• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    Kamioňák 2,5 promile, ujížděl policajtům 6 kilometrů. Ve FB diskuzi dost lidí kritizuje způsob zadržení. To je v Česku fakt tolik dementů?
    Facebook
    https://www.facebook.com/reel/1000668408927153/?app=fbl
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: ale ono to tak i časově odpovídá - "normální člověk" tam s tím autem, pokud si na to nebere dovolenou, dorazí ráno před prací, nebo odpoledne po práci, nebo o víkendu. Servis, pokud je to ten z bodu dva zADAMIRA, si ráno převezme auto, které mu tam majitel hodí po cestě do práce, a hodí to na STK nejdřív v deset, kdy už jsou ranní ptáčata hezky pryč. A odpoledne to musí mít do zavíračky připravené k předání zpátky, protože kdo si platí za to, aby mu STK zařizoval servis, tam většinou není ochotnej nechat auto dýl než den.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: no, to by ses divil :-) Vzdyt je to jen o tom, ze ty nahromadeny saze rizene zapalis. A i popojizdenim po meste se jde dostat do stavu, kdy ridici jednotka uzna "tak a ted by to slo". Pokud se nepripojis na CAN auta, tak to neuvidis.
    Jak uz jsem psal, to mereni je samo o sobe na prd v tom, ze se to meri v maximalnich otackach - tedy metodou, kterou malokdo jezdi. A ono holt zahratej motor v otackach se chova jinak nez studenej a pridusenej.
    SPM: delam to obcas taky :-) Cas jsou penize... a rozhodne ti to negarantuje, ze to auto projde - vyzkouseno mj. na "banalite" jmenem utrzenej jeden dratek na klopeni predniho svetla, se kterym to tem servisakum vratili...
    SPM: ale rozhodne to neni tak, ze bys dal do servisu auto, ktery by "normalne" neproslo emisema a ten servis to zaridi. Rozhodne ne v tech taxach, ktere si servisy standardne za tu sluzbu uctujou...
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: Chapu, ale realne to tak proste nefunguje :-) pak se dostavame k tomu, ze nekdo chce mit auto v pohode a servisuje to podle toho (vybira podle toho servis), nekdo jezdi vrakem... ale ta STK dava jenom razitko a nehraje to v tom zadnou roli :-)
    SPM
    SPM --- ---
    LOPIK: Jo nebo ze mu reknou vubec to nebrzdi, tak s tim neco udelej misto zavolejte si odtahovku :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    je to samozřejmě + cena StK jako takové
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KULA: V Dolních Prdelovicích u Bruntálu normální taxa
    KULA
    KULA --- ---
    2k? To jste z laciného kraje pane...
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TRISSIE: Přesně, navíc teda to, že ti to za pár stovek servis doveze na to STKčko - vlastně ani nevím, z čeho by tam koho korumpovali. To že tam nějakej typ jezdí každej druhej den a zná se už s nima, na tom asi není nic špatnýho.
    Jasně, vypadá to divně, pro někoho kdo tam jde jednou za dva roky na technickou, že tam čeká a za půl hodiny vidí pět maníků s nějakým "nazdar Irenko, jak bylo na dovolený, uděláte mi tady toho Volskwagena?", jenže to jsou fakt lidi, co se potkávaj roky a samozřejmě že si vyjdou nějakým způsobem vstříc - servisák ví třeba, že má odmontovat poklice nebo to nějak připravit, kdy přijet, STK ho na druhou stranu taky nebudou zbytečně mořit.

    Maj tam hrát habaďuru, říkat si dobrý den, nebo chodit zadem? To je kravina, obecně jezdí servisáci ráno, kdy normálové ještě spí, ale to je naštěstí tak všechno, co se s tím dá dělat.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    TUILE: hold my beer:

    STK Chodovec :: O nás
    https://www.dekra.cz/stkweb/?stk=3100
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Já bych tady rozlišoval 2 věci a to:

    1) Dám auto Pepíkovi a do kapsy 2000 ká, Pepík vezme auto k Frantovi na StK a z tý dvojky mu dá 1000 ká do kapsy, Franta se podívá, auto má 4 kola (všechny drží 10 let stará prádelní šňůra), při nastartování musí evakuovat půlku vesnice (ale startuje) a brzdí to pomocí vysunutí hokejky z okýnka (ale brzdí) - StK done - to je to s čím mám problém

    2) Dám auto Pepíkovi (nebo servisu) kterej ho vezme na "svý" StK, který akorát zařídí že se z tohodle auta nebudou snažit udělt oběť statistiky (jednou za čas nějký auto musí na testech shořet aby to nevypadalo blbě) a nebudou heldat absolutní debility, nicméně auto opravdu otestují a bez tu StK mu nedaj dokavaď nebude v pořádku (tzn. řeknou Frantovi / servisu at dá tohle a tohle dohromady a pak se vrátí) - s tím ani nějak problém nemám (sám to tak dělám), možná mám problém s tím že to tak musí fungovat, ale nepovažuju to samo o sobě za korupci
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: tak kupříkladu servisák tam může zajet mimo peakový časy, což já ne. Plus když na tom autě něco je, tak stejně bych to vezla zpátky do servisu a ztratila tím ještě víc času. Já nechci, aby úplatkem přešli nějakou vadu. Já jsem ochotná zaplatit za to, aby výstupem procesu bylo auto, který je technicky i papírově v pořádku.
    TUILE
    TUILE --- ---
    na technickou jezdim s motorkou, kterou si i sama servisuju (nebo aspon vim, kde se co dela).
    autum nerozumim, kdyz mi na technicky reknou ze je neco spatne, nespoji to ty spravny neurony v kebuli abych hned chapala co to pro me znamena.
    ale moje auto je na tom prej po technicky strance na jednicku s hvezdickou, rikal servisak, kterymu sem chtela zase dat nakou praci a penize. prej na tom neni treba nic menit, nic cistit, nic stelovat nebo vyvaret, takze predpokladam, ze bych prosla s pubertakem i bez servismana.
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: Ja tohle beru a chapu proc to ty lidi delaj. Ale kdyz pak ti sami lide nadavaji na korupci a lidi, co tam maji kamarady, tak je to takove chucpe, protoze ty stk pres servisy presne takovymhle kamaradskym pristupem projdou. Jinak i jeden z duvodu, proc kdyz tam jde clovek sam, tak tam zajebe pul dne, je, ze velice casto tihle kamaradi ze servisu tu frontu predbehnou a jdou driv :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: já se nikomu nesměju, ale to, že mi servis zařizuje STK a šetří mi tím spoustu času a nervů, považuju za normální službu, za kterou jsem ochotná zaplatit. Ne úplatek, ale jejich čas, abych tomu nemusela věnovat svůj, kterej umím využít líp a efektivnějc.
    SPM
    SPM --- ---
    A ostatni, co se tu smejou, ze jde nekdo na STK s kamaradem a pak sami nechaji auto pres STK protahnout servis, at si nafackuji :-) protoze potom oni sami se tohohle korupcniho kolotoce ucastni.
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: Ono nemyslim si, ze to huleni, co je beznym okem videt, je z vypalovani dpf. On i ten euro 2 diesel, kdyz je v poradku, tak nehuli tak, ze by se lidi na ulici za tim otaceli. Akorat ze u euro 2 dieselu v podstate ten stav ovlivnujou akorat vstriky, ktery jsou i pomerne levny. U novejsich aut to huleni muze delat miliarda dalsich veci, z nichz u hromady jejich oprava je drazsi nez cena toho auta - pocinaje treba tim DPF, ktery odejde velice rychle, kdyz si to nekdo koupi na popojizdeni po meste...

    K tem emisim - ono jde hlavne i o ty oxidy dusiku (NOx), ktere taky videt nejsou, ale skodlive jsou dost. A v Evrope az donedavna mely diesely na tohle povoleny o hodne vetsi limity nez zazehovy motory. Tohle je i ten duvod dieselgate (a ne oskliva zla EU, jak si to hromada lidi nysli) - protoze VW se ty jebky pokousel prodavat v USA, kde tahle vyjimka na NOx neni a ty auta to jaksi nedokazaly splnit... takze paradoxne oskliva zla EU tady naopak umoznovala (nebo spis i preferovala s tema pokutama za CO2) provoz emisne o dost horsich aut...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: ok vzdávám to, tohle nemá cenu, upřímě řečeno netuším co mi chceš sdělit, proč mi říkáš tyhle informace

    ale mám takový tušení že ty seš PŘESNĚ ten typ "s kamarádem" proto jdeš tolik do vývrtky :)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPIKE411: V některých státech USA obdoba STK není, v jiných je, je to stát od státu. A tam kde je, je povinná třeba i každý rok.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: tak ono kdyz zrovna zacne DPF regendrovat, tak to zahuli... a moc si to nevybira 🤣 To chvili jedes mezi vesnicema, ridici jednotka si rekne ze ted by to slo... a bouchne regeneraci zrovna v momente, kdy dojizdis do te dalsi dediny. Je to proste pomerne tupy... ridici software primitivni... kdy proste dosahnes par parametru a kdyz se to potka, tak se to odpali...

    CO2 nevidis, vidis max. ty PM... a PM se u naftaku zacly resit az s Euro2.. ktery bylo o rad vejs nez Euro5. Druha vec je to, jak se to meri... berou se hodnoty z extremnich otacek - ve kterych to ale nikdo neprovozuje...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam