• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BULKA1PŘED A PO
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    CORNELA: Ty jo, tam jsem nedavno jela smerem na letiste na silnicce. O stezce okolo nevim, nejsem z tehle oblasti, ale pamatuju si, ze cely ten pruh byl zasypan sterkem. Takze jak debil jsem musela jet mimo pruh.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    BLOWUP: Jsou 3 urovne.
    Piktokoridor (obrazek kola a dve sipky), tam jezdit muzes bez omezeni. Ani kolo a ani auto tu nema zadny narok, je to jen info, ze tu jezdi casto kola.
    Pak (ochranny) jizdni pruh pro cyklisty - tam muzes jezdit jen kdyz se nevejdes (bus, nakladak) a posledni uroven je Vyhrazeny jizdni pruh pro cyklisty. Tam nesmis vjet vubec (samozrejme odbocit pres nej nekam do parkoviste muzes). Na posledni dva nesmis vjizdet (max to odboceni), zadny parkovani (a to ani pro kola) a musis dat prednost cyklistovi.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    WEWERKA: V cesku nesmis vjet na stopu pro kola? Zajimavy. My pres ni muzeme normalne jet, pokud na ni zadny kolo zrovna nejede.

    To zablokovani se deje tesne pred odbocovanim, na rekneme poslednich dvaceti metrech, a je to asi nejucinnejsi opatreni zabranujici nehodam, ktery po zavedeni elektrokol formalne explodovaly. Fakticky kdyz odbocujes doprava blokujes i auta ktery za tebou jedou, jenom asi nikoho nenapadne udelat ti rychle mysku ponevadz pri odbocovani samozrejme zpomalis, elektrokola to ale delaj a proto u nas vedou ve statistice nehod.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CORNELA: semafory si tam vymyslel autor projektu,aspoň podle výkresů, stížnosti směřuj tam.

    CORNELA: Rozvadovská spojka je asi tak pokračování dálnice jako 5. května, taky si všichni zvykli, že tam nesměj stovkou...
    TEKKIT
    TEKKIT --- ---
    CORNELA: tak tohle je nejvíc:))
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CORNELA: konec D5 je na městským okruhu o tři kiláky dál, pokud si pleteš městskej přivaděč s dálnicí, chápu, že máš na sjezdu problémy. Ostatně proto je ten připojovací pruh z radiály ukončenej čárou s trojúhelníkem, pokud bude řidičů s podobným postižením víc, dá se tam semafora, jako na všechny ostatní místa týhle křižovatky.


    CORNELA: to bude nějaká hodně neuklidovská geometrie, kde prokopák saturuje potřeby lidí cestující na trase Motol-Stodůlky...
    GREW
    GREW --- ---
    JON: Me hlavne zajimalo to, kdyz se tranformuje mestska doprava do stavu "udelame z toho ridicim automobilu peklo", kdo, jak a zceho bude platit opravy tech silnic, po kterejch nebude nikdo jezdit.... https://autobible.euro.cz/...a/?fbclid=IwAR1LGm6hPxRFGmWGWFWTSGnTDZZkh5ngFQh5kChh3RXeq5u5zRwqexzUXng Ano, jsem pro utlumení dopravy v centru, ale podle me by to melo byt reseno pozitivni motivaci (jizdne zdarma do MHD, zaroven posileni spoju, protoze uz ted to mnoho spoju nezvlada, lepsi sit zachytnych parkovist, apod.) Nez tim, ze se vsude z ulic udela prekazkova draha plna nesmyslnych tramvajovych poloostruvku, hustou spletitou siti cyklopruhu, po kterych nikdo nejezdi atd.
    JON
    JON --- ---
    kdyz se transformuje mestska doprava za ucelem utlumeni automobilove dopravy a podporeni jinych druhu dopravy, dela se to postupne. Vetsinou s planovanou opravou stavajicich silnic, se predelaji na ten budouci pozadovany stav. Ano v mezicase to obcas nedava na prvni pohled smysl, deal with it.
    GIINGGER
    GIINGGER --- ---
    CORNELA: Praha 7 se s cyklopruhama taky posrala. Za posledniho pul roku vyrobili asi 4 mista, kde pridanim cyklopruhu zvysili nebezpeci, ze toho cyklistu nekdo sejme, nebo uplne nesmyslne zuzili pruhy pro auta tak ze mam silny pochybnosti, ze ten pruh splnuje normy..
    AETHER
    AETHER --- ---
    CERNAAMODRA
    CERNAAMODRA --- ---
    OLIII: nám v autoškole říkali 'mrtvej kolista - dobrej kolista' a mělo to bejt strašně vtipný. Bylo to pred 20 lety, ale koukám se to furt drží :-(
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    TEAPACK: Tak to dává smysl. Když jedeš v levým pruhu normální dvouproudý silnice a chceš přejet do pravýho, taky nesmíš ohrozit ty auta, co už v něm sou. Ta presumpce poloviční viny je to, co mi přijde docela wtf.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Ono asi stačí nebýt idiot. Když jedu na kole, mám empatii k řidičům (et vice versa). Díky tomu se mi děje především to, že mi to řidiči / cyklisti oplácí mávnutím a úsměvem. Nikdo přece nechce nikoho zranit / zabít. Protože jsme lidi.

    Ano, občas se najde nějaká piča na obou stranách, ale to je třeba s klidem a rozvahou spolknout.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    BLOWUP: Me v autoskole cpali do hlavy, ze nesmim pri predjizdeni cyklistovi davat prostor, protoze bych prejela stredovou caru a neprosla bych u zkousek. To je stejne kokotska rada jako zablokovat stezku pro kola, kde u nas nemas legalne co delat.
    DROOPI
    DROOPI --- ---
    V Nemecku , Holandsku pri odbocovani do prava ma cyklista prednost, coz je obzvlast s velkym autem, autobusem dost na hovno, protoze ten cyklista proste neni videt, kdyz zacne ten obdocovaci manevr a ty cyklisti jsou tam jak bez mozku. Jedu na kole, mam prednost takze seru na obezretnost.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    TAPINA: přijde ti to z popisu různé, ale u nás je to opravdu stejné, jen tam většinou pruh pro cyklisty není. Jedu doprava z pruhu, který není nejvíc vpravo, koukám do pravého a pak teprve ho přejedu. V podstatě to tak děláš, jen to nevíš.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    To mi přijde strašně bezpečné, že se v každé zemi řeší přednost a kontakt s cyklisty úplně jinak.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MAR_TINA: U nas autoskola vyucuje, ze pred odbocovanim doprava tu stopu pro kola nejdriv zablokujes, prave aby ti tam nenahucel ctyricitkou nejakej borec typu „ja mam kolo, vsichni z cesty“.
    OLIII
    OLIII --- ---
    MAR_TINA: Jako dává to smysl, akorát to pro mě byl na začátku nezvyk. Ale vím, že to tak funguje ve vícero zemích.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    OLIII: nepřijde mi to nijak intelektuálně zatěžující. Odbočuju doprava, dívám se, jestli je prostor volný nebo tam něco je. Pokud tam je pruh pro kola, koukám pořádně, nejede-li kolo.

    Trcohu se obávám narůstajícho počtu elektrokol, potvora blížící se 40 km / hodině už je něco, an to co se blbě reaguje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam