• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BULKA1PŘED A PO
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    A vzhledem k průmyslové dávce retuše ta spodní fotka nemá příliš velkou výpovědní hodnotu, pokud jde o srovnání jak někdo vypadal dřív a jak vypadá teď.
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    MLUFFY: pravda, jsem se nechal unest, uma s filmovou a realnou dcerou :) takze aspon uma :)
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    MLUFFY: A nehrála to její dcera?
    MLUFFY
    MLUFFY --- ---
    LOJZEE: Na první fotce není dcera Umy, ale holčička, která hrála její dceru v Kill Bill 2 (Perla Haney-Jardine).
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    uma s dcerou

    SARAJ
    SARAJ --- ---
    SARAJ
    SARAJ --- ---
    SARAJ
    SARAJ --- ---
    GREW
    GREW --- ---
    BLOWUP: Navic, "automobilste" si vystavbu toho tunelu vlastne zaplati, prevazne z vysokych dani za PHM (cca 50% zdaneni PHM). A plati vlastne vystavbu, opravy a udrzbu silnic, ulic a dalnic, pro "neautomobilisty", ktery ale i tak verejne komunikace vyuzivaji, at uz na kole, nebo neprimo pres fukncni sit komunikaci pro IZS, zasobovani, remeslniky atd.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MARASAN: Ta chyba v nazirani na tenhle problem spociva v tom, ze to "neplatite automobilistum" ale tem, komu od te dopravni zateze pomuzete. Automobilista proste potrebuje nekam dojet, a jizdu v tunelu jako darek doopravdy nevnima.

    Ale jinak, ty obcas nepochopitelny manevry v dopravni politice jsou imho zapricineny prave tim, ze jsou vysledkem nejakejch ideologickejch jerk circle aktivistu z nichz kazdymu v podstate jde spis o nejaky duhu prdici jednorozce nez o nejaky fungujici reseni. OK, v Cesku jde jeste o to kdo si pri ty prilezitosti vic nakrade.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ULO: Utrecht (nebo obecne Holandsko) je urcite zajimavej pripad jak to muze fungovat, ale protoze ho osobne bliz neznam tak ho nebudu bliz komentovat. Snad jenom: Holandsko je placaty, monter kterej jede opravit pracku tam mozna opravdu ten material na nejakym privesu za kolem priveze. Normalni pripad na celym svete ale je ten, ze prijede v dodavce kde ma nejenom spoustu nahradnich dilu ktery se nejcasteji potrebujou, ale treba i malou dilnu a spoustu naradi. Nikdo nechce slyset, ze musi prijet jeste jednou (a vyuctovat si dalsi cas na cestu a praci) jenom kvuli tomu ze mu neco chybi, nebo ze to musi jit udelat do dilny.

    To co jsi zminila jako "auta u kterejch neni na prvni pohled zrejmy proc do mesta jedou" je presne ten problem o ktery tu jde. Nevim jaka je struktura osidleni Holandska, ale treba u nas spousta lidi bydli proste v krajine, nekdy ani ne ve vesnici. Dokonce i ty vesnice nemaji kazda napojeni na verejnou dopravu, nebo je ta frekvence pro normalni zivot nepouzitelna - jeste tak pro cestu deti do skoly, zbytek uz je na nic. Ja treba bydlim vicemene na samote u lesa a jezera, mam nejblizsi zastavku autobusu kterej jede nekam do mesta asi tri kilometry do slusnyho krpalu. Kdybych jel do prace jinak nez autem - kterym mi to na moje osobni parkoviste pred dverma kancelare trva ctyricet minut - tak bych potreboval zhruba hodinu a pul cistyho casu jizdy, plus asi dalsi pulhodinu na tri prestupy. A to jsem teprve v praci - behem dne mam pohovory u zakazniku, navstevy stavenist ktery opet jsou casto nekde uprostred niceho. Kdybych zakaznikum pokazdy nauctoval dve hodiny po 250 CHF jenom za cestu tam a zpet, tak se zblaznej :-)

    Bohatstvi mest je mimo jiny generovany prave tim, ze v sobe koncentrujou vsechny mozny funkce, diky kterejm se vydelavaj (a utracej, coz znamena opet vydelavaj) penize. A ty nefungujou jenom pomoci kola s privesem, bohuzel.
    LISTIKUS
    LISTIKUS --- ---
    BLOWUP: tohle taky reší urban logic. Tak aby právě nedocházelo k velkému přesunu lidi v určitém časovém období - proto neni dobré právě stavby velky nakupnich center nebo office parků. A nedivál bych se na to jednostraně, zelení mají svojí úlohu při vytváření městské aglomerace svojí váhu a vždy při diskuzi potřebuješ oponenturu abys mohl vybrat nejlepší řešení.
    ULO
    ULO --- ---
    BLOWUP: já tady nechci byt OT, ale samozřejmě nejde zrušit silnice jako takové, z důvodů, které jsi uvedl (ikdyž zrovna opravář myčky k nám na kole zajel, má bakfiets, kolo s krabicí vepředu, kde má všechno vybavení, samozřejmě by nebyl schopen neopravitelnou myčku odvést, ale pro nej je výhodnější jezdit k opravám takto, kdy pohodlně obejde za kratší čas více klientů), ale omezit počet aut, které do města přijíždí. Máme s dětmi hru, když jedeme do centra kolem kolony, počítáme kolik aut by tam jet nemuselo. Vynecháváme zavážku zboží, řemeslníky, staré lidi a ty co jedou v autě ve větším počtu. Jasně jsou pak lidé, kteří tam jet musí a není to zjevné, ale i tak ten zbytek (spíš většina) se tam crcá úplně zbytečně, když mají možnost zaparkovat vně (tam kde jsou prodejny nábytku;) a využít hromadné dopravy, kola, scootru nebo můžou jít pěšky. V Utrechtu to funguje a lidé jsou spokojení i na autě závislá kamarádka, dokonce se kvůli tomu lidé do Utrechtu stěhují. Silnice nejsou zrušeny, už kvůli vozům záchranné služby, ale když se potřebuješ dostat přes město, navigace tě žene venkem, ne skrz, narozdíl od cyklocesty.
    Byla jsem teď v Bavorsku a ve Falci a byla jsem zaskočená množstvím aut na silnicích ve městech, hlavně těch zaparkovaných, které z malebném města dělaly ohavné parkoviště. I Němci si toho všimli: https://m.youtube.com/watch?v=ybTHWzmlw70. :D
    Prahu už vůbec neznám. Z ni jsem teď viděla jen Haje a Uhříneves (grc).
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ULO: Mesto je jako zivej organismus, a je na fungujicim "krevnim obehu" zavisly. Bez nej jedna nebo vic funkci prestane fungovat. Stejne jako v zivym organismu existujou velky cevy a maly az ty nejmensi vlasecnice, musi tak fungovat i mesto. To znamena, ze rezidencni ctvrti by mely mit jinak vedenou dopravu nez treba ctvrti kde je velka obmena zasobovani a sluzeb. Kdyz jdu koupit pohovku nebo lednici tak ji na kole nebo v tramvaji neodvezu. Kdyz se mi ta lednice rozbije, tak opravar taky na kole neprijede - musi ke me moct dojet, to auto nekde pomerne blizko zaparkovat, jinak to nebude fungovat. Kdyz nejaka babicka musi k doktorovi, tak je odkazana na to aby ji nekdo tim autem odvezl, at uz to je taxikar nebo vnuk. Atd, et cetera, pipapo.

    Kdo nekam muze dojet na kole a ma moznost to udelat, at to udela, ale myslet si ze kdyz muze on, musi to tak mit vsichni je... ehm hloupe.

    Ke konkretnim problemum v Praze se vyjadrovat nechci, jde mi o princip.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    77WHITE: Ja se nevztekam, mam pocit ze tuhle emoci vubec nemam ve svym repertoaru, jak je vidno napriklad v auditku "co vas sere" kam jsem tusim jeste nikdy nicim co by me sralo neprispel. :-)

    Taky netusim kde jsi z mych prispevku vyrozumel, ze bych proti tem tunelum neco mel - naopak pisu o tom, ze tahle reseni samozrejme fungujou, a kdyby proti jejich realizaci nasi mili zachranci planety nebojovali az pred nejvyssim soudem, tak uz by jich bylo realizovanejch mnohem vic. To samy plati pro obchvaty: tech mist kde se vesnicema sunou kolony aut a nakladaku ktery ohrozujou maly deti a delaj hluk pro vsechny kdo tam bydlej a kde uz i desetileti nejaky zeleny bundicky branej jejich realizaci jsou aspon u nas desitky.
    ULO
    ULO --- ---
    BLOWUP: prosím tě, řekni mi v kterém klubu mi vysvětlíš, co je špatně na “ města jsou pro lidi, ne pro auta”. Já tomu nerozumím. Mimochodem mám pocit, že je v zájmu každého zapáleného automobilisty, aby ostatní (kteří se jen potřebují co nejrychleji dostat z místa A do místa B a víceméně je jim jedno jak viz. Downs–Thomson paradox) volili jiny druh dopravy a jemu nechali cestu průjezdnou, ni?
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    MATEEJ: realne jsem fotku noveho poslaneckeho klubu poctive googlil, ale asi neumim googlit nebo proste neexistuje.
    a kopnout jsem si rozhodne chtel, protoze mam radost, ze jsem mel pravdu, kterou mistni blbecci slyset nechteli, davali mi za ni banany, ale pirati proste mizi za stranou zelenych. :D :D
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    LEENVECKA: mě se zase líbí, že se můžu při cestě z ústí nad labem do ostravy ohlédnout za sv. václavem. sice je to jen na chvilku, ale já jsem ve střehu a nenechá si to ujít. občas to sjedu z magistrály, otočím to tam dvakrát kolem piedestalu, vezmu do okna hambáč a dvě géčka a pak vesele pokračuju na východ
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    VYHULENY_UFO: Hele a chtěl sis kopnout do Pirátů, nebo sem dát působivé PŘED/PO? To první se ti povedlo, ale to druhý ne.

    Poradím ti, jak na to, ale dávej pozor, teď to bude trochu složitý. To druhý by fungovalo, kdybys jako PO dal fotku a ne slovní popis.
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    BLOWUP: v principu s tebou souhlasim, ale asi ti ted nerozumim proc se vztekas.
    V cem se "auta do mesta nepatri" vylucuje s "a tak jim postavime tunel a uvolnime tim naplavku"?

    Jasne ze lidi co by chteli komplet zavrit mesto od aut sou mimo, od urcityho meritka to proste nejde.
    Ale to je natolik jednoduchy mysleni, ze je ani nemusime brat vazne, asi jako flat-earth pomatence nebo popirace pristani na Mesici :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam