• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BULKA1PŘED A PO
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ULO: o remeslniky nejde. Jde o to ze ne vsichni bydlej v ty samy ctvrti kde je i jejich destinace, a ze lidi obcas transportujou veci ktery jinak nez autem nejdou, nota bene v rozumnym case. Ten tvuj pohled je tak mile naivni, ale naprosto vzdalenej realite zivota. Totalne:) musim u toho myslet na Marie Antoinettu, ta si taky neumela predstavit ze nekdo muze zit v realite jiny nez jeji.
    NOIK
    NOIK --- ---
    ALENNAI: nejvíc vožralejch cyklistů je v Otrokovicích
    ALENNAI
    ALENNAI --- ---
    FILTHY_SAD_EMO: I když jsen na nyxu dlouho, nevím kde ses narodil!
    FILTHY_SAD_EMO
    FILTHY_SAD_EMO --- ---
    Tak já si s dovolením za trest odložím své rodiště v rozmezí 70 let 1950 - 2020. Fotky nemám, protože v tom našem bohem zapomenutém kraji lidi raději chlastali, než aby si koupil fotoaparát.


    (Předtím mnohem lepší, protože tam nebyli žádní zkurvení cyklisti, dnes jich je tam jak much, protože místo je na placce. A furt se tam dost chlastá a lidé z regionů se bojí nadraní jezdit autem)
    ALENNAI
    ALENNAI --- ---
    Toto není příspěvek za trest. Je dobrovolný.
    Byl-li někdo ve Varnsdorfu ví, jaká to je prdel. Bohužel.
    Ale ne vždy tomu tak bylo. Ve VDF žilo dvakrát tolik obyvatel a mělo úroveň.
    Toto jest křižovatka Palackého, Žitavská, Dělnická. legendární Hotel Sport.
    ADELHAIDA
    ADELHAIDA --- ---
    Běžte už s tím do pr... do diskuze PŘED A PO - debata a komentáře. Mě to nezajímá sakra. A každej, kdo sem dal víc jak jeden příspěvek mimo téma, ať kouká navalit obrázek jako omluvu.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    ULO: Uvádět něco jako humorný příklad je chyba. Je pravidlem nyxích debat začít se točit na humorných příkladech.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Tříkolka, kargo kolo atd. je možnost pro nějaký zoufalce, kurýry nebo XChaose. Normální člověk, co se je schopnej uživit rukama na tyhle srandy nemá vůbec čas - fakt si neumím představit, kolik by musel stát nějakej instalatér, aby byl vůbec ochotnej jezdit po kšeftech na kole. Vždyť je to úplně absurdní.
    DEVIL
    DEVIL --- ---
    jako co pisete, dava smysl. ale v praxi v cesky republice je kolo fakt usmevne. bud clovek musi sedet na zahradce vedle nej, nebo ho nekam schovat ci prikovat k necemu. jinak ho nekdo bud rozebere nebo ukradne. natoz aby nekde nekdo nechal naky atypicky mocny trojkolo na ulici a sel by k nekomu delat neco domu na chvili. to vidim jako velky spatny...
    ULO
    ULO --- ---
    GRETKA: díky.
    ULO
    ULO --- ---
    BLOWUP: noch einmal langsam und deutlich:
    Já netvrdím, že všichni mají jezdit na kole. Jen říkám, že je fajn nabízet alternativu k automobilové dopravě a snížit počet aut ve městě. Omezení na nulu jsem vyloučila už několikrát. Většina lidí jezdí autem, protože je to pohodlné, bude-li síť i jiné dopravy, doprava se rozloží, průjezdnost se zvýší.

    Řemeslníky na začátku jsem uvedla jako humorný příklad, netušila jsem, že se to bude kolem něj točit dokola a dokola. V úplně prvním postu jsem je z těch, co do mesta nemusí jet, jmenovitě vylučovala. Kdybych věděla, že tato zmínka bude to, co si z celého mého příspěvku odneseš, tak si sladké tajemství, že i řemeslník může přijet na kole, nechám pro sebe.
    GRETKA
    GRETKA --- ---
    LOPIK: Taky mam zkušenost s opravnou kol na kole 😀 ale chápu, je jednodušší zůstat zabedňen ve své představě světa navážejí se do ULO, že si vymejšlí, než si dokázat představit, že jinde to může fungovat jinak. 😆
    Pro představu - to kolo je větší než bežné kolo, je to triporteur, má vepředu dvě kola a velkou krabici na náklad, třeba jako tady https://www.amsterdamair.fr/25367-triporteur-avec-flightcase-de-capacite-500-litres.html?gclid=EAIaIQobChMIgpeA6aOa9AIVU-vtCh1yMgN2EAQYBCABEgKCRPD_BwE
    Ta krabice může být i větší.
    Ale jak píšu výše, nikdy si neviděl, nikdy jsi o tom neslyšel… takže to neexistuje 😉😆😂
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    ULO: Už vidím řemeslníka jak jezdí na elektrokole.. I ty tvoje rajóny jsou dost mimo - rajón pro kohokoliv, kdo má nějaký popojíždění je prostě "Praha", když teda odmyslím nějaký rozvážky pizzy, kde to je někdy bývá fakt jen tak půl Prahy..

    Přiznej se, že tys nikdy žádnýho řemeslníka fskutečnosti neřešila ;)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ULO: Tak jeste jednou: mimo mesto s autama problem neni, ale ti remeslnici zpravidla s tim autem z toho mesta jedou, a treba by taky to auto v tom meste nekde pobliz dilny radi zaparkovali. Nebo pobliz zakaznika. A tak podobne. Pokud u vas ma kazda ctvrt celou paletu svych lokalnich remeslniku a vsichni vesele slapou na kolech, tak je to pro vas fajn, ale to opravdu neni ve zbytku sveta standardem - naopak, treba celej prostor mesta Bern a okoli asi triceti kilometru ma jedno servisni misto Miele. A prijedou k tobe dodavkou ;-) To samy plati pro dalsi produkty, pocitam ze nakonec i v Holandsku.

    Hele, ja jsem svoje k tematu z pozice architekta a urbanisty napsal, dalsi diskuse o tom mi prijdou jako ztrata casu kteryho nemam nazbyt, pokud mi neco jeste chces psat o tom kdo vsechno kam jede na kole, tak si precti moje predchozi posty, odpoved by tam mela byt obsazena.
    ULO
    ULO --- ---
    BLOWUP: neumíš číst, já po nikom nic takového nechci. Také k nám jezdí řemeslníci autem. Ale můžou přijet autem, protože mnoho dalších lidí autem nejede. Pokud by u nás byla situace jako u švagra na kraji Prahy, tak k nám tím autem vůbec nedojede.

    V ostatních čtvrtích jsou jiní řemeslníci, kteří obsluhují své sousedství. O lidech žijících mimo město nepíšu, protože se bavíme o autech ve městech, ne na předměstích, ne na vesnicích, ve městech.

    Nepojede ke mě na kole hodinu, protože je to lokální řemeslník. V katwijku si objednáš katwijkského a v Hardwijku hardwijského. Nevím, proč bych měla do voorlindenu objednávat někoho z haarlemu. Mimo město je mimo město, tam auta nejdou takový problém jako ve městě. Protože je lokální, ušetří on i já.

    Rozumný urbanismus má zabránit zbytečné kumulaci aut. Omezení parkovacích míst, průjezdnosti a posílení jiných způsobů dopravy k tónu patří. Fakt koukni na ta videa. Jsou tam zajímavé ukázky u Kanady a USA. Kodaně, Oulu a Amsterdamu.

    O kopcích vyprávěj v Seattlu, kde mnoho rodin a živnostníkům funguje na kole.
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    DOUPLE: [LOJZEE @ PŘED A PO ]

    tohle uz tu nedavno probehlo, vcetne vysvetleni, ze pouze na druhem snimku je Uma se skutecnou dcerou (ktera je teda otci fakt hodne podobna:) )
    ULO
    ULO --- ---
    LODBROG: právě vy byste profitoval z toho, kdyby aut bylo míň. Jasně je chyba, že tramvaje a autobusy nemají své pruhy, o tom žádná. Ale jak urbanistická praxe ukazuje (napr. v Kanadě a USA), tak ani 7 pruhů silnic nevyřeší zácpy. Všechna ta auta taky musí někde parkovat a jak jsem teď byla v Česku, tak města jsou jen obří parkoviště. Ulice jsou plné aut, je to nebezpečné (chodci nejsou vidět), často neprůchodné (třeba s kočárkem), auta vylidňují města, čímž zvyšují počet svých uživatelů.
    Tak jděte do práce pěšky, pokud můžete! ;)
    Na kolo se vejde podstatně více, než malý batůžek s notebookem, já například vozím už šest let na kole 2-3 deti, batohy dětí ze školy a nákup z trhu pro šestičlennou rodinu a každé pondělí k tomu dvě kytary. Vejde se mi tam i složený kočárek, slunečník a věci na písek, plážový stan (to všechno s temi deti). Už slyším námitku o holandské rovině, k tomu můžu jen říct, že bríza fučí proti mě ráno když vezu děti do školy, tak proti mě když je vezu ze školy. Jinou možnost dopravy nemáme, takže dokud není stupeň 6/7, tak jedeme. V Praze jsem jezdila na kole do práce ze Sacre Coeur na Hradčanskou, bylo to lepší než se třepat Karmelitskou a to to byly krpály. Pak s jednom dítětem jsem drandila přes Stromovku na nahoru do Dejvic taky skoro denně. Úju jsem na sobě nepozorovala, a to jsem, jak jistě víte, nesportovní člověk, jež se sice cítí mlád, ale objektivně je to již hudba minulosti;).
    Cyklisté nestojí v zácpách, protože průjezdnost cyklostezek je prostě větší. Tak to je. Když se nebude mít cyklista kudy bezpečně jet, nepojede vůbec. A bude, v lepším případě, s vámi sedět v MHD.
    Cyklostezky nejsou pro bruslaře, (možná proto mají tu dlažbu ? Fakt nevím), dělají cyklostezku neprůjezdnou. Pokud má tato infrastruktura sloužit k dopravě a ne k rekreaci, nelze ji na brusle využívat, bohužel.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ULO: "Řemeslníci, kteří nám dělají opravy, jsou z valné většiny z naší čtvrti, nebo alespoň z naší části města"

    Ano. A potom jeste kupodivu existujou lidi ktery ve vasi ctvrti, nerkuli ve meste nezijou, tem se obcas taky neco rozbije. A taky existujou zeme ktery nejsou placaty jako Holandsko.

    Jak uz jsem psal, pokud neco na tom kole jde zaridit a nekdo to tak chce, at to udela. Myslet si, ze to tak muzou nebo dokonce musej mit vsichni je proste jenom hloupy, sorry.

    Ten tvuj remeslnik ti udela to vyuctovani jak? Pocitam ze na uctu budes mit cenu nahradnich dilu, cenu za cas kterej pracoval a cenu za cestu - zrovna v Holandsku ktery neni zemi kde je prace levna by me cokoli jinyho prekvapilo. Takze ano, pokud k tobe nebo nekomu mimo mesto bude na tom kole smajdat hodinu, tak se to budto jemu, nebo zakaznikovi nakonec prodrazi.

    Proti budovani cyklostezek automobilisti per se nic nemaj, problemy vznikaj teprve tehdy, kdy to budovani nejaka zelenoruda mestska vlada vezme jako zaminku k masovymu zruseni parkovacich mist, jak o tom nakonec sama pises. Ten pohled "ja ziju ve meste a vsude muzu jet na kole, tak at to tak delaj vsichni a zadny parkovani nebude potreba" je.. ale to uz jsem psal.
    ULO
    ULO --- ---
    BLOWUP: toho opravaře jsem uvedla jen jako humorný případ, ale mýlíš se, když si myslíš, že musí nutně jet autem. Je jasné, že spousta řemeslníků vůz mít musí, ale mnoho oprav lze provést bez nej. Do “bakfietsu” (kargokola) se toho vejde skoro stejně, jako do kufru auta. Řemeslníci, kteří nám dělají opravy, jsou z valné většiny z naší čtvrti, nebo alespoň z naší části města. Dělá to tak většina lidí, proto takový řemeslníky nepotřebuje jezdit autem. Přijede, koukne co potřebuje, když nemá, tak to otočí ještě jednou. Potřebuje-li k opravě odvozu auto, přijede autem. Nějaké účty na víc za cestu nepozoruju. I pro něj je lepší se v rámci svého rajónu
    pohybovat takto, než kroužit jednosměrkami a hledat místo na zaparkovaní. Jasně Holandsko je placaté, to spousta českých měst taky a třeba když už ne celá města, tak jejich části určitě.
    Není třeba vymýšlet Pražské cyklo spojení jako alternativu k autům a MHD, stačí posílit mobilitu uvnitř čtvrtí (kde to jde), třeba Jižní město se k tomu nabízí na vznik paralelní sítě cyklostezek je místa dost. Pak by třeba na týdenní nakup pro rodinu mnoho lidí nemuselo opouštět své těžce získané parkovací místo, na kole lze odvést nakup v pohodě. Už to by dopravě odlehčilo. JM by bylo atraktivnější, protože jeho vlastní podniky a obchody by byly dostupnější. Když už někdo musí nasednout do auta nebo autobusu, dojede už, co já vím, až na Pankrác.
    Znovu opakuju, že pro lidi, kteří musí, nebo chtějí používat auto je výhodné, když lidé, kteří nemusí nebo nutně nechtějí použít auto zvolí jiný způsob dopravy. Takový automobilista, by měl nadšeně podporovat vznik sítě (pokud možno) nezávislé cyklostezek a separátních pruhů městské hromadné dopravy, pohodlné a bezpečné chodníky, protože každý, kdo tyto způsoby dopravy využije NEJEDE autem a zvyšuje tak průjezdnost silnic. Pokud by MHD mělo vlastní rychlé pruhy a třeba bylo zadarmo, počet vozu by na silnici klesnul. To jasně ukazují města, kde tato opatření přijali. Většina lidí se proste potřebuje někam dostat. Rychlost a cena jsou dvě významná kritéria.
    To, že bys musel účtovat nějakou cenu za dopravu, je tvůj problém, ne společnosti. Řešením je třeba mít kancelář mimo centrum města (bavíme se o autech ve městě). Já ale netvrdím, že města mají byt jen pěší zóny, jen že většina lidí po městě jezdí autem z pohodlnosti a to není dostatečný důvod pro to, aby znepříjemňovali život ostatním lidem. Právě omezení rychlosti, průjezdnosti a vybudování paralelní dopravní sítě, toto může pomoci řešit. Navíc díky tomu, že valná část aut zmizí z města se město stane obyvatelé, lidé pak nemají potřebu stěhovat se “z hluku a ruchu města do klidu”, tím ubyde dojížděčů z předměstí, kteří se jinak nikam nedostanou. To není sci-fi, to je normální urbanismus v praxi.
    U nás se má v jedné poměrně frekventované hnusné ulici (ve městě) zrušit parkování a omezit auta do jednoho pruhu ve prospěch chodníků a cyklocesty. Tahle ulice je nebezpečná, má veliký počet nehod, je v podstatě neobyvatelná. Všichni majitelé nemovitostí s plánem souhlasili i přesto, že přišli o parkovací místo. Ceny nemovitosti s tímto již schváleným plánem vyletěly nahoru i v přilehlých ulicích, budují se tam restaurace, otvírají nové obchody. Takových ulic je v našem městě víc, někde proběhly změny již před pár lety a žádný kolaps nenastal. Samozřejmě doprava musela výtah odkloněna systematicky, nelze udělat ulici a čekat pak co se stane. Hezky je to vidět na mapkách v těch videích, která jsem postovala.
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam