JESSE_MORENO: No já jsem tomu do útrob taky nekoukal, takže si taky nejsem úplně jistej. Navíc mám 5° manuál s mezinápravákem.
Podle mě to funguje tak, že ty zadní kola se připojujou plynule. Ta viskózní spojka je něco jako hydrodyn. měnič. Omezuje rozdíl mezi otáčkama vstupu a výstupu. Čím víc prokluzujou přední kola, tím víc zabíraj zadní. A má to narozdíl od Hladexu plynulej náběh (nelineární, ale spojitej). Navíc to bude mít u Subaru asi nějaký předpětí, takže i když jedeš rovně po suchým asfaltu, tak přes tu spojku nějakej výkon taky projde. Udává se 80% dopředu, 20% dozadu. A když najedeš do bláta, tak ty přední kola můžou prokluzovat jenom do takový míry, až se poměr výstupních výkonů změní na 50:50.
Haldex je ovládanej elektronicky. Měří rozdíl otáček předních a zadních kol a jakmile zjistí trochu větší rozdíl než na jakej je nastavenej, tak tu spojku zčistajasna zamkne a může se stát, že ti celý auto uklouzne. Ale asi se s tim taky musí umět.