DELVIT: A navíc dnešní EV přinášejí další problémy, které vytvářejí. Recyklace baterií, životnost baterií (t.j. v současné době vlastně celého vozidla) - cca. 10 let, vymizí koupě ojetých aut (což je vlastně taková recyklace), atd.
Navíc člověk vlastně jezdí na to z čeho se ta elektřina vyrábí - energetický mix. Takže u nás EV vlastně jezdí z 50.5% na uhlí, 36.7% na jádro, 12.8% na obnovitelné zdroje. (zdroj: studie z 2023 -
https://faktaoklimatu.cz/studie/2023-reserse-transformace-mixu, starší čísla:
https://www.informacni-portal.cz/clanek/energeticky-mix-ceske-republiky#article-top)Pak tu máme celkovou uhlíkovou stopu. Ta je opravdu hodně těžká na výpočet a zatím jsem nebyl schopný dohledat něco komplexnějšího. Dohledal jsem jenom to, že EV mají větší uhlíkovou stopu, při výrobě která se srovnává provozem (což asi z části ano, problém je z čeho se vyrábí ta elektřina). Pak jsem nikde neviděl jak je to s recyklací baterií a materiálů v ní obsažených, následně s recyklací samotného EV.
Podle mých informací je dnes nejlepší koupě, v případě nového vozidla, nějaká varianta mild hybrid(u).