• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    Pánové "profiSubaristé"... jelikož z koupě H6 sešlo, kvůli negativní ilustraci u Cebie...prosím kohokoliv v Praze, aby se mnou projel jeden kus z auta Jarov...finanční odměna jistá, nejsem prostě takový profík, abych vše poznal...je akorát třeba se domluvit dopředu, jelikož jsem mimopražský...případní zájemci nechť použijí poštu...děkuji předem a doufám, že se nějaká dobrá duše najde... :-)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    ja mel 2001 a bylo tam nivo + manual stelung
    DBR
    DBR --- ---
    CROSS: porad mam mezery koukam, a to mam uz 4te subo :) dik za info
    CROSS
    CROSS --- ---
    DBR: na ročníku 2007 byly niva a manuální nastavení světel
    DBR
    DBR --- ---
    GEEK: a niva nebo tlumice ?
    GEEK
    GEEK --- ---
    DBR: ja u staryho forestera mam manualni nastaveni, jestli myslim, co ty myslis:)
    DBR
    DBR --- ---
    WYMA: nojo pravda na to jsem zapomel ..... jak pise Jesse dat normalni pruziny + tlumice a je klid , jen se tim tusim ztrati moznost nastaveni svetel, ( predpokladam ze tam neni manual nastaveni vysky svetel )
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    JESSE_MORENO: Naopak, torsen je z toho nejlepsiho co muzes jako mezinapravak mit. Ve vychozim stavu (vsechny kola jedou) mas rovnomerny rozlozeni momentu na vsechny kola; kdyz ti zacina nejaky kolo prokluzovat, automaticky a uplne okamzite prichazi o cast kroutaku. Krasne je to videt v rychlosti v zatacce kdyz brzdis motorem, u auta s aktivnim diffem se ti strida nedotacivost a pretacivost, kdezto auto s torsenem se bude chovat porad stejne, resp. chvili pred tim nez se to utrhne se to pomalu zacne chovat nedotacive, ale velmi ukaznene.
    Problem je kdyz uz se jedno kolo utrhne protoze pac pak se ten torsen vicemene otevre, coz zachranuje esp pribrzdovanim toho utrhnutyho kola a razem se to auto chova uplne jinak.
    S tim ze "new generation quattro", cili tusim modely 2011 a novejsi torsen nemaji, maji docela dobry aktivni diff ktery se chova ukaznenejc pri uplne ztrate trakce jednoho kola, ale zas se hur chova pri castecnem prokluzu.
    Pazgrivci s motorem napric torsen mezi napravma nikdy nemely.
    CROSS
    CROSS --- ---
    jo jo, samoniveláky jsou raketa... mně vydržely na 2007 foresteru asi 130 tisíc km, pak jsem to měnil za origo, byl to pěknej dáreček pro následného kupce (prodal jsem o 10k km později, tak je měl funglový..)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    no prave mel jsem to taky ono se to zda ze je to velka tragedie ale neni

    je tam normalne nivo tlumic a k nemu velmi slaba pruzina takze kdyz tlumic zdechne tak ta pruzina vubec nedava ani mensi diry a fakt to boucha

    hlavne to probuh za ty nekrestansky penize nemenit za original!! to pak vychazi snad na 10kKc jeden tlemic

    ideal je nechat za cca 6 - 7kKc na zakazku pruziny (cena za par) a k tomu obycejny tlemice za par korun a je to naporad vyreseny a nebo tam pak ruzne diy navarovat misky pruzin atd... no udelal bych tu prvni variantu radeji a bude klid :)
    WYMA
    WYMA --- ---
    DBR: tam jsou niva ne?
    DBR
    DBR --- ---
    JULIEEHARSHAW: lesnici tohodle data trpely hlavne na tlumice a pruziny co si pamatuju a sedalo si to dolu pomerne brutalne ...... nestaci vymenit jen tohle ?
    WYMA
    WYMA --- ---
    JESSE_MORENO: torsen je stálej pohon 4x4, v tom je ten (zásadní) rozdíl.
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    WYMA: zajimavy a ja mel zato ze je to vicemene stejne spatne... takze torsen je ten dobrej ok :)

    Dik
    DBR
    DBR --- ---
    nipparts jsem kupoval vloni ( cena v autoservisu) za 1700 ..... nejdrazsi byly snad Ferroda za 3400 .... nemam duvod davat na OTB Bremba .....
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Jen tak uplne ot ale pred 14ti dnema jsem kupoval na v70 predni kotouce s destickama brembo max (uplne stejny se davaj na xc) a stalo to sakumprdum s poštou 3663,-kc , prace zdarma jelikoz nejsem uplne levej... srovnavat nejlevnejsi nema uplne smysl sem tam maji nektera auta v nabídce hroznej levnej shit.. :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    JESSE_MORENO: torsen reaguje hned, plynule a predvifdatelne (pokud se te nepokusi zabit esp), haldex reaguje pozde a moc.
    WYMA
    WYMA --- ---
    JESSE_MORENO: pocit z jízdy s torsenem byl ten, že jedu s autem, který ženou všechny 4 kola neustále dopředu. na sněhu i na ledu se to chovalo jako na kolejích, drželo to perfektně jízdní stopu.
    pokud vjedu s haldexem na sněhu do zatáčky, tak se to chová jako předokolka, a teprve poté, co to ujede (což zpravidla ujede) se aktivuje haldex a ESP a nějak to auto dostane do normálu.

    neboli torsen na stejný rychlosti neujel, zatímco haldex ujede, a pak to teprve začne rovnat.

    ber to jako popis lidovým jazykem :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    AXTHEB: Můžu potvrdit. Před Vánocema jsem měnil všechny kotouče i destičky a kapalinu a vyšlo mě to ani ne na 4000kč. :-)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    WYMA: jakoze torsen teda byl lepsi nez haldex? muzes ty rozdily nejak trochu lidovym jazykem popsat? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam