• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BULKA1PŘED A PO
    PŘED A PO


    DISKUZE URČENÁ POUZE PRO PŘÍSPĚVKY U KTERÝCH JE SKUTEČNĚ VIDĚT PŘED A PO
    (fotky, videa, gify, odkazy atd...)
    PRAVIDLA KLUBU:
    Komentáře k fotkám jsou povolený, ale jen v určité míře. Poznámky typu, super, skvělý, hnusný atd. vyjadřujte prosím jen svými palci. V případě, že chcete rozvinout debatu k danému příspěvku, okopírujte ho a využijte této spřízněné DISKUZE: [ PŘED A PO - debata a komentáře ]
    Vyřizování osobních účtu, nadávky a jiné podobné příspěvky jsou v klubu přísně zakázaný, budou okamžitě smazaný!
    rozbalit záhlaví
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    DELVIT: A navíc dnešní EV přinášejí další problémy, které vytvářejí. Recyklace baterií, životnost baterií (t.j. v současné době vlastně celého vozidla) - cca. 10 let, vymizí koupě ojetých aut (což je vlastně taková recyklace), atd.

    Navíc člověk vlastně jezdí na to z čeho se ta elektřina vyrábí - energetický mix. Takže u nás EV vlastně jezdí z 50.5% na uhlí, 36.7% na jádro, 12.8% na obnovitelné zdroje. (zdroj: studie z 2023 - https://faktaoklimatu.cz/studie/2023-reserse-transformace-mixu, starší čísla: https://www.informacni-portal.cz/clanek/energeticky-mix-ceske-republiky#article-top)

    Pak tu máme celkovou uhlíkovou stopu. Ta je opravdu hodně těžká na výpočet a zatím jsem nebyl schopný dohledat něco komplexnějšího. Dohledal jsem jenom to, že EV mají větší uhlíkovou stopu, při výrobě která se srovnává provozem (což asi z části ano, problém je z čeho se vyrábí ta elektřina). Pak jsem nikde neviděl jak je to s recyklací baterií a materiálů v ní obsažených, následně s recyklací samotného EV.

    Podle mých informací je dnes nejlepší koupě, v případě nového vozidla, nějaká varianta mild hybrid(u).
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    OMNIHASH: Tady bych se tedy rád vymezil. Žádný klimaskeptik nejsem. Oscilace rovnovážného systému jako je počasí či dokonce změny podnebí jsou nezpochybnitelná. Jenom nesouhlasím s prioritami a donucování nákupu něčeho co zatím není dotažené.

    Nesouhlasím jen s názorem, že současná EV řešení tohoto problému. Nejenže nejsou, ale ani zdaleka nepředstavují hlavní problém.
    JON
    JON --- ---
    FILIPSZ: tak urcite - cely to je jen (schvalne) spatne prelozenej tenhle clanek: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3710260/netcongestie-elektrische-autos-mogelijk-helemaal-niet-meer-opladen-in-utrecht

    Podstata rozdilu spoiva v tomto:

    Van Hooijdonk mezitím uvažuje o tom, že by nabíjení nebylo omezeno, ale úplně vypnuto, například mezi čtvrtou a devátou hodinou. Dodala, že stále uvažuje o tom, že by lidem v nouzi elektřinu (na nabíjeni EV) poskytovala, ale za podstatně vyšší sazbu.

    A naprilkad tady: https://www.zap-map.com/charge-points/utrecht/4YFJH59 nejsou zadne restrictions - takze o tom uvazovali, ale neudelali to.

    Doporuceni nenabijet elektroauta doma odpoledne a vecer ale plati.
    Sit vyzaduje posileni - ano.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    FILIPSZ: vždycky mě fascinuje, jakým způsobem se tyhlety kraviny šířej. Random město v random státu se dostalo do stejný situace s rozvodnou sítí, jakou máme už minimálně druhou pětiletku po půlce republiky, ale z nějakýho důvodu už je to minimálně půl roku ultimátní argument všech klimaskeptiků.
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    DELVIT: Nemluvě o tom faktu, který jsem nikde neviděl zmíněný, že v případě konfliktu stačí zasáhnout elektrárny a populace si bude muset natrénovat dlouhý běh nebo sednout na kola či koně.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    FILIPSZ: to je tak, kdyz se neinvestuje do site a penize se utraci za picoviny.
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    ENDER: Jasně, že sítě. Můj spolužák z výšky specializaci právě na silnoproud a rozvodné sítě. Je to opravdu "sranda" ho poslouchat, protože nápad, že všichni budeme jezdit v elektromobilech je v současné době naprosté sci-fi.
    SITH
    SITH --- ---
    tak brát idnes a autoforum jako relevantní zdroj pro cokoliv na téma elektromobil je vcelku dada
    ENDER
    ENDER --- ---
    DELVIT: Hlavne rozvodny site, kdyz jsem kamaradovi vysvetloval, ze nabit elektromobil s 70kwh baterii znamena stejny vykon jako 10 hodin spusteny 4 varny konvice, celkem koukal. Kdyz tohle udela cela ulice, transformator vybouchne.
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    FILIPSZ: Jaké to překvapení? Ona není elektřina bezedná?
    FILIPSZ
    FILIPSZ --- ---
    ALARIK: v souvislosti s Utrechtem si dovolim odlozit lehke OT, nicmene imho velmi zajimave jak to muze dopadnout kdyz se to s tou elektrifikaci vseho lehce prehani..
    Bude-li vše na elektřinu, šiklo by se posílit síť, zjistil Utrecht - Médium.cz
    https://medium.seznam.cz/clanek/petr-dusek-bude-li-vse-na-elektrinu-siklo-by-se-posilit-sit-zjistil-utrecht-48228

    Utrecht odpojí většinu veřejných nabíječek kvůli přetížené síti - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/utrecht-nizozemsko-sit-kapacita-nabijecky-mobilita.A240203_185325_automoto_dohr

    Nizozemská „Zelená pevnost” přestala zvládat nápor elektromobilů. Nabíjení je omezováno, řešení je v nedohlednu | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nizozemska-zelena-pevnost-prestala-zvladat-napor-elektrickych-aut-nabijeni-je-omezovano-reseni-je-v-nedohlednu/
    BACCARA
    BACCARA --- ---
    Už to tady bylo, FREEK303: ale tak můžeme to dávat třeba každý rok.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    HAR4NT: oprava: "u topit se"
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    SEJDA: ó, no to jsou vsecko samozrejme ne docenitelne po strehy, ale teziste toho srovnani je samozrejme v tom, ze na fotce ze 70-ek je spousta jizdnich pruhu, kterymi v pripade potreby muzes rychle odvezt nemocnou babicku do nemocnice, kdezto na te druhe je jakysi neomarxisticky greendealni woke vodni prikop, kam by mohlo spadnout nejake ne vinne dite a utopit se!
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    HAR4NT: fotka nahore je sirokouhla, fotka dola ne, nahore jsou o 2 domy vice, dole chybi ta sfaltova krozovatka u prostred te "zelene". Velke stormy vzadu jsiu ty same, nove jsou tam ty metly s ohradkou
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    SINEAD: pointu srovnani tech dvou fotografii jsem pochopil okamzite, ale pointu toho, co chces sdelit, jsem nepochopil ani napotreti. Asi jsem mel uz po prvnim precteni radsi udelat celem vzad🤷‍♂️
    ULO
    ULO --- ---
    SINEAD: tak i na te nové fotce je kanál místo několika proudové silnice, je pravda, že timhle směrem to moc hezké není, ale taky tam nikdo nechodi, všichni, kdo jsou do města, jdou po tom mostě nebo tím nakupákem vzadu na tvé fotce, tam není tam kam jít. Z jedné strany kanálu je silnice tuším slepá, z druhé je průjezdná, ale není to veletah. Park podél kanálu je skvělý. Opravdu je to báječný.
    SINEAD
    SINEAD --- ---
    ALARIK: Tuhle fotku uz jsem videla hodnekrat, akorat je takova...no rekneme ze ta verze 2022 je tak hezky naschval usekla, aby to vypadalo. V te verzi ze 70 je to naopak naschval zabrane cele....kdyz bys ted stal presne na tom miste, odkud je to focene a udelal celem vzad, uvidis toto:

    ALARIK
    ALARIK --- ---
    Utrecht, Holandsko

    MICHELLEDANIELS
    MICHELLEDANIELS --- ---
    DRAGON: jako ma to určitě sve vyhody, ale je možné, že bych raději po součtu nákladů živila Vemolovo auto, než jednu takovou paní.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MICHELLEDANIELS: zase je ale fakt, že pokud je potká Vémola ve svém obřím es ú vé Mercedes Gé, tak i kdyby je porazil, mají airbag, pravděpodobně budou ok i po nárazu, bezpečnost především!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam