dost pomalu a chce to začít brzdit ručně (protože ta automatika sice zareaguje potom, ale už poměrně dost ostrým bržděním)
    JOPS
    JOPS --- ---
    jo, v tomhle jsou adaptivni tempomaty oser. Furt to saha na brzdu. A chvili mi trvalo prijit na to proc ta auta predmnou porad slapou na brzdu a on to fakt bude ten posranej tempomat, protoze mi vubec nedavalo smysl, aby vubec na tu brzdu musel ridic slapat...
    NJAL
    NJAL --- ---
    MLUKS: Ja mam z adaptivnich tempomatu (alespon myslim, ze jsou to ony) jiny stres: fakt kratoucke tukani do brzd, brzdy se rozsvecuji velice kratce, ani na vybrzdeni to neni.
    MLUKS
    MLUKS --- ---
    TAX: Já se taky často uklízím doprava, ale občas to prostě nejde aniž bych musel právě trochu zpomalit, s čímž nemám problém, když to přispěje k plynulosti provozu a bezpečnosti.

    A když už jsme u toho, tak vnímám poslední dobou ještě jeden nešvar. Řidič na dálnici, v pravém pruhu, jede cca 130, dojíždí kamion, přeřadí se do levého, zpomalí, opatrně předjede kamion a přidá na rychlosti zase až když ho předjede. Z toho občas už fakt rostu.
    TAX
    TAX --- ---
    SPM: par x uhnu do praveho a pokud ten za mnou neprojevi chut jet rychleji, tak pak uz na nej seru. jinak do praveho uhybam ochotne, nemam problem ani pokud je mezera mezi kamionama mensi nez 1 km (:D) a i za cenu, ze budu muset trochu zpomalit. tempomat nastavuju na 150 kmh a tech rychlejsich je stejne hodne malo.
    SPM
    SPM --- ---
    MLUKS: Asi hrotíš, když by tak moc chtěl letět, tak se bude lepit nebo blikat :-) Navíc teda u mě se případně dá hrát ještě s nastavením odstupu a při nastavení toho nejmenšího to i v té automatice jede docela dost blízko za tím autem před...
    MLUKS
    MLUKS --- ---
    SPM: Já jsem zase vystreslej z cizích adaptivních tempomatů. Jezdím poměrně svižně (cca limit + 10, na dálnici občas víc), takže trávám dost času v levém pruhu. Permanentně si kontroluju zrcátka, abych věděl, zda někoho nezdržuji a nemám mu na krátký moment uhnout do pravého pruhu.
    A v tom je ten háček. jedu 140 km/h a 100 m za mnou jede konstantní rychlostí BMW či AUDI a já netuším, zda chce jet stejnou rychlostí jako já a zda je tedy vše OK, či zda má v plánu jet třeba 160, já mu překážím, ale adaptivní tempomat mu nedovolí se mi nalepit na nárazník a "uklidit" mně do pravého pruhu. Hrotím to moc? :D
    SPM
    SPM --- ---
    Tu kdysi někdo říkal, jak adaptivní tempomat ušetří nervy. Jako někdy jo. Ale má zase jiné problémy :-) Kupříkladu když si na městském okruhu, kde je povoleno 80km/h, nastavíte tempomat na 85, což reálně znamená, že to jede 80-81. Dojedete kolonu aut, co jede 75, takže kvůli 5km/h nepředjíždíte a auto si v pohodě s bezpečným odstupem jede za nimi těch 75. A v tom vás najednou dojede kamion, nalepí se vám 30cm za prdel a bliká jak čurák.
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: No jo, ja zas mel povrchovou korozi karoserie po tom, co to auto vyslo ven po vyvareni, odrezeni a nastrikani :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam