• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    LOPIK: Jo nebo ze mu reknou vubec to nebrzdi, tak s tim neco udelej misto zavolejte si odtahovku :-)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TRISSIE: Přesně, navíc teda to, že ti to za pár stovek servis doveze na to STKčko - vlastně ani nevím, z čeho by tam koho korumpovali. To že tam nějakej typ jezdí každej druhej den a zná se už s nima, na tom asi není nic špatnýho.
    Jasně, vypadá to divně, pro někoho kdo tam jde jednou za dva roky na technickou, že tam čeká a za půl hodiny vidí pět maníků s nějakým "nazdar Irenko, jak bylo na dovolený, uděláte mi tady toho Volskwagena?", jenže to jsou fakt lidi, co se potkávaj roky a samozřejmě že si vyjdou nějakým způsobem vstříc - servisák ví třeba, že má odmontovat poklice nebo to nějak připravit, kdy přijet, STK ho na druhou stranu taky nebudou zbytečně mořit.

    Maj tam hrát habaďuru, říkat si dobrý den, nebo chodit zadem? To je kravina, obecně jezdí servisáci ráno, kdy normálové ještě spí, ale to je naštěstí tak všechno, co se s tím dá dělat.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    TUILE: hold my beer:

    STK Chodovec :: O nás
    https://www.dekra.cz/stkweb/?stk=3100
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Já bych tady rozlišoval 2 věci a to:

    1) Dám auto Pepíkovi a do kapsy 2000 ká, Pepík vezme auto k Frantovi na StK a z tý dvojky mu dá 1000 ká do kapsy, Franta se podívá, auto má 4 kola (všechny drží 10 let stará prádelní šňůra), při nastartování musí evakuovat půlku vesnice (ale startuje) a brzdí to pomocí vysunutí hokejky z okýnka (ale brzdí) - StK done - to je to s čím mám problém

    2) Dám auto Pepíkovi (nebo servisu) kterej ho vezme na "svý" StK, který akorát zařídí že se z tohodle auta nebudou snažit udělt oběť statistiky (jednou za čas nějký auto musí na testech shořet aby to nevypadalo blbě) a nebudou heldat absolutní debility, nicméně auto opravdu otestují a bez tu StK mu nedaj dokavaď nebude v pořádku (tzn. řeknou Frantovi / servisu at dá tohle a tohle dohromady a pak se vrátí) - s tím ani nějak problém nemám (sám to tak dělám), možná mám problém s tím že to tak musí fungovat, ale nepovažuju to samo o sobě za korupci
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: tak kupříkladu servisák tam může zajet mimo peakový časy, což já ne. Plus když na tom autě něco je, tak stejně bych to vezla zpátky do servisu a ztratila tím ještě víc času. Já nechci, aby úplatkem přešli nějakou vadu. Já jsem ochotná zaplatit za to, aby výstupem procesu bylo auto, který je technicky i papírově v pořádku.
    TUILE
    TUILE --- ---
    na technickou jezdim s motorkou, kterou si i sama servisuju (nebo aspon vim, kde se co dela).
    autum nerozumim, kdyz mi na technicky reknou ze je neco spatne, nespoji to ty spravny neurony v kebuli abych hned chapala co to pro me znamena.
    ale moje auto je na tom prej po technicky strance na jednicku s hvezdickou, rikal servisak, kterymu sem chtela zase dat nakou praci a penize. prej na tom neni treba nic menit, nic cistit, nic stelovat nebo vyvaret, takze predpokladam, ze bych prosla s pubertakem i bez servismana.
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: Ja tohle beru a chapu proc to ty lidi delaj. Ale kdyz pak ti sami lide nadavaji na korupci a lidi, co tam maji kamarady, tak je to takove chucpe, protoze ty stk pres servisy presne takovymhle kamaradskym pristupem projdou. Jinak i jeden z duvodu, proc kdyz tam jde clovek sam, tak tam zajebe pul dne, je, ze velice casto tihle kamaradi ze servisu tu frontu predbehnou a jdou driv :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: já se nikomu nesměju, ale to, že mi servis zařizuje STK a šetří mi tím spoustu času a nervů, považuju za normální službu, za kterou jsem ochotná zaplatit. Ne úplatek, ale jejich čas, abych tomu nemusela věnovat svůj, kterej umím využít líp a efektivnějc.
    SPM
    SPM --- ---
    A ostatni, co se tu smejou, ze jde nekdo na STK s kamaradem a pak sami nechaji auto pres STK protahnout servis, at si nafackuji :-) protoze potom oni sami se tohohle korupcniho kolotoce ucastni.
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: Ono nemyslim si, ze to huleni, co je beznym okem videt, je z vypalovani dpf. On i ten euro 2 diesel, kdyz je v poradku, tak nehuli tak, ze by se lidi na ulici za tim otaceli. Akorat ze u euro 2 dieselu v podstate ten stav ovlivnujou akorat vstriky, ktery jsou i pomerne levny. U novejsich aut to huleni muze delat miliarda dalsich veci, z nichz u hromady jejich oprava je drazsi nez cena toho auta - pocinaje treba tim DPF, ktery odejde velice rychle, kdyz si to nekdo koupi na popojizdeni po meste...

    K tem emisim - ono jde hlavne i o ty oxidy dusiku (NOx), ktere taky videt nejsou, ale skodlive jsou dost. A v Evrope az donedavna mely diesely na tohle povoleny o hodne vetsi limity nez zazehovy motory. Tohle je i ten duvod dieselgate (a ne oskliva zla EU, jak si to hromada lidi nysli) - protoze VW se ty jebky pokousel prodavat v USA, kde tahle vyjimka na NOx neni a ty auta to jaksi nedokazaly splnit... takze paradoxne oskliva zla EU tady naopak umoznovala (nebo spis i preferovala s tema pokutama za CO2) provoz emisne o dost horsich aut...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: ok vzdávám to, tohle nemá cenu, upřímě řečeno netuším co mi chceš sdělit, proč mi říkáš tyhle informace

    ale mám takový tušení že ty seš PŘESNĚ ten typ "s kamarádem" proto jdeš tolik do vývrtky :)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPIKE411: V některých státech USA obdoba STK není, v jiných je, je to stát od státu. A tam kde je, je povinná třeba i každý rok.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: tak ono kdyz zrovna zacne DPF regendrovat, tak to zahuli... a moc si to nevybira 🤣 To chvili jedes mezi vesnicema, ridici jednotka si rekne ze ted by to slo... a bouchne regeneraci zrovna v momente, kdy dojizdis do te dalsi dediny. Je to proste pomerne tupy... ridici software primitivni... kdy proste dosahnes par parametru a kdyz se to potka, tak se to odpali...

    CO2 nevidis, vidis max. ty PM... a PM se u naftaku zacly resit az s Euro2.. ktery bylo o rad vejs nez Euro5. Druha vec je to, jak se to meri... berou se hodnoty z extremnich otacek - ve kterych to ale nikdo neprovozuje...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: patnact let stara oktavka bude max. podle Euro4 a tam i s tou kourivosti (meritelna mj. pres PM) jses 5x vejs nez u Euro5. No a pokud je to jeste Euro3, tak u PM se oproti Euro5 bavime o desetinasobku... Datum homologace je tady rozhodujici, ono na trhu se prodavaly auta dle starsich norem "dokud to slo". Ono se holt ty pridane systemy propisujou i do ceny...

    Tve subjektivni vnimani "problemu" nemusi byt objektivne vubec zmeritelne. Gumy, ktere by formalne i s rezervou jeste prosly ja treba vyhazuju/menim za novy. Copak zimaky, tam je to okaty... ale 1,6mm pro letni proste jak z ty Formule1 vypadaj. Nebo snad chodis po ulicich s merkou? 😂

    Ja kamarada nepotrebuju, rodinny auta zvladam udrzet ve stavu, aby bylo cajk (a nejstarsi je Euro5). A nebojim se elektroniky, ona z auta (kdyz vis jak) dava pekny data... jakoze urcis i tu vadnou vec v aute, kdyz z toho zanalyzujes data.. Akorat cesti servisaci zvykli primarne na uder kladivem s tim pracovat moc neumi... kdyz jsem s tim prisel do autorizaku, tak na to cumeli jak suva do hnoje.

    A ano, v tech (hodne) starsich autech bylo potreba vic sily tak nejak na vsecho... damicko 😁 Kdyz jsem mel pred ~17 roky pucenyho nejakyho staryho peugeota, tak to byla vlastne skvela soucast fyzioterapie. I rozdil deseti let je dnes znat, sily dnes clovek potrebuje mib... a zrovna brzdy na STK fakt neprosly. A tady se ti beztak muze vysrat novy auto stejne jak stary (kdyz chcipne posilovac).

    Ten podle tebe "krap", se kterym ted brazdim po Evrope je necely dva roky starej... kdyz uz mas potrebu utocit 🤪
    SPM
    SPM --- ---
    Ono paradoxne ty nejvic hulici vraky jsou relativne dost mlady auta, obvykle i mene nez 15 let (u tech jednickovejch ofci to huleni je spis chiptuzing nez realna zavada toho auta). Za me je primarne blbe, ze se vubec do osobaku ty motory z traktoru montujou. Coz je taky takovy dost evropsky specifikum. Protoze Evropa timhle zacala zachranovat svet uz nekdy pred 30 lety a skoncilo to jako vzdycky - emise CO2 stejny jako ve zbytku sveta, kde tyhle pekace nejezdi, auta drazsi a na kazdym rohu karcinogenni sazomet.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: Btw jestli tě to zajímá, nebavím se o tom ze někde kouří stoletej Trabant. Bavím se o 15 let starejch oktávách který jsou evidentne v prdeli a kouři jak lokomotiva.

    Muzes mi říct jaky normy v jakým roce povolovali plechy ohnuty do ostrejch hran? Vymlácený světla nebo akvárka s mlikem místo skel? Gumy sjety jak formule 1? Auta který brzdi až když na pedál použiješ hydraulický nůžky?

    Me je to jasny, ty mas určo taky svyho kamaráda kterej nejakej tvůj křáp kterej se z 50% skládá z binderpasek nechá projít, je nutny útočit a útočit :)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: Prosimte nemáš někde něco posouvat do středu nebo tak něco?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: kdybysme meli rozebirat vse, cemu nerozumis, tak tim zabijeme minimalne cely kvartal 🤣
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: Sorry ja uz ti dávno absolutně přestal rozumět
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: no zjevne nechapes zaklad toho, jak STK funguje... tam se zadne "nove" limity nikdy a nikde neaplikovaly, vozidlo je posuzovane podle norem v case jeho homologace...

    Asi bys prskal, kdyby se v obecne rovine aplikovaly nova pravidla na stare veci. To neni jen o autech, stejne by to mohlo byt treba i na elektroinstalace v domech/bytech... pravidla i pred 15-20 roky byly jiny nez dnes... u tech aut je to podobny, normy se zprisnuji - ale nejede se na nejakou retroaktivitu.

    To s zadnou korupci nic spolecnyho nema - ano, lidi obcas i podvadej, ale holt kdyz je v pohode jezdit i s Euro1 dieselem, tak se z "toho" kourit bude a emisema to v pohode projde a nikoho uplacet nemusis. A ze si to narozdil od Nemcu poustime do mest neni problem na strane STK... ale na strane neschopnych samosprav, co nezvladnou aplikovat legislativu, kterou k tomu i tady mame...
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    SPIKE411: nadruhou stranu maj tusim nejaky vetsi potize, kdyz tom vrakem zavinej nehodu, nez kdyby meli auto v poradku
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam