• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BULKA1PŘED A PO
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ULO: Tak jeste jednou: mimo mesto s autama problem neni, ale ti remeslnici zpravidla s tim autem z toho mesta jedou, a treba by taky to auto v tom meste nekde pobliz dilny radi zaparkovali. Nebo pobliz zakaznika. A tak podobne. Pokud u vas ma kazda ctvrt celou paletu svych lokalnich remeslniku a vsichni vesele slapou na kolech, tak je to pro vas fajn, ale to opravdu neni ve zbytku sveta standardem - naopak, treba celej prostor mesta Bern a okoli asi triceti kilometru ma jedno servisni misto Miele. A prijedou k tobe dodavkou ;-) To samy plati pro dalsi produkty, pocitam ze nakonec i v Holandsku.

    Hele, ja jsem svoje k tematu z pozice architekta a urbanisty napsal, dalsi diskuse o tom mi prijdou jako ztrata casu kteryho nemam nazbyt, pokud mi neco jeste chces psat o tom kdo vsechno kam jede na kole, tak si precti moje predchozi posty, odpoved by tam mela byt obsazena.
    ULO
    ULO --- ---
    BLOWUP: neumíš číst, já po nikom nic takového nechci. Také k nám jezdí řemeslníci autem. Ale můžou přijet autem, protože mnoho dalších lidí autem nejede. Pokud by u nás byla situace jako u švagra na kraji Prahy, tak k nám tím autem vůbec nedojede.

    V ostatních čtvrtích jsou jiní řemeslníci, kteří obsluhují své sousedství. O lidech žijících mimo město nepíšu, protože se bavíme o autech ve městech, ne na předměstích, ne na vesnicích, ve městech.

    Nepojede ke mě na kole hodinu, protože je to lokální řemeslník. V katwijku si objednáš katwijkského a v Hardwijku hardwijského. Nevím, proč bych měla do voorlindenu objednávat někoho z haarlemu. Mimo město je mimo město, tam auta nejdou takový problém jako ve městě. Protože je lokální, ušetří on i já.

    Rozumný urbanismus má zabránit zbytečné kumulaci aut. Omezení parkovacích míst, průjezdnosti a posílení jiných způsobů dopravy k tónu patří. Fakt koukni na ta videa. Jsou tam zajímavé ukázky u Kanady a USA. Kodaně, Oulu a Amsterdamu.

    O kopcích vyprávěj v Seattlu, kde mnoho rodin a živnostníkům funguje na kole.
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    DOUPLE: [LOJZEE @ PŘED A PO ]

    tohle uz tu nedavno probehlo, vcetne vysvetleni, ze pouze na druhem snimku je Uma se skutecnou dcerou (ktera je teda otci fakt hodne podobna:) )
    ULO
    ULO --- ---
    LODBROG: právě vy byste profitoval z toho, kdyby aut bylo míň. Jasně je chyba, že tramvaje a autobusy nemají své pruhy, o tom žádná. Ale jak urbanistická praxe ukazuje (napr. v Kanadě a USA), tak ani 7 pruhů silnic nevyřeší zácpy. Všechna ta auta taky musí někde parkovat a jak jsem teď byla v Česku, tak města jsou jen obří parkoviště. Ulice jsou plné aut, je to nebezpečné (chodci nejsou vidět), často neprůchodné (třeba s kočárkem), auta vylidňují města, čímž zvyšují počet svých uživatelů.
    Tak jděte do práce pěšky, pokud můžete! ;)
    Na kolo se vejde podstatně více, než malý batůžek s notebookem, já například vozím už šest let na kole 2-3 deti, batohy dětí ze školy a nákup z trhu pro šestičlennou rodinu a každé pondělí k tomu dvě kytary. Vejde se mi tam i složený kočárek, slunečník a věci na písek, plážový stan (to všechno s temi deti). Už slyším námitku o holandské rovině, k tomu můžu jen říct, že bríza fučí proti mě ráno když vezu děti do školy, tak proti mě když je vezu ze školy. Jinou možnost dopravy nemáme, takže dokud není stupeň 6/7, tak jedeme. V Praze jsem jezdila na kole do práce ze Sacre Coeur na Hradčanskou, bylo to lepší než se třepat Karmelitskou a to to byly krpály. Pak s jednom dítětem jsem drandila přes Stromovku na nahoru do Dejvic taky skoro denně. Úju jsem na sobě nepozorovala, a to jsem, jak jistě víte, nesportovní člověk, jež se sice cítí mlád, ale objektivně je to již hudba minulosti;).
    Cyklisté nestojí v zácpách, protože průjezdnost cyklostezek je prostě větší. Tak to je. Když se nebude mít cyklista kudy bezpečně jet, nepojede vůbec. A bude, v lepším případě, s vámi sedět v MHD.
    Cyklostezky nejsou pro bruslaře, (možná proto mají tu dlažbu ? Fakt nevím), dělají cyklostezku neprůjezdnou. Pokud má tato infrastruktura sloužit k dopravě a ne k rekreaci, nelze ji na brusle využívat, bohužel.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ULO: "Řemeslníci, kteří nám dělají opravy, jsou z valné většiny z naší čtvrti, nebo alespoň z naší části města"

    Ano. A potom jeste kupodivu existujou lidi ktery ve vasi ctvrti, nerkuli ve meste nezijou, tem se obcas taky neco rozbije. A taky existujou zeme ktery nejsou placaty jako Holandsko.

    Jak uz jsem psal, pokud neco na tom kole jde zaridit a nekdo to tak chce, at to udela. Myslet si, ze to tak muzou nebo dokonce musej mit vsichni je proste jenom hloupy, sorry.

    Ten tvuj remeslnik ti udela to vyuctovani jak? Pocitam ze na uctu budes mit cenu nahradnich dilu, cenu za cas kterej pracoval a cenu za cestu - zrovna v Holandsku ktery neni zemi kde je prace levna by me cokoli jinyho prekvapilo. Takze ano, pokud k tobe nebo nekomu mimo mesto bude na tom kole smajdat hodinu, tak se to budto jemu, nebo zakaznikovi nakonec prodrazi.

    Proti budovani cyklostezek automobilisti per se nic nemaj, problemy vznikaj teprve tehdy, kdy to budovani nejaka zelenoruda mestska vlada vezme jako zaminku k masovymu zruseni parkovacich mist, jak o tom nakonec sama pises. Ten pohled "ja ziju ve meste a vsude muzu jet na kole, tak at to tak delaj vsichni a zadny parkovani nebude potreba" je.. ale to uz jsem psal.
    ULO
    ULO --- ---
    BLOWUP: toho opravaře jsem uvedla jen jako humorný případ, ale mýlíš se, když si myslíš, že musí nutně jet autem. Je jasné, že spousta řemeslníků vůz mít musí, ale mnoho oprav lze provést bez nej. Do “bakfietsu” (kargokola) se toho vejde skoro stejně, jako do kufru auta. Řemeslníci, kteří nám dělají opravy, jsou z valné většiny z naší čtvrti, nebo alespoň z naší části města. Dělá to tak většina lidí, proto takový řemeslníky nepotřebuje jezdit autem. Přijede, koukne co potřebuje, když nemá, tak to otočí ještě jednou. Potřebuje-li k opravě odvozu auto, přijede autem. Nějaké účty na víc za cestu nepozoruju. I pro něj je lepší se v rámci svého rajónu
    pohybovat takto, než kroužit jednosměrkami a hledat místo na zaparkovaní. Jasně Holandsko je placaté, to spousta českých měst taky a třeba když už ne celá města, tak jejich části určitě.
    Není třeba vymýšlet Pražské cyklo spojení jako alternativu k autům a MHD, stačí posílit mobilitu uvnitř čtvrtí (kde to jde), třeba Jižní město se k tomu nabízí na vznik paralelní sítě cyklostezek je místa dost. Pak by třeba na týdenní nakup pro rodinu mnoho lidí nemuselo opouštět své těžce získané parkovací místo, na kole lze odvést nakup v pohodě. Už to by dopravě odlehčilo. JM by bylo atraktivnější, protože jeho vlastní podniky a obchody by byly dostupnější. Když už někdo musí nasednout do auta nebo autobusu, dojede už, co já vím, až na Pankrác.
    Znovu opakuju, že pro lidi, kteří musí, nebo chtějí používat auto je výhodné, když lidé, kteří nemusí nebo nutně nechtějí použít auto zvolí jiný způsob dopravy. Takový automobilista, by měl nadšeně podporovat vznik sítě (pokud možno) nezávislé cyklostezek a separátních pruhů městské hromadné dopravy, pohodlné a bezpečné chodníky, protože každý, kdo tyto způsoby dopravy využije NEJEDE autem a zvyšuje tak průjezdnost silnic. Pokud by MHD mělo vlastní rychlé pruhy a třeba bylo zadarmo, počet vozu by na silnici klesnul. To jasně ukazují města, kde tato opatření přijali. Většina lidí se proste potřebuje někam dostat. Rychlost a cena jsou dvě významná kritéria.
    To, že bys musel účtovat nějakou cenu za dopravu, je tvůj problém, ne společnosti. Řešením je třeba mít kancelář mimo centrum města (bavíme se o autech ve městě). Já ale netvrdím, že města mají byt jen pěší zóny, jen že většina lidí po městě jezdí autem z pohodlnosti a to není dostatečný důvod pro to, aby znepříjemňovali život ostatním lidem. Právě omezení rychlosti, průjezdnosti a vybudování paralelní dopravní sítě, toto může pomoci řešit. Navíc díky tomu, že valná část aut zmizí z města se město stane obyvatelé, lidé pak nemají potřebu stěhovat se “z hluku a ruchu města do klidu”, tím ubyde dojížděčů z předměstí, kteří se jinak nikam nedostanou. To není sci-fi, to je normální urbanismus v praxi.
    U nás se má v jedné poměrně frekventované hnusné ulici (ve městě) zrušit parkování a omezit auta do jednoho pruhu ve prospěch chodníků a cyklocesty. Tahle ulice je nebezpečná, má veliký počet nehod, je v podstatě neobyvatelná. Všichni majitelé nemovitostí s plánem souhlasili i přesto, že přišli o parkovací místo. Ceny nemovitosti s tímto již schváleným plánem vyletěly nahoru i v přilehlých ulicích, budují se tam restaurace, otvírají nové obchody. Takových ulic je v našem městě víc, někde proběhly změny již před pár lety a žádný kolaps nenastal. Samozřejmě doprava musela výtah odkloněna systematicky, nelze udělat ulici a čekat pak co se stane. Hezky je to vidět na mapkách v těch videích, která jsem postovala.
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    ADELHAIDA: Aha, vygooglil jsem to a jo, ty oči tam jsou. Ale i tak tam vidím pavouka. :)
    ADELHAIDA
    ADELHAIDA --- ---
    JAMILLOS: Konstruktér se prý inspiroval Ironmanem, tak spíš ne:-)
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    ADELHAIDA: Asi jsem cpt. Obvious, ale to nemůže nebejt záměr:
    https://www.abc.net.au/news/image/7202186-3x2-940x627.jpg
    ADELHAIDA
    ADELHAIDA --- ---
    Sice asi nevkládám úplně ideální velikost obrázků, ale furt lepší, než tenhle gaychat. Jeden z nejstarších a jeden z nejnovějších traktorů na světě. Oba mají společnou jednu věc; nemají kabinu pro traktoristu.



    ZCR
    ZCR --- ---
    Ty invektivy jsou trapné... co si to nechat na silnice, až vás někdo předjede, tam to patří spíš.

    CHA1NDLER: jistě, různí lidé mají k používání či nepoužívání auta různé přístupy a různé důvody. To ovšem nic nemění na tom, co jsem citoval/parafrázoval - když v tom autě sedí a ono to nejede, nesedí v zácpě, nýbrž ji tvoří.
    A těžký to je, kor když jakékoli zásahy (vč. plánovaných oprav) vyvolají doslova zuřivost. Mimochodem z toho všeho vyplývá, že univerzálně ideální stav neexistuje, ale můžou existovat různá optima - ale nemusí být snadné se do nich dostat. Přesto to má podle mě cenu zkoušet.
    Popeláře brzo ráno celkem běžně - oni mají různé trasy a harmonogramy. A divil bych se, kdyby "napětí grafikonu" neřešili, byli by sami proti sobě.
    Jinak tady v místě dělají ráno největší problémy lidé, co vozí děti do školy. Dnešní děti totiž nemají nožičky.

    LOPIK: aha, takže hlavně aby náhodou nevznikla nějaká negativní zpětná vazba... holt se musíme na věky smířit s tím, že aut je hodně a bude jich čím dál víc, a přes to nejede vlak a my tomu musíme jenom sloužit a držet u toho hubu, protože jinak...

    LODBROG: Sry, ale máš to úplně obráceně - My, co auta nemáme, nechceme mít nebo je mít nemusíme, tady všude dávno jsme, je nás spousta, a dlouhodobě se na nás sralo. Ne na automobilisty. Dlouhodobě se sralo na chodce, na cyklisty atd. Jen se někde zúží silnice, je u toho kvikotu jako na zabijačce. Ale že někde vůbec nejsou chodníky, přechody atd - to je asi cajk, žejo.
    Míň nadávej, víc přemýšlej, ostatně v zácpách je na to času dost.

    CHA1NDLER: No pokud se nechá "rozvoj automobilismu" puštěný z řetězu, tak možná jo (ostatně existují už třeba taková ta restriktivní řešení sudá-lichá SPZ), i když já si myslím, že individuální automobilová doprava má potenciál podvázat sama sebe - prostě těch aut bude tolik, že se nikdo nikam nedostane a vytvoří se nějaká (velmi ošklivá) statická rovnováha...
    Proto mi přijde mnohem nosnější myšlenka, že se - částečně na úkor i.a.d., protože jinak to prostě nejde, vždyť města jsou teď něco jako jedno velké dopravní hřiště a to místo prostě není kde brát - začne pracovat na alternativě: posílí se MHD (vyhrazené pruhy atd), zlepší se pokrytí cyklotrasami, zlepší se síť chodníků a přechodů. Jestli to bude fungovat? No já doufám, že jo.
    CHA1NDLER
    CHA1NDLER --- ---
    ZCR:
    Hele a povezte mi Kefalín, co vy se představujete pod tým "jestli zrovna auto potřebují nutně nebo ne" ?
    To bude někde vyhláška s výpisem povolených nutných důvodů pro použití automobilu, nebo jak si to představujete ?
    Budou tresty za to, že tu vyhlášku někdo poruší? Bude časem třeba povolení a "nutný důvod" i k samotné koupi automobilu ?

    Tohle mě vždy zajímalo, a nikdy jsem se nic konkrétního nedočetl.
    LODBROG
    LODBROG --- ---
    ZCR: jak říká kolega, idiote.
    Aut je nějaký množství a už teď je to problém, tak jim ještě zhoršíme podmínky a zvětšíme problém.
    Občan není náš pán, občan je nepřítel, a tak budem rozhodovat za něj, ať si nevyskakuje.
    Protože teď jsme tu my, co auta nepotřebujem.

    Takhle myslí nejenom idiot, ty idiote, ale taky čůrák.
    CHA1NDLER
    CHA1NDLER --- ---
    Hele to nejsou zdaleka jen mladý, progresivní, bez rodiny.. měl jsem diskusi s párem co má dvě děti, kteří jezdí po Praze a okolí všude a jenom na kole (práce, rodina, škola, školka), není to údajně vůbec žádnej problém, a když to zvládnou oni, tak to přece může dělat každý...

    Ti trochu racionálnější cyklofandové uznávají, že Praha je kopcovitá, a běžný člověk z kola nevytáhne tolik, aby se mu to pro jeho potřeby časově vyplatilo. Řešení má být elektrokolo.. ale na to já se vždy ptám: proč si kupovat elektrokolo s kontrukční rychlostí 25km/h, když můžu mít elektromotorku, která je ještě rychlejší, má větší dojezd a umožnuje používat i silnice pro motorová vozidla (kam kola nesmí). Jenže zase nesmí na cyklopruhy.. takže by se ukázalo, že kola a cyklopruhy vlastně nikdo nepotřebuje.. takže elektromotorky jsou taky špatně.

    Jak by řekl Bosák: Těžký vole, těžký.

    Nicméně .. popeláře v 6:30 jsem v Praze ještě nepotkal. Ale mám ověřeno z několika nezávislých zdrojů, že tak kolem 7:45, poblíž základních škol, je potkáš vždy s naprostou jistotou.. :))
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    aut je cim dal tim vic, tak zuzime cesty - seems logic
    ZCR
    ZCR --- ---
    LODBROG: no jasně, v dobách, než tenhle zhoubný moderní trend nastoupil, totiž v dobách, kdy se na chodce a cyklisty z vysoka sralo a v módě byly průtahy silnic první třídy centrem města, samozřejmě o dopravní zácpě nikdy nikdo neslyšel, viď.
    Ve skutečnosti je idiot každý, kdo si myslí, že navyšování kapacity silnic nebo i jejich ponechání ve stávajícím stavu k něčemu povede.
    Nepovede, protože počet aut setrvale roste, jakož i ochota použít auto, kdykoli je k tomu příležitost - lidi si na to zvykli a odvykat si budou těžko, a vůbec to není o tom, jestli zrovna potřebují nutně nebo ne, pro ně je to styl života; a těch, co jedou autem, jen když opravdu musí, je málo, a pak se diví.
    Jaká je z toho cesta, těžko říct, ale pokud se tomu nechá volný průběh, půjde to do prdele, protože to je cesta samospádem.
    Takže si dál prskej, pěkně v rámci stávajícího automobilistického paradigmatu. A když budeš dost usilovně prskat proti těm, kdo se to paradigma aspoň pokoušejí změnit, např. vytvářením prostoru pro jiné způsoby dopravy (kola, pěší), možná se ti povede je z těch funkcí zase vyprskat (podporu toho davu, který jezdí kdykoli kamkoli a auta miluje, máš jistou). Bude to velké vítězství, a bezpochyby pak nastane ráj.
    LODBROG
    LODBROG --- ---
    ZCR: Seš idiot.
    To jak píšu že se zácpy účastním jako cestující v tramvaji jedoucí krokem v jediném pruhu s auty a busy ti uniklo?
    Uniklo.
    Ať si klidně zužujou pruhy, když předtím (PŘEDTÍM !!) pro ta auta vykopou tunely a obchvaty.

    Jasně, lidi kterým někdo zúží silnice kolem místa bydliště totiž obvykle ochotně a rádi prodají auta a pak začnou nadšeně chodit do práce pěšky,
    a ještě jsou vděční že je na to někdo navedl.
    Někde mladý, progresivní, bez rodiny kterou by musel někam dopravovat, někdo komu stačí kolo nebo idiotská elektrokoloběžka s kterou pofrčí právě na tom chodníku.

    Připomíná mi to aktivisty co brojej proti dálnicím, aby musela dálková auta dál kodrcat oklikama po lesních cestách národních parků.
    Fakt škoda komentovat.

    Seš idiot.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    XBAHNO: Ale koukám, že ses od socíku psát nenaučil.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    XBAHNO: tje možný, nejsem šotouš
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam