• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BULKA1PŘED A PO
    FATTY
    FATTY --- ---
    SALVATOR: presne. Jsem rad ze se vracime k jadru veci, ktera existuje, i kdyz se nekteri snazi tvarit ze je nehmatatelna.
    CAROLIAN
    CAROLIAN --- ---
    SALVATOR: bohužel paní mi připomíná spíš původní cirkusy, s freak shows atd..... takže imho správně to mělo být ¨
    před toto

    a po ta paní.... zdá se, že lidstvo nijak nepokročilo - pořád jsou lidi ochotní platit za vystoupení člověka s nějakým postižením (u paní bych si tipla mentální)
    BUBLINATOR
    BUBLINATOR --- ---
    Tady pokus o opravu a znovuzaložení koruny jabloně dva roky po neodborném zmlazení.

    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    HUGH_BOYLAN: to bys ovšem musel citovat taky s dalším kontextem.... Ano, proto existují vědy o umění, prostě je to stejně složité jako jakékoliv další obory.

    "Pojem umění je tak široký, mnohotvárný a proměnlivý, že jej podle mnoha odborníků nelze definovat. Pokusy o definici vycházejí buď z vlastností uměleckých děl a činností samých (umění znázorňuje, vyjadřuje, esteticky působí), z jeho historie (původ z kultu a rituálu, společenský význam, umělecké instituce), anebo jen tvrdí, že umění je to, co za ně určitá společnost pokládá (konstruktivismus).[3]"
    BUBLINATOR
    BUBLINATOR --- ---
    Zase práce. Tady hruška, prosvětlení.

    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    HUGH_BOYLAN: No ale tvořivost, originalitu i individualitu ta osoba projevuje, podle mě. Dalo by se polemizovat o tom pojmu krásná umění, ale to je podle všeho jen název zahrnující to umění, který není užitý a jehož existence nenaplňuje nějakou užitečnou funkci (jako třeba nějaká secesní vitráž), ale existuje per se. Takže vlastně i tohle Kača naplňuje.

    To je ale guláš.
    PUKPUK
    PUKPUK --- ---
    Jestli můžu doplnit OT, tak Kača vydala ve Women nakladatelství knihu svých rozhovorů se ženami umělkyněmi a řeší tam vcelku netriviální věci jako třeba umělecká kariéra vs rodina a děti. A je to téma které je pro umělkyně matky dost zásadní.

    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    SALVATOR: Dovolím si citovat wikipedii.

    Umění (od „uměti“, řecky τέχνη, techné, jako řemeslná technika) je součást lidské kultury, v širokém slova smyslu užitečná dovednost, kterou neovládá každý a které je případně třeba se naučit. Od renesance se však nejčastěji užívá v užším smyslu „krásných umění“, kde se klade důraz na tvořivost, originalitu a individualitu umělce. Hodnocení je však subjektivní.

    Mně do této definice Olivová nezapadá, byť má umělecké vzdělání. Hodnocení je však subjektivní.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    FATTY: Jako nechci už bejt votravnej, jak na všechno tady odpovídám otázkou, ale jak je teda to slovo definovaný? Přičemž berme v úvahu, že pouhá jeho existence není definicí.
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    ARGANNAH: Vzhledem k tomu, ze Olivovou sleduji(no spis na ni narazim, nez ze bych ji sledoval) uz par let, tak se spis klanim k PLOSTENKA:
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    LOPIK: mno... jestli se tím uživí, tak je lepší než ten Modigliani, kterej umřel , ostatně jako mnoha dalších umělců, jejichž díla se dneska prodávají za desítky milionů (euro), v chudobě :-)
    skoro by se chtělo říct, že pokud se tím někdo uživí, tak NENÍ dobrý umělec :-)
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    LOPIK: no počkej, to zase sejmeš všechny ty hladovějící autory prodávané až po smrti.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Jestli se s timhle ta Olivova uzivi, tak je objektivne fakt dobra.. nevim co resite ;)
    DOUPLE
    DOUPLE --- ---
    PLOSTENKA: rozdilu bude vic. Pani Olivova tohle "umeni (nebo klidne umeni) zvladne se stativem, lepsim telefonem a hezkym odpolednim svetlem v kuchyni.
    ANCHATON
    ANCHATON --- ---
    Jako Kunchistorik a kurator umeni amater bych vam chtel sdelit, ze mi dluzite minutu meho zivota. A to je dost, i kdyz mam rad obscenosti. Dekuji a ted me smazte a zabanujte
    FATTY
    FATTY --- ---
    pisu cesky,ne? odpoved neni tak lehka,coz..
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    FATTY: Nesrovnáváme doufám neškodné performance s vraždami lidí nebo zvířat, které jsou ze zákona trestné - nebo jo?
    Jinak využití mrtvých zvířat v umění není pochopitelně nic nového, googluj Damiena Hirsta (nebo možná radši negoogluj, když tak nad tím přemýšlím).
    PLOSTENKA
    PLOSTENKA --- ---
    ARGANNAH: OK, tak uvidime jak a kam se za 100 let posune estetika, a jestli si nasi pra-potomci povesi na zed radsi kopii Modiglaniho, nebo kopii Olivove :)
    FATTY
    FATTY --- ---
    ARGANNAH: zajimavy uhel pohledu. a hranici pak hledas jak? Zavrazdit v Praze v sadu pejska by taky mohlo byt nekdy v budoucnu prijimano? :)
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    PLOSTENKA: To říkáš dneska. Před sto lety byl právě tenhle Modiglianiho obraz onálepkován taky jako "exhibo úchylka pod maskou umění", akademičtí malíři řvali, že je to mazal, co nic neumí, publikum bylo šíleně pohoršeno a tu jeho první výstavu s těmihle obrazy prakticky okamžitě zavřela policie. Takže tak. Aplikovat dnešní kritéria na sto let staré umění je snadné a ještě snadnější je zapomenout, že ono bylo ve své době úplně stejně provokativní, jako dnes Kateřina Olivová. S tím rozdílem, že ji zatím ty performance nezakázali (takže jsme se snad přeci jen za ta léta někam posunuli).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam