• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    J3RRYNA: Než budu pohodlně mít na provoz WRX STi, pokukuju po něčem pro ukrácení dlouhé chvíle. Spíš užitkovýho, do mírnýho čecháčkovskýho terénu (na chalupě s pilou do lesa), aby se s tim dalo trochu i prasit. Bude to znít divně, ale je mi vlastně jedno, jestli kombik nebo hatchback (a nebo kdyby se mi libil i sedan...:). Tzn. Lego, Outback, Forester, je mi to buřt...

    Ten H6 třílitr 180 kW mě zaujal; na trhu ojetin je jich ale žalostně málo (proto tak nízký požadavky na kastli). Ale když už jsou, tak docela levný... Najít auto se 6st manuálem, pain in the ass :(
    LIGI
    LIGI --- ---
    J3RRYNA: diky, presne tohle jsem potreboval.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    NIXIMOR: a taky 20kw navíc - 101kw u 2.0i vs. 121kw u 2.0R.

    LIGI: Pokud se díváš po čtyřkovém legu, tak velmi stručně v bodech:

    - 101kw dvoulitr jede dostatečně, výborně zatáčí
    - 121kw dvoulitr jede dobře, výborně zatáčí
    - 121kw dvouapůla jede dobře s tím, že má lepší krouťák, takže v podstatě by se dalo říct, že jede krapet lépe, než silnější dvoulitr, ale na chvalitebně to určitě není, nicméně i trošičku méně žere, rovněž výborně zatáčí, ale častou bolístkou je zvýšená spotřeba oleje
    - 180kw třílitr výborně jede (jako píchlá svině!!!), chvalitebně zatáčí, božsky zní a chlastat umí dobře až výborně :D

    Dvoulitry a dvouapůly v manuálu mají jednu poměrně zásadní (ale zato fakt jen jednu) bolístku a to je dvouhmotový stervačník, který se po několika desítkách tisíců kilometrů začne opotřebením ozývat takovým pískavým zvukem. Výměna za origo je možná, ale drahá. Řeší se to, pokud si to dobře pamatuju, výměnou za komplet spojkový set z Forestera.

    Třílitr má rozvod řetězem, takže odpadá nutnost každých 105tkm, nebo po 8 letech měnit rozvody.

    Pokud uvažuješ o automatu, přesněji řečeno pokud na něm trváš, tak bych určitě důrazněji doporučil zvážit spíše třílitra, protože tam máš už pětikvalt, zatímco dvoulitry a dvouapůly se dělaly v automatech s archaickým čtyřkvaltem, díky kterému se rozdíl ve spotřebě mezi 2.0R/2.5 a 3.0R snad s výjimkou čistě městského provozu prakticky smazává, navíc třílitru je z hlediska jízdní dynamiky a pružného zrychlení podstatně více putna, jestli zrovna stěhuješ tchýni, nebo jestli převážíš hektolitry vzduchu z bodu A do bodu B, než dvoulitrům a dvouapůle - tak jako tak jsi takřka vždy schopen téměř kdekoliv bezpečně, pohodlně a s přehledem předjet ;)

    Pokud o automatu neuvažuješ, stejně o třílitru pouvažuj, protože dříve, nebo později u něj tak jako tak stejně skončíš :D

    A teď dvě smrtelně vážně míněná rozhodnutí na závěr: 1. než to koupíš, nech to prohlédnout v nějakém servisu, kde Subárka umí dělat, nemusí být nutně autorizák, ale ideálně někde, kde se na ty auta specializují. Úplně nejideálněji v AWD v Praze. Ať už tu prohlídku budeš dělat kdekoliv, trvej na ní. Pokud Ti prodávající nevyhoví, pošli ho do řitě.

    2. I když se poohlížíš po dvoulitru, určitě se jdi projet i s třílitrem. Je lepší zjistit, že to, po čems koukal není to, co chceš předtím, než to koupíš a třeba na něj došetřit a pak koupit to, co opravdu chceš, než koupit dvoulitra a pak zjistit, že to nejede a že Ti to vadí. Obzvláště důrazně bych to doporučil v případě, že trváš na automatu - jak píšu výše
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    No z toho srovnani jsem toho moc nevycetl, snad jen ze 2.0R ma lepsi performance v nizsich otackach (max. kroutak pri 3200ot vs. 4400 pri 2.0i)... :) No proste mi asi bude muset stacit ze to panove v Japonsku zmakli zas na vybornou a jezdi to paradne :)
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    J3RRYNA: to jsem dal omylem třílitr, sorry...
    NIXIMOR: http://www.autoevolution.com/carcompare.php?id1=4056&id2=5653&u=metric tady je to správně :)
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    NIXIMOR: Tady jsem našel dokonce nějaké základní srovnání po technické stránce: http://www.autoevolution.com/carcompare.php?id1=4056&id2=5654&u=metric
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    NIXIMOR: Jen motor. Ten 101kw dvoulitr má dokonce snad jen jednu koncovku výfuku... Jinak je to podle mě úplně stejné auto...
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    A cim se lisi R od ne-R technicky? Mam to Rko (2008) a jezdi to jak divy, kdyz to clovek trosku prislapne. Rekl bych vykon tak akorat na to auto, kdyz s tim clovek nechce divocit (a kdyz jo, tak si ma koupit STi, ze :D).
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    LIGI: lego je relativne tezky na ten dvoulitr.... pokud chces fakt jen dvoulitr sel bych urcite do Rka jinak to nepojede vubec...
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    17/01/2015 - OSTRAVA - centrum bezpečné jízdy LIBROS - 0830 - 1400 - Subaru Day:

    Subaru Fan Club - Srazy - Subaru day na LIBROSu
    http://subarufanclub.cz/...php?name=Modul_Srazy&op=showbook&bid=134&jedna_name=subaru-day-na-librosu
    LIGI
    LIGI --- ---
    zeptam se jestli mate nekdo zkusenost s rozdilem mezi subaru legacy 2005 2.0 a 2.0R. je tech 20kW znatelnych? ma smysl jit vylozene to verzi R? je tam jeste nejaky dalsi 'zasadni' rozdil?
    CROSS
    CROSS --- ---
    T_MAX: dík, jasný, tak to ono asi nic z toho, co píšeš, neni, že bys to nečekal, možná kromě tlumičů, což se pozná až po nějakým ježdění. Já čekám na MY2015, ten by měl mít právě rádio a "konektivitu" lepší. Spotřeba na daný auto a motor podle mě v pohodě, to jsem měl ve dvoulitrovým Foresteru, kterej byl slabší, lehčí a manuál.

    Budu se v tom muset projet, jak s tim motorem tak s CVT jsem ještě nejel, akorát na to nemám čas.
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    CROSS: je to liny, bez turba, takze nic co bych necekal.. spotreba 8,5l, variator je megaprijemnej a pohodlnej.. je to vetsi, pohodlnejsi, ale nastaveni tlumicu na muj vkus az moc tvrdy.. elektronika standardne sto let za opicema, radio nesmyslne idiotsky, tak z roku 2000 u vw :)

    jsem asi docela spokojenej
    CROSS
    CROSS --- ---
    T_MAX: a jak jezdíš (a za kolik) s tim novým? Vůbec, zkušenosti sem, i když je možná ještě brzo.
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    CROSS: taky jsem s naftou jezdil za 5,4 otb 2009
    CROSS
    CROSS --- ---
    LUBANCZ: To je to dojíždění do práce, nikoli dveřmi napřed :-] Máme tu prostě hustý a pomalý provoz. (V reálu je to o necelý litr víc.)
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    CROSS: spotreba 5l v subaru? wtf, ti tam chybi jednicka pred tim cislem :D
    CROSS
    CROSS --- ---
    Včera jsem byl s Forestrem v servisu na 100k prohlídce, prej všechno v cajku (snad to tak i vydrží :-]). Jak to umyli, letos už podruhý, vypadá to zase jak nový auto. Jako nic, jen jsem se chtěl podělit o ten pocit z toho. :-]

    Nebo když už sem píšu: navigaci s timhletim rozhraním někdo v autě nemáte? Měl bych k tomu pár otázek. Např. jestli se dá někde nastavit (servisní menu?), aby zobrazovala otáčky, protože rozhraní na to má, ale neukazuje.


    (Je to v modelovym roce 2010, ale i ve starších.)
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    AXTHEB: Pořádný, ale otevřený ne?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    WACLOSH: protože má pořádný diferenciály.
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    AXTHEB: A proč je ten manuální diesel výjimka?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    4PTO: je to pěkná hláška ale je smutnou skutečností, že současný Subaru s výjimkou manuálního dieselu se hodí jenom na silnice. K cemu ti 4x4, když stačí zvednout jedno kolo abys na poznatelnou chvíli přišel o nahon na všechny ostatní kola.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam