LODBROG: právě vy byste profitoval z toho, kdyby aut bylo míň. Jasně je chyba, že tramvaje a autobusy nemají své pruhy, o tom žádná. Ale jak urbanistická praxe ukazuje (napr. v Kanadě a USA), tak ani 7 pruhů silnic nevyřeší zácpy. Všechna ta auta taky musí někde parkovat a jak jsem teď byla v Česku, tak města jsou jen obří parkoviště. Ulice jsou plné aut, je to nebezpečné (chodci nejsou vidět), často neprůchodné (třeba s kočárkem), auta vylidňují města, čímž zvyšují počet svých uživatelů.
Tak jděte do práce pěšky, pokud můžete! ;)
Na kolo se vejde podstatně více, než malý batůžek s notebookem, já například vozím už šest let na kole 2-3 deti, batohy dětí ze školy a nákup z trhu pro šestičlennou rodinu a každé pondělí k tomu dvě kytary. Vejde se mi tam i složený kočárek, slunečník a věci na písek, plážový stan (to všechno s temi deti). Už slyším námitku o holandské rovině, k tomu můžu jen říct, že bríza fučí proti mě ráno když vezu děti do školy, tak proti mě když je vezu ze školy. Jinou možnost dopravy nemáme, takže dokud není stupeň 6/7, tak jedeme. V Praze jsem jezdila na kole do práce ze Sacre Coeur na Hradčanskou, bylo to lepší než se třepat Karmelitskou a to to byly krpály. Pak s jednom dítětem jsem drandila přes Stromovku na nahoru do Dejvic taky skoro denně. Úju jsem na sobě nepozorovala, a to jsem, jak jistě víte, nesportovní člověk, jež se sice cítí mlád, ale objektivně je to již hudba minulosti;).
Cyklisté nestojí v zácpách, protože průjezdnost cyklostezek je prostě větší. Tak to je. Když se nebude mít cyklista kudy bezpečně jet, nepojede vůbec. A bude, v lepším případě, s vámi sedět v MHD.
Cyklostezky nejsou pro bruslaře, (možná proto mají tu dlažbu ? Fakt nevím), dělají cyklostezku neprůjezdnou. Pokud má tato infrastruktura sloužit k dopravě a ne k rekreaci, nelze ji na brusle využívat, bohužel.