• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPIKE411: Kvuli prave takovym strasne nerad jezdim na kole po cyklostezkach. Nikdy nevis kdy ti nejakej takovej okoli nevnimajici lumik vleze do cesty tak, ze uz to nevyberes, i kdyz se predem zvukove projevujes (ale neprerves jeho sluchatka) a snazis se vyhnout co nejvetsi mezerou.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Mě vždycky fascinuje, kolik chodců koukne, vidí přijíždějící auto, vleze do silnice, na uších sluchátka, pohled zapíchnutý do země…

    Já teda sleduju i během přecházení a ještě přidám do kroku.

    Tuhle jsem jel jednosměrkou na motorce, po obou stranách zaparkovaná auta, přijíždím k T křizovatce, na přechod se zčistajasna přižene chlapec, jak mě spatří, tak zpomalí do loudavého kroku a zapíchne pohled do země.

    WTF
    MAEQ
    MAEQ --- ---
    Z pohledu chodce - v situaci 2+0 jdu přes první pruh a pokud už v druhém pruhu nestojí další auto, tak tam opatrně nakukuju, jestli jako už můžu.
    V situaci 1+1, kdy mě pustí bližší auto, jdu do půlky pruhu a hypnotizuju řidiče v protisměru, jestli teda mě vidí a zastaví. Jsou situace, kdy nezastaví, takže holt čekám v tom bližším pruhu, než dostanu přednost.
    Jsou to situace, kdy jdu sám, s dítětem nebo rodičem-seniorem. Ty druhé dvě skupiny by ale ani v jednom případě do toho nejbližšího pruhu ani nevstoupily, dokud ten druhý pruh taky nestojí, prostě nechtějí být na cestě, když by náhodou museli během přecházení zastavit..
    Ještě horší je situace 2+0, kdy ale přecházíte zleva, takže vlastně ten bližší pruh je ten "rychlejší" (i když v obci to má být jedno), tam někdy čekám docela dlouho i já, ne tak to dítě nebo senior..
    Moje máma-senior to pak řeší tak, že si stoupne několik metrů od přechodu a rozhodne se přejít až v žádném směru nic nejede, protože nevěří tomu, že ji někdo nezajede. Klidně několik desítek sekund. Pak jí někdo zastaví a musí na ni i blikat nebo mávat (už i jeden troubil), aby jako konečně překonala strach a šla. O 150 metrů dál je semaforový přechod, který máma běžně využívá, ale někdo asi hodně přemýšlel a na víkendy je semafor vypnutý..
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    No já si říkal, jestli si nechcete nakreslit obrázky, protože si asi každý představujete trochu jiné situace a jen velmi pomalu si je vyjasňujete. :)
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    SPIKE411: Takže je to dokonce až 20 metrů, to je prakticky jistý smrťák, když v protisměru někdo projede. Ale ptáš se špatně, otázka zní, zda bys v tom pásu chtěl zavřít od nějakého hovada jako jsem já!
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    TUILE: Z pohledu chodce mi to 2+0 přijde horší, protože je větší pravděpodobnost, že tě sejme někdo v tom vzdálenějším pruhu, protože tě nevidí a ty máš taky blbý výhled přes to auto v bližším pruhu, které ti zastavilo.
    TUILE
    TUILE --- ---
    jaký je vlastně rozdíl mezi 1+1 a 2+0?
    Z pohledu chodce mi to přijde stejný. Většinou vstupuju do vozovky až teprve když vidím, že ten druhej pruh mě minimálně registruje. Nemusí zastavovat ale musím vědět že o mě ví. tudíž z pohledu auta mi přijde logický zpomalovat i když tam ten chodec ještě vůbec nevstoupil.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    GUMBA: Na velké části Čimické je ale mezi jízdními směry travnatý pás, kde si chodec může dát „pauzu“, takže hovždycky zajímají auta jen z jednoho směru, ne?
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    Vlastně na. Čimické 5, na jeden jsem zapomněl.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    TRISSIE: Autem do práce nejezdím, ale pokud bych jel, tak to máme na prvnim kilometru hned 4 takové na Čimické. Často také jezdím po Střelničné, kde jsou tři další. A to nepočítám ty přechody, kde se semafory mimo špičku vypínají, to by byly další 2. Jsem notorický zavírač chodců, no.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    GUMBA: a těch 2+2 bez semaforu, těch potkáváš za den hodně, že sis vybral zrovna tohle jako odůvodnění?
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    TRISSIE: Popisoval jsem situaci 2+2, kdy protisměr na nebohého chodce nereflektuje. Opravdu tedy nechápu, proč rozvíjíš nějaké situace nebo extrapoluješ nějaké "očividně" a "předpokládám", o kterých nikde nic nepíšu. Strawman?

    HARDCABB: Díky za upřesnění. (Já to mylně chápal jako 2+2.)
    HARDCABB
    HARDCABB --- ---
    Sorry, v moji situaci jsem myslel naprosto obycejnej prechod 1+1, kde proaktivne zastavuju (nedupu na brzdy a nelimituju nikoho za sebou), kdyz vidim ze se na prechod z druhy strany chysta vejit typicky dite, mama s kocarkem nebo starsi clovek. Na techdle lidech je totiz casto (naprosto opravnene) videt strach na ten prechod vstoupit, tak se jim takto snazim pomahat.

    Dva idioti o kterych jsem mluvil, jsou pak dva za sebou jedouci "ridici", kteri vidi (nebo mozna nevidi) me jak poustim v protismeru chodce, kteryho maj po svy pravy ruce a naprosto jeho umysl ignorujou a jedou dal.

    Opravdu netusim jestli to delam podle paragrafu spatne, ale vidam to pri cestach do/ze skolky fakt obden a silene me to sere.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    GUMBA: pokud tě vůbec napadne myšlenka, že by snad bylo na tvém uvážení, jestli chodce uzavřeš uprostřed silnice nebo ne, tak očividně jsi jeden z těch lidí, co mají zásadně práva a na vlastní povinnosti jaksi zapomínají.

    § 5
    Povinnosti řidiče
    (2) Řidič nesmí
    f) ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje,


    Ono totiž než dojedeš k tomu přechodu (předpokládám, že jsi od něj v okamžiku, kdy do něj chodec vstoupí, dost daleko na to, abys bezpečně mohl zastavit, jinak by to bylo bezpředmětné), tak ten chodec s největší pravděpodobností už bude v půlce. Takže jsi ho co? Omezil, možná i ohrozil. A přesně kvůli lidem jako ty potom ti chodci do silnice ani nevstoupí, pokud si nejsou jistí, že ten v protisměru brzdí.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    TRISSIE: To o té milosti tam prosím pěkně čteš kde? Nikde to tam nemůžu najít, asi sis to vymyslela, že? Ale možná se pletu, jsem jen normální hovado. :(
    STRACENA: Píše o dvou autech, takže jsem to pochopil jako přechod přes 2+2; je samozřejmě možné, že jedou za sebou v jednom pruhu. Proto to právě beru tak, že jaksi těžko ohrozit/omezit chodce, který je 12+ metrů daleko za hradbou jednoucích vozidel v protisměru. Pochopitelně je to vždy o vyhodnocení dané situace ...
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    GUMBA: Hardcabb podle mě o dvou pruzích nemluví, ale každý to možná chápeme jinak. Ale tohle tvrzení je tvoje. "Zákon ukládá povinnost neohrozit ani neomezit chodce na přechodu (nebo u přechodu s úmyslem přejít)". A jestli ho chápeš tak, že to platí ten z jednoho směru, tak to chápeš špatně.
    RALI
    RALI --- ---
    GUMBA: pokud brzdenim nikoho neohrozuju, samozrejme zastavim, i kdyz je chodec u krajnice v potismeru, mnohdy to i pomuze zastavit ten protismer, pokud tam nekdo jede...a celkem hodne chodcu ceka, nez zastavi oba smery, nez se na silnici vubec vydaji
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    GUMBA: pokud je pro tebe "takže v těchto situacích, kdy auta v protisměru zastaví a chodec se vydá po přechodu v protisměrné části, už velmi často člověk také zastaví a "pouští", aby chodce uprostřed silnice zbytečně nezavřel. Nicméně je to v dané chvíli na vyhodnocení situace, není na to pravidlo." nějaká milost, co teda děláš chodcům, ale jen proto, že se ti zrovna dneska chce bejt hodnej, tak jsi normální hovado a nediv se, že tě podle toho lidi posuzujou.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    Mmchdm coby chodec mám zkušenost, že zastavení auta v protisměru (1+1) způsobí, že konečně zastaví auta i v tom protiprotisměru, abych mohl konečně přejít
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    STRACENA: Přesně tak, nic v zákoně o protisměru není a ano, je tam pouze jediné speciální pravidlo o stejném směru při víceproudých (když už jedno zastaví, tak musí i druhé). Čili potom všude kde neplatí nějaké speciální pravidlo, tak tam prostě platí obecné neohrozit/neomezit. Z toho podle mě jednoznačně plyne, zda je dobrý nápad zastavit v prostisměru, když ten chudák chodec zatím nemůže po přechodu ani udělat krok, leda že by chtěl skočit pod auta v protisměru. Přinejmenším takto se ta situace popsaná Hardcabbem jeví (imho tam dokonce popisuje 2+2 přechod). To se tady celou dobu snažím sdělit.

    ... že se tu pak někdo točí na tom, že zákon něco neukládá a on to stejně udělá, protože je fořt a tedy morálně na výši (i když je to v dané situací píčovina, co zbytečně zastaví provoz, v situaci, kdy šlo plynule pokračovat bez omezení chodce), tak to už mě nebaví vyvracet, evidentně DIVA tu myšlenku ani napotřetí nepochopí.
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    GUMBA: Mě teda přijde, že si to špatně vykladas. Citace ze zákona co jsi sem dal píše o viceproude silnici. Na klasický 1+1 dáváš přednost na přechodu a nic o stejném směru nebo protisměru tam není.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam