• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BULKA1PŘED A PO
    PŘED A PO


    DISKUZE URČENÁ POUZE PRO PŘÍSPĚVKY U KTERÝCH JE SKUTEČNĚ VIDĚT PŘED A PO
    (fotky, videa, gify, odkazy atd...)
    PRAVIDLA KLUBU:
    Komentáře k fotkám jsou povolený, ale jen v určité míře. Poznámky typu, super, skvělý, hnusný atd. vyjadřujte prosím jen svými palci. V případě, že chcete rozvinout debatu k danému příspěvku, okopírujte ho a využijte této spřízněné DISKUZE: [ PŘED A PO - debata a komentáře ]
    Vyřizování osobních účtu, nadávky a jiné podobné příspěvky jsou v klubu přísně zakázaný, budou okamžitě smazaný!
    rozbalit záhlaví
    ULO
    ULO --- ---
    BLOWUP: toho opravaře jsem uvedla jen jako humorný případ, ale mýlíš se, když si myslíš, že musí nutně jet autem. Je jasné, že spousta řemeslníků vůz mít musí, ale mnoho oprav lze provést bez nej. Do “bakfietsu” (kargokola) se toho vejde skoro stejně, jako do kufru auta. Řemeslníci, kteří nám dělají opravy, jsou z valné většiny z naší čtvrti, nebo alespoň z naší části města. Dělá to tak většina lidí, proto takový řemeslníky nepotřebuje jezdit autem. Přijede, koukne co potřebuje, když nemá, tak to otočí ještě jednou. Potřebuje-li k opravě odvozu auto, přijede autem. Nějaké účty na víc za cestu nepozoruju. I pro něj je lepší se v rámci svého rajónu
    pohybovat takto, než kroužit jednosměrkami a hledat místo na zaparkovaní. Jasně Holandsko je placaté, to spousta českých měst taky a třeba když už ne celá města, tak jejich části určitě.
    Není třeba vymýšlet Pražské cyklo spojení jako alternativu k autům a MHD, stačí posílit mobilitu uvnitř čtvrtí (kde to jde), třeba Jižní město se k tomu nabízí na vznik paralelní sítě cyklostezek je místa dost. Pak by třeba na týdenní nakup pro rodinu mnoho lidí nemuselo opouštět své těžce získané parkovací místo, na kole lze odvést nakup v pohodě. Už to by dopravě odlehčilo. JM by bylo atraktivnější, protože jeho vlastní podniky a obchody by byly dostupnější. Když už někdo musí nasednout do auta nebo autobusu, dojede už, co já vím, až na Pankrác.
    Znovu opakuju, že pro lidi, kteří musí, nebo chtějí používat auto je výhodné, když lidé, kteří nemusí nebo nutně nechtějí použít auto zvolí jiný způsob dopravy. Takový automobilista, by měl nadšeně podporovat vznik sítě (pokud možno) nezávislé cyklostezek a separátních pruhů městské hromadné dopravy, pohodlné a bezpečné chodníky, protože každý, kdo tyto způsoby dopravy využije NEJEDE autem a zvyšuje tak průjezdnost silnic. Pokud by MHD mělo vlastní rychlé pruhy a třeba bylo zadarmo, počet vozu by na silnici klesnul. To jasně ukazují města, kde tato opatření přijali. Většina lidí se proste potřebuje někam dostat. Rychlost a cena jsou dvě významná kritéria.
    To, že bys musel účtovat nějakou cenu za dopravu, je tvůj problém, ne společnosti. Řešením je třeba mít kancelář mimo centrum města (bavíme se o autech ve městě). Já ale netvrdím, že města mají byt jen pěší zóny, jen že většina lidí po městě jezdí autem z pohodlnosti a to není dostatečný důvod pro to, aby znepříjemňovali život ostatním lidem. Právě omezení rychlosti, průjezdnosti a vybudování paralelní dopravní sítě, toto může pomoci řešit. Navíc díky tomu, že valná část aut zmizí z města se město stane obyvatelé, lidé pak nemají potřebu stěhovat se “z hluku a ruchu města do klidu”, tím ubyde dojížděčů z předměstí, kteří se jinak nikam nedostanou. To není sci-fi, to je normální urbanismus v praxi.
    U nás se má v jedné poměrně frekventované hnusné ulici (ve městě) zrušit parkování a omezit auta do jednoho pruhu ve prospěch chodníků a cyklocesty. Tahle ulice je nebezpečná, má veliký počet nehod, je v podstatě neobyvatelná. Všichni majitelé nemovitostí s plánem souhlasili i přesto, že přišli o parkovací místo. Ceny nemovitosti s tímto již schváleným plánem vyletěly nahoru i v přilehlých ulicích, budují se tam restaurace, otvírají nové obchody. Takových ulic je v našem městě víc, někde proběhly změny již před pár lety a žádný kolaps nenastal. Samozřejmě doprava musela výtah odkloněna systematicky, nelze udělat ulici a čekat pak co se stane. Hezky je to vidět na mapkách v těch videích, která jsem postovala.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ULO: Utrecht (nebo obecne Holandsko) je urcite zajimavej pripad jak to muze fungovat, ale protoze ho osobne bliz neznam tak ho nebudu bliz komentovat. Snad jenom: Holandsko je placaty, monter kterej jede opravit pracku tam mozna opravdu ten material na nejakym privesu za kolem priveze. Normalni pripad na celym svete ale je ten, ze prijede v dodavce kde ma nejenom spoustu nahradnich dilu ktery se nejcasteji potrebujou, ale treba i malou dilnu a spoustu naradi. Nikdo nechce slyset, ze musi prijet jeste jednou (a vyuctovat si dalsi cas na cestu a praci) jenom kvuli tomu ze mu neco chybi, nebo ze to musi jit udelat do dilny.

    To co jsi zminila jako "auta u kterejch neni na prvni pohled zrejmy proc do mesta jedou" je presne ten problem o ktery tu jde. Nevim jaka je struktura osidleni Holandska, ale treba u nas spousta lidi bydli proste v krajine, nekdy ani ne ve vesnici. Dokonce i ty vesnice nemaji kazda napojeni na verejnou dopravu, nebo je ta frekvence pro normalni zivot nepouzitelna - jeste tak pro cestu deti do skoly, zbytek uz je na nic. Ja treba bydlim vicemene na samote u lesa a jezera, mam nejblizsi zastavku autobusu kterej jede nekam do mesta asi tri kilometry do slusnyho krpalu. Kdybych jel do prace jinak nez autem - kterym mi to na moje osobni parkoviste pred dverma kancelare trva ctyricet minut - tak bych potreboval zhruba hodinu a pul cistyho casu jizdy, plus asi dalsi pulhodinu na tri prestupy. A to jsem teprve v praci - behem dne mam pohovory u zakazniku, navstevy stavenist ktery opet jsou casto nekde uprostred niceho. Kdybych zakaznikum pokazdy nauctoval dve hodiny po 250 CHF jenom za cestu tam a zpet, tak se zblaznej :-)

    Bohatstvi mest je mimo jiny generovany prave tim, ze v sobe koncentrujou vsechny mozny funkce, diky kterejm se vydelavaj (a utracej, coz znamena opet vydelavaj) penize. A ty nefungujou jenom pomoci kola s privesem, bohuzel.
    LISTIKUS
    LISTIKUS --- ---
    BLOWUP: tohle taky reší urban logic. Tak aby právě nedocházelo k velkému přesunu lidi v určitém časovém období - proto neni dobré právě stavby velky nakupnich center nebo office parků. A nedivál bych se na to jednostraně, zelení mají svojí úlohu při vytváření městské aglomerace svojí váhu a vždy při diskuzi potřebuješ oponenturu abys mohl vybrat nejlepší řešení.
    ULO
    ULO --- ---
    BLOWUP: já tady nechci byt OT, ale samozřejmě nejde zrušit silnice jako takové, z důvodů, které jsi uvedl (ikdyž zrovna opravář myčky k nám na kole zajel, má bakfiets, kolo s krabicí vepředu, kde má všechno vybavení, samozřejmě by nebyl schopen neopravitelnou myčku odvést, ale pro nej je výhodnější jezdit k opravám takto, kdy pohodlně obejde za kratší čas více klientů), ale omezit počet aut, které do města přijíždí. Máme s dětmi hru, když jedeme do centra kolem kolony, počítáme kolik aut by tam jet nemuselo. Vynecháváme zavážku zboží, řemeslníky, staré lidi a ty co jedou v autě ve větším počtu. Jasně jsou pak lidé, kteří tam jet musí a není to zjevné, ale i tak ten zbytek (spíš většina) se tam crcá úplně zbytečně, když mají možnost zaparkovat vně (tam kde jsou prodejny nábytku;) a využít hromadné dopravy, kola, scootru nebo můžou jít pěšky. V Utrechtu to funguje a lidé jsou spokojení i na autě závislá kamarádka, dokonce se kvůli tomu lidé do Utrechtu stěhují. Silnice nejsou zrušeny, už kvůli vozům záchranné služby, ale když se potřebuješ dostat přes město, navigace tě žene venkem, ne skrz, narozdíl od cyklocesty.
    Byla jsem teď v Bavorsku a ve Falci a byla jsem zaskočená množstvím aut na silnicích ve městech, hlavně těch zaparkovaných, které z malebném města dělaly ohavné parkoviště. I Němci si toho všimli: https://m.youtube.com/watch?v=ybTHWzmlw70. :D
    Prahu už vůbec neznám. Z ni jsem teď viděla jen Haje a Uhříneves (grc).
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ULO: Mesto je jako zivej organismus, a je na fungujicim "krevnim obehu" zavisly. Bez nej jedna nebo vic funkci prestane fungovat. Stejne jako v zivym organismu existujou velky cevy a maly az ty nejmensi vlasecnice, musi tak fungovat i mesto. To znamena, ze rezidencni ctvrti by mely mit jinak vedenou dopravu nez treba ctvrti kde je velka obmena zasobovani a sluzeb. Kdyz jdu koupit pohovku nebo lednici tak ji na kole nebo v tramvaji neodvezu. Kdyz se mi ta lednice rozbije, tak opravar taky na kole neprijede - musi ke me moct dojet, to auto nekde pomerne blizko zaparkovat, jinak to nebude fungovat. Kdyz nejaka babicka musi k doktorovi, tak je odkazana na to aby ji nekdo tim autem odvezl, at uz to je taxikar nebo vnuk. Atd, et cetera, pipapo.

    Kdo nekam muze dojet na kole a ma moznost to udelat, at to udela, ale myslet si ze kdyz muze on, musi to tak mit vsichni je... ehm hloupe.

    Ke konkretnim problemum v Praze se vyjadrovat nechci, jde mi o princip.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    77WHITE: Ja se nevztekam, mam pocit ze tuhle emoci vubec nemam ve svym repertoaru, jak je vidno napriklad v auditku "co vas sere" kam jsem tusim jeste nikdy nicim co by me sralo neprispel. :-)

    Taky netusim kde jsi z mych prispevku vyrozumel, ze bych proti tem tunelum neco mel - naopak pisu o tom, ze tahle reseni samozrejme fungujou, a kdyby proti jejich realizaci nasi mili zachranci planety nebojovali az pred nejvyssim soudem, tak uz by jich bylo realizovanejch mnohem vic. To samy plati pro obchvaty: tech mist kde se vesnicema sunou kolony aut a nakladaku ktery ohrozujou maly deti a delaj hluk pro vsechny kdo tam bydlej a kde uz i desetileti nejaky zeleny bundicky branej jejich realizaci jsou aspon u nas desitky.
    ULO
    ULO --- ---
    BLOWUP: prosím tě, řekni mi v kterém klubu mi vysvětlíš, co je špatně na “ města jsou pro lidi, ne pro auta”. Já tomu nerozumím. Mimochodem mám pocit, že je v zájmu každého zapáleného automobilisty, aby ostatní (kteří se jen potřebují co nejrychleji dostat z místa A do místa B a víceméně je jim jedno jak viz. Downs–Thomson paradox) volili jiny druh dopravy a jemu nechali cestu průjezdnou, ni?
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    MATEEJ: realne jsem fotku noveho poslaneckeho klubu poctive googlil, ale asi neumim googlit nebo proste neexistuje.
    a kopnout jsem si rozhodne chtel, protoze mam radost, ze jsem mel pravdu, kterou mistni blbecci slyset nechteli, davali mi za ni banany, ale pirati proste mizi za stranou zelenych. :D :D
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    LEENVECKA: mě se zase líbí, že se můžu při cestě z ústí nad labem do ostravy ohlédnout za sv. václavem. sice je to jen na chvilku, ale já jsem ve střehu a nenechá si to ujít. občas to sjedu z magistrály, otočím to tam dvakrát kolem piedestalu, vezmu do okna hambáč a dvě géčka a pak vesele pokračuju na východ
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    VYHULENY_UFO: Hele a chtěl sis kopnout do Pirátů, nebo sem dát působivé PŘED/PO? To první se ti povedlo, ale to druhý ne.

    Poradím ti, jak na to, ale dávej pozor, teď to bude trochu složitý. To druhý by fungovalo, kdybys jako PO dal fotku a ne slovní popis.
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    BLOWUP: v principu s tebou souhlasim, ale asi ti ted nerozumim proc se vztekas.
    V cem se "auta do mesta nepatri" vylucuje s "a tak jim postavime tunel a uvolnime tim naplavku"?

    Jasne ze lidi co by chteli komplet zavrit mesto od aut sou mimo, od urcityho meritka to proste nejde.
    Ale to je natolik jednoduchy mysleni, ze je ani nemusime brat vazne, asi jako flat-earth pomatence nebo popirace pristani na Mesici :)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    poslanecky klub piratu pred volbami 2021:



    poslanecky klub piratu po volbach 2021:

    4 lide, ktere nema ani smysl fotit

    //bejvavala tu nyxech hromada blbecku, kteri se ze me mohli posrat, ted nekam zmizeli a ani xchaos uz nepise sve dlouhe marixisticke traktaty o piratech :D
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    BLOWUP: vidis, ve tvoji puvodni vlasti ridicum aut nejenze zaplatime tunely, ale jim i nechame puvodni silnice.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PATISLAV: co to zase meles za hovna? Ja nikoho nenavidim, kdo moje posty sleduje ten uz davno pochopil ze mi vetsina lidi je uplne jedno :-)

    Muj post je pouze reportem o tom, jak to ve skutecnosti funguje, kdyz uz se tu sborove vzdycha nad tim jak se mesto da udelat lepsim mistem k zivotu, a kdo se tomu snazi v praxi zabranit. Ideologickej pristzup typu "auta do mesta nepatri" je presne to, co tyhle upravy brzdi. Take it or leave it.
    ULO
    ULO --- ---
    LEENVECKA:hezky je k tomuto tématu YouTube kanál Not just bikes o cardependency a moderním urbanismu …a kolech.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    BLOWUP: tunel odkloní dopravu z centra. Blanka approves! Prosím, probuď se už z tý nenávisti k lidem s jiným názore..
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LEENVECKA: jj, tohle nam tu Zeleni taky proklamujou. Diky tomu se stavba podobnyho tunelu protahovala asi dvacet let, ta ulice kterou ta doprava tekla byla slusny peklo, ted se tam da normalne bydlet.

    Jeste se pamatuju jak mi pred tema dvaceti lety nejaka naivni divenka pred samoobsluhou nabizela k podepsani nejakej podpisovej arch na iniciativu ktera ten tunel mela zakazat. Ptal jsem se ji tehdy, co si presne mysli ze se s tema autama stane, a ona mi odpovedela "no proste zmizej". Tak asi tak, no.

    Kdyby zeleny fasisti opravdu meli na mysli blaho lidi, jak to porad proklamujou, tak uz takovejchhle uprav je jenom ve meste ve kterym ziju asi pet, jsou uz na ne pripraveny penize, staci jenom prestat delat pravni obstrukce. Jenomze jejich argumentace zni: preci nebudeme automobilistum financovat darky :-))))
    STOOL
    STOOL --- ---
    FRK_R23: Kreténi, fakt
    LEENVECKA
    LEENVECKA --- ---
    ROZCOS: cyklo necyklo, ale v centru mesta proste auta nemaj co delat, muj nazor. Bud MHD nebo proste peso ci na cyklo.


    FRK_R23: tohle je fakt super :) prostredi pro lidi a ne pro auta :)
    ROZCOS
    ROZCOS --- ---
    FRK_R23: doufám, že nám tohle neudělaj s naší magistrálou! cyklofašisti!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam