Ty invektivy jsou trapné... co si to nechat na silnice, až vás někdo předjede, tam to patří spíš.
CHA1NDLER: jistě, různí lidé mají k používání či nepoužívání auta různé přístupy a různé důvody. To ovšem nic nemění na tom, co jsem citoval/parafrázoval - když v tom autě sedí a ono to nejede, nesedí v zácpě, nýbrž ji tvoří.
A těžký to je, kor když jakékoli zásahy (vč. plánovaných oprav) vyvolají doslova zuřivost. Mimochodem z toho všeho vyplývá, že univerzálně ideální stav neexistuje, ale můžou existovat různá optima - ale nemusí být snadné se do nich dostat. Přesto to má podle mě cenu zkoušet.
Popeláře brzo ráno celkem běžně - oni mají různé trasy a harmonogramy. A divil bych se, kdyby "napětí grafikonu" neřešili, byli by sami proti sobě.
Jinak tady v místě dělají ráno největší problémy lidé, co vozí děti do školy. Dnešní děti totiž nemají nožičky.
LOPIK: aha, takže hlavně aby náhodou nevznikla nějaká negativní zpětná vazba... holt se musíme na věky smířit s tím, že aut je hodně a bude jich čím dál víc, a přes to nejede vlak a my tomu musíme jenom sloužit a držet u toho hubu, protože jinak...
LODBROG: Sry, ale máš to úplně obráceně - My, co auta nemáme, nechceme mít nebo je mít nemusíme, tady všude dávno jsme, je nás spousta, a dlouhodobě se na nás sralo. Ne na automobilisty. Dlouhodobě se sralo na chodce, na cyklisty atd. Jen se někde zúží silnice, je u toho kvikotu jako na zabijačce. Ale že někde vůbec nejsou chodníky, přechody atd - to je asi cajk, žejo.
Míň nadávej, víc přemýšlej, ostatně v zácpách je na to času dost.
CHA1NDLER: No pokud se nechá "rozvoj automobilismu" puštěný z řetězu, tak možná jo (ostatně existují už třeba taková ta restriktivní řešení sudá-lichá SPZ), i když já si myslím, že individuální automobilová doprava má potenciál podvázat sama sebe - prostě těch aut bude tolik, že se nikdo nikam nedostane a vytvoří se nějaká (velmi ošklivá) statická rovnováha...
Proto mi přijde mnohem nosnější myšlenka, že se - částečně na úkor i.a.d., protože jinak to prostě nejde, vždyť města jsou teď něco jako jedno velké dopravní hřiště a to místo prostě není kde brát - začne pracovat na alternativě: posílí se MHD (vyhrazené pruhy atd), zlepší se pokrytí cyklotrasami, zlepší se síť chodníků a přechodů. Jestli to bude fungovat? No já doufám, že jo.