NIXIMOR: a taky 20kw navíc - 101kw u 2.0i vs. 121kw u 2.0R.
LIGI: Pokud se díváš po čtyřkovém legu, tak velmi stručně v bodech:
- 101kw dvoulitr jede dostatečně, výborně zatáčí
- 121kw dvoulitr jede dobře, výborně zatáčí
- 121kw dvouapůla jede dobře s tím, že má lepší krouťák, takže v podstatě by se dalo říct, že jede krapet lépe, než silnější dvoulitr, ale na chvalitebně to určitě není, nicméně i trošičku méně žere, rovněž výborně zatáčí, ale častou bolístkou je zvýšená spotřeba oleje
- 180kw třílitr výborně jede (jako píchlá svině!!!), chvalitebně zatáčí, božsky zní a chlastat umí dobře až výborně :D
Dvoulitry a dvouapůly v manuálu mají jednu poměrně zásadní (ale zato fakt jen jednu) bolístku a to je dvouhmotový stervačník, který se po několika desítkách tisíců kilometrů začne opotřebením ozývat takovým pískavým zvukem. Výměna za origo je možná, ale drahá. Řeší se to, pokud si to dobře pamatuju, výměnou za komplet spojkový set z Forestera.
Třílitr má rozvod řetězem, takže odpadá nutnost každých 105tkm, nebo po 8 letech měnit rozvody.
Pokud uvažuješ o automatu, přesněji řečeno pokud na něm trváš, tak bych určitě důrazněji doporučil zvážit spíše třílitra, protože tam máš už pětikvalt, zatímco dvoulitry a dvouapůly se dělaly v automatech s archaickým čtyřkvaltem, díky kterému se rozdíl ve spotřebě mezi 2.0R/2.5 a 3.0R snad s výjimkou čistě městského provozu prakticky smazává, navíc třílitru je z hlediska jízdní dynamiky a pružného zrychlení podstatně více putna, jestli zrovna stěhuješ tchýni, nebo jestli převážíš hektolitry vzduchu z bodu A do bodu B, než dvoulitrům a dvouapůle - tak jako tak jsi takřka vždy schopen téměř kdekoliv bezpečně, pohodlně a s přehledem předjet ;)
Pokud o automatu neuvažuješ, stejně o třílitru pouvažuj, protože dříve, nebo později u něj tak jako tak stejně skončíš :D
A teď dvě smrtelně vážně míněná rozhodnutí na závěr: 1. než to koupíš, nech to prohlédnout v nějakém servisu, kde Subárka umí dělat, nemusí být nutně autorizák, ale ideálně někde, kde se na ty auta specializují. Úplně nejideálněji v AWD v Praze. Ať už tu prohlídku budeš dělat kdekoliv, trvej na ní. Pokud Ti prodávající nevyhoví, pošli ho do řitě.
2. I když se poohlížíš po dvoulitru, určitě se jdi projet i s třílitrem. Je lepší zjistit, že to, po čems koukal není to, co chceš předtím, než to koupíš a třeba na něj došetřit a pak koupit to, co opravdu chceš, než koupit dvoulitra a pak zjistit, že to nejede a že Ti to vadí. Obzvláště důrazně bych to doporučil v případě, že trváš na automatu - jak píšu výše