• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Co ty 2009? Máte k nim nějaký poznatky?
    CROSS
    CROSS --- ---
    DBR: mě to stálo cca 2500 CHF, ve švýcarským servisu. Nicméně potřeboval jsem jezdit, tak jsem nešpekuloval nad alternativami. Lidi to i měněj za normální tlumiče, což vyžaduje i výměnu pružin etc.
    DBR
    DBR --- ---
    CROSS: tak jsem si to pamatoval dobre s tema tlumicema, byla to docela dost penez
    CROSS
    CROSS --- ---
    EXCITE: míval jsem SG (2. gen.) rv. 2007, dvoulitr bez turba, manuál (což je kombinace, kterou asi chceš, protože turbo IMHO redukci nemá - i když u těch starších si nejsem jist). Bylo to super auto, měl bych k němu jen dvě výtky - chyběl tomu audiovstup a při rychlostech nad 150 hvízdalo kolem střešního okna (ha ha - a v nádrži se tvořil vír). Zadní tlumiče chtěly výměnu ve 130 tisících km (to neni problém jen XT, ale všech foresterů - alespoň tehdejších). Jsou v tom samonivelační tlumiče a výměna za originály je docela ranec.

    U SG byly tuším 3 úrovně výbavy, Active (sociální), Comfort (ovládání rádia na volantu, tempomat a takovýhle věci) a ještě jedna vyšší. Hodil se Winter paket, vyhřívání sedaček a okna pod stěrači.

    Jezdil jsem s tím v létě za 8,5, v zimě za 9,5 nebo tak nějak (to tu bude v historii). Pětikvalt manuál točil ve skutečných 130 (GPS) cca 4000 otáček (polovina rozsahu).
    DBR
    DBR --- ---
    co vim, tak u Forestru XT odchazely zadni tlumice, bylo to utahany na zadek .....
    jinak v zadnym pripade nekupovat na mechach - tlumic je spravna volba .....
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    DBR: Mrknu na to..


    CROSS: Když koukám na ceny,tak bych asi vršek ohraničil právě rokem 2009.
    Diesel ne. Co bych chtěl :benzín, manual,redukce. Ostatní věci jsou už jen otázka výbavy a kterou mám taky nějaký požadavky,ale to primárně není důležitý.
    CROSS
    CROSS --- ---
    EXCITE: šel bych asi podle rozpočtu a podle toho, jak s tím budeš chtít jezdit a co od toho očekáváš. (Turbo, automat, redukce...)

    Vysloveně špatnou pověst neměl Forester nikdy, pochybnosti panovaly u prvních strojů 3. generace s dieselem, ale to bylo kvůli tomu motoru jako takovýmu. Pokud se diesel z roku 2009 dožil dneška, už bych jiný problémy než daný věkem nečekal.
    DBR
    DBR --- ---
    EXCITE:
    takhle ?
    Subaru Forester Review - Research New & Used Subaru Forester Models | Edmunds
    http://www.edmunds.com/subaru/forester/

    EXCITE
    EXCITE --- ---
    CROSS: to by mohlo pomoct..už dlouho ho si ho chci pořídit a teĎ na to asi dojde...jelikož není na novej, tak chci vymyslet optimální generaci/rok výroby
    CROSS
    CROSS --- ---
    EXCITE: napadá mě wiki, ale tam je to spíš po generacích
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Zdar, je nějakej web,kde bych se dočetl o vývojový řadě Forestera? Zajímá mě co,kterej rok výroby má jinýho a tak.
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    IKSIK: V Bulharsku jsou pumpy vsude, tak nemusis tahat olej a destilku :).
    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    IKSIK: Vše co píšeš dává smysl, Cross správně doplnil asistenčku, když už havarijko. Jezdíval jsem do Bulgárie na punk starym scorpiem, ale po zkušenostech s (nejen) psy na dálnici v tzv. cikánské zóně (nevyhneš se, ať už to bude Srbsko, Černá hora, Rumunsko, Kosovo...) jsem dostal rozum.
    CROSS
    CROSS --- ---
    IKSIK: k tomu pojištění nějakou asistenční službu.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Kdybyste jeli se starým Legacy/Imprezou 2.0 85kW do Bulharska, báli byste se, že nedojede? A nebo co byste s sebou vzali za werkzeug? Nebo nějaký ND? Vezmu si radši rezervní kolo, sadu stranových klíčů, šroubovák, flašku Flashlube... Jinak nevím.
    Lahev oleje a lahev destilky byste s sebou tahali?
    Taky uvažuju o havarijním pojištění s tím, že ho hned po dovolený zruším.
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    LUBANCZ: Fákt, to je super... dobré vědět ;) možná bychom touhle cestou šli, cenově to sice s DPH a clem výjde na stejno ale ty auta tam jsou v jiném stavu ;)
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    SCOTT7279: jo ja myslel jp, ne uk :)
    Mam kdyztak v jp dost kontaktu na auta(A,AA,B,B+) kdybyste potrebovali a nemohli sehnat nic v uk. Kazdopadne je treba pocitat s kontejnerem no (30+) :)
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    LUBANCZ: Ono už to s cenama není tak veselé jako dřív, ceny jdou nahoru a aut ubývá, za 50 už leda v Japonsku... snažíme se teď sehnat pro kamaráda TypeR V5 nebo 6 a v UK se za mojí cenu sehnat už nedá. Spíš okolo 6 tisíc liber... STI bez TypeR/RA něco přes 3t L se dá...
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    SCOTT7279: ono je to tam super hlavne z toho duvodu ze muzou importovat rhd z uk a legalne prehlasit. Jsou tam v dost vecech urady benevolentnejsi nez terba u nas.. Takze 4-6 evo nebo sti ver6 tam klidne koupis za 50t czk a vesele jezdis...
    4PTO
    4PTO --- ---
    SCOTT7279: Na 4, jeste ten nyxí :)))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam