BLOWUP: já tady nechci byt OT, ale samozřejmě nejde zrušit silnice jako takové, z důvodů, které jsi uvedl (ikdyž zrovna opravář myčky k nám na kole zajel, má bakfiets, kolo s krabicí vepředu, kde má všechno vybavení, samozřejmě by nebyl schopen neopravitelnou myčku odvést, ale pro nej je výhodnější jezdit k opravám takto, kdy pohodlně obejde za kratší čas více klientů), ale omezit počet aut, které do města přijíždí. Máme s dětmi hru, když jedeme do centra kolem kolony, počítáme kolik aut by tam jet nemuselo. Vynecháváme zavážku zboží, řemeslníky, staré lidi a ty co jedou v autě ve větším počtu. Jasně jsou pak lidé, kteří tam jet musí a není to zjevné, ale i tak ten zbytek (spíš většina) se tam crcá úplně zbytečně, když mají možnost zaparkovat vně (tam kde jsou prodejny nábytku;) a využít hromadné dopravy, kola, scootru nebo můžou jít pěšky. V Utrechtu to funguje a lidé jsou spokojení i na autě závislá kamarádka, dokonce se kvůli tomu lidé do Utrechtu stěhují. Silnice nejsou zrušeny, už kvůli vozům záchranné služby, ale když se potřebuješ dostat přes město, navigace tě žene venkem, ne skrz, narozdíl od cyklocesty.
Byla jsem teď v Bavorsku a ve Falci a byla jsem zaskočená množstvím aut na silnicích ve městech, hlavně těch zaparkovaných, které z malebném města dělaly ohavné parkoviště. I Němci si toho všimli:
https://m.youtube.com/watch?v=ybTHWzmlw70. :D
Prahu už vůbec neznám. Z ni jsem teď viděla jen Haje a Uhříneves (grc).