• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    LUBANCZ: Moc rád bych proniknul do tajů ECU, nějaký rady jak začít? Nebo kde to začít študovat od základu z jakých pramenů?


    4PTO, JESSE_MORENO: Moc rád vám ho ukážu, ale bude must statická prohlídka :-D navíc bez interiéru, podvozku a brzd :-D trochu jsem začal tunit... už mám sehnaný přední bremba čekám na pěkný zadky. Probíhá odlehčování, oprava elektriky, zítra přijde alcantara, takže potahování plastů v interiéru, přetahání brzdových okruhů, hydr. ručka, nový palivový vedení 2 pumpy a ještě pujdou komplet nápravy na pískování a lakování... takže plán dlouhý a bůh ví kdy vyjedu. To ale neznamená, že nemůžu zajistit projížďku ;) Máme s kamarádama takový menší klub GC8 a v okolí ode mě (Řepy) jsou další 2 STI Type R a jedno klasik STI GC8 (to ale teď budu dávat do kupy, potom co se na něm vyřádili dvě jelita u kterých kámoš původně nechával překopávat)
    4PTO
    4PTO --- ---
    JESSE: domluv se SCOTTem kdy se můžem přijet podívat na stíhačku a projedeš se aspoň gtčkem ;) , bydlím teď v Praze a auto tu mám sebou..
    Jinak gt není zas taková hračka, volil bych rozhodně SCOTT7279
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    JESSE_MORENO, SCOTT7279, SCOTT7279, JESSE_MORENO, AXTHEB: Hele pokud to vazne nemas jen na zavody, respektive chces na E85 jezdit v klidnym rezimu, tak to smysl moc nedava.
    Puvodni EJ20T jednotky jsou laditelny jen castecne a pres kabel (tactrix myslim dela), ovsem nedostanes se ke klasickymu schema palivovy mapy 32x32, 16x16, nebo k casovani predstihu krok po kroku.

    Prepinani mezi mapama neni definovano jednotkou, ale resenim. Musis koupit takovou jednotku ktera ma analogovy vstupy na ktery pripojis signal. V zasade to funguje tak, ze mas treba 10-20 map ktery se prolinaj mezi sebou v zavislosti na podminkach a datech ziskanych z cidel. Tvoje prepinani se dela tim zpusobem, ze jedes na "defaultni" mapu, rekneme mapy 5-12 a mas v kabine cudlik. Ten zmacknes a diky napojeni na dual stage electronic boost controller se zvedne plnici tlak na turbu, a zaroven vysle signal do jednotky, ktera pozna ze nema jezdit na mapy 5-12 ale na mapy 15-20. Takze prioritni je zvolit takovou jednotku ktera tyhle vstupy uz ma. Coz je dneska skoro kazde kolem 10-20t (haltech, microtech, aem apod). Ja osobne ladil mapy za ceny kolem 40-80t za kompet auto, ale teda i s dalsim servisem..

    Co se tyka cenovy politiky jednotek, tak predstava ze je jednotka postavena maximalne za petikilo je smyslena. Kdyz se podivas na megasquirt kterej je takovej samo-domo (ne PnP verze) tak ty naklady na material a elektroniku jsou sice za 3-5t, ale druhou casti ty jednotky je software a sladeni komponent. A to je to hlavni knowhow ktery ty prodejci do toho davaji. Ono naprogramovat jednotku a mapy v notepadu a prepalit tim vnitrni eeprom, je neco jinyho nez kdyz si muzes doplnovat tabulku v programu podobnym excelu, hybat s koleracemi, nastavovat zapalovani po pul stupnich, divat se na mapu ve 3d a vsechno logovat a monitorovat v realnym case pri behu motoru..
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SCOTT7279: To mně vubec nejde do hlavy, jak muze stat programovatelna jednotka desitky tisic. Dilu je v tom tak max. za petikilo (ale spis za stovku).
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    SCOTT7279: ufff .... to pak vubec ndava smysl jako uspora ale pouze jako palivo na zavody. hm rozumim
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    JESSE_MORENO: Nejnarocnejsi je koupit programovatelnou jednotku cca 10-50k, a sikovnyho cloveka co to umi, muj odhad 5-10k za mapu... Odhad podle toho co dela ladis...
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    LUBANCZ: Osobně mám v plánu jednotku na 3-4 mapy... Z toho jedna nebo dve na e85, zbytek benzin setriva, provozni a hardcore
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    LUBANCZ: no jako vzhledem k tomu ze jsem v Praze a stanic s E85 je tu dostatek tak bych to tankoval z 95%, vicemene bych to nenatankoval pouze pokud bych se dostal nekde v prdelakove do situace ze by proste nebylo kde...

    A ladit to v jednotce auta je jak narocna resp. financne narocna zalezitost?


    SCOTT7279: mrknu dik :)
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    Pistoheads (tam ni nikdo nikdy neodpovedel), ebay, jpn aukce a par anglickejch inzertnich servru ktery si nepamatuju. + na melniku je jeden typek (tomas douda), ktery vozi auta za pekny penize... Ma perfektni kontakty uz jsem pro ruzne lidi u nej kupoval 4 auta a vzdycky super, dobra cena, jednani atd... Vozi prakticky jen gc8... Subaru-melnik.mypage.cz
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    SCOTT7279, JESSE_MORENO: ona to rozezirani takova blbost neni, vetsinou tim trpej vsechny auta do roku 2000, prave kvuli smesi hadicek. Co to ale taky rozleptava jsou gumovy tesneni u benzinovych cerpadel a to i u novejsich aut (do 2010)...

    Pokud budes jezdit jen na E85 tak to klidne nalad, ale pokud planujes obcas i nadrz benzinu, tak to nema skoro zadnej smysl. Stejne jako ta pridavna jednotka ktera zapricini zvetseni duty cycle vstriku z 70% treba na 85% a tim vyrazne snizi jejich zivotnost. Tohle vsechno se ma ladit v jednotce auta a ne pomoci krabicky kterou smontovalo cinsky dite ve 3 hodiny rano :)

    bud japonsky aukce, nebo ruzny UK servery jako autotrader.co.uk, gumtree apod..
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    LUBANCZ:
    SCOTT7279: s upravenou jednotkou pocitam, ono uz se vi ze lejt to bez toho do auta je nebezpeci... dlouho se prave povidalo o tech hadickach atd. ale to je vicemene blbost... teda neni to blbost ale to plati jen pro nejaky auta a vetsinou ze zacatku devadesatek co mely specifickej material tech hadicek, dalsi vec co se povidala ze to muze prozrat nektery nadrze ale to je taky pravda zas jen u par pripadu... o co jde hlavne a co fakt problem je ze tam je nizka teplota horeni a tudiz se pak podpalujou pisty.

    je treba tam dat jednotku ktera tu strikacku necha otevrenou dyl a dostane tam tak vic smesi a pak to jede super, zvedne to spotrebu ale i vykon - tohle vsechno jsou rozumy nacteny po diskusich, nemam to empiricky overeno :)


    Hele ale kde vy koukate na ty inzeraty? ja koukam sauto+mobile.de a nachazim kulovy resp. vsechno co nachazim v solidnim stavu zacina na 8 - 9k Ojro...
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    JESSE_MORENO: Jj, ale to uz by chtelo jednotku a naladit na ten etanol ;) precijen narust vykonu tam muze byt dost ... Nikdy jsem to moc nezkoumal, ale nekdo mi kdysi rikal, ze E zere gumovy hadice a chce to celou fuel line povymenovat... Coz je taky uprava na chvili. (Treba mi to nekdo vyvrati to s tou agresivitou)

    Pomalu ale jiste zacinas tunit
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    JESSE_MORENO, SCOTT7279, JESSE_MORENO: E85 je nesmysl, pokud to nenaladis vylozene na nej, tak to jsou vyhozeny prachy. Co se tyka N98-100 tak by te to cekalo i v pripade upravenyho GT..
    Nejlip stahnout trosku tlaku a ubrat na agresi zapalovani aby nedochazelo k samozapalum, bude tam sice propad o par koni ale bude to bezpecnejsi :)
    Pokud mas mesic dva na prestavbu tak jdi klidne do STI, slusny se daj koupit za 2-4k Ł...
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    SCOTT7279: isofix jebu, ted ho mam a stejne ho nepouzivam, mame sedacku s pultikem ta drzi dobre

    to by se mi naopak mohlo libit... i kvuli te zravosti uvazuju o tom ze bych s tim jezdil na E85 a to pokud si pamatuju spravne ma cca 105 oktanu :)
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    JESSE_MORENO: Jj, gc8 to podle mě splňuje, dílů je na to mraky i ty jdm se dají sehnat celkem v klidu. Autosedačka není problem, jen tyhle starý gC nemají isofix nebo jak se jmenuje to na ty autosedačky.

    Jediný co by se ti nemuselo líbit na tý sti (280konovy) verzi je, že je z jpn laděná na 100oct benzin, takze to chce lejt min 98, kdezto u gt je to klasika 95 ;)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    SCOTT7279:
    J3RRYNA:
    LUBANCZ:

    RHD jsem mel cca pul roku a jezdil jsem s tim po svedsku a sice vim ze to jde ale ty problemy s predjizdenim jsem presne mel a do tohodle auta bych to nechtel ani nahodou, bych to nekde povesil uz jen kvuli tomu rizeni :)

    Prehozeni rizeni za tunink nepovazuju to je fakt a pokud bych se celkove vlezl do budgetu kterej chci tak by mi asi bylo fuk ze to auto po tom co ho koupim a pred tim nez zacnu jezdit nekde mesic dva stoji na upravach...

    Ale zaroven bych byl rad aby vetsina tech veci byla bezne dostupnych (dily) to co tu prave resite u miciny atd. co me na tom subu laka hodne je prave to ze clovek muze mit auto relativne pouzitelny ve meste s autosedackou a servisovatelny naprosto standardne za normalni prachy a na druhou stranu i hracku... tyhlety GC8 atd. veci tohle splnujou?
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    LUBANCZ: Tak to je paráda už ¨jen¨sehnat hezký kus ;)
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    SCOTT7279: jj, ono to ma vsechno vymenitelny dily s novejsima, nebo stejne starejma modelama (carisma, lancer 90+), teda krom strmyho rizeni, takze tech dilu je fakt hromada :)
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    LUBANCZ: A co zbytek? Díly podvozku, převodovka atd...taky v pohodě? v tom by mě ty starý Eva docela děsili... i když jsem to nikdy nezkoumal...
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    Na miciny je toho prave hodne, protoze to vsechno vychazi z 4g63(T) motoru a toho je fakt vsude hromada (dela se od 1990), nehlede na to ze ten motor je stejnej krom par veci v evo1 - evo9 :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam